Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

حذف ۲.۲ میلیارد حساب کاربری جعلی در فیس بوک

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار تکنولوژی و فناوری اطلاعات
Konu Başlığı حذف ۲.۲ میلیارد حساب کاربری جعلی در فیس بوک
نویسنده موضوع *melika*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *melika*

*melika*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
May 14, 2019
ارسالی‌ها
180
پسندها
524
امتیازها
63

اعتبار :

فیس بوک در گزارش جدید خود اعلام کرده حدود ۲.۲ میلیارد حساب کاربری جعلی را حذف کرده است.
‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، طبق گزارش جدید شرکت فیس بوک، این شبکه اجتماعی حدود ۲.۲ میلیارد حساب کاربری جعلی را از ژانویه تا مارس ۲۰۱۹ میلادی حذف کرده است. حال آنکه فیس بوک در سه ماهه قبل ۱.۲ میلیارد حساب کاربری جعلی حذف کرده بود.
این در حالی است که به گفته مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک، حدود ۵ درصد حساب‌های کاربری فعال این شبکه اجتماعی نیز احتمالاً جعلی هستند.
نکته جالب دیگر آنکه رقم حساب‌های کاربری جعلی حذف شده در سه ماهه نخست٢٠١٩ میلادی فقط اندکی با ۲.۳۸ میلیون کاربر ماهانه فعال فیسبوک در سراسر جهان تفاوت دارد.
آلکس شولتز معاون بخش تحلیل فیس بوک دلیل افزایش قابل توجه حساب‌های جعلی را توضیح داد. به نوشته او یک عامل افزایش چنین حساب‌هایی حمله‌های ساده انگارانه است.
او در یک پست وبلاگی نوشت: این حملات چندان خطرناک نیستند و ریسک به حساب نمی آیند زیرا این حساب‌ها به سرعت حذف شدند و به همین دلیل خطر ناشی از آنها نیز هیچ کاربری را تهدید نکرده است.
به هرحال این آمار جدید در سومین گزارش Community Standards Enforcement فیس بوک منتشر شده است. فیس بوک اعلام کرده از سال آتی میلادی این گزارش را به طور مرتب در هر فصل منتشر می‌کند و البته اطلاعات مربوط به اینستاگرام را نیز در آن منتشر خواهد کرد.
علاوه بر موارد گفته شده، طبق این گزارش فیس بوک تخمین می‌زند بین هر ۱۰ هزار پست، ۱۱ تا ۱۴ مورد خلاف قوانین هرزنگاری این شرکت بوده اند. همچنین فیس بوک اعلام کرد برای نخستین بار تلاش‌های خود برای مقابله با فروش غیر قانونی اسلحه و مواد مخدر را در پلتفرمش آشکار کرد.
این شرکت در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ میلادی ۶۹.۹ درصد از پست‌هایی را حذف کرد که قوانین این پلتفرم در خصوص اسلحه را نقض کرده اند. این پست‌ها قبل از گزارش کاربران حذف شده اند.
زاکربرگ در این باره گفت: درک ارتباط میان محتوای خطرناک به شرکت‌ها و دولت کمک می‌کند سیستم‌های بهتری برای مقابله با آنها طراحی کنند.
 
بالا پایین