Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

طرز تهیه انواع اسنک رژیمی

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دسر و مربا
Konu Başlığı طرز تهیه انواع اسنک رژیمی
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=3]طرز تهیه انواع اسنک رژیمی[/h][h=3](سری سوم)[/h]
[h=4]طرز تهیه انواع اسنک رژیمی را در بخش تازه های غذاهای رژیمی در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.[/h]
[h=3]اسنک گیاهی غذایی سبک برای ماه رمضان[/h] با نحوه پخت یک اسنک گیاهی مخصوص گیاهخواران آشنا شویداسنک یکی از پیش غذاهایی است که طرفداران بسیاری دارد. اگر شما هم جزو دسته گیاهخواران و عاشق اسنک هستید، نگران نباشید. در این مقاله طرز تهیه یک اسنک گیاهی خوش طعم را آموزش داده ایم.[h=3]مواد لازم برای اسنک گیاهی مخصوص گیاهخواران :[/h]نان تست سبوس دار یا همبرگری یک تا دو عدد
گل کلم نصف لیوان
قارچ نصف لیوان
گوجه فرنگی یک عدد
فلفل دلمه ای یک عدد
پیاز سرخ شده نصف قاشق
سس فرانسوی یک قاشق
پنیر ورقه ای دو برش
نمک و فلفل سیاه و آویشن و پودر کاری به میزان دلخواه
آب لیمو ترش نصف یک عدد
روغن و کره کمی
طرز تهیه اسنک گیاهی مخصوص گیاهخواران :گل کلم را چند دقیقه بخارپز می کنیم به حدی که کاملا نرم نشود.
گوجه فرنگی های خرد شده و ادویه را اضافه می کنیم و تفت مختصری می دهیم.
شعله را خاموش و سس را اضافه می کنیم.
قارچ ها را برش می دهیم و در کره به همراه کمی نمک و آبلیمو تفت می دهیم.
فلفل دلمه خردشده و پیاز داغ را اضافه می کنیم.
صفحات ساندویچ ساز را با کره چرب می کنیم و سپس دستگاه را روشن می کنیم تا داغ شود.
نان همبرگری را از وسط کامل برش می دهیم، کمی از خمیر آن را خارج می کنیم.
یک ورقه پنیر می گذاریم و مواد را رویش می ریزیم و دوباره یک ورقه پنیر و برش بعدی نان را می گذاریم سپس در دستگاه را می بندیم تا آماده شود.
[h=3]اسنک خرما[/h][h=3]مواد لازم:[/h]خرما بدون هسته: ۴۵عدد
پودر نارگیل: سه چهارم پیمانه
کنجد: یک سوم پیمانه
کره : دو قاشق غذاخوری
دارچین : یک قاشق چایخوری
[h=3]طرز تهیه:[/h]خرماهای بدون هسته را در یک ظرف نچسب ، همراه با کره روی حرارت ملایم قراردهید. در ظرف را بگذارید تا خرماها در عین سرخ شدن در حدود یک ربع کاملا نرم و پخته شوند. گاهگاهی زیر و روکنید تا یکنواخت تفت داده شوند. دارچین را روی ان پاشیده با پشت قاشق یا هر وسیله دیگری، انها را کاملا خمیر و یکدست کنید.از روی حرارت برداشته، ‍پودر نارگیل و کنجد را اضافه کنید و حسابی هم زده تا کاملا ترکیب شوند و مثل حلوا از ظرف جدا شوند . در ظرف چرب شده پهن کنید و بعد از سرد شدن برش دهید
[h=3]دستور تهیه اسنک‌ بادمجان بیسکویتی[/h][h=3]طرز تهیه اسنک‌ بادمجان بیسکویتی[/h]اسنک‌ بادمجان بیسکوییتی، اسنکی لذیذ برای زمان‌‌ هایی که شما میلی به غذا ندارید ولی دوست‌ دارید یک خوردنی‌ جذاب بخورید ایده آل‌ است.
اسنک‌ بادمجان یک اسنک‌ هیجان انگیز با مزه‌ای فراموش نشدنی است که توصیه‌ می‌کنیم برای لذیذتر شدن، آن را با سس‌ مارینارا میل‌ کنید. برای یک‌ عدد بادمجان ۲ قاشق سس‌ مارینارا کافیست (برای تهیه ادویه‌ ایتالیایی می توانید ریحان‌ خشک، ارگانوی‌ خشک، آویشن‌ خشک، مرزنجوش‌ خشک، رزماری و مریم‌ گلی‌ خشک را با هم در مخلوط‌کن بریزید و پس از مخلوط‌ شدن از آن استفاده‌ کنید).
برای اینکه بادمجان‌ها روغن کمتری به خود بکشند می توانید اول آنها را در کمی آرد زده و بعد در تخم مرغ بزنید. در صورتی که سس مارینارا در اختیار نداشتید می توانید از سس گوجه فرنگی معمولی یا تند استفاده کنید. این اسنک برای آن دسته گیاهخوارانی که از تخم مرغ استفاده می‌کنند نیز مناسب است.

مواد لازم مناسب برای ۱ نفر

بادمجان متوسط: ۱ عدد

بلغور گندم: ½ پیمانه

پنیر‌ پارمزان رنده‌ شده: ½ پیمانه

ادویه ‌ایتالیایی: ۱ قاشق غذا‌خوری

مخلوطی از نمک و پودر‌سیر: ¾‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قاشق غذا‌خوری

تخم‌ مرغ یا جایگزین آن (پودر تخم مرغ): ½ پیمانه

روغن برای سرخ کردن: به مقدار کافی

طرز تهیه

* بادمجان را شسته، پوست می‌کنیم و روی تخته قرار‌داده و از درازا، آن‌را به دو قسمت تقسیم ‌می‌کنیم. بعد هر نصفه ‌بادمجان را دوباره از درازا به‌ دو قسمت ‌دیگر تقسیم ‌می کنیم.

* بلغور گندم (اگر بلغور گندم در دسترس نداشتید از گندم پرک هم می‌‎توانید استفاده کنید، ولی گندم پرک سخت تر به بادمجان می‌چسبد) را در مخلوط‌کن می‌ریزیم و کمی می‌زنیم تا تکه‌ های آن کوچکتر شود و راحت تر به بادمجان بچسبد.

* در یک ظرف کم‌ عمق گندم پرک، پنیر‌ پارمزانِ رنده‎ شده و ادویه‌ ایتالیایی را با نمک و پودر‌ سیر ترکیب‌ می‌کنیم و به هم‌ می‌زنیم.

* در ظرفی دیگر تخم‌ مرغ را زده و می توانیم از جایگزین آن (پودر تخم مرغ) استفاده‌ کنیم و نوارهای‌ بادمجان را در آن مالیده و بعد در مخلوط گندم می‌غلتانیم تا به همه جای ‌بادمجان، مخلوط‌ سبوس بچسبد. (دقت‌ کنید که همه‌ جای بادمجان تخم‌ مرغی شود، چون اگر لایه اول که تخم‌ مرغ باشد، درست به بادمجان‌ نچسبد، لایه‌ دوم که مخلوط گندم و مواد دیگر است، کمتر به بادمجان می‌چسبد)

* تابه را روی اجاق‌ گاز قرار ‌داده و لایه نازکی روغن، کف آن می‌ریزیم، سپس بادمجان را در روغن‌ ریخته و به مدت ۳ دقیقه آن را سرخ می‌کنیم و بعد آن را بر‌می‌گردانیم تا طرف ‌دیگر آن هم سرخ‌‎ شود. بادمجان باید درحدی سرخ‌ شود که به رنگ ‌طلایی – قهوه‌ای در‌آید.

* اسنک ‌بادمجان را بلافاصله با سس ‌مارینارا سرو‌ می‌کنیم.



[h=3]طرز تهیه اسنک کدو سبز با سس سیر (تصویری)[/h]مواد لازم
کدو سبز ۴ عدد . تخم مرغ ۲ عدد . آرد سوخاری ۱ لیوان . آرد سفید ۱/۲ لیوان
سس مایونز ۱/۳ لیوان . سیر ۳ حبه . آبلیمو ۱ قاشق چایخوری . نمک و فلفل مقدار لازم

[h=3]طرز تهیه :[/h]تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکیند و با چنگال بزنید تا یکدست شود ، آرد سوخاری و آرد سفید را داخل کاسه های جداگانه بریزید ، کدو سبزها را بشویید و به صورت حلقه ای خرد کنید.
داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، کدوهای حلقه شده را ابتدا داخل آرد سفید بزنید سپس داخل ظرف تخم مرغ قرار دهید و پس از اینکه کامل با تخم مرغ پوشش داده شد داخل آرد سوخاری بغلطانید.
حلقه های کدو را در روغن قرار دهید تا سرخ شود ( برای هر طرف حدود ۳ دقیقه زمان لازم است ) ، پس از اینکه یک ظرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود سپس روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش گرفته شود.
سس مایونز ، سیرهای رنده شده ، آبلیمو ، نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و با قاشق مخلوط کنید تا یکدست شود ، اسنک های کدو را داخل ظرف بریزید و همراه با سس سیر ، برش های لیمو و … تزیین و سرو کنید.
[h=3]نکته ها :[/h]پیشنهاد میشود به جای آرد سوخاری از خرده های نان خشک استفاده کنید تا اسنک خوشمزه تر و تردتری داشته باشید.
[h=3]تهیه اسنک خوشمزه قارچ و جعفری[/h]اسنک قارچ و جعفری غذایی سه سوته مناسب خانم های کارمند غذاهای سریع یکی از انواع غذاهای مورد توجه خانم های کارمند هستند. یکی از این غذاهای سریع و خوشمزه، اسنک قارچ و جعفری است.مواد لازم برای اسنک قارچ و جعفری :
قارچ۲۵۰ گرم
سیر ۵ حبه
روغن زیتون۵ قاشق غذاخوری
نان تست۱۰ عدد
جعفری خرد شده۵ قاشق غذاخوری
آبلیمو۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفلمقدار لازم


طرز تهیه اسنک قارچ و جعفری :
روغن زیتون را داخل ماهیتابه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود، سیرهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سیرها نرم شوند.
قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و به سیر اضافه نمایید ، حرارت را را زیاد کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود سپس جعفری خرد شده ، آبلیمو ، نمک و فلفل را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.نان های تست را داخل سینی فر بچینید ، حرارت بالای فر را روشن کنید و سینی را داخل فر قرار دهید تا نان ها طلایی شوند ، برگردانید تا طرف دیگر نان نیز برشته شود ( می توانید روی نان ها را با روغن زیتون یا روغن با طعم سیر برس بکشید ) .پس از اینکه نان های تست آماده شدند در ظرف بگذارید ، مقداری از مایه قارچ روی نان ها بریزید و اسنک را با سس دلخواه تان سرو کنید.
 
بالا پایین