Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بذر مرغوب - بذر نامرغوب

اطلاعات موضوع

Kategori Adı کِلکِ خیال انگیز
Konu Başlığı بذر مرغوب - بذر نامرغوب
نویسنده موضوع سایه های بیداری
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan سایه های بیداری

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

فرق بین بذر آدمی با بذر نباتی در این است که در بذر نباتی هر بذری را که بکاری ، همان بذر رشد میکند . مثلا هرگز از بذر خیار ، گوجه فرنگی به عمل نمی آید . و همینطور اگر جنس بذر خوب باشد ، محصول به عمل آمده نیز خوب خواهد بود . هر چند که عواملی مانند خاک - آب - هوا و نگهداری نیز در آن موثر است . اما در اصل ، خود بذر مهم است .
در انسان نیز همین روال ادامه می یابد و در ظاهر هیچ فرقی با نبات ندارد . اما اگر ماجرا را خوب پردازش کنی ، خواهی دید که نه تنها فرق دارد ، بلکه فرقی عظیم دارد . مثلا از یک پدر و مادر بسیار با هوش ، فرزندی بسیار خنگ حاصل میشود و یا بر عکس . شاید در واکاوی علمی به این نتیجه برسی که شرایطی به وجود آمده که اون بذر انسانی ، یا تبدیل به احسن شده ، و یا تبدیل به گوه سن. اما خیلی مواقع هست که حتی با نگاه علمی نیز ، پاسخی مناسب نمی یابی که چرا عدۀ بی شماری از این بذرهای آدمی ، در ظاهر نمای آدم دارند ولی در اصل به اندازۀ بذر گوسفند و گاو نیز رشد مغزی و فکری ندارند . اینجاست که اصطلاح « آدم نما » ظاهر میشود تا بتوان از طریق همین فرمول ، رفتار و عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل نمود . و صد البته نه قابل تحلیلند و نه قابل تجزیه . شما همین آب ساده را هم که بخواهی تجزیه کنی ، باز دو عنصر بسیار مفید در آن مشاهده میکنی . اما این نوع بذرها که مشروح آن بر آمد ، به درد هیچ چیزی نمی خورند . حتی به جای کود حیوانی نیز قابل مصرف نیستند .
انسانی که فاقد شعور دریافت ، جمع بندی ، پردازش و استخراج باشد ،
خر به دنیا آمده و گاو هم از دنیا میرود .
و چه بسیارند از این نوع بذرها در جامعۀ ما ؛ که در اثر حادثه ای ، گونی آنها پاره شده و در انبار بذرهای بکر و خوب ریخته شده که در هر بار کشت ، هکتارها مزرعۀ دانایی را به نابودی میکشند .
 
بالا پایین