Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اخبار کرونایی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار پزشکی
Konu Başlığı اخبار کرونایی
نویسنده موضوع سایه های بیداری
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan سایه های بیداری

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹



آخرین اخبار از کرونا در ایران: ۲۷۰۵ ابتلا و ۱۴۰ فوتی جدید کرونا در کشور
آخرین اخبار از کرونا در ایران: ۲۷۰۵ ابتلا و ۱۴۰ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۷۰۵ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه ۱۴۰ تن نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر سیماسادات لاری در توضیح آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۴۹ هزار و ۹۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۳۸۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون سه میلیون و ۶۱۳ هزار و ۸۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح استانهای در شرایط قرمز کرونا گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی درباره استانهای در شرایط هشدار گفت: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

آمار فوتی های ناشی از مسافرتهای بی مورد یک ماه اخیر و عزاداری های جمعی محرم ،
و عدم اعتنای مردم به پیشگیری و ناکارآمدی مسئولین ، یواش یواش خودنمایی میکند .
140 فوتی در یک روز .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷



لاری: هیچ نقطه عاری از کرونا نداریم
لاری: هیچ نقطه عاری از کرونا نداریم

مهر نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸ شهرستان در وضع قرمز ۹۰ شهرستان هم در وضعیت هشدار هستند گفت: هیچ نقطه سبزی در کشور نداریم که عاری از بیماری باشد.

سیماسادات لاری در مصاحبه با یک برنامه تلوزیونی گفت: بیشترین بروز موارد بستری در هفته سوم شهریور در استان‌ها بوشهر، قم و لرستان بوده است. در تهران آمار بستری دو برابر شده است و بیشترین بروز فوتی در یک هفته در استان‌های خراسان شمالی، سمنان و اصفهان بوده است و به نظر می‌آید اگر کنترل نکنیم در برخی از شهرستان‌ها و استان‌ها وارد موج سوم بیماری کوئید ۱۹ می‌شویم.

وی افزود: به هر حال هر رفتار اجتماعی که تغییر می‌کند و هر تجمعی که به دلایل مختلف مانند بازگشایی مدارس، تعطیلات، عزاداری‌ها و… ایجاد می‌شود قطعاً در آمار تأثیر خودش را نشان می‌دهد.

لاری خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت یک وزارتخانه است که سیاست‌های سلامت را می‌گذارد و در کوئید ۱۹ سیاست ما مشخص است چه در بحث فاصله‌گذاری‌ها و چه در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در ستاد ملی کرونا همه نظرات را تجمیع می‌کنند با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی این تصمیمات گرفته می‌شود و در این شرایط مجبور هستیم برای بازگشایی پروتکل بنویسیم و اصرار کنیم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در بحث بازگشایی مدارس بحث حضوری و یا غیرحضوری مطرح شد که الان تقریباً به صورت اختیاری برگزار می‌شود. در تهران از این موضوع استقبال زیادی نشد و تقریباً ۱۵ درصد در مدارس حضور پیدا کردند. البته ما یک سری مشکلاتی داریم علی‌رغم اینکه ماسک و ضدعفونی در مدارس بوده است اما تهویه مسئله مهمی است. در فضای سربسته که تهویه خوبی ندارد و اگر یک نفر مبتلا باشد قطعاً زمینه این است تا دیگران هم مبتلا شوند. الان در این شرایط آب و هوایی که می‌شود پنجره را باز کرد و تا حدودی مؤثر است اما کم‌کم که آب و هوا سرد می‌شود؛ کنترل این مسئله مشکل می‌شود. و همه این موارد دو هفته بعد در تعداد بستری‌ها و سه الی چهار هفته بعد در تعداد فوتی‌های ما اثر خودش را نشان می‌دهد.

لاری در پاسخ به این سوال که شرایط خیلی از شهرها از جمله تهران در وضعیت قرمز هست اما لغو دورکاری و برقراری طرح ترافیک نشان از وضعیت بد تهران ندارد و خیلی از اتفاقات و تصمیمات در راستای قرمز بودن شهر تهران نیست گفت: با توجه به وضعیت شهرستان‌ها تصمیم‌گیری بشود و تهران خاص هست و می‌تواند همه کشور را تحت شعاع قرار بدهد و باید برای تهران یک برنامه‌ریزی ویژه و دقیقی انجام داد البته من با مسئولینی که در این‌باره دست‌اندرکار هستند صحبت کردم و مطرح کردند که ترافیک آنقدر تأثیر نداشته و شرایطی ایجاد کردند که مردم می‌توانند قبل و بعد از ساعت کاریشان از خودرو خودشان استفاده کنند اما به هر حال تهران به خاطر اینکه یک کلانشهر پرتردد هست و شاید مردم کمتر ماسک بزنند و یا پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نکنند و ترددهای پرشمارشان را نتوان کنترل کرد شرایط در تهران پیچیده است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰


۸ نکته زیست‌محیطی که روزهای کرونایی باید رعایت کنیم
چگونه از شر آلودگی‌های ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی و ... راحت شویم؟
چگونه از شر آلودگی‌های ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی  و ... راحت شویم؟

در روزهایی که مردم تازه داشتند نسبت پیامدهای زیست‌محیطی پلاستیک آگاه می‌شدند، خرید و فروش آنلاین، ماسک‌های یک بار مصرفت، تولید «شیلد» و افزایش خرید غذا و نوشیدنی بیرون‌بر انفجاری در تولید پلاستیک به وجود آورده است. به طوری که انجمن بین‌المللی زباله‌های جامد تخمین زده است که تنها در آمریکا استفاده یک بار مصرف پلاستیک ۳۰۰درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اولین روزهای شیوع کرونا، در روزهایی که شهرها قرنطینه شده‌ بودند، بخاطر خلوتی خیابان‌ها، کاهش انتشار گازهای آلوده، کاهش آلودگی صوتی و نوری و ... به نظر می‌رسید پاندمی روزهای خوبی را برای محیط‌زیست به همراه دارد اما حالا دوره استراحت موقت طبیعت تمام شده است و مشخص شده وضعیت برای برخی بخش‌های زیست‌محیطی اصلا خوب نیست.
در روزهایی که مردم تازه داشتند نسبت پیامدهای زیست‌محیطی پلاستیک آگاه می‌شدند، خرید و فروش آنلاین، ماسک‌های یک بار مصرفت، تولید «شیلد» و افزایش خرید غذا و نوشیدنی بیرون‌بر انفجاری در تولید پلاستیک به وجود آورده است. به طوری که انجمن بین‌المللی زباله‌های جامد تخمین زده است که تنها در آمریکا استفاده یک بار مصرف پلاستیک ۳۰۰درصد افزایش یافته است.
با توجه به لزوم استفاده کادر درمان از لوازم حفاظتی بهداشتی، بخشی از این رشد طبیعی است اما برای بخش دیگری از ما که احتمالا باید برای مدت طولانی باید با این پاندمی زندگی کنیم دیگر وقت آن رسیده است که برای مراقبت از خودمان، عادت‌هایمان را تغییر بدهیم.

بیشتر بخوانید: افزایش چشمگیر استفاده از مواد پلاستیکی به دلیل کرونا

در همین رابطه برخی از متخصصین به گاردین پیشنهادهایی دادند:
آیا باید از ماسک‌های یک بار مصرف استفاده کنید؟
به طور کلی نه، مگر این که جز کادر درمان باشید. ربکا برگس، مدیرعامل کمپین شهر دریا (کمپینی ضد آلودگی پلاستیک) می‌گوید: «اگر از ماسک یک بار مصرف استفاده می‌کنید یا باید آن‌ها را مستقیم به سطل زباله‌ای با درب بسته بیاندازید و یا باید آن‌ها را در کیسه‌ای قرار دهید و بعد آن را به سطل زباله بدون در بیاندازید، البته ما واقعا همه را تشویق می‌کنیم تا از ماسک قابل استفاده مجدد بپوشند تا به محیط‌زیست آسیبی وارد نشود.»


لوئیس اج، یک متخصص مصارف پلاستیکی در انگلیس در این رابطه می‌گوید: «اگر همه جمعیت انگلیس هر روز ماسک یک بار مصرف بپوشند، ۶۶هزار تن زباله پلاستیکی مصرف می‌شود، آن هم در حالی که مصارف پلاستیکی همین حالا هم زیاد است. برخی از ماسک‌های یک بار مصرف از پلاستیک‌هایی تولید شده‌اند که قابل بازیافت نیستند و سرنوشتشان به مرکز دفن‌زباله یا زباله‌سوزی می‌رسد، جایی که در آن ماسک‌های یک بار مصرف پلاستیکی به ذرات میکروپلاستیکی تبدیل می‌شوند که جمع‌آوری آن از اقیانوس‌ها و رودخانه‌ها غیرممکن است.»
از سویی ماسک‌های پارچه‌ای چندبار مصرف، به اندازه کافی برای استفاده در جامعه مناسب هستند و حتی برخی فکر می‌کنند استفاده از این‌ها بهتر از ماسک‌های یک بار مصرف است. حتی شما می‌توانید با استفاده از لباس‌های قدیمی که دیگر مناسب نیستند برای خودتان ماسک بدوزید، در اینترنت فیلم‌های زیادی برای آموزش این کار وجود دارد.

آیا باید همه‌چیز را دمای بالا بشویید؟
قطعا شست‌وشوی ماسک بعد از هربار پوشیدن آن بسیار مهم است، ماتیریی شیوکومار، ویروس‌شناس و متخصص زیست‌شناسی مولکولی در این رابطه می‌گوید: «احتمال این که شما با ویروس زیادی در تماس قرار گرفته باشید بسیار کم است، به همین دلیل احتمالا نیازی نیست که شست‌وشو را در دمای بالا انجام بدهید.»
پس آیا می‌توانید برای کاهش مصرف انرژی لباس‌هایتان را در دمای ۲۰درجه بشویید؟ او می‌گوید: «من واقعا مشکلی در این رابطه نمی‌بینیم، اما اگر شما یا یکی از اعضای خانه‌تان مشکوک به ابتلا به کرونا است، باید همه لباس‌ها و وسایل آن‌ها با گرم‌ترین دمای ممکن شسته شود.»

با ماسک‌ها و دستکش‌هایی که در خیابان‌ها پخش شده‌اند چه کار کنید؟
پلاستیک‌هایی که در طبیعت وجود دارند، پیامدهای زیست‌محیطی زیادی دارند، اما در روزهای پاندمی این زباله‌ها می‌توانند آلوده باشند.
برگس، در این رابطه می‌گوید: «پیشنهاد می‌شود که در این شرایط این زباله‌ها را با دستتان برندارید، چراکه ممکن است به ویروس آلوده باشد، راه بهتر این است که این موضوع را مسئول بهداشت منطقه اطلاع بدهید و یا اگر می‌خواهید به محیط‌ زیست کمک کنید، وسیله‌ای چوب مانند در کنارتان داشته باشید و با استفاده آن ماسک‌ها را به سطل زباله بیاندازید.»

آیا باید دستکش یکبار مصرف بپوشید؟
تقریبا به شکل قطعی می‌توان گفت که نه نباید دستکش بپوشید. شیوکومار می‌گوید: «پوشیدن دستکش به مردم احساس امنیت می‌دهد، اما این که دستکش در دستتان باشد به این معنا نیست که ویروس روی آن قرار نمی‌گیرد و می‌توانید به هرجایی را لمس کنید. فکر کنم این موضوع به مردم احساس امنیت اشتباهی بدهد.مخصوصا این که احتمالا ویروس روی دستکش‌های لاتکس برای مدت بیشتری باقی می‌ماند. فقط دست‌هایتان را بشویید و حواستان باشد صورتتان را لمس نکنید.
مارک میودونیک، استاد دانشگاه کمبریج که روی استفاده از مواد پلاستیکی تخصص دارد، در این رابطه می‌گوید: «دستکش‌های یک بار مصرف یک مشکل زیست‌محیطی واقعی هستند، من دیدم که افراد آن‌ها را روی زمین می‌اندازند. در کنار این، آن‎‌ها اصلا به جلوگیری از شیوع ویروس کمک نمی‌کنند. هیچکسی نباید دستکش بپوشد، این کار معنایی ندارد.»

استفاده از صابون بهتر از مایع دستشویی است؟ ژل ضدعفونی کننده چطور؟
در بسته‌بندی صابون‌ها، پلاستیک کمتری از مایع ظرفشویی وجود دارد و از سویی به نظر می‌رسد هر دو به یک شکل ویروس را نابود می‌کنند.
اج در این رابطه می‌گوید: «استفاده از صابون کاملا مناسب است، هرچیزی که جزو مواد شوینده حساب شود توانایی نابودی لایه بیرونی الکل را دارد.»
شیوکومار در رابطه با ژل‌های ضدعفونی کننده که در محصولات پلاستیکی نگه‌داری می‌شوند، توضیح می‌دهد: «شست‌وشوی دست بهتر از استفاده از ژل ضدعفونی کننده است، به نظر من فقط زمانی باید از این ژل‌ها استفاده کرد که هیچ راه حل دیگری وجود ندارد، در چنین موافقعی باید از برخی مواد پلاستیکی استفاده کرد.»

درباره خرید آنلایتان تجدیدنظر کنید.
در روزهای کرونایی انفجاز بزرگی در بخش خریدوفروش آنلاین رخ داده است و بسیاری از غذا تا لباس‌های خود را به شکل آنلاین خریداری می‌کنند و پلاستیک محصولی است که در همه این خریدوفروش‌ها به راحتی مصرف می‌شود.
برگس، در این رابطه می‌گوید: «فکر کنم باید شروع به تجدیدنظر نسبت به میزان خریدهای خود کنیم، باید از خودمان بپرسیم که آیا می‌توان به جای خرید مخصول جدید، محصول قدیمیمان را تعمیر کنیم؟ می‌توانیم محصول دسته‌دوم خریداری کنیم؟ هرچه می‌خواهید بخرید قبل از آن فکر کنید که آیا راه‌حل دیگری وجود دارد یا نه.

آیا استفاده از پلاستیک برای خریدهایمان سالم‌تر است؟
تا قبل از شروع پاندمی موج‌هایی نسبت به استفاده از کیف‌های پارچه‌ای به جای پلاستیک راه‌اندازی شده بود، اما حالا شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا بسیاری با این فکر که مواد پلاستیکی به ویروس آلوده نمی‌شوند دوباره از روش‌های قبلی خرید کردن استفاده می‌کنند.
اج در این رابطه می‌گوید: «پلاستیک به ما توهمی از امنیت می‌دهد و این دقیقا همان دلیلی است که آن‌ها بسیار محبوب شده‌اند، این یک فرض غلط است که استفاده از پلاستیک مناسب‌تر است. مانند میوه‌ای که می‌خرید، ویروس می‌تواند روی سطح پلاستیک هم قرار بگیرد و اتفاقا زمانی که ویروس روی پلاستیک می‌ماند بیشتر از دیگر مواد است. یک پلاستیک کمتر در محیط‌زیست، به شرکت‌ها هم این پیام را می‌رساند که مردم ترجیح می‌دهند، که این ماده استفاده نکنند.»

آیا باید با هم مسیرهایتان، خودرو خود را به اشتراک بگذارید؟
این کار می‌تواند یک روش برای کاهش آلودگی‌هوا و انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد، اما به نظرمی‌رسد در هنگام پاندمی این کار چندان امن نباشد.
شیوکومار می‌گوید: «فکر نکنم این کار ایده خوبی باشد، اگر هر روز با یک نفر هم مسیر می‌شود شما خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهید، البته اگر این کار را انجام می‌دهید پنجره‌های خودروتان را پایین بدهید و ماسک بپوشید چراکه ماشین یک فضای کوچک هست که هوای کمی در آن جریان دارد.»

منبع: گاردین/ مترجم: نیو صدر
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹



آخرین آمار کرونا در ایران: ۱۷۹ نفر دیگر جانشان را از دست دادند/ کدام استان‌ها در وضعیت قرمز هستند؟
آخرین آمار کرونا در ایران: ۱۷۹ نفر دیگر جانشان را از دست دادند/ کدام استان‌ها در وضعیت قرمز هستند؟

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۷۹ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،دو هزار و ۹۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۲۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۲ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۶۴۱ هزار و ۵۸۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود:بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

نتیجۀ بی مبالاتی ها کم کم داره خودش را در آمار فوتی ها نشان میدهد .
حالا میتوانی ماشینت را سوار شوی بروی شمال
حالا میتوانی توی خیابان طبل و دهل بزنی و عزاداری بکنی
حالا میتوانی ماسک نزنی . دستکش نپوشی
حالا میتوانی هر کاری دلت میخواهد بکنی
حالا میتوانی دستور باز گشایی مدارس را بدهی
حالا میتوانی ....
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰



هشدار عضو ستاد مقابله با کرونا درباره افزایش مرگ‌ومیرها
هشدار عضو ستاد مقابله با کرونا درباره افزایش مرگ‌ومیرها

ایسنا نوشت: عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: افزایش تعداد مبتلایان کووید_۱۹، بدون شک به افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری می انجامد.

دکتر مسعود مردانی با اشاره به بروز موج سوم کرونا در کشور، گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده است که همه استان ها وضعیت قرمز دارند، بنابراین وضعیت، وضعیت خوبی نیست.

وی با بیان اینکه حتما خطر افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا وجود دارد، افزود: زمانیکه موارد ابتلا به بیماری افزایش یابد، طبیعتا موارد بستری هم بالا می رود. حال هرچقدر میزان‌ بستری بیشتر شود، میزان انتقال بیماران بدحال به آی سی یو بیشتر شده و ۵۰ درصد از بیمارانی که وارد آی سی یو می شوند، از بین می روند. همچنین ۹۰ درصد از بیمارانی که به ونتیلاتور متصل شوند نیز از بین می روند.

۸۰ تا ۸۵ مبتلایان کرونا، همچنان بدون نیاز به بستری

مردانی همچنین تاکید کرد: باید توجه کرد که معمولا بین ‌۸۰ تا ۸۵ درصد مبتلایان به کرونا بدون علامت بوده و می توانند در خانه استراحت کرده و بهبود یابند، اما ۱۵ درصد از مبتلایان علائم شدید دارند که بستری می شوند. حال از کل بیماران بستری، ۱۰ تا ۱۲ درصد بیمارانی که در بخش های بیمارستان بستری هستند، فوت می شوند. همچنین ۵۰ درصد از بیمارانی که وارد آی سی یو می شوند، از بین می روند و ۹۰ درصد از بیمارانی که به ونتیلاتور متصل شوند نیز از بین می روند. بنابراین با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، بدون شک با افزایش مرگ و میر مواجه می شویم.

چند احتمال برای کرونا و آنفلوانزا

مردانی درباره پیش بینی ها از وضعیت کرونا در پاییز و احتمال همزمانی آن با آنفلوانزا، گفت: باید توجه کرد که هنوز گردش قوی ویروس آنفلوانزا در کشور به ثبات نرسیده است. البته مانند کشورهایی چون برزیل که اکنون فصل سرد را پشت سر گذاشته اند، مشاهده کردند که سیستم گزارش دهی آنفلوانزا، تحت تاثیر گزارش دهی کرونا قرار گرفته و موارد آنفلوانزا به خوبی موارد سال های قبل گزارش نمی شود. بر این اساس به نظر می آید که باید در حال حاضر نگاه درستی درباره آنفلوانزا داشته باشیم تا مشاهده کنیم که موارد همزمانی آنفلوانزا و کرونا چقدر است.

وی ادامه داد: در عین حال باید توجه کرد که اگر کرونا و آنفلوانزا با هم و همزمان اپیدمی شوند، ممکن است وضعیت بدتر شود. یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن این است که به دلیل استفاده گسترده مردم از ماسک، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، شاید میزان موارد ابتلا به آنفلوانزا کاهش یابد. باید دید که چه پیش می آید، رفتار مردم چگونه است، وضعیت واکسیناسیون آنفلوانزا و واکسینه شدن افراد در معرض خطر چگونه است. ‌

مردانی برای جلوگیری از تشدید کرونا توصیه‌ کرد که با رعایت اصول درست بهداشتی، مدارس فعالیت کنند، اگر مدرسه‌ای امکان رعایت موارد بهداشتی را ندارد، به آن تذکر داده شود و از آن ها بخواهند که آموزش را به صورت غیرحضوری پیش برند. در عین حال مردم جدا از سفرهای غیرضرور وشرکت در مهمانی های خانوادگی و مراسم عزا و عروسی خودداری کنند. از طرفی دیگر اربعین را در پیش داریم و توصیه می‌شود که شرکت در مراسم‌های عزاداری و دسته ها بدون رعایت پروتکل‌ها ممنوع باش
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱



خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا از یک شرکت هندی
 خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا از یک شرکت هندی

مهر نوشت: وزیر بهداشت، از پیش خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا از یک شرکت هندی خبر داد.

سعید نمکی، روز شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گفت: قرار است از یک شرکت هندی که صاحب آن یک ایرانی زرتشتی است، ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری کنیم.

وی افزود: این شرکت هندی که ۱۰۰ میلیون دوز واکسن به آمریکا پیش فروش کرده است، اجازه گرفته تا ۲۰ درصد محصول خودش را به سایر کشورها بفروشد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: بر اساس آنچه که این شرکت هندی به ما قول داده، قرار است واکسن را با قیمت ارزان تر و معقول تر تهیه کنیم.

نمکی در عین حال از تلاش مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی کشور برای تولید واکسن کرونا خبر داد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴



آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ایران/ ۱۶۶ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته / ۱۱۴۹ تن بستری شدند
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ایران/ ۱۶۶ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته / ۱۱۴۹ تن بستری شدند

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۸۴۵ مورد ابتلا و ۱۶۶ فوتی ناشی از کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد.

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۳۵۷ هزار و ۶۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۳۸۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به اذعان وی، تا کنون سه میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری در توضیح استانهای در وضعیت قرمز کرونا گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی درباره استانهای در شرایط هشدار نیز گفت: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹



سخنگو وزارت بهداشت: شاهد افزایش موارد بستری و مرگ و میر هستیم
سخنگو وزارت بهداشت: شاهد افزایش موارد بستری و مرگ و میر هستیم

ایلنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته‌ی گذشته شاهد افزایش بستری موارد مثبت و بروز مرگ و میر در کشور نسبت به هفته‌ی سوم شهریور ماه بودیم.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت ویروس کرونا در هفته‌های اخیر بیان کرد: در هفته‌ی گذشته شاهد افزایش بستری موارد مثبت و بروز مرگ و میر در کشور نسبت به هفته‌ی سوم شهریور ماه بودیم.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بروز بستری موارد مثبت در هفته‌ی چهارم شهریور ماه در استان قم و کم‌ترین میزان بروز در استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس گزارش شده است.

لاری افزود: همچنین بیشترین میزان بروز مرگ و میر در هفته‌ی چهارم شهریور به ترتیب در استان‌های قم، چهارمحال بختیاری، اصفهان و کم‌ترین میزان بروز مرگ و میر در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

وی در پایان گفت: همه‌گیری این ویروس در کشور همچنان روبه افزایش است و اغلب استان‌های کشور در وضعیت قرمز قرار دارند، بنابراین تقاصای ما از کلیه هموطنان این است که با رعایت توصیه‌های بهداشتی و خودداری از حضور در تجمعات غیر ضروری کمک کنند تا با همکاری و همدلی شاهد مهار بیماری در کشورمان باشیم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶



رکوردشکنی ابتلای روزانه به کرونا/ ۱۷۸ بیمار فوت کردند
رکوردشکنی ابتلای روزانه به کرونا/ ۱۷۸ بیمار فوت کردند

سخنگوی وزارت بهداشت، از فوت ۱۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا ظرف شبانه روز گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سیما سادات لاری، بعد از ظهر سه شنبه در ارتباط تصویری با شبکه خبر سیما، به ارائه تازه ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به شناسایی ۳۷۱۲ مورد جدید کرونا در کشور، گفت: آمار بیماران به ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر رسید.

لاری به ۱۷۸ مورد فوتی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران کرونایی جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به بستری ۳۹۲۲ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه، گفت: تاکنون ۳۶۳ هزار و ۷۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۱۹ مورد تست تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

نمیتونم بگم خدا را شکر
چون این بنده خدا هایی که فوت کرده اند انسان بودند و بیگناه

اما چشم شما روشن که مثل همۀ موارد دیگر ، رتبۀ صد و هفتاد و هشتم در دنیا نشدیم

خاک بر اون سرتان با این خبر رسانی تان که فوت 178 انسان را ، رکورد شکنی معرفی میکنید .
خاک بر اون سر بی عرضتون
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴



آخرین آمار از کرونا در ایران: ۱۷۲ نفر فوت کردند
آخرین آمار از کرونا در ایران: ۱۷۲ نفر فوت کردند

سخنگوی وزارت بهداشت، از فوت ۱۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا ظرف شبانه روز گذشته در کشور خبر داد و گفت: ۳۷۲۵۱ بیمار بهبود پیدا کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین، سیما سادات لاری، بعد از ظهر شنبه در ارتباط تصویری با شبکه خبر سیما، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به شناسایی ۳ هزار و ۲۰۴ مورد جدید کرونا در کشور، گفت: آمار بیماران به ۴۴۳ هزار و ۸۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: یک هزار و۲۷۴ فرد مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند.

لاری به ۱۷۲ مورد فوتی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر از بیماران کرونایی جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به بستری ۴ هزار و ۴۱ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه، گفت: تاکنون ۳۷۲ هزار و ۵۱ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند.

وی ادامه داد: تا کنون سه میلیون و ۹۰۵ هزار و ۳۵۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴



شناسایی مناطق آلوده به کرونا در تهران با استفاده از سیستم ردیابی دیجیتال
شناسایی مناطق آلوده به کرونا در تهران با استفاده از سیستم ردیابی دیجیتال

تسنیم نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در استان تهران به کمک سیستم ردیابی دیجیتال موفق به نقطه یابی ۵۰ هزار بیمار مبتلا و شناسایی مناطق آلوده استان تهران شدیم.

تفاهم نامه مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با محوریت توسعه زیر ساخت‌ها، خدمات سلامت دیجیتال و پزشکی هوشمند و پیاده سازی خدمات مشاوره جراحی از راه دور با استفاده از قابلیت فناوری ۵G امضا شد.

دکتر علیرضا زالی امروز یکشنبه، ششم مهرماه در آیین رونمایی از کاربست‌های ۵G در ایران با محوریت انعقاد تفاهم نامه مشاوره جراحی و پزشکی از راه دور، تقارن این تحول در عرصه ارتباطات را با هفته دفاع مقدس که تجلی خوداتکایی و خودباوری ایرانیان است، قابل توجه دانست.

وی با اشاره به رهیافت‌های نوین و تحول گرایانه وزارت ارتباطات به ویژه در بحران کرونا، اظهار کرد: یکی‌از اقدامات این وزارت در ابتدای آغاز این همه گیری، راه اندازی اپلیکیشن ac۱۹، اولین اپلیکیشن استخراج اطلاعات و استفاده از ظرفیت آموزش همگانی و بالابردن سطح غربالگری بود که با اقبال ملی رو به رو و به عنوان یک محصول داخلی به یکی از کشورهای CIS فروخته شد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، ارائه اولین گزارش ردیابی دیجیتال بیماران گیلان و قم و اولین نقشه ردیابی سیر و سفر بیماران مبتلا و ناقلین با علامت و بدون علامت را از دیگر اقدامات مهم وزارت ارتباطات در دوران شیوع کووید-۱۹ اعلام کرد و گفتو تصریح کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه اجرایی پارادایم مدیریتی کشورها در دنیا، ارتباط دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌هاست که وزیر ارتباطات این مهم را به خوبی محقق کرده است.

به گفته رییس دانشگاه، افزایش ظرفیت پهنای باند بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاییدی بر این ادعاست.

زالی تصریح کرد: در استان تهران به کمک سیستم ردیابی دیجیتال موفق به نقطه یابی ۵۰ هزار بیمار مبتلا و به دنبال آن شناسایی مناطق آلوده استان شده‌ایم که این پروسه در حال استمرار است. امیدواریم این امکان در سطح مراکز جامه سلامت نیز با همراهی وزیر ارتباطات فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه دگردیسی دیجیتال در عرصه اجتماعی ایرانیان اتفاق خوبی بود، افزود: شکاف‌های دیجیتال موجود نیز در آینده نیز مرتفع خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص محوریت تفاهم نامه مشترک با وزارت ارتباطات، تصریح کرد: گسترش پزشکی از راه دور بحث روز دنیاست و از سال ۲۰۱۷ تاکنون تنها ۱۰ درصد خدمات در زمره پزشکی از راه دور قرار گرفته است که پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ این میزان به ۲۵ درصد برسد. کشور ما نیز می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد.

زالی در ادامه گفت: تله مدیسین یا پزشکی از راه دور، رادیولوژی و مشاوره از راه دور در دوران کرونا نیز به حد زیادی محقق شده است که نیاز به گسترش دارد. مشاوره جراحی از راه دور نیز در کشور شدنی است.

وی با اشاره به مزایای جراحی از راه دور، ادامه داد: خونریزی کمتر، بهبودی سریعتر بیمار و افزایش دقت جراح به کمک تصاویر دو بعدی و سه بعدی از فواید جراحی از راه دور است. البته مهمترین مسئله در این مسیر ربات‌های جراحی هستند که باید از تکنولوژی بالایی برخوردار باشند که این امر با همکاری دانشگاه تهران و صنعتی شریف محقق خواهد خواهد شد.

وی تنها مشکل در جراحی از راه دور را نبود امکان لمس اندام دانست و گفت: پزشکان در زمان جراحی با اندام‌ها مانوس هستند و لمس اندام‌ها نقش مهمی در کیفیت روند انجام کار دارد.

رییس دانشگاه در پایان با بیان اینکه کاربست ۵G تنها افزایش ظرفیت ارتباطی و پهنای باند و عدم انقطاع نیست بلکه عاملی برای تغییر سبک زندگی است، گفت: استفاده از کاربست‌های انسانی نیاز به ملاحظات اخلاقی و حقوقی دارد که در حوزه پزشکی از راه دور، دانشگاه آمادگی کامل خود را برای ایجاد پیوست های حقوقی و اخلاق پزشکی را اعلام می‌کند.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰



پیک جدید کرونا بین ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد/ خطر برای سیستم درمان در پاییز و زمستان
[IMG alt="پیک جدید کرونا بین ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد/ خطر برای سیستم درمان در پاییز و زمستان
"]https://media.khabaronline.ir/d/2020/09/27/3/5465544.jpg[/IMG]
ایسنا نوشت: رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه پیک جدید اپیدمی کرونا از مرداد پیش بینی شده بود، گفت: باید به طور عاجل برای کنترل این شرایط فکر شود؛ بیشتر از اینکه به فکر دارو، درمان و یا تشخیص بیماری باشیم، باید پیشگیری کنیم؛ در غیر اینصورت احتمال دارد سیستم درمان در پاییز و زمستان به طور ناگهانی دچار مشکل شود.

دکتر پیام طبرسی با بیان اینکه پیک جدید اپیدمی از مرداد ماه قابل پیش بینی بود، گفت: در اواخر مرداد که تا حدی آمار بیماری کم شده بود، تبعات و مخاطرات برخی بازگشایی‌ها، مسافرت‌های شهریور ماه و تجمعات بارها مطرح شد، در همان زمان پیش بینی شد که عدم اعمال محدودیت‌ها می‌تواند منجر به وقوع پیک‌های جدید بیماری شود و متاسفانه مجدداً از همان جایی که طی ۷ ماه گذشته تجربه داشتیم، ضربه خوردیم و الان در آغاز پیک جدید بیماری قرار داریم.

پیک جدید بین ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد

وی ادامه داد: بر اساس تجربیات کسب شده طی چند ماه گذشته، زمانی که یک پیک جدید شروع می‌شود بین ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد و در مورد پیک جدید معلوم نیست که به قله رسیده‌ایم یا هنوز آمار در حال افزایش است. البته به نظر می‌رسد که آمارها افزایشی است؛ چراکه هنوز تعداد بستری‌ها بیشتر از ترخیصی‌هاست و کماکان تعدادی بیمار در لیست انتظار هستند.

تخت‌های بیمارستانی پر شده است

وی با بیان اینکه در پیک جدید بیماری بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در حال بستری بیماران کرونایی هستند، اظهار کرد: با وجود افزایش ظرفیت‌ها حداقل در تهران هنوز با کمبود تخت برای بستری مواجه هستیم و تخت‌های بیمارستانی در حال حاضر پر شده است.

طبرسی با تاکید بر اینکه اگر مداخله‌ جدی صورت نگیرد، امواج بیماری در طول پاییز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: تا زمانی که واکسن قطعی و اثربخشی برای بیماری تولید نشود، تنها راه موجود رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌هاست.

گزارش اولین مورد "پارکینسون" ثابت شده به دنبال کووید

این متخصص عفونی با بیان اینکه علائم بیماری تغییر زیادی نکرده، عنوان کرد: با این حال کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که هر چه جلوتر می‌رویم، علائم جدیدی از آن شناسایی می‌شود. مثلاً شب گذشته اولین مورد "پارکینسون" ثابت شده به دنبال کووید در امریکا گزارش شد.

افزایش تعداد بیماران بدحال شاخصه موج جدید بیماری

وی افزایش تعداد بیماران بدحال را شاخصه موج جدید بیماری عنوان کرد و گفت: تنها چیزی که در موج جدید مشاهده می‌شود افزایش تعداد بیماران بدحال است؛ به عبارت دیگر تعداد بیماران نیازمند خدمات ویژه متاسفانه در این موج بیشتر شده، همین مسئله باعث شده که گاهی اوقات به خاطر نبود تخت ویژه در ای سی یو، بیمار نیازمند خدمات ویژه در بخش بستری و مراقبت شود.

وضعیت اپیدمی نسبت به اسفند و فروردین وخیم‌تر است

طبرسی وضعیت اپیدمی را نسبت به اسفند و فروردین وخیم‌تر دانست و ادامه داد: انتظار ما چیز دیگری بود، چراکه بیماری در ابتدا ناشناخته بود ولی طی چند ماه گذشته تجربیات زیادی کسب شده، با این حال متاسفانه میزان مرگ و میرها نیز نسبت به اسفند و فروردین بالاتر است.

وی در خصوص پیش بینی وضعیت اپیدمی، با بیان اینکه اظهار نظر درباره آینده اپیدمی باید توسط متخصصان اپیدمیولوژی انجام شود، گفت: چندین بنگاه علمی در این خصوص پیش‌بینی‌هایی داشته‌اند؛ بر اساس نمودار اعلام شده از سوی دکتر حریرچی، اگر با همین روال پیش برویم ممکن است در آبان ماه به ۶۰۰ مورد مرگ روزانه برسیم و یک پیش بینی دیگر نیز نشان دهنده ۹۰۰ مورد فوت روزانه در اواسط آذر ماه است، البته اگر هیچ اقدام مداخله‌ای صورت نگیرد.

طبرسی وضعیت و آمار فعلی مرگ و میرها را نیز غیرقابل قبول دانست و گفت: روز گذشته اعلام شد که ۴۱۲۰ نفر در حال حاضر در آی ‌سی ‌یوها بستری هستند که اگر آمار ۵۰ درصدی فوت بیماران بستری در آی سی یو ها را در نظر بگیریم، متاسفانه تعداد فوتی‌ها رقم قابل توجهی خواهد بود.

افزایش احتمال انتقال بیماری در فصول سرد سال

معاون بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به نگرانی‌های موجود درباره وضعیت اپیدمی در پاییز و فصول سرد سال، اظهار کرد: اولا ویروس‌های تنفسی در تابستان فعالیت کمتری دارند که در رابطه با ویروس کووید ۱۹ این اتفاق رخ نداد؛ یعنی در تابستان نیز شدت خود را حفظ کرد؛ در حالیکه انتظار داشتیم که در تابستان مقداری فروش کند. از طرف دیگر طی فصول سرد سال حضور افراد در فضاهای سربسته بیشتر می‌شود و در این شرایط احتمال انتقال بیماری نیز افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به افزایش آمار ابتلاهای خانوادگی، گفت: در فصول سرد سال به دنبال افزایش حضور افراد در فضاهای سربسته، میزان انتقال‌های خانوادگی بیشتر می‌شود؛ چراکه اگر یک نفر از اعضای خانواده مبتلا شود، در فضای سربسته بیماری را به سایرین نیز منتقل می‌کند.

تنها راهکار ممکن محدود کردن مجامع است

وی همچنین به بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تاثیر آن بر افزایش شیوع بیماری اشاره کرد و گفت: به این مسایل باید جدی‌تر نگاه شود؛ فرقی نمی‌کند و در هر تجمعی احتمال انتقال وجود دارد. به عنوان یک مثال ساده در لیگ فوتبال آسیا با وجود برگزاری بازی‌ها در فضای باز قبل از هر بازی از فوتبالیست‌ها و کادر مسابقات تست کرونا گرفته می‌شود و اگر مثبت باشد، احتمال حذف تیم وجود دارد. بر این مبنا پروتکلی برای بازگشایی مدارس نداریم، پروتکل مدارس یعنی هر دو یا سه روز از دانش آموزان و کادر مدارس تست حلقی گرفته شود که امکان پذیر نیست؛ بنابراین تنها راه ممکن محدود کردن مجامع است.

این متخصص عفونی همچنین به نگرانی‌ها در خصوص تداخل کرونا با آنفولانزا اشاره کرد و گفت: هر دو بیماری ویروسی بوده و احتمال بروز همزمان آنها وجود دارد و در صورت بروز همزمان مرگ و میر آن افزایش می یابد. الان توجیهاتی وجود دارد که اگر کسی آنفولانزا بگیرد مستعد ابتلا به کرونا شده و بالعکس، لذا اگر دو اپیدمی باهم اتفاق بیفتد، مطمئناً کنترل آن بسیار سخت‌تر می‌شود.

خطر برای سیستم درمان در پاییز و زمستان

طبرسی با تاکید بر اینکه باید به طور عاجل برای کنترل این شرایط فکری شود، اذعان داشت: بیشتر از اینکه به فکر دارو، درمان و یا تشخیص بیماری باشیم، باید پیشگیری کنیم؛ چراکه اگر الان پیشگیری نکنیم، ممکن است سیستم درمان در پاییز و زمستان به طور ناگهانی دچار کلاپس (فروپاشی) شود؛ چراکه اگر نیروی انسانی درگیر شود جایگزینی ندارد، کمااینکه همین الان نیز نیروی جایگزین نداریم و اگر نیرویی مبتلا شود، افراد باقیمانده باید بیشتر کار کنند تا بتوانند جای او را پر کنند.

وی با بیان اینکه این فشار کاری کیفیت کار در سیستم درمان را صد در صد کاهش می‌دهد، گفت: اگر به همین روال پیش برویم، کمبودهای مهمی در زمینه دارو و تجهیزات خواهیم داشت، بنابراین تنها راه چاره کنترل بیماری و پیشگیری است. همانگونه که وزارت بهداشت بارها اعلام کرده، هرچند متاسفانه اقدام عملی مناسبی از طرف تصمیم گیران صورت نمی‌گیرد.

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه تخت‌های کرونای بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان یک مرکز ارجاعی از ابتدای اسفند تا به امروز همواره پر بوده است، گفت: ما از روی آمار مراجعه به اورژانس متوجه ورود بیماری به پیک جدید می‌شویم. به عنوان نمونه در ۲۱ شهریور میزان مراجعه کننده به اورژانس کرونا روزی ۶۰ نفر بود که الان این رقم به ۲۰۰ تا ۲۲۰ نفر افزایش یافته است.

مبتلایان قبل از تشدید بیماری به بیمارستان مراجعه کنند

طبرسی با اشاره به آمارهای جهانی در این رابطه، عنوان کرد: ۸۰ درصد مبتلایان بدون نیاز به بستری خوب می‌شوند، ۱۵ درصد در بخش بستری شده و ۵ درصد وارد آی سی یو می شوند، از ۱۵ درصدی که در بخش بستری می‌شوند، ۳۰ درصد کارشان به آی سیو کشیده می‌شود و بر اساس آمار جهانی از هر ۱۰ نفری که بستری می‌شوند یک نفر فوت می‌کند.

این متخصص عفونی در خاتمه با بیان اینکه این آمارها نباید مانع مراجعه بیماران به مراکز درمانی شود، گفت: نباید بگذاریم بیماری وارد مراحل حاد و شدید شده و بعد به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنیم؛ چراکه شاید دیگر نتوان کاری برای بیمار انجام داد. بنابراین اگر فردی احساس ضعف و بیحالی شدید، تب طولانی، افت اکسیژن، تنگی نفس و احساس فشار بر روی قفسه سینه داشت باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸



آخرین آمار کرونا در کشور؛ کرونا جان ۲۱۱ بیمار را گرفت/ شناسایی ۳۸۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹
آخرین آمار کرونا در کشور؛ کرونا جان ۲۱۱ بیمار را گرفت/ شناسایی ۳۸۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹

فارس نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۱۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۹۲۵ نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴ میلیون و ۴۳ هزار و ۱۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۱ هزار و ۴۴ نفر رسید.

لاری اضافه کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۴۱۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، افزود: خوشبختانه تا کنون ۳۸۳ هزار و ۳۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳



آمار روزانه کرونا در کشور؛ ۳۵۲۳ ابتلا و ۱۷۹ فوتی جدید کرونا در کشور/ اینفوگرافیک
 آمار روزانه کرونا در کشور؛ ۳۵۲۳ ابتلا و ۱۷۹ فوتی جدید کرونا در کشور/ اینفوگرافیک

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۵۲۳ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد، یکهزار و ۴۰۱ تن در بیمارستانها و مراکز درمانی کشور بستری شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۰۱ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۸ هزار و ۱۱۹ نفر رسید.

به گفته لاری، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۷۴۶ نفر رسید.



وی همچنین گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۸۷ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به اذعان لاری، ۴۱۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تا کنون چهار میلیون و ۹۵ هزار و ۱۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری ادامه داد: استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸



رکورد مبتلایان روزانه دوباره شکست/ ۲۳۵ فوتی جدید کرونا
رکورد مبتلایان روزانه دوباره شکست/ ۲۳۵ فوتی جدید کرونا

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۹۰۲ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه ۲۳۵ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۵۳ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۵ هزار و ۶۷۴ نفر رسید.

لاری همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۱۹۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۹۲ هزار و ۲۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۴۱۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون چهار میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح استان‌های در شرایط قرمز بیماری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین درباره استان‌های در وضعیت هشدار گفت: استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰



رکورد دوباره فوتی‌های کرونا در کشور/ مجموع مبتلایان از نیم میلیون نفر گذشت
رکورد دوباره فوتی‌های کرونا در کشور/ مجموع مبتلایان از نیم میلیون نفر گذشت

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور از نیم میلیون تن گذشت، در عین حال گفت: متاسفانه در طول شبانه روز گذشته ۲۵۱ تن به دلیل این بیماری جان باختند.

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۰ هزار و ۷۵ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۵۴۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۰۶ هزار و ۳۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی گفت: ۴۴۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون چهار میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح استانهای در شرایط قرمز کرونا گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین درباره استانهای در شرایط هشدار گفت: استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹



کرونا باز هم رکورد زد/ حال ۴۶۰۹ نفر وخیم است
کرونا باز هم رکورد زد/ حال ۴۶۰۹ نفر وخیم است

مهر نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ۲۷۹ مورد فوتی کرونا در شبانه روز گذشته، از شناسایی ۴۸۳۰بیمار جدید خبر داد.

بسیما سادات لاری، بعد از ظهر چهارشنبه ۲۳ مهر ۹۹، با اشاره به شناسایی ۴۸۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور، گفت: آمار مبتلایان تا کنون به ۵۱۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسیده است.

وی از فوت ۲۷۹ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: آمار فوتی‌ها تاکنون به ۲۹ هزار و ۳۴۹ نفر رسیده است.

لاری با اعلام اینکه تاکنون ۴۱۴ هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافته‌اند، گفت: در حال حاضر ۴۶۰۹ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون ۴ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۲۳ مورد تست تشخیصی کرونا در کشور انجام شده است.

لاری اظهار داشت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی گفت: استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 
بالا پایین