Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پژو ۳۰۱ نیوفیس ؛ میوه سوم پسابرجام

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار تکنولوژی و فناوری اطلاعات
Konu Başlığı پژو ۳۰۱ نیوفیس ؛ میوه سوم پسابرجام
نویسنده موضوع mosTafa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mosTafa

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :





از هفته گذشته ایران خودرو تولید پژو ۳۰۱ نیوفیس را با داخلی‌سازی ۶۰ درصدی آغاز کرده در حالی که فعلا خبری از قیمت قطعی این محصول نیست.
گویا بزرگترین خودروساز خاورمیانه در شرایط تحریم روی دور تند توسعه افتاده و به غیر از اعلام رسمی عرضه قریب‌الوقوع انواع خودروهای دنا با گیربکس اتوماتیک، تولید پژو ۳۰۱ نیوفیس را با داخلی‌سازی ۶۰ درصدی در کارخانه ایکاپ آغاز کرده است. ۳۰۱ نیوفیس با داشتن طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور معادل ۴٫۴۴، ۱٫۷۴، ۱٫۴۷ و ۲٫۶۵ متر، خود را در موقعیتی برتر نسبت به هیوندای اکسنت مونتاژی قرار داده در حالی که قیمت کمتری هم نسبت به این محصول کره‌ای دارد.
طبق شنیده‌ها ایران خودرو با هدف عرضه انبوه این خودرو قصد دارد موتور و گیربکس پژو ۲۰۷ اتوماتیک را روی این محصول سوار کند که در صورت وقوع این اتفاق هم سدان اصلی پژو در ایران ارتقا کیفی، ایمنی و فنی می‌یابد و هزینه تولید و عرضه ۳۰۱ نیوفیس کاهش چشمگیری خواهد داشت. ببینیم این خودرو چه مشخصاتی داشته و در صورت تولید چه جایگاهی در بازار ایران خواهد داشت.
قیمت ۳۰۱ چقدر است؟
زمانی که کراس‌اوور۲۰۰۸ در بدو ورود مجدد پژو به ایران بهایی ۷۷ میلیون تومانی داشت، قیمت ۳۰۱ از سوی ایران خودرو ۵۸ میلیون تومان اعلام شده بود و حالا با توجه به افزایش شدید هزینه تولید، احتمالا بهای ۳۰۱ در محدوده ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود. با اینکه این خودرو شرایطی نزدیک به هیوندای اکسنت دارد اما به لطف داخلی‌سازی بالا، قیمت تمام شده ۳۰۱ قطعا پایین‌تر از نمونه‌های مشابه وارداتی و مونتاژی است.

تیراژ ۳۰۱ چقدر خواهد بود؟
هنوز چیز دقیقی درباره تیراژ دومین محصول ایکاپ اعلام نشده ولی با توجه به ابعادی که ۳۰۱جدید دارد و ایران خودرو نیز بارها این موضوع را عنوان کرده، این خودرو قرار است جانشین پژو ۴۰۵ شود و در این راستا، داخلی‌سازی ۶۰ درصدی خودرو آن هم در ابتدای کار نشان می‌دهد قصد سازنده وطنی و شرکت فرانسوی برای تولید گسترده این مدل جدی است.

۳۰۱ جدید چه امکاناتی دارد؟
۳۰۱ نیوفیس امکانات مناسبی داشته و با داشتن ۴ ایربگ جلو و جانبی از دو نوع جعبه دنده اتوماتیک ۴ و ۶ سرعته اتوماتیک سود می برد ضمن اینکه به دو نوع موتور ۱۰۵ اسبی TU5 و ۱۱۵ اسبی EC5 مجهز خواهد شد. موتور دوم که با استاندارد یورو۶ در ایرانعرضه می‌شود، قادر است ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را عاید راننده کند که در کنار جعبه دنده ۶سرعته ساخت آیسین قطعا هندلینگی بهتر از هیوندای اکسنت را با توجه به وزن پایین خودرو در پی خواهد داشت.

در کنار اینها تجهیزات رفاهی خوبی روی ۳۰۱ نصب شده است. برای نمونه سه نوع سیستم ترمز اعم از ABS، ESP و EBA در سری ۳۰۱ موجود است در حالی که در اتاق خودرو مانیتور ۷اینچی لمسی، کمربندهای ۳نقطه اتصال، سنسور دنده عقب، صندلی کودک ایزوفیکس، صندلی‌های چرمی، دی‌لایت، آینه های برقی، سیستم صوتی با ۴بلندگو و کروز کنترل موجود است و احتمالا لیستی کامل از ادوات سفارشی برای این سدان فرانسوی در نظر گرفته می‌شود. این خودرو به لطف استفاده از شاسی‌ و پلتفرمی مشابه با پژو ۲۰۰۸، پژو ۲۰۶ و دی‌اس۶ و البته مشترکاتی با پژو ۳۰۷ و دانگ فنگ اچ۳۰کراس اتومبیلی کاملا قابل رقابت با خودروهای کره‌ای بوده و در مقایسه با اتومبیل‌های چینی از هر نظر اتومبیل بهتری است.
رابطه پژو، ایران خودرو و دانگ فنگ چگونه است؟
این سه شرکت روابط استراتژیکی با هم دارند. پژو بخشی از سهام دانگ فنگ را خریده و یک جوینت ونچر بزرگ با این شرکت در چین کلید زده است. از آن سو ۱۴ درصد از کل سهام PSA متعلق به دانگ فنگ است. هردو شرکت در ایران محصولاتی را در رده‌های سبک و سنگین تولید کرده و ارتباطات فنی، مالی و فرهنگی با یکدیگر دارند.

این قضیه چه ربطی به پژو ۳۰۱ نیوفیس دارد؟
۳۰۱ محصولی است که در چین با مهندسی مشترک پژو و دانگ فنگ تولید شده و در ایران هم به یک رویکرد مناسب در شرایط تحریم تبدیل شده است که منجر به داخلی سازی گسترده و ۶۰ درصدی ۳۰۱ شده که هم هزینه تولید و هم سرعت مونتاژ را بالا می‌برد و تامین قطعات را راحت کرده است. از آنجا که بسیاری از قطعات پژو ۲۰۰۸ از فرانسه و برخی کورهای اروپایی تامین شده، در دوره تحریم کار مونتاژ با کندی پیش می‌رود ولی این مورد برای ۳۰۱ نیوفیس چندان محلی از اعراب ندارد چون عمده قطعات موردنیاز از چین وارد خواهد شد.

فروش این خودرو در بازارهای جهانی چقدر است؟
فروش این خودرو تا پایان سال ۲۰۱۶ در سراسر جهان از نیم میلیون دستگاه گذشته و در سال ۲۰۱۷ هم میزان فروش جهانی این خودرو حدود ۶۰ هزار دستگاه بوده است. این خودرو طبق اعلام پژو تا انتهای ۹ ماهه اول ۲۰۱۸ حدود ۳۵ هزار دستگاه فروش داشته که عمده آن در کشور چین بوده است. میوه سوم پسابرجام پس از پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی۳ خودرویی موفق خواهد بود اگر با قیمتی مناسب و با داخلی‌سازی بالا روانه بازار مصرف شود. چیزی که ایران خودرو هم به شدت در پی اجرایی کردن آن است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین