Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ییلاقات اسپیلی دیلمان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان گیلان
Konu Başlığı ییلاقات اسپیلی دیلمان
نویسنده موضوع mahno0osh
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mahno0osh

mahno0osh

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 30, 2017
ارسالی‌ها
4
پسندها
6
امتیازها
3

اعتبار :

ییلاقات اسپیلی دیلمان (روستای اسپیلی) هم بسیار جذاب و زیباست

 ییلاقات اسپیلی دیلمان (روستای اسپیلی) شهرستان گیلان استان سیاهکل


اسپیلی از ییلاق هایی فوق العاده زیبا با طبیعتی چشم نواز و هوایی فرح بخش در شمال کشورمان قرار گرفته است. لذت سفر به این منطقه خوش آب و هوا در همان ابتدای راه با ورود به جاده هایی مملو از درخت آغاز می شود. با عبور از میان این طبیعت خوش رنگ و لعاب در نهایت بر فراز ارتفاعات دیلمان می رسید و روستای اسپیلی با پوشش مخملینش شما را شگفت زده خواهد کرد.
ییلاق اسپیلی با قرار گیری در ارتفاعاتی بیش از 2000 متر، از هوایی خنک و مطبوع در روزهای گرم سال برخوردار است و همین موضوع سبب جذب گردشگران خوش ذوق و طبیعت دوست به این روستای دلنشین شده است. نزدیک به 1.5 قرن پیش، آقا میر صادق لاهیجانی صاحب روستای اسپیلی بود تا آن که زمین هایش را وقف ساخت خانه برای اهالی مناطق اطراف خود کرد. پس از آن این روستا به سکونتگاهی برای خان نشینان سیاهکل و دیلمان در آمد و هم اکنون نیز بخصوص در نیمه اول سال در آن جا زندگی می کنند. این مردمان شیرین سخن و مهمان نواز به زبان گیلکی صحبت می کنند.
چشمه های متعددی عطر زندگی را در این منطقه کوهستانی چند برابر کرده اند و به رهگذران این امکان را می دهند تا آب گوارا را نوش جان کنند. اگر به اسپیلی آمدید لحظه ای بر روی زمین بنشینید و نوازش باد را بر روی پوستتان احساس کنید تا از زمان و مکان فارغ شوید.
بهترین فصل سفر: اسپیلی از آن جهت با دیگر ییلاق های گیلان متفاوت است که می توان در بهار و تابستان از یک سو دشتی سرسبز با چمن های سر زنده و شاداب را همراه کشتزارهایی پر محصول نظاره کرد و از طرف دیگر جنگلی با درخت های کوتاه و بلند را دید. در برخی روزها، ابرهایی سفید رنگ دامان این منطقه کوهستانی را در بر می گیرند و درختان سر به فلک کشیده از میانشان نمایان می شوند.
هارمونی رنگ های پاییز، اسپیلی را به مکانی بسیار زیبا برای عکاسی و لذت بردن از حال و هوای این فصل سال تبدیل می کند. اما با ورود به روزهای سرد سال کمی راه ورود به این منطقه سخت می شود و در برخی اوقات به علت بارش برف شدید، صعب العبور خواهند شد، لذا پیش از سفر به این روستای گردشگری حتما از آمار هواشناسی و وضعیت جوی منطقه با خبر شوید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین