Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸

  • نویسنده موضوع Dante
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر ابزارها و موضوعات
Konu Başlığı ۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸
نویسنده موضوع Dante
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Dante

Dante

ناظم انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 25, 2013
ارسالی‌ها
407
پسندها
1,846
امتیازها
93
دل نوشته
آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :

دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی، از گران‌ترین گجت‌های دنیای فناوری به‌حساب می‌آیند. محصولاتی که کم‌وبیش در انحصار چند شرکت بزرگ تولیدکننده دوربین عکاسی قرار دارند. در کشور ما نیز چند برند مشهور مثل نیکون، کانن، فوجی و سونی، محصولاتی هستند که بیشتر مورد نظر کاربران قرارگرفته‌اند.


۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸



هرچند هزینه مدنظر کاربر و قیمت بالای دوربین از مواردی است که کیفیت این گجت را تعیین می‌کند، اما در میان دوربین‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده بازار نیز می‌توان محصولاتی مناسب را تهیه کرد. لیست پیش رو نگاهی خواهد داشت به دوربین‌های اقتصادی، میان‌رده و با کیفیت، که در بازار فناوری ایران موجود هستند.


Nikon D۳۵۰۰


۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸



درصورتی‌که به عکاسی حرفه‌ای علاقه دارید و در آغاز راه هستید، Nikon D۳۵۰۰ می‌تواند محصولی مناسب برای شما باشد. سنسور ۲۴/۲ مگاپیکسلی این دوربین کیفیت بسیار بالایی دارد و می‌توان آن را با لنز دوربین‌های گران‌قیمت این شرکت مقایسه کرد. سرعت عکاسی ممتد در Nikon D۳۵۰۰، پنج فریم در ثانیه است که باز هم نشان از با کیفیت بودن این محصول دارد.


Nikon D۳۵۰۰ از تمامی تنظیمات دستی موجود در دوربین‌های حرفه‌ای برخوردار است و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای یادگیری عکاسی باشد. کیفیت فیلم نیز ۱۰۸۰ است که در استفاده روزمره، از حد نیاز کاربر بیشتر است. این موضوع را در نظر داشته باشید که Nikon D۳۵۰۰ یک دوربین DSLR است و می‌تواند انواع مختلف لنز را در خود جای دهد. Nikon D۳۵۰۰ را می‌توانید با قیمتی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار خریداری کنید. هرچند خرید لنز مناسب و کارت حافظه، هزینه‌های جانبی خرید این دوربین هستند که قیمت نهایی را افزایش خواهند داد.



Canon EOS Rebel SL۲ / EOS ۲۰۰D


۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸



EOS ۲۰۰D یکی از محصولات بسیار جذاب شرکت کانن به‌حساب می‌آید که با قیمتی بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلار قابل تهیه است. این دوربین DSLR به یک سنسور ۲۴/۲ مگاپیکسلی مجهز شده است و از یک صفحه‌نمایش لمسی ۳ اینچی بهره می‌برد. سرعت عکاسی ممتد، پنج فریم در ثانیه است، اما کیفیت فیلم‌برداری به ۱۰۸۰ محدود شده است. شاید یکی از نقاط ضعف این دوربین، نبود فیلم‌برداری ۴K در این بازه قیمتی محسوب شود.


نوع فوکوس Dual Pixel CMOS AF، یکی از نکات تأثیر گذار در کیفیت این دوربین است که باعث شده تا فوکوس خودکار این دوربین، شباهت زیادی به دوربین‌های بدون آینه داشته باشد. EOS ۲۰۰D به وای‌فای و بلوتوث نیز مجهز شده که سرعت انتقال عکس‌ها را به گوشی و لپ‌تاپ، افزایش می‌دهد. تنها نقطه‌ضعف تأثیر گذار در انتخاب EOS ۲۰۰D به‌عنوان یک دوربین DSLR مناسب، فوکوس اتوماتیک ۹ نقطه‌ای این دوربین است که با استاندارد‌های فعلی دوربین‌های دیجیتال فاصله دارد.



Canon EOS Rebel T۱۰۰ / EOS ۴۰۰۰D


۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸



Rebel T۱۰۰ ارزان‌ترین دوربین DSLR بازار به‌حساب می‌آید که با قیمتی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار قابل تهیه است. قیمت پایین این گجت باعث شده تا کیفیت ساخت دوربین، در سطحی متوسط قرار بگیرد. سنسور دوربین، ۱۸ مگاپیکسلی است و یک صفحه‌نمایش نه چندان با کیفیت ۲/۷ اینچی، تصاویر ثبت‌شده را به شما نشان می‌دهد.


سرعت ثبت فریم، ۳fps است که می‌تواند یکی از دلایل عدم انتخاب این دوربین باشد. بااین‌حال باید به این موضوع اشاره کنیم که کیفیت فیلم‌برداری از انتظار ما بالاتر بود و تصاویر فول اچ‌دی ثبت‌شده با این دوربین، حرفه‌ای به نظر می‌رسند. به‌طورکلی و روی کاغذ، Rebel T۱۰۰ دوربین چندان جذابی نیست، اما پس از مدتی عکاسی با این دوربین متوجه خواهید شد که یک دوربین اقتصادی و با کیفیت را تهیه‌کرده‌اید. عکس‌های ثبت‌شده با Rebel T۱۰۰، کیفیت بالایی دارند و می‌توانند نقطه آغازی برای عکاسی حرفه‌ای باشند.



Olympus OM-D E-M۱۰ Mark II


۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸



OM-D EM-۱۰ Mark II یکی از بهترین دوربین‌های ارزان‌قیمت و بدون آینه بازار است که می‌توانید با قیمتی حدود ۴۰۰ دلار خریداری کنید. سنسور ۱۶/۱ مگاپیکسلی این دوربین، هرچند از نوع قدیمی است، اما کیفیتی کم‌نظیر در عکاسی دارد. سرعت ثبت فریم‌ها، ۸/۵ فریم در ثانیه است که از نکات بسیار مثبت OM-D EM-۱۰ Mark II به‌حساب می‌آید.


صفحه‌نمایش دوربین از نوع جداشونده و ۳ اینچی است و کیفیتی مناسب دارد. فیلم‌برداری نیز به‌صورت فول اچ‌دی انجام می‌شود. از نکات مثبت این دوربین می‌توان به کیفیت بالا در تثبیت عکس‌ها و گزینه‌های پیشرفته عکاسی اشاره کرد. نکات منفی نیز مثل دیگر محصولات شرکت Olympus، در منو‌های پیچیده و گزینه‌های گیج‌کننده منو، خلاصه‌شده است.
 

Dante

ناظم انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 25, 2013
ارسالی‌ها
407
پسندها
1,846
امتیازها
93
دل نوشته
آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :

Sony A۶۰۰۰
۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸



دوربین ۲۴/۳ مگاپیکسلی Sony A۶۰۰۰، با قیمت ۴۰۰ دلاری خود، از محبوب‌ترین دوربین‌های اقتصادی و بدون آینه بازار است. صفحه‌نمایش ۳ اینچی این دوربین از نوع چرخشی است و کیفیتی متوسط دارد. فیلم‌برداری نیز با کیفیت فول اچ‌دی انجام می‌شود. فریم ممتد نیز بر روی عدد ۱۱ فریم در ثانیه قرارگرفته که نشان از سرعت بالای این دوربین دارد.


از نکات مثبت Sony A۶۰۰۰ می‌توان به فوکوس اتوماتیک قدرتمند، وای‌فای، بلوتوث و کیفیت بسیار مناسب تصاویر ثبت‌شده با دوربین اشاره کرد. نکات منفی نیز عدم توانایی در فیلم‌برداری ۴k و البته کیفیت ساخت متوسط این دوربین است. در واقع از شرکت سونی انتظار می‌رفت که یک دوربین ۴۰۰ دلاری را از موادی باکیفیت‌تر تهیه کند.



Panasonic Lumix GX۸۵۰ / GX۸۰۰


۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸



Lumix GX۸۵۰ یکی از گران‌قیمت‌ترین دوربین‌های لیست ما به‌حساب می‌آید که با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار قابل تهیه است. کیفیت سنسور ۱۶ مگاپیکسلی این دوربین بدون آینه، مناسب است و صفحه‌نمایش لمسی و ۱۸۰ درجه آن نیز از نکات مثبت در خرید این گوشی به‌حساب می‌آید. سرعت ثبت فریم ممتد نیز، ۱۰ فریم در ثانیه است که می‌تواند در ثبت تصاویر ورزشی و متحرک، مؤثر باشد.


نکته مهم در Lumix GX۸۵۰، کیفیت فیلم‌برداری ۴K است که برای بسیاری از کاربران، اهمیت بالایی دارد. در واقع اگر کیفیت فیلم‌برداری ۴K در این دوربین قرار داده نمی‌شد، Lumix GX۸۵۰ به لیست ما راه پیدا نمی‌کرد. بااین‌حال مشکلاتی در طراحی Lumix GX۸۵۰ وجود دارد که باعث می‌شود بسیاری از کاربران از خرید این دوربین پشیمان شوند. حجم پایین باتری و نبود چشمی، خط قرمز بسیاری از علاقه‌مندان به عکاسی است.



Canon PowerShot SX۶۲۰ HS


۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸



بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده دوربین، به سمت تولید دوربین‌های گران‌قیمت و حرفه‌ای رفته‌اند و پیدا کردن یک دوربین ارزان، کوچک و با کیفیت، در بازار فعلی دوربین‌های عکاسی، کار چندان ساده‌ای نیست. به‌هرحال اگر قصد خرید یک دوربین ارزان‌قیمت و با کیفیت را دارید، Canon PowerShot SX۶۲۰ HS می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. این دوربین با قیمتی حدود ۲۰۰ دلار در بازار قابل تهیه است.


سنسور ۲۰/۲ مگاپیکسلی، صفحه‌نمایش ۳ اینچی و کیفیت فیلم‌برداری فول اچ‌دی، از خصوصیاتی است که در این دوربین مشاهده می‌کنید. کیفیت عکاسی خودکار این دوربین، مناسب است و می‌تواند یک انتخاب جذاب خانوادگی باشد. زوم ۲۵ برابر و شفاف Canon PowerShot SX۶۲۰ HS نیز از دیگر خصوصیات مثبت این دوربین ۲۰۰ دلاری به‌حساب می‌آید.



Panasonic Lumix ZS۵۰ / TZ۷۰


۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸



Lumix ZS۵۰ از بهترین دوربین‌های مسافرتی جهان به‌حساب می‌آید. حجم بالای باتری و زوم ۳۰ برابری این دوربین باعث می‌شود که با خرید این دوربین، یک همراه همیشگی و کارآمد را تهیه‌کرده باشید. سنسور ۱۲/۱ مگاپیکسلی Lumix ZS۵۰، کیفیتی بسیار مناسب دارد و سرعت فریم در عکاسی نیز ۱۰ فریم در ثانیه است. فیلم‌برداری Lumix ZS۵۰ فول اچ‌دی است، اما در سطح متوسط قرار دارد.


به‌طورکلی این دوربین سوپرزوم و قدرتمند، از بهترین دوربین‌های فیکس و کامپکت بازار به‌حساب می‌آید. در واقع با پرداخت مبلغ ۲۵۰ دلار، شما نمی‌توانید محصولی بهتر از Lumix ZS۵۰ را تهیه کنید.



Sony RX۱۰۰


۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸



Sony RX۱۰۰ ارزان‌ترین دوربین موجود در لیست ما است که در سال ۲۰۱۲ تولیدشده است. این دوربین را در بازار می‌توانید با قیمت‌هایی متفاوت و از ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار خریداری کنید. حتی خرید یک دوربین دست‌دوم Sony RX۱۰۰ نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای عکاسی خانوادگی باشد.


لنز دوربین ۲۰/۱ مگاپیکسلی است و تصاویری جذاب را ثبت می‌کند. کیفیت ویدیویی فول اچ‌دی، و صفحه‌نمایش ۳ اینچی، از دیگر خصوصیات این دوربین بسیار ساده است. در نظر داشته باشید که Sony RX۱۰۰، یکی از بهترین دوربین‌های کوچک تاریخ به‌حساب می‌آید که هنوز هم با گذشت بیش از ۷ سال، توسط شرکت سونی تولید می‌شود.



Panasonic FZ۱۰۰۰


۱۰ دوربین عکاسی باکیفیت و اقتصادی بازار در بهار ۹۸



گران‌قیمت‌ترین محصول موجود در لیست ۱۰ گوشی اقتصادی ما، Panasonic FZ۱۰۰۰ است که یک دوربین ساده، اما قدرتمند به‌حساب می‌آید. این دوربین ۵۵۰ دلاری و سوپرزوم، از بهترین محصولاتی است که علاقه‌مندان به عکاسی غیرحرفه‌ای می‌توانند تهیه کنند. این دوربین کم‌وبیش سنگین، شباهت زیادی به دوربین‌های حرفه‌ای و گران‌قیمت بازار دارد. درواقع با خرید این دوربین، شما از تمامی امکانات یک دوربین DSLR با یک لنز ثابت و سوپرزوم، بهره خواهید برد.


سنسور ۲۰/۱ مگاپیکسلی است و به یک صفحه‌نمایش ۳ اینچی و متحرک نیز مجهز شده است. چشمی با کیفیت، فیلم‌برداری ۴k، سرعت ۱۲ فریم در ثانیه و زوم ۱۶ برابری واقعی، از خصوصیات مثبت این دوربین است. تنها ایرادی که ما توانستیم در این دوربین ۵۵۰ دلاری پیدا کنیم، نبود صفحه‌نمایش لمسی بود که البته برای عکاسان حرفه‌ای، اهمیت چندانی ندارد.

برترینها
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین