Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

یوکیو آمانو درگذشت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار سیاسی
Konu Başlığı یوکیو آمانو درگذشت
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :

 یوکیو آمانو درگذشت


یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درگذشت.
خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام کرد که یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیپلمات کهنه‌کار ژاپنی فوت کرده است.
بر اساس گزارش منتشر شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یادداشتی به کشورهای عضو این مسئله را اطلاع آنها رسانده است.
بلومبرگ هفته گذشته گزارش کرده بود آمانو ۷۲ ساله به‌دلیل مشکلات جسمی تا مارس ۲۰۲۰ از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.جزئیاتی از بیماری احتمال این دیپلمات ژاپنی منتشر نشده است.

یوکیا آمانو از سال ۲۰۰۹ مقام مدیر کلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پس از محمد البرادعی برعهده گرفت و نقش مهمی در به سرانجام رسیدن توافق هسته‌ای ایران و ۵+۱ داشت.
آمانو در رای‌گیری غیرعلنی 35 عضو شورای حکام آژانس بر 2 کاندیدای دیگر پیروز شد. تعداد رای‌ها 23 رای موافق، 11 رای مخالف و یک رای ممتنع بود.
آمانو فارغ التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه توکیوست که در سال ۱۹۷۲ به وزارت امور خارجه کشور ژاپن راه یافت.
آمانو در سال ۲۰۰۱ نیز در مقام نماینده ژاپن با عنوان کارشناس دولتی در هیأت سازمان ملل متحد در زمینه مسائل موشکی منصوب و درست 3 ماه بعد از آن نیز وارد گروه متخصصان سازمان ملل در زمینه تحصیلات منع گسترش و خلع سلاح هسته‌ای شد.
وی در سفارتخانه‌های ژاپن در هانوی، واشنگتن و بروکسل نیز حضور داشته و همچنین یکی از اعضای هیأت اعزامی ژاپن به کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای در ژنو بوده ‌است.
آمانو در وزارت خارجه ژاپن از موقعیتی بسیار بالا و ممتاز برخوردار بود. او مسئولیت‌های حساسی نظیر رئیس شاخه علمی وزارت امور خارجه، رئیس بخش انرژی هسته‌ای و معاون مدیرکل بخش کنترل تسلیحاتی وزارت امور خارجه ژاپن بوده است.
آمانو تجربه بسیار زیادی در امور مربوط به خلع سلاح، منع تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی و همچنین سیاست‌های مربوط به انرژی هسته‌ای دارد و در مذاکرات ابزار نظارتی بزرگ دنیا نظیر ان‌پی‌تی، نقش ایفا کرده است.
او نماینده دولت ژاپن در نشست آوریل سال 2001 سازمان ملل درخصوص سلاح‌های موشکی و همچنین در نشست آوریل سال 2001 همین سازمان درخصوص خلع سلاح و منع تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی بوده است.
آمانو مارس سال 2013 برای چهار سال دیگر از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان مدیر کل انتخاب شد.
 
بالا پایین