Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خطرات امنیتی که کاربران شبکه های اجتماعی از آن ها بی خبرند!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار هک و امنیت
Konu Başlığı خطرات امنیتی که کاربران شبکه های اجتماعی از آن ها بی خبرند!
نویسنده موضوع ۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰

۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 29, 2015
ارسالی‌ها
722
پسندها
578
امتیازها
93
محل سکونت
تهران
تخصص
نویسنده
دل نوشته
بدترین کاری که یک نارفیق میتونه باهات انجام بده اینه که : بجای راهنمایی ، چاهنمایی کنه ...
بهترین اخلاقم
صبر و تحمل
سیم کارت
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

خطرات امنیتی که کاربران شبکه های اجتماعی از آن ها بی خبرند!
[IMG]


امروزه تعداد کاربران شبکه های اجتماعی بسیار بالا رفته اما این کابران از خطرات امنیتی که آن ها و اطلاعات شخصی شان را تهدید می کند بی خبرند.
احتمالا شما به بزرگترین خطرات امنیتی شبکه های اجتماعی و یک رسانه اجتماعی حتی فکر نکرده اید

رسانه های اجتماعی به ما کمک می کنند تا با خانواده و دوستانی که هر روز نمیبینیم ، در ارتباط باشیم ولی به هکرها و سارقین اطلاعات نیز اجازه می دهند تا به اطلاعات شخصی ما دسترسی داشته باشند. در چند سال گذشته، افزایشی در سرقت اطلاعات که از طریق این رسانه های اجتماعی شروع شده اند، وجود داشته است.
[IMG]



خیلی مهم است که همه از رسانه های اجتماعی امن و هوشمند استفاده کنند تا علاوه بر محافظت از خودشان ، از کار و مشتری هایشان نیز مراقبت کنند. از این سه اشتباه رایج که در این بخش از نمناکخواهیم گفت و می تواند اطلاعات شخصی شما را در خطر قرار دهد، آگاه باشید و راه هایی را یاد بگیرید تا به طرزی پویا از سرقت آنها جلوگیری کنید.


[IMG]



خطرات امنیتی بزرگ شبکه های اجتماعی که نمی دانید
3 مهمترین خطرات امنیتی شبکه های اجتماعی
اطلاعات شخصی خود را بیش از حد در اختیار دیگران قرار ندهید.


وقتی افراد اطلاعاتشان را در محیط های عمومی به اشتراک می گذارند، این کار می تواند درهایی را باز کند تا از اطلاعاتشان برعلیه خودشان استفاده شود. جزئیاتی مانند اسم کامل، تاریخ تولد، محل تولد، آدرس مدرسه و تاریخ فارغ التحصیلی می تواند در صورت قرار گرفتن در دست فرد نادرست، خطرناک باشد.

رسانه های اجتماعی معمولا به اسم و تاریخ تولد شما نیاز دارند ولی اغلب به شما گزینه ای ارائه می دهند که بتوانید این اطلاعات را از دیگران مخفی نمایید علاوه بر اطلاعات پایه ای ، درباره چیزهایی که ارسال می کنید نیز مراقب باشید مطمئنا، شما شماره کارت بانک خود را منتشر نمی کنید ولی تصاویر نیز می توانند خطرناک باشند.

چند مثال کوتاه می تواند عکس ماشین جدیدی که خریده اید و پاک نکردن شماره پلاک یا اشتراک جزئیات حادثه ای همراه با آدرس منزلتان باشد ؛ اگر این اطلاعات به دست کسی که شما نمی شناسید برسد، آن فرد می تواند از این اطلاعات برای سرقت اطلاعات شما استفاده کند.


[IMG]
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 29, 2015
ارسالی‌ها
722
پسندها
578
امتیازها
93
محل سکونت
تهران
تخصص
نویسنده
دل نوشته
بدترین کاری که یک نارفیق میتونه باهات انجام بده اینه که : بجای راهنمایی ، چاهنمایی کنه ...
بهترین اخلاقم
صبر و تحمل
سیم کارت
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دسترسی به اطلاعات شخصی افراد
اجازه برنامه ها برای دسترسی به حساب کاربری خود را محدود کنید.


وقتی که برنامه ای را دانلود می کنید که به شما این گزینه را ارائه می دهد که به جای وارد کردن ایمیلتان از طریق رسانه اجتماعی وارد شوید،شما به برنامه اجازه می دهید که به اطلاعاتی که در آن رسانه اجتماعی وارد کرده اید، دسترسی داشته باشد.

ممکن است اصلا به این مسئله و تاثیرات منفی که می تواند برای شما به وجود بیاورد ، فکر نکنید ، ولی براساس مستندات موجود، فرد سومی می تواند بدون اطلاع افراد به اطلاعات شخصی آنها در رسانه های اجتماعی دسترسی داشته باشد.

زمانی که به برنامه ای اجازه دسترسی به اطلاعاتتان را می دهید بدون توجه به نیت و هدف گفته شده توسط آنها، توجه خاصی داشته باشید.حتی اگر خود برنامه بی خطر باشد، هک یا نقض داده ها می تواند اطلاعات شما را درمعرض عموم قرار دهد و هر چه قدر رسانه اجتماعی شما به برنامه های بیشتری وصل باشد ، اطلاعات شما بیشتر در معرض سرقت و استفاده نادرست قرار دارند.

حتما تنظیمات حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی مانند اختیارات برنامه را مرور کنید و برنامه هایی که خیلی وقت است از آنها استفاده نکرده اید را پاک کنید.


[IMG]



حفاظت از اطلاعات شخصی در فضای مجازی
عملیاتهای امنیتی را به طور مرتب به روز رسانی کنید.


تغیبرات وب سایت ها و برنامه ها اغلب اتفاق می افتد بنابراین بررسی کردن عملیاتهای امنیتی در برنامه های گوناگون برای اطمینان از حفاظت از اطلاعاتتان ، ایده بدی نیست. شما باید تصویر درستی از تنظیمات امنیتی پیش فرض و چگونگی تغییر آن داشته باشید تا اطلاعات فقط با مخاطبان خودتان به اشتراک گذاشته شود.

خیلی از افراد از اینکه میبینند چگونه اطلاعاتشان براساس تنظیمات پیش فرض به طور جهانی به اشتراک گذاشته می شوند، تعجب می کنند. شما نمی خواهید که اطلاعاتتان بی خبر از شما به چوب حراج گذاشته شود.

علاوه بر تنظیمات امنیتی، باید به طور منظم رمز عبور خود را تغییر دهید و از استفاده از رمزهای یکسان برای برنامه های مختلف خودداری کنید.ممکن است یک هکر پست فطرت که در حساب کاربری توئیتر شما توئیت می کند باعث ناراحتی شما نگردد ولی اگر همان فرد به حساب بانکی شما نیز دسترسی داشته باشد، چطور؟

اگر فردی بتواند به یک حساب شما با رمز عبور مشترک دسترسی یابد ، اطلاعات زیادی در مورد شما به دست خواهد آورد و می تواند از آنها برای سرقت اطلاعات شخصی شما استفاده کند.


[IMG]



هک کردن اطلاعات در شبکه های اجتماعی
چگونه می توانید از اطلاعاتتان محافظت کنید؟

  • قبل از اینکه به دلیل ترس از سارقین اطلاعات ، همه رسانه های اجتماعی را حذف کنید، چیزهای کوچک دیگری هستند که می توانید برای حافظت از خودتان از آنها استفاده کنید.
  • تنها افراد و دوستانی را که میشناسید دنبال کنید و مراقب چیزهایی که به اشتراک می گذارید نیز باشید.
  • وقتی در فضاهای عمومی وارد برنامه ای می شوید، بعد از استفاده از برنامه خارج شوید و تاریخ مرورگر را پاک کنید.
  • در آخر، هرگز اطلاعات امنیتی رسانه اجتماعیتان یا کارت بانکی خود را به کسی ندهید مگر اینکه قانونی باشد.
  • سرقت اطلاعات چیزی است که افراد باید نسبت به آن هوشیار باشند ولی نیازی به نگرانی بیش از حد نیست.
  • همیشه بهترین راهها را در ذهن داشته باشید تا بتوانید از مزایای مثبت رسانه های اجتماعی لذت ببرید و از اطلاعاتتان در مقابل افراد بد حفاظت کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین