Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بیماری های شایع در گوسفندان

  • نویسنده موضوع avaseo
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı حیوانات اهلی
Konu Başlığı بیماری های شایع در گوسفندان
نویسنده موضوع avaseo
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan avaseo

avaseo

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 6, 2019
ارسالی‌ها
37
پسندها
0
امتیازها
6

اعتبار :

گوسفندان هم مانند سایر موجودات زنده به بیماری هایی مبتلا میشوند، از انجایی که از شیر و گوشت گوسفندان برای تغذیه انسان ها استفاده میشود، مهم و ضروری است که از سلامت گوسفندان اطمینان داشته باشیم، در صورتی که گوشت و شیر گوسفندان بیمار را استفاده کنیم، باعث بروز بیماری هایی در ما خواهد شد، به همین دلیل بسیار مهم است که هنگام خرید گوسفند زنده به سلامت دام توجه لازم را داشته باشید.
نگهداری گوسفند زنده نیاز به مراقبت فراوانی دارد، یکی از مراقبت ها جلوگیری از ابتلا شدن گوسفندان به بیماری های مختلف است، به همین دلیل برخی از شایع ترین بیماری های گوسفندان را در ادامه این نوشته بررسی کرده ایم.
بیماری آبسه ی پا گوسفندان
آبسه پا در گوسنفدان به دلایل مختلفی رخ میدهد، یکی از دلایل بروز این مشکل، رفتن علوفه در پای حیوان و در نتیجه آبسه باشد، اگر دلیل این مشکل این باشد، علوفه رفته در پای حیوان را با استفاده از پنس خارج کنید و محل زخم را ضد عفونی نمایید.
اما در صورتی که آبسه پای حیوان به دلایل عفونی به وجود آمده باشد، با مصرف پماد هایی مثل اکتیول میتوان عفونت ایجاد شده را از بین برد، برای اینکار باید یک شکاف در محل زخم ایجاد کنید و تا چرک ها و عفونت ایحاد شده از آن خارج شوند و سپس با استفاده از پماد و آنتی بیوتیک عفونت را به صورت کامل از بین ببرید.
 
بالا پایین