Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آخرین قیمتها و تحولات در سایپا

اطلاعات موضوع

Kategori Adı قیمت انواع خودرو
Konu Başlığı آخرین قیمتها و تحولات در سایپا
نویسنده موضوع سایه های بیداری
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan سایه های بیداری

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

تصویری از آخرین پراید تولید شده در ایران
مجموعه: بازار خودرو تاریخ ایجاد در پنج شنبه, 02 مرداد 1399 00:23




اخبار,اخبار بازار خودرو,آخرین پراید تولید شده در ایران


در تاریخ سی و یکم تیر ماه سال ۱۳۹۹ شرکت سایپا سرانجام پایان خط تولید خودروی پراید در ایران را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خودروی پراید یک اتومبیل تولید شده توسط کره جنوبی بود که شرکت سایپا از سال ۷۲ تولید آن در ایران بر عهده گرفت. این نوع اتومبیل بیش از بیست سال در ایران با مدل‌های مختلف تولید شد و حتی نمونه‌ پراید وانت آن طراحی و عرضه شد.





پس از گذشت تمامی این سال‌ها شرکت سایپا اظهار داشت که تا پایان تیر ماه سال ۱۳۹۹ تولید این اتومبیل را رسما به پایان می‌رساند. حالا با فرارسیدن زمان مورد نظر شرکت سایپا به وعده خود عمل کرد و تصویری از آخرین پراید ساخته شده را با کاربران به اشتراک گذاشت.





در ادامه تصویر آخرین پراید تولید شده در ایران را مشاهده می‌کنید:







اخبار,اخبار بازار خودرو,آخرین پراید تولید شده در ایران
 
آخرین ویرایش:

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶



عاملان افزایش نرخ خودرو چه کسانی هستند؟
افزایش رسمی قیمت خودرو هر سه ماه یکبار | سایپا و ایران خودرو چقدر گران کردند؟ | پراید ۹۰ میلیونی مشتری دارد!

تاخت و تاز قیمت‌ها در بازار خودرو، این بار به صورت رسمی و پیوسته هر ۳ ماه یکبار اتفاق می‌اُفتد. جالب است که خودروسازان به همین افزایش سه ماهه بسنده نکردند و قیمت‌ها در همین ماهی که گذشت ۲ بار افزایش داشته به طور مثال کوییک سایپا اول تیر از ۶۹ میلیون تومان، بعد به ۸۹ میلیون تومان رسید و حالا به ۱۰۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

خودرو - cars

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شب گردی دلال‌ها در کوچه پس کوچه بازار خودرو؛ تاخت و تاز قیمت‌ها در بازار خودرو این بار به صورت رسمی و پیوسته هر ۳ ماه یکبار اتفاق می‌افتد. شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو به صورت رسمی موافقت کرده است.

طبق اظهارات رئیس این شورا خودروسازان اجازه دارند از این به بعد محصولاتشان را به شکل مدون گران کنند. اجازه افزایش قیمت‌ها فعلا شامل برخی از شرکت‌ها مثل ایران خودرو و سایپا می‌شود که محصولاتشان را ۲۰ درصد گران‌تر کردند.


اتومبیل‌هایی که همیشه بحث بر سر قیمت‌گذاری و کیفیت آن‌ها در بازار کشور داغ بوده، بازاری که قائدتا باید تحت تاثیر رکود کرونا قرار می‌گرفت، اما ظاهرا دیگر نبود مشتری هم نمی‌تواند قطار این افزایش قیمت را متوقف کند.

یکی از فروشندگان خودرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بازار خودرو این روزها به شدت ملتهب است و شاهد افزایش قیمت روزانه در بازار خودرو هستیم. ۲۰۶ که تا دیروز ۱۳۰ میلیون به فروش می‌رفت هم اکنون با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

او بیان کرد: به دلیل افزایش قیمت بیش از اندازه خودرو، خریداران این کالای لوکس به شدت کاهش پیدا کرده و دیگر در این بازار مشتری نداریم. افزایش قیمت این روزها بیداد می‌کند و متاسفانه روز به روز به قیمت‌ها اضافه می‌شود.

  • افزایش قیمت خودرو در بازار و کارخانه هر ۳ ماه یکبار

رضا شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار و کارخانه، گفت: شورای رقابت موافقت کرد که به دلیل وضعیت تورمی که هم اکنون در کشور است، خودروسازان می‌توانند هر ۳ ماه یکبار به بانک مرکزی مراجعه کنند و تورم بخشی را به ستاد تنظیم بازار بفرستند تا قیمت محصولاتشان تغییر کند.

شیوا ادامه داد: در این صورت با تایید بانک مرکزی اگر تورم قابل ملاحظه‌ای بود می‌توانند به همان میزان افزایش قیمت داشته باشند. در حال حاضر هیچ تغییری در فرمول و قیمت خودرو نداریم، اما مجوز داده‌ایم که هر ۳ ماه یکبار با توجه به تورم بخشی اگر خودروسازها مایل بودند، می‌توانند از طریق ستاد تنظیم بازار اقدام کنند.

رئیس شورای رقابت تشریح کرد: در آن زمان آنچه در فرمول محاسبه کردیم تا پایان خردادماه بود و اکنون خودروسازان می‌توانند برای ۳ ماه آینده تورم بخشی را بگیرند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه اگر خودروسازان افزایش قیمت داشته باشند، مجدد شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود؟ گفت: زمانی که تورم داریم و نهاده‌های تولید افزایش پیدا می‌کنند، هزینه تمام شده هر کالایی افزایش پیدا می‌کند و وقتی افزایش پیدا کند، آنکه تولیدکننده است مجبور به افزایش قیمت است.

  • افزایش قیمت ۲۰ درصدی محصولات سایپا و ۳۰ درصدی ایران خودرو

کمتر از ۴۸ ساعت می‌گذرد و شاهد افزایش قیمت محصولات سایپا هستیم. شرکت سایپا بعد از ارائه مستندات در خواست افزایش قیمت محصولات خود را اعلام کرد که در نهایت مورد موافقت ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.

براساس قیمت‌های جدید شرکت سایپا در تیرماه امسال تیبا دو از ۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان به ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان، کوئیک معمولی از ۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان به ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ساینا آپشنال از ۷۸ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما خبرهای غیررسمی که از این بازار به گوش می‌رسد، حکایت از این دارد که ایران خودرویی‌ها هم در گران کردن محصولات از رقبا عقب نماندند. یک منبع آگاه از افزایش قیمت محصولات ایران خودرو خبر داد و گفت: قیمت محصولات ایران خودرو به طور متوسط ۳۰ درصد افزایش قیمت پیدا خواهند کرد.

اما قیمت‌گذاری خودرو درب کارخانه بی‌متولی شده و ریش و قیچی افزایش قیمت هم دست خودروسازان افتاده است. افزایش قیمت به کنار، باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر قیمت‌گذاری خودرو در بازار شده است که تابش رئیس سازمان حمایت از جواب دادن به این سوال امتناع کرده و این قیمت گذاری را گردن نگرفته است.

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تورم، کاهش ارزش ریال و سرمایه‌های سرگردان، خودرو از کالایی مصرفی به کالایی لوکس و سرمایه‌ای تبدیل شده و تقاضا برای آن به شدت بالا رفته است. از سوی دیگر کاهش تولید هم مزید بر علت شده تا این جهش قیمت‌ها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

پراید که روزی با قیمت ۵۰ میلیون تومان نقل محافل بود حالا با قیمت ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان هنوز هم مشتری دارد. از اختلاف قیمت فاحش بین کارخانه و بازار هم نباید غافل بود که خود آن به کارخانه چاپ پول دلالان تبدیل شده است.

جالب است که خودروسازان به همین افزایش سه ماهه بسنده نکردند و قیمت‌ها در همین ماهی که گذشت ۲ بار افزایش قیمت داشته به طور مثال کوییک سایپا اول تیر از ۶۹ میلیون تومان، بعد به ۸۹ میلیون تومان رسید و حالا به ۱۰۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. رشدی ۴۰ میلیون تومانی فقط در عرض یک ماه!

بازاری آشفته که نه خریداران در آن تکلیف مشخص دارند نه فروشنده، تنها شرایطی پر سود برای دلالان به وجود آورده است. خریداران واقعی با سری بی کلاه نگران روزهای پیش رو هستند.

این پا پس کشیدن‌ها و پاسکاری بین وزارت صمت و شورای رقابت در حالی است که همین متولیان ۳ ماه پیش دور یک میز نشستند و وعده قیمت‌گذاری را داده اند. سوال اینجاست که بالاخره چه کسی به داد مصرف‌کننده خواهد رسید.

 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵


جزئیات پیش فروش جدید ۴ محصول سایپا | زمان قرعه کشی پیش فروش قبلی

قایم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: بلافاصله پس از انجام قرعه کشی طرح مشارکت در تولید در روز شنبه چهارم مردادماه طرح جدید عرضه محصولات این گروه خودروسازی آغاز خواهد شد.

سايپا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایپانیوز، مجید باقری ادامه داد: این طرح نیز مانند عرضه قبلی، به شکل مشارکت در تولید با موعد تحویل در سال آینده خواهد بود و به مبلغ پیش پرداختی مشتریان، سود مشارکت تعلق خواهد گرفت.

باقری اظهار کرد: پس از عرضه شاهین، کوییک.اس و ساینا.اس در طرح های پیشین، خودروهای کوییک معمولی و کوییک.آر (دو رنگ) و دو مدل از وانت سایپا۱۵۱ در این طرح فروش عرضه خواهند شد.

وی افزود: قرعه کشی طرح مشارکت در تولید جاری سایپا صبح روز شنبه با حضور نمایندگانی از نهادهای ذی ربط و رسانه های همگانی برگزار می شود و یک روز پس از آن نیز طرح جدید را آغاز خواهیم کرد.

باقری با اشاره به تلاش خودروسازان برای تنوع بخشی و تداوم طرح های فروش گفت: خودروسازان در کنار مردم هستند و به پشتوانه افزایش و استمرار تولید، عرضه های مستمر را در دستور کار قرار داده اند تا به سمت کاهش و حذف نقش واسطه ها در بازار حرکت کنیم.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸


پراید دوباره سد مقاومتی ۹۰ میلیون تومان را شکست
پراید دوباره سد مقاومتی ۹۰ میلیون تومان را شکست

قیمت پراید ۱۱۱ در بازار از مرز ۹۰ میلیون تومان عبور کرد.

به گزارش خبرانلاین، در حالی که قیمت پراید تا محدوده ۸۶ میلیون تومان عقب نشسته بود ، بار دیگر با اوج گیری قیمت ها در بازار از مرز روانی ۹۰ میلیون تومان گذشت و فعالان بازار نرخ هر پراید ۱۱۱ را برابر با ۹۱ میلیون و پانصد هزار تومان اعلام کردند.
بر این اساس بهای پراید ۱۳۱ نیز ۷۹ میلیون و پانصد هزار تومان اعلام شده است.
پراید

آخرین گزارش ها از بازار نشان می‌دهد قیمت خودروهای پژو پارس ساده ۱۶۲ میلیون ، پژو ۲۰۶ تیپ ۲برابر با ۱۵۴ میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۱۸۵ میلیون تومان ، دنا پلاس دنده ای توربو ۲۸۵ میلیون تومان ، دنا پلاس دنده ای ساده ۲۳۹ میلیون تومان و تیبا ۲ برابر با ۹۹ میلیون تومان گزارش شده است.
همچنین قیمت برخی از خودروها مثل سوزوکی گراند ویتارا در حالی که بقیه خودروها روند افزایشی را در پیش گرفته اند طی چند روز اخیر با کاهش چشمگیر مواجه شده است به طوری که طی دو روز گذشته قیمت این خودرو زا ۷۷۰ میلیون تومان به ۷۴۵ میلیون تومان رسیده است و قیمت خودرو سیتروئن سی ۳ طی دو روز گذشته از ۶۴۵ میلیون تومان به ۶۳۰ میلیون تومان رسیده است.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹

کدام خودروها رسما مجوز گران گرفتند؟
نوسان قیمت خودرو در بازار محدود شد/ تیبا و پراید هم قیمت شدند
نوسان قیمت خودرو در بازار محدود شد/ تیبا و پراید هم قیمت شدند

دامنه نوسان قیمت خودرو محدود شده است، این نکته را بسیاری از فعالان بازار خودرو اعلام می کنند.

به گزارش خبرآنلاین، فعالان بازار خودو می گویند محدود شدن نوسان قیمت دلار در بازار سبب شده است قیمت خودرو نیز نوسان کمتری را تجربه کند البته این نوسان همواره رو به بالا بود و در ماه های گذشته کمتر اتفاق می‌افتاد که قیمت خودرو دستخوش کاهش شود.

آخرین گزارش ها نشان می دهد افزایش قیمت ها در نبود مشتریان در بازار رخ می دهد و همین امر نشان از کشش بالای خرید خودرو توسط سرمایه گذاران و نه مصرف کنندگان داراست . طرح‌های قرعه‌کشی از سوی دو خودروساز با هدف ایجاد شرایطی برای مشتریان واقعی خودرو در حال اجراست.

با این حال روند افزایش قیمت خودرو در ماه‎های اخیر شتاب بالایی گرفته است به طوری که پراید، خودروی شاخص بازار حالا جای پایش را در کانال ۹۰ میلیون تومانی تثبیت کرده است.قیمت هر دستگاه پراید۱۱۱ حالا با تیبا صندوقدار برابر شده است. در بازار آزاد حدود ۹۱ میلیون تومان و سایپا ۱۳۱ تقریبا ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قیمت تیبا ۲ و ساینا نیز به قیمت ۱۰۴ میلیون تومان در بازار فایل شده‌اند. قیمت کوییک حالا ۱۱۴ میلیون و کوییکR حدود ۱۱۹ میلیون تومان اعلام شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، قیمت پژو ۴۰۵ حدود ۱۲۹ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۵۳ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۵، ۱۹۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V۸ نیز ۱۸۲ میلیون تومان است.

خودرو


این خودروها رسما گران شدند

اخبار رسیده نشان می دهد در دعوتنامه تسویه حساب مشتریان دنا EF۷ معمولی با موعد تحویل مرداد ماه ۹۹ تغییرات قیمتی در این محصول اعمال شده است. به این ترتیب اساس قیمت دنا EF۷ از ۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۱۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. برهمین اساس قیمت دنا EF۷ پلاس از ۱۲۰ میلیون تومان به ۱۳۷ میلیون تومان رسیده است.

براساس قیمت‌های جدید شرکت سایپا درتیرماه امسال تیبا دو از ۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان به ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان، کوئیک معمولی از ۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان به ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ساینا آپشنال از ۷۸ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. جزییات قیمت‌های جدید تعدادی از محصولات سایپا به این شرح است که «وانت ۱۵۱ معمولی» از ۴۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان به ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. «کوییک معمولی» هم از ۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داده است. از دیگر محصولات این شرکت خودروسازی، «تیبا ۲ با رینگ فولادی» است که قیمت آن از ۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان به ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت «تیبا ۲ پلاس» از ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۹۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. درنهایت خودروی «ساینا، رینگ فولادی از ۶۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان به ۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و «ساینا آپشنال» از ۷۸ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰



آخرین قیمت‌ها در بازار خودروهای پرفروش/ ۴۰۵ به ۱۴۰ میلیون تومان رسید
آخرین قیمت‌ها در بازار خودروهای پرفروش/ ۴۰۵ به ۱۴۰ میلیون تومان رسید

نوسان قیمت ها در بازار خودرو ادامه دارد و قیمت ها در بازاری که به گفته فعالانش راکد است روندی افزایشی را طی می کند.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که هر دستگاه پراید ۱۱۱ به قیمت ۹۱.۵ میلیون تومان در پایان هفته گذشته فایل شد، بهای این خودرو در آگهی‌های اعلای ۹۳.۵ میلیون تومان رسیده است. با افزایش قیمت این خودرو قیمت سایر خودروها نیز روندی افزایشی را ترجبه کرد. بهای تبیبا فول به ۹۷ میلیون تومان و بهای ۴۰۵ به ۱۴۰ میلیون تومان رسیده است.

خودرو


بهای سمند ال ایکس نیز در آگهی های اعلامی به ۱۴۳ میلیون تومان رسیده است.

بهای سایپا ۱۳۱ نیز قیمت ۸۲ میلیون تومان در آگهی ها اعلام شده است اما به رغم ادعای نبود مشتری آگهی‌دهندگان حاضر به تخفیف در تماس با خبرنگار خبرآنلاین نشدند. بهای هر دستگاه ساینا دنده‌ای نیزدر فایل های اعلامی به ۱۰۸ میلیون تومانرسیده است.

بهای رانا نیز برابر با ۱۶۱٫۵ میلیون تومان گزارش شد.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱



پراید در بازار راکد خودرو ۹۳ میلیون تومان قیمت خورد
پراید در بازار راکد خودرو ۹۳ میلیون تومان قیمت خورد

ایسنا نوشت: بررسی روند بازار خودرو نشان می‌دهد که نسبت به هفته گذشته، قیمت‌ها در بازار با شیبی ملایم، علیرغم نبود مشتری و به حداقل رسیدن خرید و فروش‌ها، افزایشی پیش می‌رود و قیمت پراید از ۹۰ میلیون تومان هم فراتر رفت.

سعید موتمنی- رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران- ضمن اعلام قیمت‌ خودروهای پرتیراژ در بازار، اظهار کرد: بازار در رکودی کامل به سر می‌برد و سطح معاملات به پایین‌ترین سطح خود رسیده است؛ چراکه دارندگان خودرو برای عدم ضرر، نسبت به فروش اقدام نمی‌کنند و خریداران نیز به امید کاهش قیمت‌ها، خریدی انجام نمی‌دهند. این در حالی است که قیمت‌ها در مقایسه با هفته‌های گذشته با شیبی ملایم، روند افزایشی داشته است.

وی عرضه ناکافی خودرو را اصلی‌ترین علت افزایش قیمت‌ها دانسته و معتقد است که اگر خودرو به میزان کافی تولید و به بازار عرضه شود، بازار کنترل و آرام خواهد شد.

در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو هر دستگاه پژو ۴۰۵ GLX از ۱۳۰ به ۱۳۹ میلیون تومان، سمند LX از ۱۳۶ میلیون تومان در هفته‌های گذشته به ۱۴۳ میلیون تومان، پژو پارس ۱۷۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۵۱ به ۱۶۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۷۸ به ۱۹۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از ۲۹۰ به ۲۹۸ میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.



در حال حاضر پژو ۲۰۶ V۸ در محدوده ۱۹۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۲۳۶ میلیون تومان، دنا ۲۱۲ میلیون تومان و دناپلاس نیز ۲۶۰ میلیون تومان قیمت دارند.

در گروه سایپا نیز دستگاه پراید ۱۱۱ از ۸۹ در هفته‌های گذشته به ۹۳ میلیون تومان، وانت پراید(۱۵۱) از ۸۱ به ۹۱ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ نیز از ۷۸.۵ به ۸۱ میلیون تومان رسیده‌اند.

همچنین تیبا صندوقدار از ۹۲ به ۹۶ میلیون تومان، تیبا ۲ از ۱۰۲ به ۱۰۷.۵ میلیون تومان، ساینا از ۱۰۳ به ۱۰۸ میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

این در حالی است که محصول جدید سایپا یعنی کوئیک دنده‌ای و کوئیک R به ترتیب کوئیک ساده ۱۲۳ میلیون تومان و کوئیک R (دو رنگ) ۱۲۷ میلیون تومان تعیین قیمت‌ شده‌اند.

روند بازار برای خودروهای مونتاژی نیز که بیشترین مورد تقاضت هستند، همین روال را دارد. نسبت‌ به هفته‌های گذشته (حداقل دو هفته گذشته) هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ با رشد ۴۵ میلیون تومانی به ۷۴۵، هایما S۷ با رشد ۳۰ میلیون تومانی به ۵۶۰ میلیون تومان، سراتو با رشد ۵۵ میلیون تومانی به ۶۲۵ میلیون تومان، جک S۵ با رشد ۴۵ میلیون تومانی به ۵۵۵ میلیون تومان و چانگان با رشد ۲۰ میلیون تومانی به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده‌اند.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹



پیش فروش سایپا آغاز شد
پیش فروش سایپا آغاز شد

شرکت خودروسازی سایپا از امروز شنبه ۲۵ مرداد طرح پیش فروش مشارکت در تولید برخی محصولات خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت خودروسازی سایپا از امروز شنبه پیش فروش «ساینا S» و «کوییک S» را آغاز کرد. این مرحله با سه روز پیش ثبت نام اولیه همراه خواهد بود و مشتریان باید ابتدا با تکمیل اطلاعات خود، در وبسایت سایپا ثبت نام کنند.



با توجه به بخشنامه منتشر شده، پیش فروش جدید سایپا بر اساس قواعد مشارکت در تولید است و قیمت نهایی خودرو ذکر نشده است. همچنین سود مشارکت ۶ درصد و سود انصراف ۳ درصد به مشتریان تعلق می گیرد و زمان ارسال دعوتنامه خودروها شهریور و مهر ۱۴۰۰ خواهد بود.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹



آخرین قیمت‌ها در بازار خودرو/ پراید از سد مقاومتی عقب نشست
آخرین قیمت‌ها در بازار خودرو/ پراید از سد مقاومتی عقب نشست

ریزش قیمت ها در بازار خودرو از اواخر مرداد ماه آغاز شد و تاکنون نیز ادامه داشته است هر چند سرعت و شدت ریزش قیمت ها در این بازار در مقابل افزایش قیمت چند ماه اخیر بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار خودرو که طی چند ماه اخیر افزایش قیمت بی سابقه ای را تجربه کرده است چند روزی است که به ثبات رسیده و ازاواخر مرداد ماه تاکنون قیمت ها در این بازار در حال پایین آمدن است به طوری که قیمت پراید ۱۳۲، ۱۵۱ و ۱۳۱ از آخرین روز مردادماه تاکنون ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است و قیمت این خودرو ها امروز به ترتیب ۷۸، ۸۸ و ۷۷ میلیون تومان اعلام شده است در این بین اما قیمت خودرو پراید ۱۱۱ طی چند روز اخیر روی ۸۹ میلیون تومان ثابت مانده است.

شتاب قیمتی که بازار خودرو طی چند ماه اخیر به خود گرفت باعث شد تا قیمت ها در این بازار به طور چشمگیری افزایش پیدا کند و خروج مصرف کنندگان از بازار خودرو رکود حاکم بر این بازار را عمیق تر کرد تا جایی که نمایشگاه‌داران خودرو عنوان می‌کردند خرید و فروش خودرو تقریبا به صفر رسیده است. از سوی دیگر، خریداران خودرو به امید این‌که بازار روندی کاهشی به خود گیرد، دست از خرید خودرو کشیدند و به دلیل قدرت خرید پایین، ترجیح دادند خرید خودرو را به بعد موکول کنند.

کاهش قیمت های اخیر در بازار خودرو تنها به خودروهای گروه پراید محدود نمی شود بلکه قیمت خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵ فول از اواخر مرداد ماه تاکنون ۳ میلیون تومان کاهش یافته است و قیمت این خودرو به ۱۹۹ میلیون تومان رسیده است و هچنین قیمت خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ فول نیز در این مدت ۲ میلیون تومان کاهش یافته است و به ۱۶۳ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودرو در بازار راکد/ دنا ۲۲۰ میلیونی شد


سایر خودروهای گروه خودروسازی پژو نیز از این کاهش قیمت ها در امان نمانده اند به گونه ای که قیمت خودرو پژو ۲۰۰۸ که تا ۷۸۰ میلیون تومان بالا رفته بود امروز به ۷۶۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۹۸ این خودرو نیز در حال حاضر ۷۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.

خودروهای گروه سمند نیز در این مدت کاهش قیمت چشمگیری داشتند به طوری که قیمت خودرو سمند ال ایکس ای اف ۷ بنزینی مدل ۹۹ از ۱۷۵ میلیون تومان امروز به ۱۶۸ میلیون تومان رسیده است و قیمت سمند ال ایکس ساده که ۱۴۵ میلیون تومان بوده است امروز به ۱۴۰ میلیون تومان رسیده است.

در این میان قیمت خودرو های تیبا هاچ بک ای ایکس رینگ آلمینیومی، تیبا هاچ بک ای ایکس رینگ فولادی، تیبا هاچ بک پلاس و تیبا صندوقدار اس ایکس بنزینی به ترتیب ۱۰۶، ۱۰۱، ۱۱۵ و ۹۴ میلیون تومان اعلام شده است.

خودرو کوییک دنده ای که ۱۲۴ میلیون تومان قیمت داشته است امروز به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است و قیمت خودرو کوییک دنده ای آر نیز از ۱۲۷ میلیون تومان به ۱۲۵ میلیون تومان کاهش یافته است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴



قیمت پراید و جایگزین پراید در بازار اعلام شد
قیمت پراید و جایگزین پراید در بازار اعلام شد

در حالی که قیمت خودرو در بازارهای داخلی روندی کاهشی را تجربه کرده است اما قیمت ارزان‌ترین خودروها در بازار با تغییری جدی در بازار همراه نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد قیمت‌ها کف بازار و برای ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار همچنان بالاست و هر دستگاه پراید در حال حاضر در اولین هفته شهریورماه به قیمت ۹۱ تا ۹۳ میلیون تومان معامله می‌شود.

پراید


افزایش قیمت پراید در بازار به گفته فعالان بازار تحت تاثیر خروج پراید از چرخه تولید از یک سو و رشد نسبی قیمت‌ها در بازار خودرو در خرداد ماه و تیرماه اتفاق افتاده است.

بر این اساس افزایش قیمت پراید زمینه رشد خودروهای جایگزین پراید را نیز در بازار فراهم کرده است.تیبا حالا به یک قدمی صد میلیون تومان در بازار قرار گرفته است.پراید ۱۳۱ نیز در بازار به قیمت ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فایل شده است. نرخ پراید ۱۳۲ نیز ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.پراید ۱۵۱ به دلیل سهمیه بالای وانت‌پراید ۹۲ میلیون است و تیبا نیز برابر با ۹۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰



آغاز پیش فروش ۹ محصول سایپا از شنبه؛ پانزدهم شهریور
آغاز پیش فروش ۹ محصول سایپا از شنبه؛ پانزدهم شهریور

طرح پیش فروش ۹ مدل از محصولات گروه خودروسازی سایپا از روز شنبه، پانزدهم شهریورماه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایپانیوز، در این طرح که به شیوه پیش فروش مشارکت در تولید خواهد بود ۶ درصد سود مشارکت یا ۳ درصد سود انصراف تعلق خواهد گرفت.

براساس بخشنامه معاونت بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا ۹ محصول شاهین، ساینا معمولی و ساینا.اس، کوییک دنده ای و دو رنگ (کوییک.آر)، تیبا معمولی و تیبا ۲ و وانت ۱۵۱ در دو مدل معمولی و آپشنال در این طرح عرضه خواهند شد.



زمان تحویل این خودروها مهر، آبان و آذر سال آینده خواهد بود و متقاضیان برای ثبت نام می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه پانزدهم تا سه شنبه هجدهم شهریورماه به آدرس اینترنتی فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس www.saipa.iranecar.com مراجعه کنند.

در پیش ثبت نام این طرح نیز مانند طرح های اخیر فروش خودرو در کشور، مبلغی دریافت نمی شود اما پس از قرعه کشی، اسامی منتخب ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت تا با واریز مبلغ علی الحساب، نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

مردم همیشه در صحنه سحنه ثحنه ، حواستان باشد که فردا کمی زودتر از اذان صبح بیدار ، و وارد سایت فروش سایپا شده و انگشتتان را روی شاسی خرید گذاشته و به محض اینکه مرحلۀ فروش اجرا شد ، شاسی خرید را فشار بدهید . اونهایی که ده تا ده تا می خواهند بخرند ، یادشان باشد که همزمان حداقل با 50 گوشی موبایل و کامپیوتر وارد سایت شوند که یه وقت خدایی ناکرده حقشان ضایع نشود .
مراحل خرید که انجام شد ، نماز فراموشتان نشود . حتی اگر آفتاب زده باشد . نگران قضا شدن نماز هم نباشید . چون خود خدا هم میداند که شما به خاطر حمایت از تولید داخلی جانفشانی میکنید و هیچ گونه طمعی برای امور دنیوی ندارید . همانطور که در خرید سکه و دلار و سهام بورس نیز چنین نیتی نداشتید . لذا در اینگونه موارد حدیث و روایت زیاد داریم که میتوانید با مراجعه به آنها ، فرامین خدا را به دلخواه خود مصادره بفرمائید .
اجرکم عندالله
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶



محصولات داخلی سایپا جایگزین مونتاژی‌ها شدند
محصولات داخلی سایپا جایگزین مونتاژی‌ها شدند

با کاهش شمارگان تولید خودروهای مونتاژی سایپا از ابتدای امسال، محصولات داخلی در خانواده ایکس‌۱۰۰ و ایکس‌۲۰۰ شامل پراید، تیبا، ساینا و کوییک جایگزین این خودروهای مونتاژی شدند.

به گزارخبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایپانیوز، این گروه خودروسازی از ابتدای سال ۹۹ تا پایان روز دهم شهریورماه ۱۷۶ هزار و ۴۰۵ دستگاه خودروی سواری و تجاری تولید کرد که بیشتر از تیراژ تولیدی در مدت مشابه از سال گذشته است.

دو شرکت زامیاد و سایپادیزل که تولید کننده محصولات تجاری گروه خودروسازی سایپا به شمار می‌آیند، در این مدت ۱۳ هزار و ۸۵۰ دستگاه خودرو تولید کردند که نسبت به همین مدت در سال گذشته یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه بیشتر است.

نکته حائز اهمیت در بررسی تولیدات سایپا تا دهم شهریورماه امسال کاهش تولید محصولات مونتاژی و جایگزین شدن آنها با محصولات داخلی این خودروساز است.



بر این اساس، تیراژ تولید خودروهای سی. کی. دی (CKD) که محصولات مشترک با خودروسازان خارجی بوده از ابتدای امسال تا دهم شهریور ۹۸ بیش از ۹ هزار و ۸۹۰ دستگاه بوده که در مدت مشابه سال ۹۹ به چهار هزار و ۷۸۸ خودرو کاهش یافته، اما این کاهش تولید با افزایش پنج‌هزار خودرو از محصولات خانواده ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰ پوشش داده شده است.

سایپا در مدت زمان یاد شده بیش از ۱۵۷ هزار دستگاه محصولات خانواده ایکس‌۱۰۰ و ایکس‌۲۰۰ شامل پراید، تیبا، ساینا و کوییک تولید کرده است.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰



قیمت عجیب پراید در بازار/سمند ال‌ایکس ۱۷۰میلیونی شد
قیمت عجیب پراید در بازار/سمند ال‌ایکس ۱۷۰میلیونی شد

در حالی که فعالان بازار خودرو معتقدند قیمت های اعلامی در بازار واقعی نیست و نوعی قیمت‌سازی است اما آگهی دهندگان امروز بهایی بسیار بالاتر از روزهای قبل را برای خودروهای در معرض فروش اعلام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، رشد قیمت دلار از یک سو و حرکت هماهنگ برخی سایت‌ها برای افزایش قیمت از سوی دیگر بازار خودرو را از اواخر هفته گذشته در شرایطی عجیب قرار داده است. رییس اتحادیه نمایشگاه داران امروز بارها به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و تاکید کرد که قیمت ها در بازار افزایش یافته اما خرید و فروش منحصر به دو دسته است، یکی افرادی که پول لازمند و دیگری افرادی که واقعا به خودرو برای مصرف شخصی نیازمند هستند.
به گفته وی کسانی که می توانند تقاضای خود را فعلا وارد بازار نکنند دست نگه داشته‌اند و کسی به قصد سرمایه گذاری فعلا وارد بازار نمی‌شود.
امروز اما پراید که روزی ارزان‌ترین خودروی بازار ایران بود قیمتی عجیب را دید. پراید ۱۱۱ به قیمت ۱۰۴میلیون تومان فایل شد تا خودرویی که می‌رود روند خداحافظی اش را تکمیل کند، با قیمتی بالاتر از صد میلیون تومان در بازار معامله شود. قیمت پراید در اسفند سال گذشته در محدوده ۶۰ میلیون تومان بود.
خودرو

هر دستگاه سمند ال. ایکس نیز با افزایش ۱۸ میلیون تومانی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ۱۷۰ میلیون تومان فایل شد. سمند سورن نیز با ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ ایکس به قیمت ۱۶۶ میلیون تومان، پژو پارس معمولی به قیمت ۱۹۷ میلیون تومان و پژو پارس با موتور ‌تی. یو۵ به بهای ۲۳۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد و همه این خودروها بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.
قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با رشد ۱۳۱۸۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ برابر با۲۲۰ میلیون تومان، و هر دستگاه پراید ۱۱۱ با رشد ۹ میلیون تومانی ۱۰۴ میلیون تومان اعلام شد. قیمت پراید ۱۳۱ با رشد ۱۲ میلیون تومانی به ۹۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با رشد ۱۲ میلیون تومانی به ۹۶ میلیون تومان و تیبا صندوق‌دار با رشد ۱۶ میلیون تومانی ۱۱۳ میلیون تومان تعیین قیمت شد.
همچنین قیمت تیبا دو ۱۲۴ میلیون تومان، ساینا ۱۲۵ میلیون تومان و کوئیک ۱۳۷ میلیون تومان اعلام شد.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱



آخرین قیمت‌ها دربازار خودرو/پراید ۱۱۲ میلیونی شد
آخرین قیمت‌ها دربازار خودرو/پراید ۱۱۲ میلیونی شد

بازار خودرو از ۲۰ شهریور ماه استارت افزایش قیمت را زد و در بین این افزایش قیمت ها این بازار برای چند روزی ثبات را تجربه کرد و در حال حاضر قیمت ها در این بازار در حال تعدیل شدن هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش قیمت ها در بازار خودرو که از ۲۰ شهریور ماه آغاز شده بود در حالی ادامه پیدا کرد که خودرو پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ تا ۸۸۰ میلیون تومان بالا رفت اما طی چند روز اخیر و نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته قیمت ها در این بازار کمی تعدیل شدند به گونه ای که این خودرو در حال حاضر ۸۷۸ میلیون تومان قیمت دارد و مدل ۹۸ آن نیز از ۸۴۰ میلیون تومان به قیمت ۸۳۸ میلیون تومان رسیده است.

در این بین که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ طی چند هفته اخیر بر روی ۱۹۵ میلیون تومان ثابت بوده است پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کمی کاهش قیمت را تجربه کرده است و از ۲۴۷ میلیون تومان در ۲۳ شهریور این خودرو امروز به قیمت ۲۴۵ میلیون تومان رسیده است و در این بین اما خودرو ۲۰۶ صصندوقدار نیز ثبات قیمت را طی چند هفته اخیر تجربه کرده است و در حال حاضر ۲۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو/ زیر ۱۰۰ میلیونی‌ها نایاب شدند


در بین خودروهای گروه تیبا نیز وضع به همین منوال است و در حالی که خودرو تیبا هاچ بک ای ایکس طی چند روز اخیر ۱ میلیون تومان ارزان شده است و به قیمت ۱۳۴ میلیون تومان رسیده است تیبا هاچ بک پلاس روی ۱۴۰ میلیون تومان ثابت مانده است و در حال حاضر تیبا صندوقدار اس ایکس و صندوقدار پلاس به ترتیب ۱۲۱ و ۱۳۷ میلیون تومان قیمت دارند.

در این بین اما نوسانات قیمت در بین خودروهای دنا بیشتر دیده می شود به طوری که خودرو دنا معمولی با افزایش ۲ میلیون تومانی طی چند هفته اخیر از ۲۷۵ میلیون تومان به ۲۷۷ میلیون تومان رسیده است و دنا پلاس دنده ای توربو نیز با افزایش ۱ میلیون تومانی امروز ۳۵۵ میلیون تومان قیمت دارد و دنا پلاس دنده ای ساده نیز از ۳۰۰ میلیون تومان در ۲۳ شهریور ماه امروز به قیمت ۳۰۲ میلیون تومان رسیده است.

قیمت انواع خودروهای ساینا نیز طی این مدت ثابت بوده است و در حال حاضر ساینا ای ایکس دنده ای ۱۲۵ میلیون تومان و ساینا پلاس دنده ای ۱۳۹ میلیون تومان قیمت دارند.

در بین خودروهای گروه پراید نیز پراید ۱۱۱ نزدیک به ۱ میلیون تومان ارزان شده است و این خودرو در حال حاضر ۱۱۲ میلیون تومان قیمت دارد و پراید ۱۳۱ نیز ۱ میلیون تومان ارزان شده است و در حال حاضر ۹۸ میلیون تومان قیمت دارد و پراید ۱۳۲ نیز از ۱۰۰ میلیون تومان در ۲۳ شهریور ماه امروز به قیمت ۹۹ میلیون تومان رسیده است.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹



فروش فوق العاده ۸ محصول سایپا / موعد تحویل؛ حداکثر ۹۰ روز
فروش فوق العاده ۸ محصول سایپا / موعد تحویل؛ حداکثر ۹۰ روز

گروه خودروسازی سایپا در راستای ایجاد فرصت برابر ثبت نام برای همه متقاضیان و عرضه خودرو به مصرف کننده واقعی، طرح فروش فوق العاده ۸ محصول خود را از ساعت ۱۴ امروز – چهارشنبه – آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایپانیوز، در این طرح فروش، ۸ مدل از محصولات گروه خودروسازی سایپا شامل تیباصندوقدار، تیبا۲ و ساینا با رینگ فولادی، سایپا۱۵۱، دو مدل نیسان تک سوز، نیسان دوگانه سوز و پادراپلاس با لاستیک رادیال را عرضه می کند. حداکثر موعد تحویل این خودروها تا ۹۰ روز آینده خواهد بود.

متقاضیان از ساعت ۱۴ امروز چهارشنبه به مدت سه روز به صورت شبانه روزی می توانند با ورود به سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس https//saipa.iranecar.com مراجعه کرده و پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور، نسبت به ثبت نام و انتخاب نوع خودرو اقدام کنند.

فروش فوق العاده 8 محصول سایپا / موعد تحویل؛ حداکثر 90 روز


لازم به ذکر است متقاضیانی که از خرداد ماه سال جاری تاکنون جهت شرکت در طرح های فروش فوق العاده، پیش فروش یکساله و پیش فروش مشارکت در تولید نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کرده اما از منتخبین طرح های مذکور نبوده اند، نیاز به دریافت کد کاربری و کلمه عبور جدید ندارند و می توانند با اطلاعات قبلی ثبت نام کنند.

گروه خودروسازی سایپا با هدف عرضه خودرو به مصرف کننده واقعی و کاهش نقش آفرینی واسطه ها در بازار خودرو، محدودیت هایی را برای ثبت نام در طرح های فروش خود قرار داده که در این طرح فروش فوق العاده نیز اعمال خواهد شد.

متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی گروه خودروسازی سایپا مراجعه کنند.
 
بالا پایین