Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اخبار هواشناسی و هشدار ها

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار اجتماعی
Konu Başlığı اخبار هواشناسی و هشدار ها
نویسنده موضوع سایه های بیداری
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan سایه های بیداری

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

هشدار هواشناسی | سطح زرد - بارش باران و کاهش 6 تا 12 درجه‌ای دماسازمان هواشناسی طی هشداری در سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و کاهش دما (بطور متوسط 6 تا 12 درجه سلسیوس) خبر داد.
سازمان هواشناسی کشور طی هشداری در سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و کاهش دما (بطور متوسط 6 تا 12 درجه سلسیوس) خبر داد.


http://irimo.ir//parameters/weather/modules/cdk/upload/content/news/9210/VIG200720-Center-VigilanceMap-0933.jpg



هشدار هواشناسی:


1- توصیف سامانه : فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: چهارشنبه مورخ 99/05/01
نوع مخاطره: رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت


منطقه اثر:
چهارشنبه: شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و ارتفاعات هرمزگان
پنج شنبه: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و ارتفاعات هرمزگان
جمعه: شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، شمال خراسان شمالی، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و ارتفاعات هرمزگان، نیمه غربی کرمان، شرق و جنوب فارس


زمان پایان: اواخر وقت جمعه 99/05/03



2- توصیف: تشدید سرعت وزش باد
زمان شروع: دوشنبه مورخ 99/04/30
نوع مخاطره: وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا


منطقه اثر: شمال سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و جنوب خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق هرمزگان


زمان پایان: سه شنبه مورخ 99/04/31



3- توصیف: وزش باد شدید
زمان شروع: اواخر وقت سه شنبه مورخ 99/04/31
نوع مخاطره: وزش باد شدید


منطقه اثر: شرق مازندران و گلستان


زمان پایان: ظهر چهارشنبه مورخ 99/05/01


اثر مخاطره: احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک، شکسته شدن سرشاخه درختان، کاهش کیفیت هوا و دید افقی
توصیه: محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در رانندگی و حرکت با سرعت مطمئنه و سایر اقدامات پیشگیرانه



4- توصیف: شمالی شدن جریانات و کاهش محسوس دما
زمان شروع: چهارشنبه 99/05/01
نوع مخاطره: کاهش دما (بطور متوسط 6 تا 12 درجه سلسیوس)


منطقه اثر: اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان


زمان پایان: اواخر وقت پنج شنبه مورخ 99/05/02


اثر مخاطره: کاهش 8 تا 12 درجه دما بویژه دربیشینه دما
توصیه: کنترل دما، رطوبت و تهویه گلخانه ها، مرغداریها و دامداری های با توجه به نوسانات دما




پویشگر: خبرپو منبع: سازمان هواشناسی


۲۰:۱۴:۱۲ | دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ |
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰


هشدار نارنجی هواشناسی؛ احتمال کاهش دما و وزش باد شدید
هشدار نارنجی هواشناسی؛ احتمال کاهش دما و وزش باد شدید

سازمان هواشناسی نسبت به کاهش دما، وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: با نفوذ سامانه بارشی از فردا ( ۱ مردادماه) بارش باران، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید، کاهش نسبی دما حدود ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس در استان گیلان آغاز می شود. این شرایط جوی تا ظهر پنجشنبه ( ۲ مردادماه) ادامه می یابد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی آبگرفتگی، بالاآمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی جاده ها، مه آلودگی و کاهش دید مناطق کوهستانی، احتمال لغزش و رانش زمین، احتمال اصابت صاعقه، خسارت به شالیزارها پیش بینی و به بخش های مختلف کشاورزی، نظیر باغداران، گلخانه داران، مرغ داری ها، پرورش دهندگان ماهی و .... توصیه می شود تا تمهیدات لازم را اتخاذ و نسبت به پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز و ترددهای غیر ضروری، عدم توقف و اتراق درحاشیه رودخانه ها و مسیل ها و لغو فعالیت های کوهنوردی اقدام کنند.

در ادامه این هشدار هواشناسی آماده است: از فردا تا پس فردا (۱تا۲ مردادماه) وزش باد شدید گاهی بین ۳۰ تا ۸۰ کیلومتر برساعت) در استان گلستان پیش‌بینی می‌شود.
در این وضعیت جوی احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک، شکسته شدن سرشاخه درختان وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در رانندگی و حرکت با سرعت مطمئنه و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ دیگری آورده است: از فردا (۱ مردادماه) تا اواخر وقت پنجشنبه (۲ مردادماه) مواج و متلاطم شدن دریا در نزدیکی سواحل دریای خزر در استانهای گیلان، مازندران و گلستان و رسیدن ارتفاع موج به ۲ تا ۲.۵ متر و دورتر از ساحل به ۲.۵ تا ۳.۵ متر پیش‌بینی می شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، صدمه دیدن کشتی‎ها و... وجود دارد بنابراین به کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند. طی این مدت شرایط برای شنا مناسب نخواهد بود بنابراین محدود کردن حضور افراد در خط ساحلی توصیه می‌شود.

هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶



افزایش ۱۰ درجه‌ای دما در ۳ منطقه ایران | وضعیت جوی و دمای تهران | پیش‌بینی وضعیت جوی در ۵ روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور وضعیت آب و هوایی کشور را طی ۵ روز آینده تشریح کرد.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت آب و هوایی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی ۵ روز آینده به تناوب برای شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و با تقویت جریانات گرم و مرطوب جنوبی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، برای ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال و شمال شرق، ارتفاعات کرمان، بخش‌هایی از فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق و شرق خوزستان و شمال بوشهر، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین امروز دریای خزر، دریای عمان و شرق و مرکز خلیج فارس مواج بوده و طی روزهای آینده نیز شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه طی ۵ روز آینده در منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد، ادامه داد: امروز (۲ مرداد ماه) کاهش نسبی دما در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و سواحل دریای خزر را انتظار خواهیم داشت. همچنین از روز جمعه سوم مردادماه تا اواسط هفته آینده، این مناطق افزایش محسوس دما حدود ۸ تا ۱۰ درجه را خواهند داشت.

وی همچنین گفت: در سایر نقاط کشور تا اواسط هفته آینده هوای گرم ماندگار خواهد بود و همچنین طی این مدت استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان با افزایش رطوبت، شرجی بودن هوا را نیز تجربه خواهند کرد.

ضیائیان درباره وضعیت آب و هوایی پایتخت نیز گفت: امروز پنجشنبه دوم مردادماه آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود و کمینه و بیشینه دمای هوا به ترتیب ۲۸ و ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. فردا جمعه سوم مردادماه نیز همین وضعیت را در پایتخت شاهد خواهیم بود. روز شنبه چهارم مردادماه آسمان تهران کمی تا قسمتی ابری همراه با گاهی وزش باد بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳



تگرگ و تندباد در استان‌های شمال غربی؛ آب رودخانه‌ها بالا می‌آید
تگرگ و تندباد در استان‌های شمال غربی؛ آب رودخانه‌ها بالا می‌آید

فارس نوشت: مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر امروز ۱۳ شهریور تا فردا، ‌رگبار شدید باران و رعدبرق گاهی با تندباد لحظه‌ای و تگرگ‌ در شمال شرق آذربایجان شرقی و شمال و مرکز اردبیل‌ پیش‌بینی می‌شود.

‌صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت کشور اظهار داشت: امروز و فردا در شمال غرب و غرب کشور، سواحل غربی خزر، در ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران رعد و برق و وزش باد شدید در برخی ساعات پیش بینی می شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده و امروز پیشینه بارش‌ها در استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی گفت: بعد از ظهر امروز پنج شنبه ۱۳ شهریور تا فردا، ‌رگبار شدید باران و رعدبرق گاهی توام با تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ‌ در شمال شرق آذربایجان شرقی و بخش‌های شمالی و مرکزی اردبیل‌ پیش‌بینی می‌شود و اثر آن بالا آمدن آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و آبگرفتگی و برخورد صاعقه است که توصیه می‌شود ‌خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات، بازگشایی آبروها و تعویق برداشت محصولات کشاورزی به بعد از بارندگی، در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: روز شنبه ۱۵ شهریور در برخی مناطق سواحل شمالی کشور، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز یکشنبه ۱۶ شهریور در شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی، ارتفاعات زاگرس جنوبی و ارتفاعات زاگرس مرکزی، بارش پراکنده در بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز دوشنبه ۱۷ شهریور در سواحل خزر، بارش باران و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: در سه روز آینده وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک در شرق کشور به ویژه زابل پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روزهای شنبه و یکشنبه آسمان تهران صاف است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۲ و ۲۲ درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱



در این مناطق رگبار می‌بارد/ گردوخاک در جنوب شرق ایران
ایسنا نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه‌ی زابل طی پنج روز آینده خبر داد.

صادق ضیائیان اظهار کرد: امروز در برخی مناطق شمال غرب و برخی از نقاط غرب کشور رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت، همچنین در غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران و گیلان،قزوین، البرز و تهران، رگبار پراکنده و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت، پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: شنبه در برخی مناطق سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق رخ خواهد داد و در زاگرس مرکزی در بعدازظهر رشد ابر و در برخی نقاط بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.
به گفته‌ مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی زاگرس مرکزی در بعدازظهر رشد ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.
وی در ادامه گفت: دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، در بعدازظهر رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: طی پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه‌ زابل، پدیده‌ غالب وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا شنبه (۱۵ شهریور) کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۶ شهریور) صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴



امروز و فردا در کدام استان‌ها باران می‌بارد؟
امروز و فردا در کدام استان‌ها باران می‌بارد؟

میزان نوشت: یک کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی در سراسر کشور پرداخت.

محمد مسلمی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی در سراسر کشور پرداخت و گفت: در ساعات بعدازظهر امروز برای ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر بارش باران را پیش‌بینی می‌کنیم که این مساله با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات همراه است.

وی ادامه داد: برای فردا نواحی مرکزی و نوار شمالی دریای خزر با احتمال بارش و رگبار و رعد و برق همراه است.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: در ساعات بعدازظهر فردا ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی با بارش‌های خفیف و پراکنده روبه‌رو می‌شوند.

مسلمی تاکید کرد: در روز یکشنبه پدیده غالبی نخواهیم داشت و تنها افزایش نسبی دما را در نواحی مرکزی و غرب کشور پیش‌بینی می‌کنیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه هم در کشور پدیده خاص هواشناسی وجود نخواهد داشت، اما در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک را خواهند داشت.

مسلمی تصریح کرد: تهران نیز امروز با پدیده خاصی همراه نخواهد بود، اما در ساعات بعدازظهر در مناطق شمالی و دامنه‌های البرز مرکزی افزایش ابر را خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه حداکثر دمای امروز تهران به ۳۲ درجه سانتیگراد می‌رسد، خاطرنشان کرد: حداقل دمای تهران در فردا صبح به ۲۱ و حداکثر آن به ۳۲ درجه سانتیگراد می‌رسد که در روز یکشنبه این مساله با تغییرات خاصی همراه نخواهد بود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷



امروز و فردا در کدام استان‌ها باران می‌بارد؟
امروز و فردا در کدام استان‌ها باران می‌بارد؟

میزان نوشت: یک کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی سراسر کشور پرداخت.

فریبا گودرزی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی سراسر کشور پرداخت و گفت: امروز در شمال آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل، سواحل غربی خزر، غرب مازندران، ارتفاعات گیلان، مازندران، تهران، البرز، قزوین و ارتقاعات زاگرس مرکزی رگبار پراکنده را دارند.

وی ادامه داد: فردا سه‌شنبه در برخی سواحل نقاط دریای خزر، اردبیل و برخی نقاط رشته کوه البرز وارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از روز چهارشنبه تا جمعه در برخی نقاط غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را دارند.

وی تاکید کرد: در چند روز آینده در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل با وقوع گرد و خاک روبه‌روست.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در چند روز آینده از فردا تا آخر هفته دمای کشور در نوار شمالی کشور ۵ تا ۶ درجه خنک‌تر می‌شود.گودرزی تصریح کرد: در روزهای پایانی هفته تمامی مناطق کشور با هوای خنک‌تری روبه‌رو می‌شوند و تهران هم امروز آسمانی صاف همراه با افزایش ابر را همراه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان خاطرنشان کرد: حداکثر دمای تهران امروز به ۳۶ درجه سانتیگراد می‌رسد که از فردا روند کاهشی دما را خواهیم داشت و تا آخر هفته به ۳۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷



هشدار هواشناسی نسبت به بارندگی در این ۱۰ استان
هشدار هواشناسی نسبت به بارندگی در این ۱۰ استان

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی نسبت به بارندگی و در مناطق مرتفع رگبار باران در ۱۰ استان هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: بارندگی و در مناطق مرتفع رگبار باران و رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای و برخورد صاعقه فردا (۱۹ شهریورماه) برای ارتفاعات استان‌های گلستان، مازندران و سمنان، شمال آذربایجان غربی، شرق خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، غرب و جنوب شرق فارس و غرب هرمزگان و پنجشنبه (۲۰ شهریورماه) برای شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس بویژه شمال و جنوب شرق آن، غرب هرمزگان پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی، احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن مسیل‌ها و اخلال در فعالیت های کشاورزی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تردد، چرای دام و اتراق در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، کنترل و بازگشایی آبروها و اتخاذ تمهیدات لازم برای محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز توصیه کرد.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸



صاعقه در آسمان ۱۱ استان کشور؛ تهران خنک می‎شود
صاعقه در آسمان ۱۱ استان کشور؛ تهران خنک می‎شود

مهر نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه طی دو روز آینده در ۱۱ استان کشور رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود از وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در نوار شرقی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ شهریور) در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و شرق تهران افزایش ابر گاهی همراه با بارش پراکنده و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طی این دو روز در ساعات بعدازظهر در غرب هرمزگان، جنوب غرب کرمان، برخی مناطق فارس، دامنه‌های شرقی زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و شرق لرستان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

ضیاییان با اشاره به اینکه شنبه و یکشنبه (۲۲ و ۲۳ شهریور) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: دوشنبه (۲۴ شهریور) نیز در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روزهای آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ شهریور) صاف، در اواسط روز وزش باد و در بعدازظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۲ شهریور) کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶



دمای هوا اواخر هفته در شمال و شمال غربی کاهش می یابد
دمای هوا اواخر هفته در شمال و شمال غربی کاهش می یابد

با نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اردبیل، گیلان و مازندران بارش باران و وزش باد همراه با کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، براساس پیش بینی سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب هرمزگان، برخی مناطق فارس، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق لرستان و غرب اصفهان به ویژه طی ساعات بعد ازظهر رشد ابر، گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

فردا و پس فردا در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و در برخی مناطق گیلان‌، غرب مازندران، ارتفاعات جنوب فارس، کهگیلویه و بویر احمد و غرب هرمزگان به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

طی این مدت در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد، روز سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز رشد ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همراه با نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان و مازندران بارش باران و وزش باد همراه با کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

دریای خزر طی این مدت مواج است، در دامنه‌های شمالی البرز و ارتفاعات آذربایجان شرقی نیز رگبار و رعد و برق پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت.

از اواخر وقت روز چهارشنبه وزش باد در نوار شرقی تشدید و در منطقه زابل خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹



بارش باران در مسیرهای کوهستانی استان تهران
بارش باران در مسیرهای کوهستانی استان تهران

ایرنا نوشت: معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از بارش باران در مسیرهای کوهستانی و شمالی استان خبر داد.

عادل مصدقی شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در مسیر هراز محدوده امامزاده هاشم (ع) و ارتفاعات شهرستان شمیرانات بارش باران در جریان است و از رانندگان می خواهیم در این مسیرها با احتیاط رانندگی کنند.

وی درباره آخرین وضعیت ترافیکی در مسیرهای استان تهران نیز گفت: ترافیک در آزاد راه تهران_ ساوه محدوده نسیم شهر سنگین است.

مصدقی ادامه داد: در مسیر تهران_ شهریار محدوده چیتگر نیز تردد خودروها پرحجم است. وی با بیان اینکه از ساعت بامداد امروز تا حوالی ساعت ۲۱ امشب حجم ورودی خودروها به استان تهران ۲ برابر حجم خروجی بوده گفت: در این مدت حدود ۴۰۰ هزار خودرو وارد استان تهران شدند و حدود ۲۵۰ هزار خودرو از مسیرهای استان خارج شدند.

معاون راهداری استان تهران خاطرنشان کرد: به غیر از مسیر شمشک_ دیزین سایر مسیرهای استان باز است و تردد خودروها بدون مشکلی در جریان است.

وی به رانندگان توصیه کرد جهت اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در کلیه مسیرهای کشور به سامانه ۱۴۱ تماس حاصل کنند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴



هوای استان‌های شمالی ۴ تا ۶ درجه‌ خنک می‌شود
هوای استان‌های شمالی ۴ تا ۶ درجه‌ خنک می‌شود

روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با نفوذ جریان خنک شمالی به سواحل دریای خزر برای استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران بارش باران، وزش باد همراه با کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت هواشناسی، با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده به ویژه در ساعات بعد ازظهر برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران و برخی مناطق گیلان، غرب مازندران، برخی مناطق زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب شرق لرستان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد، روزهای چهارشنبه و پنج شنبه نیز با نفوذ جریان خنک شمالی به سواحل دریای خزر برای استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران بارش باران، وزش باد همراه با کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای رخ می‌دهد.

در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق شمال غرب و زاگرس مرکزی وقوع رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰



امروز و فردا در این استان‌ها باران می‌بارد
امروز و فردا در این استان‌ها باران می‌بارد

میزان نوشت: یک کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی در سراسر مناطق کشور پرداخت.

کبری رفیعی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی در سراسر مناطق کشور پرداخت و گفت: امروز و فردا در بخش‌هایی از استان گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و ارتفاعات غرب مازندران بارش باران را خواهیم که در این مدت میزان بارش‌ها در غرب گیلان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه بارش‌ها در بخش‌هایی از استان گیلان، اردبیل، دامنه و ارتفاعات مازندران، ارتفاعات غرب سمنان و ارتفاعات شرق تهران بارش باران همراه با رعد و برق و رگبار روبه‌رو هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز جمعه در کل کشور جوی آرام و پایدار را خواهیم داشت، اما روز شنبه بازهم در بخش‌هایی از گیلان، اردبیل و ارتفاعات غرب مازندران بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

رفیعی خاطرنشان کرد: از نظر شرایط دمایی روز چهارشنبه و پنج شنبه دمای هوا در سواحل دریای خزر و استان اردبیل کاهش پیدا می‌کند که این کاهش ۴ درجه‌ای خواهد بود.

وی ادامه داد: از امروز تا پایان هفته پدیده غالب در شرق و جنوب شرقی کشورمان به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان وزش شدید باد خواهد بود که این مساله با خیزش گرد و خاک هم همراه خواهد بود.

رفیعی تصریح کرد: دریای خزر نیز و از فردا چهارشنبه تا آخر هفته مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: تهران امروز با آسمانی صاف تا کمی ابری و وزش باد همراه خواهد بود که این شرایط جوی فردا نیز به همین صورت تدوام دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: حداکثر دمای تهران امروز به ۳۰ درجه سانتیگراد و حداقل دمای تهران به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد در روزهای آینده با کاهش نسبی دما هوا همراه است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵



هوای این مناطق ایران سرد می‌شود
هوای این مناطق ایران سرد می‌شود

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در برخی نقاط نوار شمالی کشور گفت: دمای هوا طی دو روز آینده در سواحل دریای خزر و اردبیل بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ شهریور) در برخی نقاط گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات غرب مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی این مدت بیشترین مقدار بارش در غرب گیلان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه (۲۷ شهریور) نیز در برخی نقاط گیلان، اردبیل، دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران، ارتفاعات غرب سمنان و ارتفاعات شرق تهران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه (۲۸ شهریور) جوی پایدار در سطح کشور حاکم است، تصریح کرد: روز شنبه (۲۹ شهریور) نیز برای برخی نقاط گیلان، اردبیل و ارتفاعات غرب مازندران بارش باران دور از انتظار نیست همچنین دمای هوا طی فردا و پس فردا (۲۶ و ۲۷ شهریور) در سواحل دریای خزر و اردبیل بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

ضیاییان با بیان اینکه دریای خزر از فردا تا جمعه (۲۶ تا ۲۸ شهریور) مواج است، اظهارکرد: از امروز تا پایان هفته در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ شهریور) صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۷ شهریور) نیز صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰



هشدار هواشناسی نسبت به بارش باران و تندبادهای لحظه‌ای در برخی مناطق کشور
هشدار هواشناسی نسبت به بارش باران و تندبادهای لحظه‌ای در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از بارش باران، رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه‌ای و کاهش نسبی دما - حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد - در برخی مناطق کشور خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که بارش باران همراه با رعد و برق و کاهش نسبی دما امروز (۲۵ شهریور) در نیمه غربی گیلان و روز چهارشنبه (۲۶ شهریور) در گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود. حاکمیت این شرایط جوی روز پنجشنبه (۲۷ شهریور) در گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات استان‌های البرز و قزوین دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و اختلال در فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد. از این‌رو در ترددهای جاده‌ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها احتیاط شود. کنترل و بازگشایی آبروها، اتخاذ تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده و احتیاط در تردد از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از افزایش سرعت باد و وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی (۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت) در برخی مناطق کشور خبر داده است.

این شرایط جوی طی سه روز آینده در مناطق شرقی استان هرمزگان و نوار جنوب غربی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود. از این‌رو احتمال کاهش کیفیت هوا، احتمال اختلال درترددهای جاده‌ای و خطر سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که طی این مدت از حضور در فضای باز خودداری و در ترددها احتیاط شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰



آسمان پایتخت امروز و فردا صاف است/ دریای خزر مواج می‌شود
آسمان پایتخت امروز و فردا صاف است/ دریای خزر مواج می‌شود

میزان نوشت: یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور گفت: برای امروز افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید و موقتی آغاز می‌گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا یکشنبه در استان ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی همین شرایط رخ می‌دهد و روز دوشنبه علاوه بر این مناطق در استان خراسان شمالی هم انتظار بارش باران را داریم.

رفیعی افزود: از اواخر وقت امروز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار شمالی کشور با کاهش نسبی دما همراه هستیم و دریای خزر طی این مدت مواج و متلاطم می‌شود.

وی توصیخ داد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای ارتفاعات البرز مرکزی و شمال غرب کشور بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: امروز و فردا آسمان تهران صاف است و گاهی وزش باد در آن رخ می‌دهد و حداکثر دمای پایتخت امروز ۳۱ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای آن در مهرآباد ۲۰ درجه است و پیش بینی می‌شود فردا به ۲۱ درجه بالای صفر برسد.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵



کدام استان‌ها سرد و بارانی می‌شوند؟
کدام استان‌ها سرد و بارانی می‌شوند؟

میزان نوشت: یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در بخش‌های شمالی آذربایجانی‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده باران رخ می‌دهد و برای سایر مناطق پدیده خاصی پیش‌بینی نمی‌شود.

وی ادامه داد: از فردا با شمالی شدن جریانات هوا بر روی سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و به تدریج در خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان شاهد بارش باران هستیم و روز دوشنبه علاوه بر ادامه بارندگی‌ها در این مناطق گستره بارش‌ها خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران و سمنان را نیز در بر می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و دامنه‌های زاگرس مرکزی احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد، اظهار کرد: شدت بارش‌ها فردا در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش می‌یابد.

رفیعی افزود: روز دوشنبه استان‌های مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بیشترین بارش‌ها را دارند و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در این مناطق وجود دارد.

وی بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارندگی‌ها همچنان در سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و همچنین مناطق مرکزی کرمان ادامه دارد و از نظر شرایط دمایی از روز دوشنبه تا چهارشنبه در مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر دمای هوای ۶تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی توصیح داد: برای مناطق شرق، شمال شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور از دوشنبه تا چهارشنبه کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه روزهای دوشنبه و سه شنبه در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل همچنان با وزش باد شدید و خیزش گردوخاک مواجه هستیم، عنوان کرد: دریای خزر به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی آن از فردا تا روز سه‌شنبه مواج و متلاطم است.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب هوایی پایتخت متذکر شد: آسمان تهران امروز صاف و گاهی با وزش باد همراه است و حداکثر دمای آن امروز به ۳۱ درجه و حداقل دمای تهران فردا به ۱۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶



هشدار زرد هواشناسی؛ رگبار در راه این استان‌ها
هشدار زرد هواشناسی؛ رگبار در راه این استان‌ها

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و وزش باد شدید موقتی در دو استان کشور هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: تقویت جریانهای جنوبی، انتقال رطوبت، وقوع رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی سه شنبه (۸ مهرماه) برای کرمان و جنوب یزد و چهارشنبه (۹ مهرماه) در استان کرمان پیش بینی می شود.

در این شرایط سازمان هواشناسی نسبت به برداشت به موقع محصولات باغی شامل انار، پسته، سیب و گردو، پوشش دهی جایگاه های جمع آوری پسته، برداشت محصولات جالیزی بخصوص در مناطق سردسیر و کوهستانی توصیه می کند.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰



هوای ایران پاییزی می‌شود/ رگبار باران و کاهش دما در بیشتر استان‌ها
هوای ایران پاییزی می‌شود/ رگبار باران و کاهش دما در بیشتر استان‌ها

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور طی چهار روز آینده خبر داد.

صادق ضیاییان اظهارکرد: طی امروز (۶ مهر) با عبور امواج گذرا از نوار شمالی کشور در استان های اردبیل، سواحل شمالی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان و شرق تهران رشد ابر، وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اواخر وقت امروز همراه با نفوذ هوای خنک شمالی به سواحل دریای خزر، وزش باد شدید و کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد برای این نواحی دور از انتظار نیست، گفت: طی این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود همچنین طی روز دوشنبه (۷ مهر) ابرناکی و بارش باران در گیلان، مازندران و گلستان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز دوشنبه (۷ مهر) در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های سمنان و شرق تهران وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه (۸ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهارکرد: در دامنه‌های شرقی زاگرس واقع در استان‌های اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق فارس، کرمان و هرمزگان نیز رشد ابر و رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی بعد ازظهر روز چهارشنبه (۹ مهر) در ارتفاعات واقع در غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی روز پنج‌شنبه (۱۰ مهر) علاوه بر این مناطق در برخی مناطق جنوب غرب و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بعد ازظهر امروز (۶ مهر) تا صبح روز چهارشنبه (۹ مهر) کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ شهریور) در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و البرز و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۷ و ۸ مهر) در شمال شرق و شرق کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ مهر) قسمتی ابری تا نیمه ابری به‌تدریج کاهش دما و افزایش باد و گاهی بارش باران با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۸ مهر) نیز نیمه ابری تا ابری گاهی افزایش باد و بارش باران با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵



هوای ایران بارانی است؛ تهران خنک می‌شود
هوای ایران بارانی است؛ تهران خنک می‌شود

میزان نوشت: یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی درخصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای گیلان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و برخی مناطق تهران به ویژه شرق این استان رگبار باران همراه با گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در اردبیل و ارتفاعات کرمانشاه رگبار پراکنده باران رخ می‌دهد، افزود: فردا سه‌شنبه برای دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعد وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: همچنین بعد از ظهر فردا انتظار رگبار باران، رعد وبرق و وزش باد شدید در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در بخش‌های مرکزی استان کرمان، غرب و جنوب اصفهان، غرب یزد، شمال و جنوب شرق و شمال هرمزگان را داریم.


وی با بیان اینکه بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد، توضیح داد: امروز و فردا هوا بیشتر مناطق کشور خنک می‌شود و دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه در مناطق شمال شرق، شرق و مرکز کشور و همچنین دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش پیدا می‌کند.

گودرزی با اشاره به اینکه امروز وزش‌های بادهای شدید موجب می‌شود که دریای خزر مواج و متلاطم شود، بیان کرد: طی امروز در دامنه‌های جنوبی البرز برای استان‌های نظیر تهران، سمنان، البرز، قزوین، اصفهان، قم، نیمه شرقی کشور وزش بادهای شدید همراه با خیزش گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.



این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب وهوایی پایتخت ادامه داد: تهران امروز با افزایش ابر همراه است و وزش باد در ساعات بعد از ظهر می‌تواند در آن شدید باشد و هوای این شهر امروز خنک می‌شود و همچنین بارش‌های پراکنده در برخی مناطق استان تهران به ویژه نواحی شرقی آن رخ می‌دهد و بیشینه دمای پایتخت امروز ۲۸ است و فردا به ۲۳ درجه سانتی گراد می‌رسد.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین