Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نحوه نصب سقف شیروانی سنگریزه ای

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بایگانی
Konu Başlığı نحوه نصب سقف شیروانی سنگریزه ای
نویسنده موضوع kingad
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ali2978

kingad

کـاربـر جـدیـد
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2017
ارسالی‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

اطلاعات چهارچوب بندی نصب سقف شیبدار
نحوه نصب سقف شیروانی: وظیفه سازندگان بام، پیمانکاران ساختمانی و معماران این است که اطمینان حاصل نمایند که استانداردها، نظام نامه ها و مقررات محلی رعایت شوند.
پوشش بام تایل های گینگستون را می توان با هر شیب از 15 درجه، یا 12 درجه با زیر سازی مناسب ، تا شیب 45 درجه یا بام دوشیب عمودی، نصب نمود. اگر طول تیرهای روی شیب (rafter) طوری طراحی شوند که تعداد صحیحی از تایل ها بر آن جای گیرند. در هزینه صرفه جویی خواهد شد. مواقعی این امر ممکن نیست، بریدن تایل های ردیف بالایی اجتناب ناپذیر خواهد بود. تیرهای شیب یا خرپای سقف را می توان بر حسب نوع ساختمان و مقررات محلی با فاصله ی مرکز به مرکز (آکس به آکس) متنوعی تنظیم نمود در اکثریت موارد اندازه زیر کوب های زیر توصیه می شوند.
1.1 صفحه تاج بامباید 50 میلی متر از مجموع ارتفاع Batten و Rafter بالاتر بوده و ساخته شده از الوار با ضخامت 25 میلی متر باشد.
1.2 کتیبه انتهایی شیروانی
موقعی که پوشش کتیبه انتهایی شیروانی استفاده می شود. کتیبه انتهای شیروانی را 40 میلی متر بالاتر از تیر نصب نمایید. محدوده ی تفاوت مجاز از حداقل 25 میلی متر تا حداکثر 60 میلی متر بالاتر از تیر شیب است. توجه داشته باشید که لبه تایل در زیر پوشش کتیبه انتهایی شیروانی خم شده است تا حفاظت در برابر شرایط جوی تضمین شود. (به بیان ساده آب بندی سقف تامین شود)
1.3 صفحات کله بامباید 50 میلی متر از مجموع ارتفاع Batten و Rafter بالاتر بوده و ساخته شده از الوار با ضخامت 25 میلی متر باشد.
نصب چهارچوب سقف شیروانی
1.4 لب بند بامدر لبه بام، لب بند را با ارتفاع زیر کوب (Batten) بالای تیرهای روی شیب (Rafter) نصب نمایید.
موقعی که سیستم جمع آوری آب باران (آبروبام) استفاده نمی شود اما تایل سنگریزه ای از لب بند بام جلوتر آمده است، قبل از اینکه تایل ها قرار داده شوند، در جلو لبه لب بند بام یک زیر کوب تراشیده به ابعاد 25*50 میلی متر محکم نمایید. عرض زیرکوب (Batten) باید به اندازه ای باشد که متناسب با پیش آمدگی تایل ها باشد.
1.5 تقاطع دو شیب بام
جزییات زیر دو روش برای کار گذاشتن آستر تقاطع دو شیب بام را ارائه می نماید. عرف محلی، مقررات ساختمانی و شرایط محل روش نهایی مورد استفاده را تعیین خواهند نمود.
صفحات تقاطع دو شیب بام به ابعاد 25 میلی متر * 150 میلی متر بین خرپاها و همتر از میخ شده با بالای تیر شیب ها (Rafter) را می برند.
خرپاهای پیش ساختهبرش 25 میلی متر * 150 میلی متر بین خرپاهای ثابت شده همتراز با بالا
تخته لایه پوشانهتقاطع دو شیب بام را با یک آچار یا خم کردن یک میخ بر بالای لبه ی خارجی محکم نمایید. هیچگاه داخل تقاطع دو شیب بام را میخ نزنید.
نصب زیر کوب
2.1 تهیه طرح زیرکوب (Batten)مهمترین عامل در قرار دادن تایل ها طرح دقیق زیرکوب های (Batten) تایل است، و اگر به دقت رعایت نشوند تایل ها به خوبی جاسازی نمی شوند.
* متغییر بر حسب نوع سیستم جمع آوری آب باران استفاده شده** ابعاد بر حسب طول تیر روی شیب (Rafter) تفاوت می کند
اگر سیستم جمع آوری آب باران (آبرو) بر لب بند بام نصب نمی شود، یک زیر کوب (Batten) 25 * 50 میلی متری تراشیده شده را به جلوی لب بند بام میخ کنید. آنگاه زیر کوب بعدی در 370 میلی متری از جلوی این زیرکوب قرار داده می شود. زیرکوب های بعدی باید در فاصله مرکز به مرکز 370 میلی متری بر روی تیر روی شیب (Rafter) قرار داده می شوند.
2.2 رویه نصب زیرکوب (Batten)
اگر تیر روی شیب (Rafter) مناسب یک سری کامل تایل باشد، قبل از نصب هر زیر کوب، 365 میلی متر از تاج بام بر آخرین تیر شیب کامل در هر طرف ساختمان اندازه بگیرید و در این محل ها یک میخ بکوبید. از یک میخ تا میخ دیگر یک نخ عبور دهید. بر هر یک از این تیرهای شیب باقیمانده در خط نخ، یک میخ بکوبید.
با استفاده از میله ی اندازه گیری، بر نزدیکترین میخ به تاج بام قلاب انداخته و میله اندازه گیری را بطرف پایین طول Rafter حرکت دهید. در هر محل یک میخ برای علامت گذاری فرو کنید. از میخ هایی برای ثابت کردن زیرکوب (Batten) استفاده نمایید که بعدا می تواند برای سفت کردن زیرکوب ها (Batten) مورد استفاده قرار گیرد.یک زیرکوب اضافی باید بلافاصله پشت لب بند بام برای ثابت کردن رج پایین تایل ها قرار داده شود.اگر طول تیر روی شیب دقیقا با رج کامل تایل اندازه نباشد (تعداد صحیحی از تایل ها را نتوان استفاده کرد) رج بالایی باید بریده و خم شود تا ردیف انتهایی ( پایین شیب) سالم مورد استفاده قرار گیرد، که در اینصورت محل زیر کوب بالایی از تاج بام کمتر از 365 میلی متر معمول خواهد بود.
در این صورت، از خارج لب بند 345 میلی متر * اندازه بگیرید تا محل زیر کوب پایینی را مشخص نمایید و با استفاده از میله ی اندازه گیری، از زیرکوب ها به طرف بالا حرکت کنید. (به جای حرکت به طرف پایین)، اندازه بگیرید تا زیر کوب های بعدی را جایگیری و نصب نمایید.
متغیر بر حسب نوع سیستم جمع آوری باران
کلیه زیر کوب ها را بر سقف قرار داده و آنها را به ردیف در طول تیرهای شیب، در برابر میخ های علامت گذاری قرار دهید. اطمینان حاصل نمایید که اتصال ها متناوب هستند. زیر کوب ها را در طول ببرید بنحوی که بر بالای یک تیر شیب لب به لب باشند. زیرکوب را محکم در برابر میخ علامت گذاری نگاه دارید و هر زیرکوب را به تیر شیب میخ بزنید. موقعی که نصب شد، میخ علامت گذاری را بیرون کشیده و از آن برای نصب زیر کوب بعدی استفاده نمایید.



 
آخرین ویرایش:

ali2978

کـاربـر جـد یـد
تاریخ ثبت‌نام
Aug 7, 2017
ارسالی‌ها
9
پسندها
2
امتیازها
0

اعتبار :

بریم نصب کنیم:smilie (90):
 
بالا پایین