Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کرونا در استانها

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار پزشکی
Konu Başlığı کرونا در استانها
نویسنده موضوع سایه های بیداری
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan سایه های بیداری

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹


هشدارهای کرونایی در مازندران به ییلاقات رسید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه شاهد شیوع ویروس کرونا در روستاهای ییلاقی استان هستیم اعلام کرد: تمامی مسئولان روستایی و عشایری مازندران باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آگاه‌سازی مردم اقدام کنند.

ستاد مقابله با کرونا آمل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین حسن‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا در آمل با بیان این که این دوره از بیماری، روستاییان و ییلاقات را نیز درگیر کرده است، گفت: بخشداران و دهیاران نسبت به جلوگیری از برگزاری مراسم‌ها و ورود و خروج افراد در روستاها و ییلاقات کنترل لازم را انجام دهند و اقدامات لازم برای کاهش ترددها به ییلاقات در روزهای آتی را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه در مراکز صنعتی و کارگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی بالای ۸۰ درصد رعایت می‌شود، افزود: به نظر می‌رسد عامل اصلی شیوع بیماری در این شهرستان برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا بوده است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه تالارها و مراکز پرتراکم و پرتجمع کانون اصلی گسترش بیماری کرونا هستند اظهار کرد: در این اماکن زیر ۲۰ درصد اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

حسن‌نژاد با بیان اینکه باید تصمیم جدی برای قطع زنجیره انتقال بیماری گرفته شود تا مردم باردیگر احساس آرامش خود را به دست بیاورند، افزود: باید در این رابطه برخی از رفتارها که موجب سرعت انتقال بیماری می‌شود را کاهش بدهیم و با اتکاء به ظرفیت‌های شهرستان گام برداریم.

وی افزود: باتوجه به شرایط فوق حاد در شهرستان آمل تمام بانک‌ها و ادارات با حداقل ظرفیت ممکن نسبت به خدمات‌رسانی به مردم اقدام کنند و برای حفظ سلامت مردم و همکاران و با استناد به کاهش مصرف برق در ساعات پیک مصرف برق دورکاری و حتی با رعایت یک سوم و کاهش نیرو کارها را انجام دهند و شهرداری‌ها نیز با حداقل نیرو خدمات رسانی کنند.

معاون سیاسی استاندار مازندران گفت: تعطیلی بازار نیز به گونه‌ای باشد که مردم کمترین حضور را در اماکن همگانی شهرستان داشته باشند.

شهرستان آمل یکی از ۱۳ شهرستان با وضعیت قرمز در مازندران است که طی دو هفته اخیر با سیر صعودی بیماران کرونایی در این شهرستان بیماران بستری از مرز ۴۵۰ نفر عبور کردند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸



درخواست استمرار محدودیت‌ها در تهران؛ شرایط بهتر نشده است | بستری ۷۶۷ کرونایی در تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ضمن درخواست استمرار محدودیت‌ها در تهران از بستری ۷۶۷ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش استان تهران خبر داد.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در خصوص آمار جدید بستری بیماران مبتلا به کرونا در تهران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۶۷ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش استان تهران بستری شدند که ۱۵۴ نفر از بیماران در بخش‌های ویژه بستری شدند و ۶۷۲ بیمار ترخیص شدند که نشان می‌دهد عدد ترخیص ما نتوانسته از عدد بستری پیشی بگیرد.

وی افزود: زمانی که میزان ترخیص از بستری بیشتر شود وضعیت مطلوب‌تری خواهیم داشت. ۹.۳ درصد از مراجعین بخش‌های بهداشتی و درمانی نیاز به بستری داشتند که عدد قابل توجهی است و نشان‌دهنده این است که افرادی که سرپایی مراجعه می‌کنند بیش از گذشته نیازمند تخت‌های بستری هستند.

زالی با بیان این‌که بیمارانی که امروز وارد بیمارستان‌های ما می‌شوند نسبت به گذشته بدحال‌ترند متذکر شد: این امر شاید به علت ترس افراد از مراجعه به بیمارستان باشد که باعث می‌شود افراد در خانه بمانند و وقتی حالشان بدتر شد به بیمارستان‌ها مراجعه کنند بنابراین الگوی مراجعین ما از وخامت بیشتری حکایت دارد.

وی با بیان این‌که در هفته اخیر لیست مراکز جامع سلامت که عمدتاً مربوط به بیماران با علائم و حدت کمتر است منتشر شده است، متذکر شد: در مواردی که افراد، علائم وخیمی ندارند به مراکز جامع سلامتی که آلودگی و خطر انتقال بیماری در آن کمتر است مراجعه کنند؛ بیمارستان به عنوان یکی از کانون‌های جدی انتقال بیماری است و ما در ۱۰ روز اخیر شاهد آن بودیم که تعدادی از همراهان بیماران که در بیمارستان تردد می‌کردند خودشان به کرونا مبتلا شده‌اند؛ ملاقات بیماران اصلاً ضرورتی ندارد.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال طراحی تریاژها و لایه‌بندی‌های جداگانه هستیم که مسیر پذیرش، انتقال و بستری بیماران کرونا از سایر بیماران تفکیک شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت‌هایی در تهران اعمال خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: پیشنهاد ما استمرار محدودیت‌هاست؛ شرایط ما نسبت به هفته قبل بهتر نشده است.

وی تأکید کرد: به افرادی که در ادارات در چرخش قرار می‌گیرند یا به گروه‌های پرخطر نباید مرخصی استحقاقی داده شود بلکه باید مرخصی به صورت استعلاجی در نظر گرفت
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

لیلا بهمن‌زاده بر اثر ابتلا به کرونا فوت شد

"لیلا بهمن‌زاده" کارشناس پرستاری بیمارستان شهید محمدی بندرعباس روز پنج شنبه بر اثر ابتلا به کرونا در محیط کار درگذشت.

کارگر آنلاین : روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این خبر را اعلام کرده است.



لیلا بهمن‌زاده، متولد ۱۳۵۱ بندرعباس، متاهل و دارای دو فرزند دختر و پسر با سابقه ۲۱ سال و سه ماه خدمت است.

زنده یاد بهمن‌زاده سومین جان باخته کادر بهداشت و درمان استان بر اثر ابتلا به کروناست.

پیش از این "آرزو باهو" و "سعادت سجادیان" نیز از دیگر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴



در کدام استان‌ها اپیدمی کرونا در حال کاهش است؟
در کدام استان‌ها اپیدمی کرونا در حال کاهش است؟

خبرنیوز نوشت:دکتر علی اکبر حق دوست، معاون وزیر بهداشت در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در مورد مسایل مختلف بیماری کرونا سخن گفت.

در ادامه مهم ترین بخش های این گفت و گو را می خوانید.
دکتر علی اکبر حق دوست:
♦ویروس کرونا یک شطرنج باز حرفه ای است و با کوچک ترین حواس پرتی مردم به راحتی کیش و مات می شویم.
♦در دو ماه گذشته در همه نقاط کشور شیوع بیشتر داشتیم و این بیماری در همه شهر ها و روستا های کشور نفوذ پیدا کرده است.
♦برخی از شهر ها که در 5 هفته گذشته آلودگی زیاد داشتن کم کم ایپیدمی بیماری درآن ها در حال پیر شدن است و امید است به زودی با رعایت پروتکل های بهداشتی از بین برود.
♦کرونا در استان های غربی؛ کرمانشاه، همدان ، خوزستان تقریبا رو به کاهش و محدود شدن است همچنین در استان جنوبی؛ بوشهر و بندر عباس ابتلای بیکاری به اندازه قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.
♦شمال شرقی، خراسان رضوی نقطه ای که باید همه به آن توجه کنند و ممکن است اتفاقات ناگوار در آن رخ دهد.
♦شهر های بزرگ اپیدمی دور تر پاک می شود؛ تهران از همان روز اول در وضعیت هشدار قرار گرفت.
♦یکی از دلایل کنترل کرونا ماسک زدن مردم است اما ماسک به تنهایی کافی نیست، در مکان های شلوغ حتی اگر همه ماسک داشته باشند باز هم این ویروس به دیگران منتقل می شود.
♦ماسک خطر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد اما هرگز درصد انتقال را صفر نمی کند.
♦عزاداری محرم اگر مستحب و به آن تاکید شده است اما حفظ سلامت و عدم ایجاد خطر برای دیگران واجبات است در این شرایط خاص ترجیح بر این است که این مراسم به صورت سبک و با فاصله در مکان های باز برگزار شود، اگر بتوانیم از راه دور همان حس و شور را دریافت کنیم ضرورتی برای راه اندازی دسته عزداری و تجمعات نیازی نیست.
♦کنکور خود استرس آور است اما استرس اضافی برای داوطلبان مضر است ستاد مقابله با کرونا مکان امن با اصول بهداشتی برای کنکور تدارک دیده است و جای هیچ نگرانی برای داوطلب وجود ندارد. کنکور سراسری در موقع مقرر برگزار می شود مگر شرایط تغییر کند که در آن صورت تصمیم جدید برای این آزمان گرفته می شود.
♦با تغییر کوچک در تعاریف تمام مفهموم تغییر می کند؛ نباید به شایعات توجه کنیم، موارد قطعی اعلام می شود، موارد مشکوک و مواردی که تست آن ها منفی شده است اعلام نمی شود، افراد زیادی بدون علامت هستند و حتی در تست هم مشخص نمی شود.
◊جمشد گلپور، دبیر کارگروه مقابله با کرونا وزارت صمت در ارتباط تلفنی با شبکه دو :
♦قیمت ماسک مصوب است؛ ماسکی که در شبکه توزیع ما قرار دارد با قیمت 1500 تومان در حال عرضه شدن است اما برخی از کارگزینی ها و تولید های زیر زمینی با قیمت بالاتر ماسک را وارد بازار می کنند.
♦اگر ماسک در داروخانه ها گران از قیمت مصوب فروخته شود تخلف است و با آن ها برخورد می شود، شهروندان می توانند گزارش تخلفات را از طریق 124 اطلاع دهند.
◊فاطمی؛ نایب رئیس انجمن داروسازان در ارتباط تلفنی با شبکه دو :
♦مسئولین برای نظارت به داروخانه ها مراجعه کنند ؛ آیا شرکت پخش، ماسک را به قیمت مصوب به داروخانه داده است؟
♦شرکت های رسمی مجوز دار ماسک را به داروخانه با قیمت بیشتر می دهند و داروخانه هم مجبور است با همان قیمت به متقاضی بفروشد.
دکتر علی اکبر حق دوست:
♦نادانستنی ها از ویروس کرونا بیشتر از دانستنی هاست، کرونا، ویروس عجیبی است وقتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود تغییر ژنتیک پیدا می کند.
♦خوشبختانه بر اساس آمارهایی که توسط سازمان بهداشت جهان اعلام شده مرگ و میر ایران در سطح وسط و رو به پایین قرار دارد.
♦بیماری مرگ و میر در سنین بالاتر و بالای 65 سال و با بیماری زمینه ای بیشتر است، اشکال شدید در کودکان کمتر از بزرگسالان است.
♦استرس نابه جا ایمنی را کاهش می دهد، فرد از زمانی که متوجه می شود که کسی از اطرافیان مبتلا شده تا مدتی باید ایزوله شود و با کسی در ارتباط نباشد، بعد از 7 روز اگر علائم نداشت مبتلا نشده است.
♦پیچیدگی در ویروس در حدی است که مشخص نیست واکسن تولید شده تا چه اندازه می تواند در مهار آن کمک کند. باید بدون واکسن و دارو و تنها با رعایت بهداشت این بیماری را کنترل کنیم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰



کرونا ۱۰۲۰۰ تهرانی را قربانی کرد
کرونا ۱۰۲۰۰ تهرانی را قربانی کرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۰۲۰۰ تهرانی بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناهید خداکرمی در تذکری پیش از دستور درخصوص شیوع بیماری کرونا گفت: وضعیت کشور را در حال ملاحظه داریم و تا دیروز و در عرض ۶ ماه در کل تهران ۱۰ هزار و ۲۰۰ تهرانی جان باخته اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای مثال در روز جمعه مرگ بچه ای ۸ ساله را شاهد بودیم که اتفاقا پدر و مادرش هم پزشک بودند.

خداکرمی گفت: لذا از هموطنان می خواهیم تا نسبت به اجرای فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و شست و شوی دستها پیگیری ویژه داشته باشند.

وی افزود: از شهرداری هم می خواهیم تا نسبت به اجرای صحیح فاصله گذاری دقت لازم را داشته باشند و شعار هر خانه یک حسینیه را پیگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هرچند عملکرد سازمان زیباسازی در نصب بیلبوردهای هشدار دهی خوب بوده است اما جا داشت در سطح محلات و مناطق در قالب بیلبوردهایی پروتکل های بهداشتی را به مردم یادآوری می کردند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷



یک استان جنوبی در شرایط هشدار بالای کرونا قرار گرفت
یک استان جنوبی در شرایط هشدار بالای کرونا قرار گرفت

ایسنا نوشت: سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه وضعیت خوزستان در هشدار بالا است، گفت: مردم نباید خودشان را درگیر رنگ‌بندی شهرها کنند؛ اعلام این رنگ‌بندی موجب اطمینان کاذب می‌شود زیرا زمانی که اعلام می‌شود، وضعیت سفید است مردم کمتر نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در خوزستان در شرایط هشدار بالا است.

وی افزود: مردم نباید خودشان را درگیر رنگ‌بندی شهرها کنند؛ اعلام این رنگ‌بندی موجب اطمینان کاذب می‌شود زیرا زمانی که اعلام می‌شود، وضعیت سفید است مردم کمتر نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

علوی بیان کرد: این رنگ‌بندی‌ها اصطلاحاتی برای برنامه‌ریزی مسئولان بهداشت است و نباید دستورالعمل‌های بهداشتی تحت تاثیر این رنگ‌بندی‌ها قرار بگیرند. باید بدانیم که ویروس همچنان در جامعه می‌چرخد و وضعیت چه سفید باشد و چه قرمز، باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه فعلا مهم‌ترین توصیه، رعایت استراتژی "شفا" است، گفت: همچنان استراتژی شفاف یعنی شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا ضدعفونی کردن، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک باید رعایت شود.

وی گفت: در حال حاضر مسافرت‌ها عامل مهمی در انتشار بیماری است و تا حد امکان باید از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز شود.

علوی در خصوص بازگشایی مدارس، بیان کرد: وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس تصمیم می‌گیرند و بازگشایی منوط به وضعیت هر منطقه است. فعلا وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس را ۱۵ شهریورماه اعلام کرده اما اختیاراتی به ستاد استانی کرونا داده شده که می‌تواند بررسی‌های لازم را انجام دهد و تصمیم‌گیری کند بنابراین این مساله مجدداً در ستاد استانی کرونا بررسی می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: دنیا به این اعتقاد رسیده که هر گونه تجمع و گردهمایی می‌تواند در انتشار عفونت دخالت داشته باشد. از طرفی کرونا آمده تا برای مدت طولانی با بشر زندگی ‌کند و هم‌زیستی با بشر خواهد داشت بنابراین نمی‌توانیم فعالیت‌ها را تعطیل کنیم. اعتقاد بر این است که همه فعالیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود بنابراین باید برای هر فعالیتی پیوست سلامت داشته باشیم تا خطر انتقال کاهش یابد.

وی عنوان کرد: با بازگشایی مدارس، به صفر رسیدن خطر انتقال امکان‌پذیر نیست و تا زمانی که این ویروس وجود دارد، انتقال ویروس نیز وجود دارد. اگر ویروس در مدت دو تا سه هفته در محیط منتقل نشود، از بین می‌رود و بیماری حذف می‌شود اما فعلا چنین چیزی ممکن نیست.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰



استانی که طولانی‌ترین پیک کرونا را دارد
استانی که طولانی‌ترین پیک کرونا را دارد

مهر نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت، به تشریح تازه ترین گزارش ها از وضعیت بیماری کرونا در استان خوزستان پرداخت.

سیما سادات لاری، بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با شبکه خبر، گفت: استان خوزستان در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ خیز ضعیفی را نسبت به سایر استان ها تجربه کرد، اما از اوایل اردیبهشت شیب صعودی شدید در اغلب شهرستان ها را شاهد بود، به طوری که تعداد ابتلا و بستری در این استان در اواخر خرداد به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی افزود: متاسفانه استان خوزستان طولانی ترین پیک بیماری را در بین استان ها تجربه کرد و در ادامه با همکاری مردم، تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و حمایت ستاد کرونا استانی، از نیمه اول تیر ۹۹ شاهد روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان بودیم اما متاسفانه طی هفته های گذشته تا حدی از شدت این روند کاهشی کاسته شده است به طوری که اکنون سه شهرستان این استان در وضعیت قرمز و سه شهرستان هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته، میانگین استفاده از ماسک توسط مردم خوزستان در اماکن عمومی ۵۰ درصد است که به صورتی واضح از میانگین کشوری کمتر است. بیشترین رعایت پروتکل ها مربوط به ادارات و بانک ها با ۸۵ و ۸۶ درصد و کمترین میزان مربوط به پاساژها با ۴۰ درصد است.

سخنگوی وزارت بهداشت به ۶۰۰۰ مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: ۱۶۸ واحد متخلف در رعایت پروتکل ها به مراجع قضائی معرفی و ۴۰ مورد آنها پلمب شدند.

وی افزود: امیدواریم با رعایت موارد بهداشتی شاهد خروج شهرستان های استان خوزستان از وضعیت قرمز و هشدار باشیم. فراموش نکنیم عادی انگاری و سهل انگاری در رعایت پروتکل ها زمینه عود مجدد بیماری را در استان فراهم می کند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸



کمترین آمار مبتلایان کرونا مربوط به کدام استان است؟
کمترین آمار مبتلایان کرونا مربوط به کدام استان است؟

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان، گفت: اکنون شهرستان سراوان در وضعیت هشدار و پرخطر قرار دارد و شهرستان‌های خاش، زابل، زاهدان، نیمروز و هامون در وضعیت زرد و با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

سیما سادات لاری درباره وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان، گفت: استان سیستان و بلوچستان از زمان شیوع بیماری در کشور، دارای پایین‌ترین میزان موارد بستری و فوت در مقایسه با سایر استان‌های کشور بوده است. از اسفند ماه سال گذشته تا اواسط اردیبهشت ماه سال جاری نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان، دارای یک روند نسبتا پایدار بود.

وی افزود: از اواخر اردیبهشت ماه شاهد یک شیب صعودی در موارد ابتلا و بستری در این استان بودیم. به طوری که در روزهای آغازین تیر ماه سال جاری، موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان، به بیشترین میزان خود از زمان شیوع کرونا در کشور رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه با همکاری مردم فهیم سیستان و بلوچستان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تلاش‌های بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان استان و همچنین حمایت‌های اعضای ستاد استانی کرونا، از اواسط تیر ماه شاهد یک روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان‌های این استان هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اکنون وضعیت بیماری در شهرستان سراوان در وضعیت هشدار و پرخطر قرار دارد و شهرستان‌های خاش، زابل، زاهدان، نیمروز و هامون در وضعیت زرد و با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

وی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک از سوی مردم استان سیستان و بلوچستان در اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها و مراکز خرید ۶۰ درصد و در وسایل حمل و نقل عمومی درون و برون شهری ۶۱ درصد گزارش شده است. همچنین بیشترین میزان استفاده از ماسک توسط متصدیان و شاغلین در واحدهای صنفی و صنعتی ۷۶ درصد و از سوی کارکنان ادارات، سازمان‌ها و بانک‌های استان ۹۱ درصد است.

لاری ادامه داد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان در آرامستان‌ها و سوپرمارکت‌ها بوده و کمترین میزان رعایت در پاساژها، جایگاه‌های سوخت و کارگاه‌ها و صنایع کوچک استان گزارش شده است.

وی ضمن تشکر از کادر بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان به دلیل مدیریت خوب بیماری کووید-۱۹ علی‌رغم همه محدودیت‌ها و کمبودهای این استان، گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی تر و همگانی تر از ماسک از سوی مردم این استان، شاهد تداوم روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: باید بدانیم که هرگونه عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی می‌تواند زمینه خیز شدید بیماری در این استان را ایجاد کند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰



شرایط کرونا در تهران قرمز و سینوسی است
شرایط کرونا در تهران قرمز و سینوسی است

ایسنا نوشت: استاندار تهران درباره آخرین وضعیت کرونا در استان تهران گفت: وضعیت در استان تهران تغییری نکرده و شرایط قرمز و سینوسی است. در حقیقت تغییری در وضعیت استان تهران نداشته ایم

انوشیروان محسنی بندپی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت کرونا در استان تهران گفت: براساس گزارشی که به دست ما رسیده تا روز گذشته ۳۱۰۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۰۵۰ نفر در وضعیت حاد بیماری قرار دارند.

وی افزود: تعداد مرگ و میر قطعی ناشی از کرونا در روز سه شنبه ۳۶ نفر بوده است.

استاندار تهران درباره رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به ویژه مترو گفت: استفاده از ماسک در مترو بالای ۹۵ درصد است و شهروندان این مساله را به خوبی رعایت می‌کنند، ‌اما فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل جمعیت زیاد در مترو نمی‌تواند به خوبی رعایت ‌شود که این مساله اجتناب‌ناپذیر است.

محسنی بندپی در خاتمه درباره تامین واکسن آنفلوآنزا برای استان اظهار کرد: با شروع پاییز و افزایش بیماری‌های تنفسی و ریوی و شیوع آنفلوآنزا این نگرانی وجود دارد که با افزایش روند بیماری کرونا و یا بستری شدگان روبرو شویم اما با تدابیری که اتخاذ شده است و افزایش توزیع واکسن آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته این امیدواری وجود دارد که بتوانیم بیماری آنفلوآنزا را مدیریت کنیم و کرونا را نیز با رعایت پروتکل‌ها، ‌فاصله گذاری اجتماعی‌،استفاده از ماسک و شست و شوی دست و جلوگیری از تجمعات غیرضرور مدیریت کنیم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰



وضعیت قرمز و هشدار کرونا در ۱۷۸ شهرستان/ پاساژها و نانوایی‌ها بهداشت را رعایت نمی‌کنند
وضعیت قرمز و هشدار کرونا در ۱۷۸ شهرستان/ پاساژها و نانوایی‌ها بهداشت را رعایت نمی‌کنند

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز و هشدار کرونا قرار دارند، گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پاساژها با ۳۸.۱ درصد و نانوایی‌ها با ۴۴ درصد رعایت، گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر سیما سادات لاری با بیان این‌که اکنون ۸۸ شهرستان در کشور در وضعیت قرمز و ۹۰ شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند، اظهار کرد: مابقی شهرستان‌های کشور در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط و سفید یعنی با خطر کم بیماری قرار دارند و هیچ منطقه سبز و عاری از بیماری در کشور وجود ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: بیشترین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته سوم شهریور ماه در استان‌های بوشهر، قم و لرستان و بیشترین بروز هفتگی مرگ و میر در این بازه زمانی در استان‌های خراسان شمالی، سمنان و اصفهان گزارش شده است همچنین کمترین میزان بروز هفتگی موارد بستری و فوتی در بازه زمانی ذکر شده مربوط به استان‌های کردستان و سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: از یازدهم تا نوزدهم شهریور ماه سال جاری، بیش از ۱۰۳ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و کارگاهی در سراسر کشور صورت گرفته است که به دنبال آن، ۸۵۱۴ مورد از این اماکن به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضائی معرفی و ۵۵۵ مورد پس از اخطار، پلمب شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌ها در کشور تشریح کرد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در ادارات و سازمان‌های دولتی با ۸۲.۸ درصد و کمترین میزان رعایت، در پاساژها با ۳۸.۱ درصد و نانوایی‌ها با ۴۴ درصد رعایت، گزارش شده است؛ میزان استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز و اماکن عمومی ۷۵.۵۷ درصد گزارش شده است که این عدد، نسبت به سه هفته گذشته، ۱.۳۵ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنوف، صنایع و کارکنان ادارات و بانک‌های کشور افزایشی بوده است اما همچنان شاهد کاهش میزان استفاده از ماسک، در وسایل نقلیه عمومی هستیم.

لاری ضمن اشاره به ضرورت افزایش استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری بر لزوم استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و نسبت به بروز خیز مجدد بیماری کرونا در کشور در صورت عادی انگاری وضعیت کرونا، هشدار داد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶



خیز مجدد کرونا در تهران و چند استان دیگر/ تعداد بیماران در تهران دو برابر شده است
خیز مجدد کرونا در تهران و چند استان دیگر/ تعداد بیماران در تهران دو برابر شده است

ایسنا نوشت: معاون بهداشت وزیر بهداشت از خیز مجدد کرونا در تهران و برخی استانهای دیگر خبر داد و گفت: میزان بیماران ناشی از این بیماری در تهران، طی یک هفته گذشته و در مقایسه با هفته قبل از آن، دو برابر شد.

علیرضا رییسی با اشاره به پیچیدگی های ویروس کرونا، گفت: اما با این حال این ویروس یک صداقتی هم در وجودش هست و آن این است ک هر کسی به قلمرویش وارد شود را حتما مبتلا می کند و تنها چیز ثابت در دنیا درباره این ویروس همین موضوع است. بنابراین هر زمان میزان رعایت پروتکلهای بهداشت پایین می آید، خیز بیماری شروع می شود؛ این افت و خیزها را در این بیماری زیاد مشاهده کرده ایم.

وی افزود: اسفندماه که این بیماری شروع شد و اوج گرفت؛ ابتدا موارد بیماری را در دو استان قم و گیلان داشتیم و سپس کل کشور و بعد از آن شاهد بودیم مردم بسیار خوب پروتکلها را رعایت کردند و مسافرتها نیز کم شد و به این ترتیب شاهد افت بیماری بودیم تا اردیبهشت ماه که تقریبا بیماری به سمت مهار شدن حرکت می کرد.

رییسی ادامه داد: بعد از آن در تعطیلات عید فطر دوباره مسافرتها زیاد و عدم رعایت پروتکلها را شاهد بودیم؛ به طوری که میزان رعایت پروتکلها در فرودرین ماه ۷۸ درصد و در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد به حدود ۱۷.۵ درصد رسید و به دنبال آن خیز شدید بیماری را در اواخر خرداد و مردادماه شاهد بودیم.

وی افزود: بعد از آن نیز مجددا رعایت پروتکلها و زدن ماسک را شاهد بودیم و مسافرتهای آنچنانی نداشتیم و این موضوع باعث افت بیماری شد. به این ترتیب اواخر مردادماه شاهد افت بیماری بودیم؛ به طوری که میزان بستری ها و مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یافت.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اما در حال حاضر و بعد از تعطیلات اخیر، عده قلیلی از مردم رعایت نکردند و مسافرتها آغاز شد. این درحالی است که ثابت شده مسافرت رفتن باعث خیز مجدد بیماری می شود و این اتفاق متاسفانه دارد می افتد؛ به طوری که هفته پیش نسبت به هفته قبل از آن، شروع خیز مجدد بیماری را شاهد هستیم و به عنوان مثال در تهران در مقایسه دو هفته با یکدیگر، میزان بیماران از روزانه ۹۰۰ بیمار به ۱۸۰۰ بیمار افزایش یافت؛ یعنی طی یک هفته میزان بیماران دو برابر شد.

وی گفت: در برخی استانهای دیگر هم شاهد خیز بیماری هستیم و امیدواریم بتوانیم دوباره با رعایت پروتکلها بتوانیم این خیز را مهار کنیم و به آرامش نسبی بازگردیم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴



زالی: آغاز موج سوم کرونا در تهران/ ضرورت کاهش حضور افراد در سطح شهر
زالی: آغاز موج سوم کرونا در تهران/ ضرورت کاهش حضور افراد در سطح شهر

فارس نوشت: رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از آغاز موج سوم کرونا در تهران خبر داد.

علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های تهران بستری شدند که ۱۴۷ نفر آنان در بخش های مراقبت وِیژه تحت مراقبت قرار گرفتند.
به گفته زالی، در شبانه روز گذشته ۹.۶ درصد مراجعان به بخش های سرپایی نیاز به بستری در مراکز درمانی داشتند که ۲۰ درصد آنان بدحال بوده و در بخش های ویژه بستری شدند؛ در حالی که ۴۲۰ بیمار در این بازه زمانی از بیمارستان‌های تهران ترخیص شدند.
وی با ذکر این مطلب که در سه هفته اخیر برای اولین بار تعداد موارد جدید بستری از مرز ۷۰۰ نفر گذشته است، گفت: تحلیل آمار و وضعیت بیماری کرونا در تهران حاکی از این است که موج سوم در تهران شکل گرفته است.
زالی تصریح کرد: با توجه به اینکه تهران یکی از اپی سنترها مهم اپیدمیولوژیک این بیماری در کشور است، نیاز به این است که مداخلات جدی‌تر در سطح شهر و استان تهران اعمال شود تا این رشد فزاینده بیماری کنترل شود.
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران برای مقابله با رشد شتابان بیماری در تهران، تمدید و تکرار محدودیت‌های اعمال شده را در هفته آینده ضروری برشمرد.
زالی به حجم بالای سفرهای درون شهری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اشاره کرد و افزود: به طور متوسط روزانه ۹۵۰ هزارنفر از مترو و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ناوگان اتوبوسرانی تهران استفاده می‌کنند.
وی کاهش دلایل سفرهای درون شهری را یکی از تمهیدات مهم پیشگیرانه عنوان کرد و بازگشایی مدارس، بازگشایی برخی مشاغل آموزشی و تعلیق حضور یک سوم کارکنان را از جمله دلایل افزایش حجم این سفرهای درون شهری در پایتخت برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تأکید کرد: گرچه استفاده از ماسک شرط لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری است اما شرط کافی نیست و فاصله گذاری اجتماعی کماکان عامل اصلی عدم ابتلا و پایین آمدن شانس میزان سرایت است و باید حضور افراد در سطح شهر کاهش یابد.
زالی تأکید کرد: باید مصادیق حضور افراد در سطح شهر کاهش یابد و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی خدمات خود را به صورت الکترونیک ارائه دهند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴



اعلام آمار روزانه فوتی‌های کرونا در پایتخت
اعلام آمار روزانه فوتی‌های کرونا در پایتخت

فارس نوشت: عضو شورای شهر تهران با اشاره به فوت روزانه بیش از ۶۰ نفر در پایتخت به دلیل ابتلا به کرونا گفت: لغو طرح ترافیک در کاهش مبتلایان اثری نداشته است.

زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت شیوع کرونا در پایتخت، اظهار داشت: بر اساس آمارهایی که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده است، وارد پیک سوم کرونا شده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری دوباره افزایش یافته که تعطیلات اخیر و افزایش آمار سفرها از عمده دلایل ورود به پیک سوم کرونا محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: علیرغم تذکرهای ستاد ملی مقابله با کرونا برخی از مردم هنوز هشدارها و توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند و فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک نسبت به ماه‌های قبل متأسفانه در تهران کمتر مدنظر شهروندان قرار دارد که این بی‌توجهی و سهل‌انگاری‌ها افزایش آمار مبتلایان را سبب می‌شود.

نوری ادامه داد: فصل پاییز به زودی آغاز می‌شود و نگرانی‌های ما در مورد بیشتر شدن آمار مبتلایان افزایش یافته است در حال حاضر آمار فوتی‌ها در تهران بیش از ۶۰ نفر است که نسبت به ماه‌ قبل افزایش یافته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح ترافیک به دلیل افزایش مسافران حمل و نقل عمومی لغو می‌شود؟ گفت: خیر، در حال حاضری تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و اجرای طرح موفق بوده و نتایج مؤثری را داشته است از طرفی تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد لغو طرح نه تنها اثری در کاهش مبتلایان به کرونا نداشته بلکه سبب افزایش ترافیک و نارضایتی مردم شده است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸



اعلام استان‌های دارای بیشترین ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در کشور
اعلام استان‌های دارای بیشترین ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در کشور

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اسامی استان‌های در وضعیت قرمز و هشدار کرونا، از روند روبه افزایش بیماری در کشور خبر داد.

سیما سادات لاری، گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و گلستان در وضعیت هشدار بیماری هستند.

وی افزود: بر اساس گزارشات دریافتی در هفته گذشته شاهد افزایش بروز بستری موارد مثبت و بروز مرگ و میر در کشور نسبت به هفته سوم شهریورماه بوده‌ایم. بیشترین میزان بروز بستری موارد مثبت در هفته‌ چهارم شهریور در استان قم و کمترین میزان بروز در استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس گزارش شده است. همچنین بیشترین میزان بروز مرگ و میر در هفته چهارم شهریور به ترتیب در استان‌های قم، چهار محال و بختیاری و اصفهان و کمترین میزان بروز موارد مرگ در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

لاری تاکید کرد: همه‌گیری این ویروس در کشور همچنان روبه افزایش است و اغلب استان‌های کشور در وضعیت قرمز قرار دارند. تقاصای ما از کلیه هموطنان این است که با رعایت توصیه‌های بهداشتی و خودداری از حضور در تجمعات غیر ضروری کمک کنند تا با همکاری و همدلی شاهد مهار بیماری در کشورمان باشیم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷



شرایط کاملا قرمز در تهران/ درخواست بازگشت محدودیت‌ها و دورکاری کارمندان
شرایط کاملا قرمز در تهران/ درخواست بازگشت محدودیت‌ها و دورکاری کارمندان

ایسنا نوشت: رییس ستاد کرونای استان تهران با بیان اینکه تهران وارد موج سوم کرونا شده و اگر مداخلات جدی صورت نگیرد هفته های سختی را خواهیم داشت، گفت: نامه ای از طرف ستاد کرونای استان تهران برای بازگشت محدودیت‌های کرونایی به ویژه بحث دورکاری در استان تهران به وزیر بهداشت ارسال شده است.

علیرضا زالی صبح امروز در حاشیه جلسه‌ای در ستاد کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران، گفت: طی این نامه درخواست بازگشت محدودیتها از جمله بحث دورکاری مطرح شده، نظر می رسد که شرایط فعلی تهران شرایط سخت‌تری است. به همین دلیل درخواست کرده‌ایم که مجموعه محدودیت‌های کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی در گروه های ۳ و ۴، به خصوص بحث دورکاری در سطح استان تهران مجدداً بازگردانده شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه تهران شرایط کاملاً قرمزی دارد، گفت: آمار روزهای اخیر نشان از آن است که در تهران وارد موج سوم شده‌ایم، به گونه ای که فاصله‌ بین موج دوم و موج سوم فاصله بسیار کوتاهی بود. با توجه به این که از روز شنبه تا به امروز در حال رصد وضعیت هستیم، به نظر می‌رسد که آمار رو به افزایش است و طبیعتاً این آمار موج گذرا تلقی نمی‌شود، آماری که الان تجربه می‌کنیم در تطابق با شکل‌گیری موج سوم است.

وی افزود:‌ البته تیم اپیدمیولوژی ستاد کرونای استان تهران در حال بررسی و تحلیل دقیق وضعیت است و از آنجا که دلایل متعددی در این زمینه نقش داشته باید به تمام این عوامل توجه شود.

دلایل شکل‌گیری موج سوم در تهران

وی با اشاره به دلایل شکل گیری موج سوم کرونا در تهران، عنوان کرد: مزمن شدن بیماری و ماهیت فرسایشی آن که البته در تمام دنیا به همین شکل است، باعث خستگی مردم شده و اکثرا انگیزه‌ها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کم‌رنگ‌تر شده است که البته این اتفاق در تمام دنیا در حال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه در طول دو هفته گذشته میزان رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در محیط‌های عمومی و خدماتی بالای ۸۵ درصد بود که امروز به ۷۰ رسیده و با یک افت ۱۵ درصدی روبرو هستیم ادامه داد: این آمار در موج دوم تا زیر۱۰ درصد در تهران افت کرد که امیدواریم این اتفاق مجدداً تکرار نشود، بنابراین بخشی از دلایل شکل‌گیری موج سوم به دلیل کم شدن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

به گفته زالی، حجم مسافرت‌های اخیر نیز بار بسیار زیادی در نقل و انتقال و چرخش ویروس داشت، البته اگرچه هنوز در رابطه با تفاوت ماهیت ویروس تهران و سایر استان‌ها مستندات کافی نداریم، اما به طور بالقوه این احتمال وجود دارد که چرخش‌های بین شهری ویروس‌ها زمینه را برای جهش ویروس آماده کند که این مسئله خطری است که همه متخصصان حوزه پزشکی نگران آن هستند.

فشار زیاد بر حمل و نقل تهران

زالی ادامه داد: همچنین در طول دو هفته اخیر فشار بر حمل و نقل تهران بسیار افزایش پیدا کرده، الان به طور متوسط بالای۹۵۰ تا ۹۶۰ هزار نفر از مترو و تعداد قابل توجهی در مجموع از اتوبوس استفاده می‌کنند. در این شرایط انتظار ما این است که برای حل این معضل باید ابتدا مشکلات زیرساختی حمل و نقل فعلی تهران به خصوص در بخش مترو برطرف شود، چراکه در شرایط فعلی تنها می‌تواند تا ۳۰ درصد نیازها را پوشش دهد در صورتی که این مسئله باید تا سه برابر افزایش پیدا کند.

زالی با تاکید بر اینکه مطالعات ما نشان می‌دهد که بالاترین نقطه در کلان شهرها و به خصوص تهران مسئله حمل و نقل است عمومی است، گفت: همچنین در ناوگان اتوبوسرانی از نظر تجهیزات و اتوبوس‌های نو تغییر محسوسی ایجاد نشده و بنابراین فشار جدی بر حمل و نقل عمومی تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه حضور مردم در اجتماع نیز به میزان کافی کم نشده است، ادامه داد: متاسفانه بحث خدمات الکترونیک در حوزه خدمات عمومی نیز به میزان مورد نظر مورد توجه قرار نمی گیرد.

رییس ستاد کرونا تهران تسامح در برخورد با افراد یا اماکنی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند را معضل جدی بعدی دانست و گفت: کلا در کشور نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خیلی تسامح به خرج می‌دهیم، متاسفانه هیچ محدودیتی در سفرها ایجاد نکرده ایم و همچنین اقدام و جرایم قطعی و بازدارنده در نظر گرفته نمی‌شود. این در حالیست که حداقل در ۱۵۶ کشور دنیا از جرایم بازدارنده مانند زندان و جرایم نقدی استفاده می‌شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰



کدام استان‌ها در وضعیت قرمز کرونا هستند؟
کدام استان‌ها در وضعیت قرمز کرونا هستند؟

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۷۱۲ مورد جدید کروناویروس در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته وی، استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

استان هرات و قندهار را فراموش کردی گویا
تو که 24 استان را شمردی
اونا را هم اضافه میکردی خب .
 
  • Haha
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹



اعلام آمار قربانیان کرونا در تهران/ بخشی از آمار متوفیان را جوانان به خود اختصاص داده‌اند
اعلام آمار قربانیان کرونا در تهران/ بخشی از آمار متوفیان را جوانان به خود اختصاص داده‌اند

فارس نوشت: رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از فوت ۱۲ هزار نفر در پایتخت به دلیل کرونا خبر داد.

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: متأسفانه همزمان با آغاز موج سوم کرونا در تهران آمار فوتی‌ها ناشی از این بیماری همچنان رو به افزایش است.

وی افزود: از زمان آغاز موج سوم کرونا تعداد فوتی‌ها در طول روز به ۹۰ هم رسیده که البته هنوز وارد پیک موج سوم نشده‌ایم و احتمال افزایش فوتی‌ها بیشتر از موج اول و دوم وجود دارد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همه ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در حال حاضر به دلیل افزایش آمار مراجعات تکمیل شده و بسیاری از شهروندان از این بیمارستان به آن بیمارستان به دنبال تخت بستری برای برخی از اعضای خانواده خود به دلیل ابتلا به این بیماری هستند.

خداکرمی گفت:‌درمان کرونا پیچیده است و در بخش خصوصی نیز هزینه بستری بسیار گران‌تر از بخش دولتی است بنابر این رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر چه بیشتر باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه بخشی از آمار متوفیان را جوانان به خود اختصاص داده‌اند گفت:‌ جوانان اکثراً سرپرست خانواده هستند و فوت آنها عواقب جبران‌ناپذیری را به لحاظ اجتماعی و اقتصادی برای خانواده‌ها به همراه دارد بنابر این رعایت فاصله اجتماعی و ماسک امر ضروری است که همچنان باید آن را مورد توجه قرار داد.

خداکرمی اظهار داشت: در تهران تاکنون ۱۲ هزار نفر به دلیل کرونا جان خود تتترا از دست داده‌اند و این در حالی است که با درایت می‌توان جلوی مبتلایان و متوفیان را گرفت.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵



آخرین آمار کرونا در ایران؛ ۳۰ استان در وضعیت قرمز و هشدار
آخرین آمار کرونا در ایران؛ ۳۰ استان در وضعیت قرمز و هشدار

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافته است و ۳۰ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند.

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (یک‌شنبه، ۶ مهر) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۳۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که یک هزار و ۳۷۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۴۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۸۵۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تا کنون ۳۷۴ هزار و ۱۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴ هزار و ۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

او ادامه داد: تا کنون ۳ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱



روند صعودی کرونا در اغلب استان‌ها / ۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز
روند صعودی کرونا در اغلب استان‌ها / ۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به روند کاهشی رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک در کشور، نسبت به سخت تر شدن شرایط بیماری طی روزهای آینده هشدار داد.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: شیوع ویروس کرونا ارتباط کاملا مستقیمی به میزان رعایت توصیه‌های بهداشتی و کیفیت بروز رفتارهای اجتماعی ما دارد. پس از هرگونه سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بروز رفتارهای اجتماعی خطرآفرین، ما شاهد افزایش موارد ابتلا، بستری و بروز مرگ و میر ناشی از آن بوده‌ایم.

وی افزود: طبق گزارشات واصله روند کاهشی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک همچنان دارای تداوم است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته گذشته ۶۱.۸۵ درصد گزارش شده است، میزان استفاده از ماسک توسط مردم نیز در مراکز عمومی ۵۵.۳۵ درصد و میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی ۵۶.۸۲ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک در شاغلین صنوف ۵۸.۸۶ درصد و در کارمندان ادارات ۷۸.۱۲ درصد گزارش شده است که متاسفانه شاهد کاهش استفاده از ماسک در هر ۴ گروه نسبت به هفته‌های قبل هستیم.

لاری تاکید کرد: متناسب با تداوم روند کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نمودار موارد ابتلا ‌و بستری روزانه در اغلب استان‌های کشور دارای روند صعودی است؛ به طوری که تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز در اغلب استان‌های کشور دارای سیر افزایشی بوده و مجموع شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز بیماری از ۱۰۲ شهرستان در هفته قبل به ۱۵۸ شهرستان در هفته جاری رسیده است.

وی افزود: طی هفته جاری استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به وضعیت قرمز و استان کردستان به وضعیت هشدار بیماری تبدیل شده است. بنابراین در حال حاضر استان‌های فارس، هرمزگان، گلستان و کردستان در وضعیت هشدار بیماری و استان سیستان و بلوچستان در وضعیت زرد یعنی خطر متوسط و مابقی ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: فراموش نکنیم وضعیت فعلی بیماری در کشور بازتاب میزان پایبندی ما به رعایت نکات بهداشتی طی هفته‌های گذشته است و مطمئنا با تداوم روند کاهشی استفاده از ماسک و نکات بهداشتی، وضعیت بیماری سخت‌تر خواهد شد.

وی گفت: کرونا در انتطار غفلت‌های ماست و با توجه به نبود دارو و واکسن برای این بیماری، تنها راه کنترل، پیشگیری است و نه درمان؛ هم اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند وفاق ملی هستیم تا شاهد قطع زنجیره بیماری در کشور باشیم.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین