Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خواص و مضرات سیرابی و شیردان گاو و گوسفند

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خواص خوراکی ها
Konu Başlığı خواص و مضرات سیرابی و شیردان گاو و گوسفند
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=1]خواص و مضرات سیرابی و شیردان گاو و گوسفند[/h][h=1][/h]
http://namnak.com/سیرابی-شیردان.p21271سیرابی و شیردان عضو گوشتی از معده گاو است که در نقاط بسیاری از دنیا مصرف می شود. این غذای خاص سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای درمان بیماری هایی همچون ام اس، سرطان و ریزش مو عالی است.
[h=2]فواید و مضرات خوردن سیرابی و شیردان برای بدن[/h] سیرابی و شیردان شاید آنقدر که باید و شاید مورد استقبال دسته ای از افراد قرار نمی گیرد. البته به دلیل شکل خاص و بوی نامطبوع سیرابی و شیردان در زمان پخت برخی احساس می کنند که طعم این غذا خوب نباشد اما پیشنهاد می کنیم برای رساندن ویتامین های مهم و مواد معدنی عالی به بدن این غذا را در لیست برنامه ی غذاهای خود قرار دهید.


[h=3]سیرابی و شیردان کدام بخش از بدن گاو است؟[/h]
[h=3][/h][h=3][/h]به آستر (لایه داخلی) معده گاو، سیرابی می گویند که دارای بافت جویدنی است. سیرابی طعم ملایمی دارد که آن را تبدیل به غذایی خوشمزه به صورت جداگانه، یا در سوپ و خوراک کرده است.
سیرابی عضو گوشتی از معده گاو است که سال ها مورد مصرف بسیاری از مردم در اقصی نقاط دنیا بوده است (حتی در ادبیات شکسپیر به آن اشاره شده است). اگرچه به نظر می رسد سیرابی در مقایسه با غذاهای گوشتی دیگر چندان مرسوم نیست اما ارزش آن را دارد که به رژیم غذایی تان افزوده شود. سیرابی نسبتاً کم کالری است و منبعی از ویتامین های لازم برای سلامتی است.
سیرابی و شیردان یکی از غذاهای قدیمی است که نه تنها در کشور عزیزمان ایران دارای پیشینه ای درخشان و طولانی است بلکه در بسیاری از کشورهای جهان نیز مورد توجه علاقه مندان به این ماده غذایی است.
سیرابی و شیردان جزء امعا و احشای درون شکم علفخواران (نشخوارکنندگان) است. معمولاً سیرابی را پس از ذبح حیوان از بدنش خارج می کنند که دارای آخرین محتویات معده است که دارای بوی نامطبوع و ناخوشایند است که جهت مصرف با برش دادن و خارج نمودن محتویات و به طور کامل شستشو کردن آن اقدام به پخت این ماده غذایی می کنند. عضلات صاف و لانه زنبوری که در سیرابی و شیردان وجود دارد، از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و از نظر پروتئین و چربی با گوشت گاو و گوسفند بسیار متفاوت است که بر خلاف کله و پاچه باعث افزایش کلسترول نمی شود، البته کالری آن نسبت به گوشت قرمز کمتر بوده ولی پروتئین آن مشابه گوشت قرمز، مرغ و ماهی است.
[h=4]خواص و فواید سیرابی و شیردان برای سلامتی بدن[/h][h=3] کالری سیرابی و شیردان[/h]سیرابی به خوبی با رژیم غذایی کم کالری سازگاری دارد، چون در هر 85 گرم سیرابی پخته تنها 80 کالری وجود دارد که تنها 4% از کالری موردنیاز روزانه در یک رژیم 2000 کالری را تأمین می کند. هر وعده سیرابی پخته (منظور از یک وعده در اینجا 85 گرم سیرابی است) حاوی 10 گرم پروتئین است. پروتئین منبع آمینواسیدهای موردنیاز بدن برای ساخت هورمون ها، آنزیم ها و بافت های جدید است. سیرابی 3.4 گرم چربی در هر وعده دارد که 1.2 گرم از این مقدار اسیدهای چرب اشباع شده هستند. مصرف چربی به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل به سبک زندگی فعال کمک می کند چون منشأ انرژی است، اما چربی های اشباع شده کلسترول بد خون را افزایش می دهند که شما را درخطر بیماری های قلبی عروقی قرار می دهد.
[h=4] خواص درمانی سیرابی[/h]خواص و فواید سیراب شیردان برای سلامتی بدن و درمان بیماری ها سالهاست که از سوی متخصصان توصیه می شود. لیستی ازخواص سیرابی و شیردان را با هم مرور می کنیم.
 
بالا پایین