Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اخبار کرونایی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار پزشکی
Konu Başlığı اخبار کرونایی
نویسنده موضوع سایه های بیداری
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan سایه های بیداری

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

روز گذشته ریشی سوناک وزیر دارایی بریتانیا با تندترین انتقادات علیه خود همراه بود و دلیلش چیزی نبود جز استفاده از او ماسک سوپاپ دار.

به گزارش جام جم آنلاین ، زمانی که ویروس کرونا به تازگی در جهان شیوع پیدا کرده بود بسیاری گمان می کردند استفاده از ماسک سوپاپ دار در مقایسه با دیگر ماسک ها بهترین انتخاب است اما اکنون ثابت شده که این نوع ماسک اصلا نباید استفاده شود.


به اعتقاد دانشمندان این ماسک شبیه جت عمل می کند، به این ترتیب که اگر جت آلاینده ترین مواد را وارد اتمسفر کره زمین می کند این نوع ماسک ها نیز ویروس کرونای فردی که این نوع ماسک را زده به راحتی در هوا پراکنده می کند.


دانشمندان تاکید دارند این نوع ماسک باید از دایره انتخاب مردم حذف شود.


روز گذشته وقتی که ریشی سوناک از چنین ماسکی در یک مکان عمومی استفاده کرد حتی دانشمندان مستقر در دانشگاه آکسفورد نیز از او انتقاد کردند.


استفاده از این نوع ماسک آنچنان زیر سوال قرار دارد که حتی برخی از دانشمندان می گویند نزدن ماسک بهتر از آن است که نوع سوپاپ دار آن مورد استفاده قرار بگیرد.


این نوع ماسک را استفاده نکنید (عکس)
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۲:۱۷

فرمانده مقابله با بیماری کرونا در تهران:
تعداد بیماران مبتلا به کرونا در تهران افزایشی است


تعداد بیماران مبتلا به کرونا در تهران افزایشی است

فرمانده مقابله با بیماری کرونا در تهران، با اعلام آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در بخش های عادی و ویژه مراکز درمانی در ۲۴ساعت گذشته، از استمرار تعهد مردم به استفاده از ماسک ابراز امیدواری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زالی، در خصوص تاثیر مداخلات اعمال شده در میزان ابتلا به ویروس کووید-۱۹، گفت: رصد کاهش یا افزایش بیماری ها پس از انجام مداخلات قریب به ۵ هفته زمان می برد.
وی آمار بیماران بستری در ۲۴ ساعت گذشته در بخش های عادی مراکز درمانی استان تهران را ۶۵۰ نفر و تعداد بیماران بستری در بخش های ویژه را ۱۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به روز گذشته افزایش داشته است. همچنین ۶۰۲ بیمار نیز از مجموع بیمارستان های تحت پوشش استان های تهران ترخیص شدند.
فرمانده مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: ۱۷ درصد از مجموع مراجعین به مراکز درمانی و ۹,۹ درصد از مراجعین به مراکز بهداشتی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته، نیاز به بستری داشتند در صورتی که این میزان در اواخر اردیبهشت ماه ۳.۵ تا ۵ درصد بوده است.
به گفته زالی، کماکان عدد قابل توجهی از مراجعان را بیمارانی تشکیل می دهند که عمدتا دارای علائم تنفسی هستند.
وی با بیان اینکه از روز جمعه تاکنون شاهد افزایش بار مراجعین بوده ایم و هنوز تغییر شگرفی در زمینه بازگشت روند کاهشی مشاهده نشده است، گفت: پس از اجباری شدن استفاده از ماسک، گزارش تحلیلی در طول هفته گذشته نشان می دهد ۶۲ درصد از افراد در نمونه های میدانی مورد بررسی ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران در اماکن عمومی از ماسک استفاده کردند که این عدد تا پایان هفته طبیعتا افزایش خواهد داشت. در ادارات نیز این آمار ۸۳ درصد از کارمندان و مراجعین بوده است.
وی همچنین از تعهد صنوف در اجرای شیوه نامه استفاده از ماسک ابراز امیدواری کرد.
فرمانده مقابله با بیماری کرونا در تهران در پایان از مردم خواست تا در صورت بروز علائم اولیه بیماری کرونا، به مراکز جامع سلامت اعلام شده مراجعه کنند، چراکه محیط بیمارستانی خود می تواند عامل انتقال این بیماری باشد.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴


تزریق واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد به ۱۰۷۷ نفر
خبر خوش کرونایی | آکسفورد از موفقیت واکسن ضد کرونا روی انسان خبر داد

واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد سیستم ایمنی را تربیت می‌کند و دولت بریتانیا پیشاپیش صدمیلیون دُز از این واکسن را سفارش داده است.

واکسن کرونا - coronavirus vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد بی‌خطر است و می‌تواند سیستم ایمنی را برای مقابله با این ویروس تربیت کند. تزریق این واکسن به ۱۰۷۷ نفر باعث تولید پادتن و افرایش گویجه‌های سفید برای مقابله با ویروس کرونا شده است.
با این‌که نتایج بسیار نویدبخش بوده اما هنوز زود است بتوان درباره کارآمدی این واکسن قضاوت کرد و باید در جمعیت بزرگتری آزمایش شود. دولت بریتانیا پیشاپیش صدمیلیون دُز از این واکسن را سفارش داده است.
  • این واکسن چه می‌کند؟
این واکسن کرونا در دانشگاه آکسفورد با سرعت بی‌سابقه‌ای ساخته شده است. دانشمندان با مهندسی ژنتیک از ویروسی که در شمپانزه‌ها ایجاد سرماخوردگی می‌کند ویروس جدیدی ساخته‌اند. این ویروس بشدت دستکاری شده تا اول این‌که خود بیماری‌زایی نداشته باشد و دوم این‌که "شبیه" واکسن کرونا به نظر سیستم ایمنی برسد.
برای این کار پژوهشگران دستورالعمل ژنتیکی ساخت پروتئین خاری -مهمترین سلاح کرونا برای حمله و ورود به سلول‌ انسان- را به ویروس سرماخوردگی شمپانره منتقل کرده‌اند. به این ترتیب ویروس دستکاری شبیه ویروس کرونا به نظر سیستم ایمنی می‌رسد و می‌تواند یاد بگیرد چگونه با آن مبارزه کند .
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰


بیماران کرونایی چه بخورند و چه نخورند؟
بیماران کرونایی چه بخورند و چه نخورند؟

فارس نوشت: رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: بیماران کرونایی برای بهبودی کامل و بازگشت به سلامتی، باید از مواد غذایی سالم خانگی استفاده کنند و از خوردن فست‌فودها امتناع کنند.

محمدجواد باقریان، رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم این توصیه ها را برای بیماران کرونایی دارد:

- بیماران کرونایی برای بهبودی کامل و بازگشت به سلامتی، باید از مواد غذایی سالم خانگی استفاده کنند.

- خوردن غذاهای فست فود، سرخ‌کردنی، نوشابه‌های گازدار، ‌کافیین، قهوه و غذاهای تهیه‌شده با روغن جامد و حیوانی مناسب بیماران مبتلا به کرونا نیست.

- مواد غذایی که باعث ایجاد خلط در دستگاه تنفسی می‌شود مانند لبنیات از جمله شیر و ماست نباید مصرف شود.

- باید از منابع غذایی دارای ویتامین آ از جمله هویج، کدو حلوایی و فلفل و سبزی‌های دارای برگ سبز تیره مثل اسفناج و کاهو و آب فراوان استفاده کرد.

- منابع ویتامین سی مثل گوجه‌فرنگی، فلفل و مرکبات، مکمل‌های ویتامین دی، منابع پروتیین از جمله گوشت قرمز، تخم‌مرغ، ماهی و حبوبات برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا بیشتر مورد تاکید است.

- مغزهای بادام، گردو و پسته و خشکبار و مصرف مقدار کمی زنجبیل، آویشن برای کنترل سرفه و خلط و زردچوبه برای کم کردن التهاب در بیماران کرونایی مفید است.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۱۱:۳۸:۰۳


اولین واکسن ضدکرونا آماده شد

روسیه:
اولین واکسن ضدکرونا آماده شد

اقتصادنیوز: معاون اول وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که اولین واکسن ضدکرونای ساخته شده توسط دانشمندان و کارشناسان نظامی روس آماده شده است.



به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «توسلان تسالیکوف» معاون اول وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از آماده شدن اولین واکسن ضدکروناویروس توسط دانشمندان و کارشناسان نظامی روس خبر داد.
خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، این مقام دفاعی روسیه در مصاحبه با روزنامه «آرگیومنتی آی فکتی» تصریح کرد که متخصصان نظامی و دانشمندان مرکز تحقیقات ملی اپیدمولوژی و میکروبیولوژی «گامالیا» نخستین واکسن مقابله با ویروس کرونا را ساخته‌اند و این واکسن هم‌اکنون آماده شده است.
وی در این خصوص توضیح داد: «کارشناسان و دانشمندان مرکز تحقیقات ملی، ارزیابی‌های نهایی در خصوص نتایج تست را انجام داده‌اند و تا همین لحظه انتشار این خبر، در تمامی داوطلبان بدون استثناء در مقابل کروناویروس مصونیت ایجاد شده است و حالت طبیعی دارند بنابراین اولین واکسن داخلی مقابله با ویروس کرونا آماده است».
بسیاری از دانشمندان و متخصصان بهداشت و درمان در سراسر جهان برای ساخت واکسن مقابله با ویروس کرونا در حال تلاش هستند و پیش از این نیز محققان دانشگاه «آکسفورد» در میان ۲۰۰ تیم جهانی که بر روی ساخت واکسن کرونا کار می‌کنند، نتایج امیدوارکننده‌ای را در خصوص ساخت واکسن کرونا در هفته‌نامه «لنست» منتشر کرد.
«سومیه سوامیناتان» پژوهشگر ارشد سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که عرضه انبوه واکسن ضدکرونا در سطح جهان در اواسط سال آینده میلادی (۲۰۲۱) امکانپذیر خواهد بود.
بنا به گزارش خبرگزاری «دویچه‌وله» آلمان، وی در این خصوص توضیح داد:‌«در حال حاضر بیش از ۲۰ واکسن برای مقابله با ویروس جدید کرونا مورد پژوهش و آزمایش قرار دارند و به همین خاطر نیز ما خوشبین هستیم که شماری از آن‌ها مقابل این ویروس عمل کنند».
دانشمندان جهان در حالی برای ساخت واکسنی برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند که دانشگاه «جانز هاپکینز»، امروز (سه شنبه) گزارش کرد که دستکم ۱۴ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۳۳۰ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۶۰۹ هزار و ۹۵۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰




سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که این بیشترین تعداد جان باختگان این بیماری در یک روز است.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دکتر لاری افزود: از دیروز تا امروز ۳۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۷۷ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

وی افزود: تا کنون ۲۴۲ هزار و ۳۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

دکتر لاری گفت: ۳۵۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تا کنون ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.


وی افزود: همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱


دسترسی عمومی به واکسن کرونای آکسفورد تا پایان ۲۰۲۰ قطعی نیست

سرپرست گروه سازنده واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد می‌گوید گرچه ممکن است این واکسن تا پایان سال جاری میلادی در دسترس عموم قرار گیرد، اما نمی‌توان در این مورد یقین داشت.

covid vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این واکسن تجربی که شرکت آسترا-زنکا قرار است آن را تولید کند، در کارآزمایی‌های بالینی مراحل اولیه توانسته در افراد پاسخ ایمنی ایجاد کند و این امید را ایجاد کرده است که بتوان تا پایان سال ۲۰۲۰ آن را در اختیار عموم گذاشت.


