Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اطلاعات شخصی 49 میلیون کاربر اینستاگرام لو رفت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار تکنولوژی و فناوری اطلاعات
Konu Başlığı اطلاعات شخصی 49 میلیون کاربر اینستاگرام لو رفت
نویسنده موضوع *melika*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *melika*

*melika*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
May 14, 2019
ارسالی‌ها
180
پسندها
524
امتیازها
63

اعتبار :

بنابر گزارشات منتشر شده توسط TechCrunch، یک پایگاه داده که حاوی اطلاعات شخصی 49 میلیون کاربر اینستاگرام بوده توسط هکرها شناسایی و منتشر شده است.
هکرها این پایگاه داده را به روی سرویس وب آمازون قرار داده و نکته جالب توجه این بود که هر شخصی می‌توانست این اطلاعات را مشاهده کند چرا که هیچ رمز عبوری برای حفاظت از داده‌های منتشر شده وجود نداشت.
اکانت‌هایی که اطلاعات‌شان لو رفته بود شامل اینفلوئنسرها، سلبریتی‌ها و حساب‌های تجاری شرکت‌های بزرگ اینستاگرام بود که این اطلاعات حاوی شماره تماس، آدرس پست الکترونیکی، تصاویر پروفایل و تعداد فالوورها (دنبال‌کنندگان) و مکان (شهر و کشور) آن‌ها بود.
این نشت اطلاعات توسط Anurag Sen، محقق امنیتی، شناسایی شد که پس از کشف، این موضوع را با TechCrunch در میان گذاشته تا بتواند مالک اصلی این پایگاه داده را پیدا کند.

واکنش فیسبوک
فیسبوک که مالک اصلی اینستاگرام است اعلام کرده بررسی‌های لازم در این باره را انجام و گزارش خود را به زودی منتشر خواهد کرد: ما به دنبال فهمیدن این نشت اطلاعات هستیم که آیا به علت باگی در اینستاگرام بوده یا از منبع دیگری لو رفته است. همچنین با Chtrbox مذاکره کرده‌ایم تا متوجه شویم که چگونه به اطلاعات شخصی افراد دسترسی داشته‌اند.
اگر این اطلاعات توسط خود اینستاگرام در اختیار شرکت مذکور قرار گرفته باشد، رسوایی بزرگی برای فیسبوک رقم خواهد خورد.
منبعphonearena
 
بالا پایین