اما سارا گیلبرت، سرپرست گروه سازنده این واکسن در روز سه‌شنبه ۳۱ تیر در مصاحبه‌ای با رادیو بی‌بی‌سی گفت: «هدف ما این است که واکسن تا پایان سال در دسترس عموم قرار گیرد، اما نمی‌توان در این مورد یقین داشت، چرا که برای رسیدن به این هدف باید سه شرط محقق شود.»

او گفت که لازم است تاثیربخشی این واکسن در کارآزمایی مرحله نهایی ثابت شود، مقدارهای کافی از این واکسن تولید شود و در نهایت سازمان‌های ناظر به سرعت موافقت کنند که مجوز استفاده اضطراری آن را بدهند تا بتوان شمار بزرگی از افراد را با آن واکسینه کرد.

کریس ویتی، مقام ارشد پزشکی انگلستان و جاناتان وان-تام، معاون او نیز درباره زمان‌بندی احتمالی در دسترس قرار گرفتن واکسن اختلاف‌نظر داشتند.

ویتی در پارلمان انلگیس به قانونگذاران گفت: «از دید من، احتمال دستیابی به واکسنی که تاثیربخشی بالایی داشته باشد، پیش از کریسمس بسیار پایین است.»

اما وان تاف گفت: «به طور محتاطانه‌ای خوش‌بین است که که تا پیش از کریسمس واکسنی در اختیار داشته باشیم.»

دانشمندان آکسفورد امیدوارند که یک میلیون دوز از این واکسن بالقوه تا ماه سپتامبر (شهریور) تولید شود.

گرچه قرارداد با شرکت استرا-زنکا ظرفیت تولیدی برای انجام این کار را فراهم کرده است، اما پایین آمدن میزان شیوع ویروس کرونا در بریتانیا روند آزمایش تاثیربخشی واکسن را پیچیده کرده است.

کارآزمایی‌های در مقیاس بزرگ برای به دست آوردن داده‌ها در این باره در برزیل و آفریقای جنوبی در جریان است و قرار است در ایالات متحده آمریکا هم شروع شود.

هنوز هیچ واکسن تاییدشده‌ای برای کووید-۱۹ وجود ندارد، اما سازمان جهانی بهداشت گفته است واکسن شرکت آسترا-زنگا یکی از نامزدهای پیشگام است.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۹


شهره سلطانی هم بیمار شد/ کرونا را جدی بگیرید

شهره سلطانی هم به جمع بازیگرانی پیوست که به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهره سلطانی هم به جمع بازیگرانی پیوست که به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌اند.
پس از لیلا بلوکات و بهاره رهنما، نوبت به شهره سلطانی رسید که خبر ابتلایش به «کووید۱۹» را تایید کند.
این بازیگر ویدئویی منتشر کرد و در آن گفت: «حدود ۱۹ روز پیش علائم سرماخوردگی داشتم، و در پی آن دو بار تست کرونا دادم که جوابش منفی شد. اما با اصرار پزشک معالج سی‌تی‌اسکن ریه دادم و متوجه شدند که ریه‌ام درگیر است و صد در صد کرونا دارم.

خیلی از مواقع خیلی از دوستان را می‌بینم که پست می‌گذارند و خبر از ابتلای خود به بیماری کرونا می‌دهند در حالی که به نظر می‌رسد بیماری ساده‌ای است. اما بیماری من تقریبا از نوع شدیدش بود که مرا بسیار اذیت کرد.»

این بازیگر در ادامه ویدئو از مردم درخواست که کرونا را جدی بگیرند چرا که این بیماری از آنچه فکر می‌کنید نزدیک‌تر است.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴



آمار تازه کرونا در ایران | فوت ۲۱۹ بیمار دیگر؛ آمار به ۱۵ هزار جان باخته نزدیک شد | ۲۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت آمار جدید مبتلایان و قربانیان کووید-۱۹ را طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز اول مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۳۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

لاری ادامه داد: ۳۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تاکنون دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دست‌ها و استفاده از ماسک به‌ویژه هنگام خروج از منزل و حضور در مکان‌های عمومی و سرپوشیده، افزود: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴



دلخوش به واکسن نباشید؛ درگیری با کرونا حداقل تا یک سال آینده | افزایش موارد ابتلا در جوانان و کودکان

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تا اطلاع ثانوی و حداقل یک سال آینده درگیر ویروس کرونا خواهیم بود، لازم است که برخی از تصمیمات و ملاحظات دینی آینده نزدیک که اعیاد قربان و غدیر و ایام محرم است را با مشارکت روحانیت، هیات‌های مذهبی و جامعه مداحان داشته باشیم.

ایرج حریرچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان گلستان گفت: صبح بازدیدی در استان مازندران و حالا در استان گلستان داشتیم متاسفانه در خصوص موارد جدید ابتلا به کرونا در این دو استان شمالی شدیداً نگران هستیم. به عنوان مثال در استان مازندران شهر آمل ضریب R به ۲ رسیده است از نظر میزان ابتلا که رقمی مشابه اسفند ماه است.

وی ادامه داد: در استان گلستان که ما موارد شدید ابتلاء را در اسفند و فروردین عمدتاً در غرب استان و مرکز استان داشتیم، به دلیل ملاحظات کشاورزی و برخی ملاحظات قومیتی و مذهبی عمده موارد ابتلا فعلی در شرق استان مثل گنبد، کلاله و مراغه تپه است که تصمیمات خوبی در استان بررسی و گرفته شده است.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: برای هر دو استان تصمیم های خوبی در زمینه کمبودهایی مانند دستگاه های اکسیژن ساز و غیره گرفته شد. به عنوان مثال در آمل دو دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان امام خمینی نصب شد. کمبودهایی که در استان وجود دارد تصمیم به رفعش گرفته شد اما توجه ملت عزیز را باید به این جلب کنیم که راه حل مقابله با کرونا راه حل بیمارستانی و درمانی نیست.
زمستان و پاییز سخت در انتظار است
حریرچی گفت: ما تا اطلاع ثانوی که حداقل یک سال است درگیر این ویروس خواهیم بود؛ به احتمال زیاد زمستان و پاییز سخت‌تری در کشورهای نیمکره شمالی از جمله کشور ما، نسبت به تابستان و اسفند و فروردین سال گذشته خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: تا کشف واکسن حتماً باید ما راه مقابله با این ویروس را در تغییر رفتار خود و در تغییر ملاحظات اجتماعی انجام دهیم؛ به عنوان مثال عید قربان را در پیش داریم که در بعضی از مناطق کشور از جمله این استان قربانی کردن واجب شمرده می شود و دید و بازدیدهای دارد که حتماً موجب افزایش موارد ابتلا خواهد شد. حالا حج واجب تعطیل شده و تعداد به ۱۰ هزار تعدیل پیدا کرد یا حرم های حسینی، حرم حضرت عباس و حرم حضرت علی پذیرای زائران نیستند و کل شهر تقریباً قرنطینه شده است و لازم است که برخی از تصمیمات و ملاحظات دینی آینده نزدیک که عید قربان و غدیر و ایام محرم است را حتما با مشارکت روحانیت، هیات مذهبی و جامعه مداحان داشته باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه تعداد فوتی ما حتی به ۲۲۹ رسیده حدود ۵۰ درصد نسبت به میزان فوتی در فروردین ماه، افزایش پیدا کرده است. این میزان مرگ برابر است با میزان مرگ حدود ۲۰ درصد روزانه که رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر متاسفانه در افراد جوان تر و حتی در کودکان موارد ابتلا را می‌بینیم. راه اصلی مقابله با این بیماری در سطح اجتماع با مشارکت نهاد خانواده، نهاد آموزش و پرورش، اساتید دانشگاه، روحانیت معظم، سلبریتی ها و هر فردی که مردم به آن توجه می کنند خواهد بود که مراودات اجتماعی را به حداقل برسانیم.
فعلا ماسک بزنید
معاون کل وزارت بهداشت گفت: ‌کم هزینه‌ترین، راحت‌ترین و موثر موثرترین راه مقابله با این ویروس استفاده از ماسک است؛ به شرط اینکه ۹۵ درصد مردم هنگام خروج از خانه تا برگشت به خانه از ماسک استفاده کنند و احتیاج هم نیست که حتماً طبی باشد و می‌توان از ماسکهای پارچه‌ای نیز استفاده کرد.

حریرچی اظهار کرد: من از همه درخواست می‌کنم که برای محرم پویش نذر ماسک را راه اندازی کنیم و به جای توزیع غذا، ماسک توزیع کنیم تا بتوانیم این ویروس منحوس را به کنار ببریم.
مناسبات اجتماعی باید تغییر کند
همچنین ایرج حریرچی ظهر امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان گفت: در کشور ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی داریم که ۹۸ هزار تخت دولتی است. ۳۰ هزار تخت جدید در طول دوره دولت تدبیر و امید داشتیم و ۴۸ هزار تخت بازسازی شد. اگر این کارها صورت نمی‌گرفت، در این ایام که شیوع کرونا را داشتیم اتفاقات عجیب و غریبی در کشور رخ می‌داد.

وی با اشاره به اینکه بیماری کووید ۱۹ یک مشکل جهانی است، افزود: حداقل تا یک سال آینده در سطح عمومی واکسن کرونا را در کشورمان نخواهیم داشت. تا زمان در اختیار قرار گرفتن واکسن باید راهکار ما رویکرد تغییر رفتار اجتماعی مردم باشد. چاره ای جز این نداریم که مناسبات اجتماعی را تغییر دهیم. باید از تمامی ظرفیت ها اعم از روحانیون، ریش سفیدان، نهاد خانواده، سلبریتی ها و ... برای تغییر نگرش مردم و کاهش تماس اجتماعی استفاده کرد.

حریرچی با اشاره در پیش بودن ایام مذهبی در کشور، گفت: اجتماعات در این ایام باید به حداقل برسد و به جای اینکه اطعام انجام گیرد بهتر است نسبت به نذر ماسک اقدام شود. کم هزینه‌ ترین، راحت ترین و بهترین راهکار مقابله با کرونا این است که ۹۵ درصد مردم هنگام خروج از خانه ماسک بزنند.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲



آمار جدید کرونا ؛ شناسایی ۲۶۲۱ بیمار جدید | فوتی‌ها بالای ۲۰۰ نفر | اسامی استان‌های قرمز؛ شهرهای قرمز زیاد شدند

سخنگوی وزارت بهداشت آمار ابتلا به کووید-۱۹ و مرگ بر اثر آن را در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴ نفر از آنها بستری شدند.
وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۴ هزار و ۳۴ نفر رسید.
لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۷۴ نفر رسید.
وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۴۷ هزار و ۲۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
وی گفت: ۳۶۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری گفت: تا کنون دو میلیون و ۲۵۴ هزار و ۱۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همانند روزهای گذشته استان های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.
لاری افزود: همچنین استان های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
وی بر لزوم رعایت اصول سه گانه بهداشتی یعنی فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و بویژه حضور در تجمعات و مکان های سربسته تاکید کرد.
لاری همچنین با بیان اینکه متاسفانه شاهد افزایش موارد ابتلا و فوتی در کل کشور هستیم، افزود: همانطور که اعلام کردیم ۲۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار هستند. به عنوان مثال در استان فارس طی هفته گذشته سه شهرستان از شهرستان های دیگر این استان نیز قرمز شدند و در مجموع در استان فارس هشت شهرستان در وضعیت قرمز و شش شهرستان در وضعیت هشدار هستند و متاسفانه موارد بستری این استان به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی که در هفته گذشته دو شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند، اما همچنان ۱۷ شهرستان از این استان در وضعیت قرمز و شش شهرستان در وضعیت هشدار هستند و شاهد افزایش دو برابری در موارد بستری روزانه هستیم.
وی گفت: هموطنان گرامی از سفرهای غیر ضروری، حضور در محل های شلوغ، برگزاری مراسم عزاداری و عروسی پرهیز کنید تا با رعایت اصول سه گانه شستن دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در محیط های تجمع و سرپوشیده، بیماری کرونا را شکست دهیم.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۰۱:۱۳:۵۸

علائم جدید و شنیده نشده از ویروس کرونا
علائم جدید و شنیده نشده از ویروس کرونا

به تازگی کرونا علائم جدیدی از خود نشان داده است و ضرورت دارد تا افراد با این علائم به پزشک مراجعه کنند.




به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ باتوجه به شروع فاز دوم شیوع ویروس کرونا، علائم جدیدی هم به تازگی برای این ویروس شناخته شده است که معمولا افراد با این علایم به پزشک و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.
درصورتی که تا قبل از این، بیماران کرونایی چنین علامت‌ها و نشانه‌هایی را نداشتند؛ این بدان معنا نیست که این علائم قبل‌تر وجود نداشته است بلکه با استناد به صحبت‌های پیام طبرسی، رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، این علائم تقریبا قبلا هم وجود داشته است اما برخی از این‌ها شناسایی نشده بود، پس لازم است با این علائم و نشانه‌های جدید آشنا شده و درصورت دیدن و مشاهده هریک از این موارد در میان خود یا بستگان حتما به پزشک و بیمارستان‌ها مراجعه کنید.
علائم سرماخوردگی همراه با کوفتگی و بدن درد
علائم و نشانه‌های اولیه بیماری کرونا از ابتدا شبیه به بیماری سرماخوردگی شدید بود که کوفتگی، بدن درد و همچنین آبریزش بینی به همراه داشت؛ این نشانه همچنان هم وجود داشته و بر قوت خودش باقی است.

گاهی اوقات این علائم به صورت صددرصد نشانه بیماری کرونا نیست، اما درصورت بروز این علائم در کنار درگیر علائم موجود بهتر است به پزشک مراجعه کنید.
مشکلات گوارشی و اسهال
به تازگی افراد زیادی با داشتن مشکلات گوارشی از جمله اسهال شدید به پزشک مراجعه میکنند که بعد از انجام آزمایش ها و معالجه‌های اولیه مشخص می‌شود که فرد به بیماری کرونا مبتلاء شده است پس داشتن مشکلات گوارشی از جمله اسهال یکی از علائم جدیدی است که بیانگر مبتلا بودن به کروناست.
از دست دادن موقت حس بویایی و چشایی
درموارد زیادی دیده شده است که افراد برای مدتی حس بویایی و چشایی خود را از دست داده و نه‌تنها بو‌های که در اطرافشان پخش شده است را متوجه نشده بلکه مزه و طعم غذا‌هایی را که می‌خورند را هم متوجه نمی‌شوند. این علائم یکی از اصلی‌ترین علائم ابتلاء به بیماری کرونا بوده حتی اگر افراد علائم دیگر این بیماری را نداشته باشند.
بروز سکته‌های قلبی و مغزی
قلب از جمله اعضایی است که ویروس کرونا آن را درگیر می‌کند و زمانی که این ویروس وارد بدن می‌شود به سرعت روی بافت‌های قلب تاثیر مستقیم می‌گذارد، باعث بروز بیماری‌های عفونت قلبی می‌شود و در نهایت فرد دچار سکته قلبی خواهد شد همچنین در این بین افرادی هم که دارای بیماری‌ها‌ی زمینه‌ای از قبیل فشار خون و دیابت هستند با علائم سکته مغزی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.
از دست دادن اشتها
علائم ویروس کرونا باتوجه به اینکه بسیار زیاد است در هر فردی با علائم مختلفی خود را نشان می‌دهد و در برخی از بیماران کرونایی با بی‌اشتها شدن و کاهش تمایل فرد به خوردن غذا شروع می‌شود.
در چنین شرایطی بهتر است غذا‌هایی به فرد داده شود که علاوه بر مقوی بودن، مورد علاقه فرد هم باشد تا بیمار تمایل بیشتری به خوردن این غذا‌ها داشته باشد؛ بر همین اساس سیستم ایمنی فرد ضعیف‌تر نمی‌شود تا فرد در برابر این ویروس از خود مقاومت نشان دهد.
قرمزی و ملتهب شدن چشم
از علائم ثانویه ویروس کرونا التهاب و قرمز شدن چشم‌هاست. هرچند داشتن این علامت به معنی این نیست که شما به طور قطع به بیماری کرونا مبتلاء شده اید، اما در صورتی که در این شرایط آلودگی عادت داشته اید که به صورت مکرر چشم‌های خود را لمس کنید بروز این علائم می‌تواند به منزله آلوده شدن شما به بیماری کرونا باشد.
علائم پوستی
از دیگری اعضایی که ویروس کرونا آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، می‌توان به پوست اشاره کرد. در برخی موارد ذکر شده است افرادی که با علائم و خارش‌های پوستی، التهاب پوستی، کهیر، تاول یا خون ریزی‌های پوستی به پزشک مراجعه کرده اند بعد از انجام آزمایش های مربوطه، تست کرونای آنهامثبت شده است.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳​


آمار جدید کرونا در ایران | شناسایی ۲۴۸۹ بیمار جدید | ۱۲ استان همچنان قرمز | حال ۳۶۵۳ نفر وخیم است

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۴۹ هزار و ۲۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۳۶۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون دو میلیون و ۲۷۸ هزار و ۳۸۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۷ مرداد ۱۳۹۹،‏ ۷:۰۰



تحقیقات نشان می دهد؛
میزان پایین ویتامین D خون خطر ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش می دهد
میزان پایین ویتامین D خون خطر ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش می دهد

محققان دریافتند میزان پایین ویتامین D خون با افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ مرتبط است.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان این مطالعه داده‌های مربوط به ویتامین D خون ۷ هزار و ۸۰۷ فردی را که اخیراً تست کروناویروس آنها مثبت شده بود بررسی کردند.
نتایج نشان داد ۱۰.۱ درصد از افراد مبتلابه کروناویروس، میانگین میزان ویتامین D خون آنها بسیار پایین‌تر از افراد سالم بود.
از این‌رو بیماران دارای میزان ویتامین D کمتر از ۳۰ ng/ml در خون‌شان در مقایسه با افراد دارای میزان نرمال ویتامین D، با احتمال بیشتر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ مواجه هستند.
همچنین نتایج نشان داد بیماران دارای میزان کمتر ویتامین D، با احتمال بالاتر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ و بستری شدن در بیمارستان روبرو هستند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷


فوت ۲۲۶ بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته/ استان‌های قرمز و در وضعیت هشدار
فوت ۲۲۶ بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته/ استان‌های قرمز و در وضعیت هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت از فوت ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر لاری در این باره گفت: از دیروز تا امروز ۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۸۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

وی همچنین افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.

به گفته لاری، خوشبختانه تا کنون ۲۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون دو میلیون و ۴۳۱ هزار و ۸۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری درباره وضعیت استانها نیز گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱


توصیه‌های سنتی برای کووید۱۹ تاثیرگذارند؟
مینو محرز: مریضی برای اینکه کرونا نگیرد وایتکس رقیق شده با لیمو خورده و عنبرنسارا دود کرده بود
مینو محرز: مریضی برای اینکه کرونا نگیرد وایتکس رقیق شده با لیمو خورده و عنبرنسارا دود کرده بود

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا درباره واکسن روسی که اخیرا کشف شده است معتقد است تا زمانی که این واکسن مورد تایید نهادهای بین المللی قرار نگیرد، در ایران استفاده نخواهد شد.

امید سلیمی بنی: یک متخصص بیماری های عفونی معتقد است در شرایط فعلی، هیچ دارو، درمان و حتی واکسنی که دارای تاییدیه بین المللی برای درمان بیماری کووید ۱۹ باشد وجود ندارد.
دکتر مینو محرز با بیان این که درمانهای سنتی نیز نتوانسته اند تاکنون تاییدیه علمی برای درمان کووید ۱۹ بگیرند، اعلام کرد تمام درمان‌های سنتی، خانگی و داروهایی که در بازار سنتی فروخته می شود، در مقابل این بیماری بی اثر هستند.
در ادامه گفتگوی ما با این پزشک متخصص را می خوانید:
چقدر درمانهای خانگی مانند خوردن سیر و لیموترش یا داروهای سنتی مانند حنظل و روغن بنفشه و همچنین داروهایی که به نام داروی امام کاظم این روزها مشتری دارد، در مقابل کرونا اثر دارد؟
ما واقعا خسته شدیم از بس توضیح دادیم این درمانها و داروها، اثری در مقابل کووید ۱۹ ندارند، عده ای متاسفانه از سادگی مردم سوءاستفاده می کنند و برخی از مردم هم متاسفانه گوش به حرف علمی و پزشکی نمی دهند. مردمی که گوش به حرف نمی دهند قاعدتا طعمه سودجویان شوند. بارها گفته ایم و حالا هم تکرار می کنیم هیچ درمانی برای کووید ۱۹ نداریم ولی یک سری داروها در پروتکل نوشته شده که می تواند به بخشی از تابلوهای بیماری اثر بگذارد. در مقابل، داروهای سنتی در بیماریهای عفونی هیچ ویروسی اثری ندارد و کاملا بی اثر است.

چرا این داروها اثر ندارد؟
به لحاظ علمی وقتی می توانیم بگوییم یک دارو یا ماده بر بیماری اثر دارد که دارای مدرک و مستندات باشد. در ابتدای همه گیری کرونا هم گفتیم کسانی که طرفدار طب سنتی هستند بهترین فرصت را دارند داروهای خود را روی بیماران مطالعه کنند و نتایج را به صورت علمی به جامعه بگویند. همینطور که نمی شود گفت فلان دارو روی بیماری اثر دارد. طرفداران طب سنتی هم به ما گفتند داروها را مطالعه می کنیم. برخی از آنها همینطور بی دلیل و مدرک از دانشگاه هایی که نفوذ داشتند تاییدیه کمیته اخلاق پزشکی هم برای برخی داروها گرفتند ولی کمیته اخلاف پزشکی کشوری این تاییدیه ها را نپذیرفت. تاکنون هیچ داروی سنتی که کمیته اخلاق کشوری تایید کند روی بیماری کووید ۱۹ اثر دارد، معرفی نشده است.
الان دنیا دارد برای درمان کووید کار می کند. بارها شده در طی مطالعات علمی، یک دارو در ابتدا روی برخی بیماران جواب داده ولی بعدا به سرعت نتایج عوض شده است. دادن دارو و درمان کردن مردم، فعالیت روی جان آنهاست و شوخی ندارد. همینطور عده‌ای می گویند روغن بنفشه درمان کووید است، چطور این حرفها را بدون مستند علمی می زنند؟


تجربه شما از اشخاصی که به سمت درمانهای سنتی برای پیشگیری از کرونا یا درمان آن می روند، چه می گوید؟
من مریض داشتم برای اینکه کرونا نگیرد وایتکس رقیق شده با لیمو خورده بود و عنبرنسارا هم دود کرده بود. او به شدت دچار بیماری شده و در حال مرگ او را پیش ما آوردند. متاسفانه برخی از مردم درباره سلامت خود نکات اصلی را بلد نیستند و نمی دانند باید چه کنند. از نظر پزشکی ما حرفی را درباره درمان و دارو قبول داریم که مستند علمی داشته باشد. کمیته اخلاق کشوری هم برای دارو باید مجوز داده باشد. این همه مطالعه روی داروهای مختلف در بیماریهای مختلف انجام می شود و مجوز علمی می گیرد، مگر آنها پارتی بازی کرده اند؟ فقط مستند علمی قابل قبول دارند. اگر فعالان طب سنتی روی اثرگذاری داروهای سنتی بر کرونا مطمئن هستند بیایند و نتایج مطالعاتشان را اعلام کنند و پروانه بگیرند.

با وجودی که شما می گویید کرونا دارویی ندارد، مردم از ناچاری به سمت داروهای سنتی و درمان خانگی می روند. شما پاسخی به این سئوال نمی دهید که درمان کرونا چیست، ولی طب سنتی یا درمان خانگی می گوید مثلا فلان ماده را استفاده کن تا خوب بشوی، اینجا می توان به مردم خرده گرفت چرا دنبال جواب برای مشکل خودت می گردی؟
نه، استقبال مردم به این درمانها، به خاطر آن است که تبلیغ روی آن زیاد شده است. شاید افرادی که سن بالاتر دارند مقداری به درمانهای سنتی عمل کنند ولی من بیمار جوان داشتم که پیشم آمده و پشت کمر او پر از خط حجامت شده است. می پرسم شما که جوان و با سواد هستید چرا خون اهدا نکردی و رفتی حجامت کردی؟ می گوید چون تبلیغات خیلی زیادی درباره فواید حجامت در شبکه‌های اجتماعی دیدم. ما از خدا می خواهیم یک داروی گیاهی که در ایران روی آن کار شده، به صورت علمی اثبات کنند داروی موثری در کووید ۱۹ است.

حتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری، خوردن سیر یا لیموترش نمی تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند؟ به این اندازه هم نمی توان به توصیه‌های سنتی امیدوار بود؟
این مواد ویتامین C دارد. این ویتامین برای بدن خوب است ولی حرف اول درمان یا تقویت سیستم ایمنی بدن را ویتامین C نمی زند. چقدر شما باید لیمو ترش بخورید تا به اندازه یک قرص ۱۰۰۰ میلیگرمی ویتامین C داشته باشد؟

بیشتر بخوانیم:
آیا روسیه واقعا واکسن کرونا ساخته است؟
واکسن روسی کرونا در آستانه ورود به بازار

اخیرا روسیه گفته است واکسن کرونا را کشف کرده و همه مردم را می خواهد از مهرماه، واکسیناسیون کند. این واکسن مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

همه جای دنیا دارند روی واکسن کار می کنند. روسیه هم کار می کنند. ولی اشکالی درباره روسیه وجود دارد. روسها مواد بیولوژیکی را که تولید می کنند، فقط خودشان تایید می کند و در اختیار هیچ مرجع بین المللی برای تایید قرار نمی دهند. ما واکسنی را قبول داریم که تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA یا مرکز غذا و داروی اتحادیه اروپا یا تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را داشته باشند. از نظر وزارت بهداشت ایران، صلاحیت تایید یک ماده بیولوژیک را تنها این سه مرجع در سطح جهانی دارند. اگر آنها بگویند داروهای روسیه یا واکسن روسیه مورد تایید است با کمال میل قبول می کنیم ولی روسیه می گوید ما فقط خودمان این واکنس را قبول می کنیم ، اگر فقط خودشان اعلام درمان یا اثربخشی واکسن کنند و برای تاییدیه گرفتن به مراجع جهانی ندهد ما نمی توانیم این واکسن را بپذیریم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳



شناسایی ٢۶٨۵ بیمار جدید کووید ١٩ در شبانه‌روز گذشته/ فوت ٢٠٨ بیمار
شناسایی ٢۶٨۵ بیمار جدید کووید ١٩ در شبانه‌روز گذشته/ فوت ٢٠٨ بیمار

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ١٢ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶٨۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴٢٣ نفر از آنها بستری شدند.

به گزارش خبرآنلاین، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور، اظهار داشت: از دیروز تا امروز ١٢ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶٨۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴٢٣ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٣٠٩ هزار و ۴٣٧ نفر رسید؛ متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ٢٠٨ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ١٧ هزار و ١٩٠ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون ٢۶٨ هزار و ١٠٢ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۴٠٨٩ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری متذکر شد: تاکنون دو میلیون و ۵٠٨ هزار و ۴١٨ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. استانهای مازندران، لرستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان قم در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۹ مرداد ۱۳۹۹،‏ ۱۴:۱۶




کرونا جان ۱۶۳ نفر دیگر را در ایران گرفت
کرونا جان ۱۶۳ نفر دیگر را در ایران گرفت
تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.


سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۸۴ هزار و ۳۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه همچنان ۲۶ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
وی ادامه داد:

وی گفت: استان آذربایجان غربی در وضعیت هشدار قرار دارد. در این استان شاهد خیز نسبتا متوسط ابتلا و بستری کرونا در اسفند ۹۸ بودیم. از اواخر فروردین روند ابتلا و بستری کرونا در این استان رو به کاهش گذاشت و در اردیبهشت به پایداری رسید.

لاری افزود: به رغم توصیه های بهداشتی از خرداد، امسال همسو با سایر استانها شاهد روند صعودی ابتلا و بستری کرونا در آذربایجان غربی بودیم به طوری که روزهای پایانی خرداد و اوایل تیر شاهد بیشترین میزان ابتلا و بستری کرونا در این استان بودیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در یکماه گذشته با تلاش کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم شاهد روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در استان آذربایجان غربی هستیم البته در برخی شهرهای این استان مانند ارومیه، خوی، تکاب، سردشت، میاندوآب با شدت بیشتر کرونا مواجه هستیم.

وی گفت: در استان آذربایجان غربی از ابتدای مرداد بیشترین میزان استفاده از ماسک در ادارات و بانکها انجام شده است. بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بیمارستانهای بوده و کمترین میزان آن در پایانه های مسافربری درون شهری با ۳۶ درصد و بعد از آن پایانه های مسافری برون شهری با ۵۵ درصد است.

وی افزود: از ابتدای مرداد تاکنون ۲۳۴ واحد متخلف صنفی یا صنعتی در آذربایجان غربی پلمب شده و ۱۱۱ واحد متخلف دیگر به مراجع قضایی معرفی شده اند. امیدواریم را رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری همگانی در این زمینه شاهد خروج استان آذربایجان غربی از وضعیت هشدار باشیم.

لاری ادامه داد: تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در دنیا به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند و ۷۲۹ هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. همه گیری کووید ۱۹ همچنان رو به شتاب دارد و اساسی ترین راه مقابله و کنترل آن رعایت پروتکل های بهداشتی شامل شست و شوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا دو متر و استفاده از ماسک است. امیدواریم با رعایت این اصول بهداشتی شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری باشیم.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱



پیش‌بینی روند کرونا در ایران در هفته‌های آتی
پیش‌بینی روند کرونا در ایران در هفته‌های آتی

فارس نوشت: رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: امسال با توجه به تمایل شدید مردم به تزریق واکسن آنفلو آنزا ، اولویت با افرادی است که ریسک بالای ابتلا به این بیماری در آن ها وجود دارد.

پیام طبرسی رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری برنامه تهران کلینیک رادیو تهران از امکان افزایش مبتلایان به کرونا در دوهفته آینده خبر داد و گفت : معمولا بسیاری از مسافرت ها در شهریور ماه صورت می‌گیرند و با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم، مراسم عروسی و ازدواج ها هم تا قبل از شروع این ماه بطور فشرده برگزار می‌شود. برگزاری کنکور سراسری را هم پیش رو داریم اگرچه خبرها حاکی از تعویق یکماهه این آزمون است اما کنترل تمامی این عوامل با در نظر گرفتن شرایط فعلی بسیار سخت است.

طبرسی علاوه بر تایید اظهارات دکتر زالی مبنی بر ثابت بودن وضع بیماران کرونایی کشور، اظهارداشت: متاسفانه در تعطیلی های چند روز گذشته، تعداد زیادی از مردم به مسافرت رفتند و تا دو هفته آینده شاهد نتیجه و آثار آن خواهیم بود. تنها چند روز آمار مراجعین کاهش داشت و از دیروز شاهد افزایش تعداد مراجعه ها بودیم.

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به همه گیری آنفلوآنزا هر ۱۰ سال یک بار و با توجه به همه گیری آخر این بیماری در سال ۲۰۰۹ گفت: پیش بینی می‌شود امسال دچار این همه گیری شویم.

وی افزود: همیشه مشکل درگیری با آنفلوآنزا را داریم و هرساله تعدای تلفاتی پس از مراسم اربعین در پاییز داشته ایم. در چین مواردی ثبت شده اند که مبتلا به دو ویروس بوده اند. از طرفی ممکن است با ویروس آنفلوآنزای جدیدی روبرو شویم و این ها تمام خطراتی است که باید آمادگی مواجهه با آن را داشته باشیم.

طبرسی با اشاره به نیاز گروه های حساس به تزریق واکسن آنفلو آنزا اظهار داشت: افراد دارای بیماری زمینه ای قلبی و کلیوی، افراد سالمند و کودکان و افرادی با سیستم ایمنی ضعیف، همه ساله توسط این بیماری تهدید میشوند و تا سال گذشته هم برای این دسته از افراد واکسن آنفلوآنزا تجویز می‌شده است. حدود یک الی دو میلیون واکسن همه ساله وارد کشور می‌شود و امسال با توجه به تمایل شدید مردم به تزریق واکسن و کم بودن واردات آن در کشور، پیش بینی می شود که این تعداد واکسن نتواند نیاز قشر وسیعی از جامعه را برطرف کند؛ بنابراین اولویت با افرادی است که ریسک بالای ابتلا به این بیماری در آن ها وجود دارد.

وی در خصوص واکسن روسی جدید گفت: نمی‌توان در رابطه با واکسنی که نتایج آن مشخص نشده است، اظهار نظری کرد. اثر بخشی یک واکسن طی چندین مرحله آزمون بالینی مشخص می‌شود. وزارت بهداشت در حال ارزیابی واکسن های مختلف است تا با انتخاب واکسن مناسب، اقدام به تولید و یا وارد کردن این واکسن کند.

طبرسی تاکید کرد: بهترین زمان استعمال واکسن آنفولانزا، اوایل مهرماه است ؛چون اپیدمی این بیماری در آبان ماه رخ می دهد.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸



۱۴۱ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته/ شناسایی ۲۱۱۳ بیمار جدید
۱۴۱ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته/ شناسایی ۲۱۱۳ بیمار جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، از فوت ۱۴۱ بیمار کرونا در شبانه روز گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سیما سادات لاری، روز یکشنبه دوم شهریور ۹۹ در گفتگو با شبکه خبر، گفت: در شبانه روز گذشته ۲۱۱۳ مورد جدید کرونا در کشور شناسایی شده که بر همین اساس تاکنون ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به ۱۴۱ مورد فوتی در شبانه روز گذشته، افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر از بیماران بر اثر ابتلاء به کرونا جان باخته‌اند.

لاری، تعداد بهبود یافتگان را ۳۰۹ هزار و ۴۶۴ نفر اعلام کرد و گفت: حال ۳۸۴۱ نفر از بیماران وخیم گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: تا کنون سه میلیون و ۳۶ هزار و ۷۱۱ مورد آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
 
بالا پایین