Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آخرین قیمتها در بازار خودرو

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار جهان خودرو
Konu Başlığı آخرین قیمتها در بازار خودرو
نویسنده موضوع سایه های بیداری
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan سایه های بیداری

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

آخرین قیمت خودروها در بازار/ گرانی ادامه دارد
مجموعه: بازار خودرو تاریخ ایجاد در دوشنبه, 30 تیر 1399 13:12




 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, قیمت خودرو


همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازارهای طلا، ارز و مسکن رشد قیمت ها در بازار خودرو نیز شتاب گرفته است؛ بازار خودرو درحالی روزهای پرالتهابی را سپری می کند که تعداد معاملات آن به کف رسیده است و حجم غالب تقاضا به سمت خودروهای سفارشی از کارخانه حرکت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، اقدامات صورت گرفته برای کنترل رشد قیمت افسارگسیخته خودرو تاکنون کارساز واقع نشده است و بازار خودرو همچنان پر قدرت در مسیر افزایش قیمت در حرکت است.


به گفته سرپرست وزارت صمت افزایش قیمت ها در بازار خودرو تحت تاثیر شاخص های کلان است چراکه این شاخص ها برقیمت مواد اولیه تاثیر می گذارند و با افزایش نرخ ارز قیمت ورقه آلمینیوم نیز افزایش پیدا می کند و همچنین شکاف میان عرضه تقاضا در کنار سایر عوامل به گرانی در این بازار دامن زده است و پیش بینی می شود در صورتی که خودروهای سفارش داده شده به مشتری تحویل داده شود کمی از التهاب بازار خودرو کاسته خواهد شد.


در راستا کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا خودرو در بازار از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۴ هزار خودرو در کشور تحویل مشتری داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۰ درصدی داشته است اما این افزایش تحویل خودرو به مشتریان نه تنها از سرعت رشد قیمت ها در این بازار نکاسته است بلکه با افزایش قیمت ها در بازارهای ارز و طلا افزایش قیمت ها در بازار خودرو شتاب بیشتری گرفته است.


بررسی قیمت ها در بازار خودرو در بازه ده روزه گذشته نشان می دهد که افزایش قیمت ها در این بازار ادامه دارد به گونه ای که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ فول طی این مدت با افزایش ۴ میلیون تومانی به ۱۴۹ میلیون تومان رسیده است و تیپ ۵ این خودرو نیز با افزایش ۳ میلیون تومانی به ۱۸۰ میلیون تومان رسیده است.


قیمت پژو ۴۰۵ جی ال ایکس در ده روز گذشته ۳ میلیون تومان افزایش یافته است و این خودرو به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان رسیده است و پژو ۴۰۵ اس ال ایکس نیز با افزایش ۶ میلیون تومانی به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است و خودرو پژو پارس ساده نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است.


قیمت سمند ال ایکس طی ده روز گذشته از ۱۳۳ میلیون تومان به ۱۳۵ میلیون تومان رسیده است و کوئیک دنده ای نیز با دو میلیون تومان افزایش قیمت به ۱۱۱ میلیون تومان رسیده است و کوئیک آر نیز با افزایش ۴ میلیون تومانی به ۱۱۷ میلیون تومان رسیده است و خودرو ساینا با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به قیمت ۹۹ میلیون تومان رسیده است.


قیمت وانت آریسان که در ده روز گذشته ۸۸ میلیون تومان اعلام شده بود امروز به ۹۶ میلیون تومان رسیده است و تیبا دو نیز با افزایش قیمت ۷ میلیون تومانی به ۹۵ میلیون تومان رسیده است و تیبا صندوقدار نیز افزایش قیمت ۱ میلیون تومانی را تجربه کرده است و به قیمت ۹۰ میلیون تومان رسیده است.


در این بین قیمت پژو ۲۰۰۸ نیز ۶۱۵ میلیون تومان اعلام شده است و سوزوکی گراند ویتارا نیز به قیمت ۷۹۰ میلیون تومان رسیده است و قیمت سیتروئن سی ۳ مونتاژ نیز ۶۳۰ میلیون تومان اعلام شده است و قیمت دنا پلاس دنده ای توربو و معمولی نیز به ترتیب ۲۷۵ و ۲۰۵ میلیون تومان اعلام شده است.
 
آخرین ویرایش:

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵


آخرین قیمت خودرو در مرداد/ساینا ۱۱۰ میلیون تومانی شد
آخرین قیمت خودرو در مرداد/ساینا ۱۱۰ میلیون تومانی شد

قیمت تعدادی از خودروهای داخلی امروز پنج شنبه ۳۰ مرداد ۹۹ اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، امروز پنج شنبه ۳۰ مرداد ۹۹ اعلام شد که براین اساس قیمت تعدادی از خودروهای داخلی پرفروش‌تر به این شرح است.

قیمت پژو ۴۰۵ GLXبنزینی در بازار برابر با ۱۴۵ میلیون تومان اعلام شده است و هر دستگاه پژو پارس سال نیز به قیمت ۱۷۶ میلیون تومان فایل شده است.پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۱۶۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به قیمت ۲۰۲ میلیون تومان در بازار عرضه شده است.

قیمت سمند ال ایکس EF۷ بنزینی برابر با ۱۷۵ میلیون تومان وبهای سمند ال ایکس ۱۴۵ میلیون تومان کزارش شد.

بهلی هر دستگاه تیبا ۹۷ میلیون تومان و بهای هر دستگاه تیبا دو و ساینا نیز برابر ۱۱۰ میلیون تومان گزارش شد.

کوییک‌دنده ای ۱۲۴ و کوییک‌دنده ای دو زنگ ۱۲۷ میلیون تومان در بازار قیمت خورده است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲



افزایش ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو فقط در ۲ روز
افزایش ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو فقط در ۲ روز

تسنیم نوشت:قیمت خودروهای داخلی دو روزه ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

بازار خرید و فروش خودرو این روزها با غفلت مسئولین اجرایی و نظارتی نسبت به هفته گذشته با افزایش نجومی قیمت‌ انواع خودورهای داخلی روبرو شده است. قیمت‌ها دربازار به حدی افزایش پیدا کرده است که فروشندگان خودرو دست از معاملات کشیده و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود. این درحالیست که بازار آگهی‌های فروش خودرو آن هم براساس این قیمت‌های نجومی هرلحظه در حال افزایش بوده و گویا بازار به صورت سازمان یافته به سمت گرانی پیش می‌رود.

فروشندگان خودرو در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گویند: هفته گذشته روند افزایش قیمت دلار باعث شد تا بازار خودرو نیز متاثر از این موضوع شاهد افزایش قیمت در انواع خودروهای داخلی شود اما این هفته اتفاقی دربازار ارز بوجود نیامده ولی بازار خودرو مدام در حال افزایش غیرمنطقی قیمتهاست.

جالب اینجاست کسی تمایل به فروش خودرو ندارد و فقط با اعلام قیمتهای غیرمنطقی التهابات بازار را بیش از گذشته می‌کند. در این شرایط واحدهای اجرایی و نظارتی و به ویژه وزارت صنعت به عنوان سکان‌دار سامان دهی بازار خودرو سکوت کرده و این مصرف کننده است که بلاتکلیف‌تر از دیروز نمی‌داند در این شرایط چگونه می‌تواند خودروی مورد نیاز خود را خریداری کند.

البته امسال قرار شد در قالب طرح‌های فروش، خودرو در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته و آنها تا یک سال امکان فروش آنها را پیدا نکنند ولی جالب اینجاست بازار با حجم زیادی از خودروهای صفر که کسی مایل به فروش آنها نیست روبروست.

به اعتقاد فروشندگان خودرو اگر بخشی از این خودروهای صفر را به حساب تعهدات قبلی شرکت‌های خودروساز به مشتریان بگذاریم حضور مابقی خودروهای صفر در بازار علامت سوال بسیاری دارد.



فروشندگان خودرو می‌گویند:در طول چند ماه اخیر تبلیغات زیادی از سوی واحدهای نظارتی برای مدیریت بازار خودرو اعلام شد و حتی چارچوب‌هایی نیز برای قیمت‌گذاری در بازار تعیین گردید اما متاسفانه نه تنها بازار به سمت آرامش نرفت بلکه التهابات بازار خودرو هر روز بیشتر از گذشته می‌شود. امروز فروشنده و خریدار خودرو نمی‌داند براساس کدام استدلال باید قیمت‌ها دو روزه ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

در بازار امروز سمند ال ایکس با افزایش ۱۳ میلیون تومانی با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان، سمند سورن با افزایش ۱۱ میلیون تومانی با قیمت ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۱۶۶ میلیون تومان، پژو پارس تویو۵ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۲۳۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۸ میلیون تومانی با قیمت ۱۸۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۵ تیپ۵ با افزایش ۱۳ میلیون تومانی با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ v۸ با افزایش ۱۵ میلیون تومانی با قیمت ۲۱۵ میلیون تومان، رانا با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۱۸۳ میلیون تومان و هایما s۷ با افزایش ۲۰ میلیون تومانی با قیمت ۶۳۲ میلیون تومان در بازار به ثبت رسیده است.

همچنین پژو ۲۰۷‌i دستی با افزایش ۱۶ میلیون تومانی با قیمت ۲۵۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۷i اتوماتیک با افزایش ۳۸ میلیون تومانی با قیمت ۳۷۵ میلیون تومان، دنا با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۲۴۷ میلیون تومان، دنا پلاس با افزایش ۱۳ میلیون تومانی با قیمت ۲۸۴ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ با افزایش ۴ میلیون تومانی با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۹۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با افزایش ۸ میلیون تومانی با قیمت ۹۶ میلیون تومان، تیبا۲ با افزایش ۱۱ میلیون تومانی با قیمت ۱۲۴ میلیون تومان، تیبا صندوقدار با افزایش ۱۲ میلیون تومانی با قیمت ۱۱۳ میلیون تومان، ساینا با افزایش ۱۱میلیون تومانی با قیمت ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می ر
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴



فاصله عجیب قیمت خودرو از کارخانه تا بازار/پژو پارس ۱۸۷ میلیون تومان شد
فاصله عجیب قیمت خودرو از کارخانه تا بازار/پژو پارس ۱۸۷ میلیون تومان شد

بازار خودرو در حالی به پایان تابستان نزدیک می‌شود که در نیمه اول امسال تغییرات بسیاری را در اعداد خرید و فروش خودرو تجربه کرده است؛ تا جایی که در برخی خودروهای داخلی شاهد رشد بیش از ۵۰ میلیون تومانی قیمت بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فعالان بازار خودرو، عواملی همچون افزایش نرخ ارز، عدم تولید برخی خودروها و یا عرضه مناسب از سوی خودروسازان را دلیل افزایش شدید قیمت‌ها در بازار خودرو می‌دانند.

در این میان، افزایش قیمت‌ها باعث شده که شکاف قیمتی میان کارخانه و بازار زیاد شود؛ اگرچه در سال جاری خودروسازان اقدام به افزایش قیمت هم کرده‌اند.

گزارش میدانی خبرگزاری خبرآنلاین نشان می‌دهد که در حال حاضر پژو۴۰۵ بنزینی در بازار ۱۸۱ میلیون تومان است؛ این در حالی است که این خودرو در کارخانه ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین پژوپارس سال در بازار ۱۸۷ میلیون تومان قیمت دارد، اما کارخانه قیمت آن را ۱۰۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان اعلام کرده است.

قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ در بازار ۱۹۵ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۲۴۷ میلیون تومان، سمند ال‌ایکس ۱۷۳ میلیون تومان، سمند سورن ۲۱۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۷I دستی ۲۷۵ میلیون تومان است. این در حالی است که پژو۲۰۶ تیپ۲ در کارخانه ۹۰ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۱۰۳ میلیون و ۴۰۴ هزار تومان، سمند ال‌ایکس ۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سمند سورن ۱۰۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و پژو ۲۰۷I دستی ۱۰۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان است.



در میان محصولات سایپا، در بازار خودرو پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۱۳ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۹۷ میلیون تومان و پراید ۱۳۲ با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رود. تیبا ایکس۲۳۱ نیز در بازار ۱۱۹ میلیون تومان، تیبا۲ حدود ۱۳۵ میلیون تومان، ساینا ۱۳۹ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای ۱۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

این در حالی است که قیمت کارخانه‌ای تیبا ایکس۲۳۱ حدود ۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا۲ حدود ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ساینا ۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و کوییک دنده‌ای ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴



قیمت‌های عجیب در بازار خودرو/ خرید و فروش قفل شد
قیمت‌های عجیب در بازار خودرو/ خرید و فروش قفل شد

بازار خودرو که طی چند هفته گذشته کمی رنگ آرامش به خود دیده بود حالا چند روزی است که افزایش قیمت خیره کننده‌ای را تجربه می کند به طوری که قیمت‌ها در این بازار روزانه بین ۱۰ تا ۶۰ میلیون تومان در نوسان هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار خودرو که از ۲۰ شهریور ماه استارت افزایش قیمت را زده بود دراواخر ماه گذشته کمی ثبات قیمت و در برخی موارد اندک کاهش قیمت را تجربه کرد اما با ورود به مهرماه قیمت ها در این بازار این بار با سرعتی دوبرابر دوباره صعودی شد به گونه ای که قیمت پراید ۱۱۱ تنها از ابتدای مهرماه تاکنون ۲۳ میلیون تومان افزایش یافته است و این خودرو که در اواخر شهریور ماه ۱۱۲ میلیون تومان قیمت داشت در حال حاضر به قیمت ۱۳۵ میلیون تومان رسیده است.برخی نمایشگاه داران می‌گویند قیمت اعلامی در این محدوده است اما مسی دست به خرید نمی‌زند و این قیمت برای پراید تثبیت نشده است.

طبق گفته نمایشگاه داران قیمت خودرو لحظه ای در حال تغییر است و نوسانات قیمت در این بازار به حدی است که قیمت اعلام شده یک ساعت قبل با قیمت فعلی تفاوت چند میلیون تومانی دارد و حتی در برخی از موارد طبق گفته نمایشگاه داران قیمت خودرو با گذشت ۲۴ ساعت ۱۰۰ میلیون تومان بالا رفته است به عنوان مثال قیمت خودرو جک ۵ اس در حال حاضر ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

کارشناسان بازار خودرو بر این باورند که کاهش چشمگیر تعداد فروشندگان در بازار خودرو به گرانی ها در این بازار دامن زده است و فروشندگان با توجه به افزایش نرخ ارز به دنبال فروش خودرو خود با قیمت بالاتر هستند و همین امر قیمت ها در این بازار را روز به روز بالا می برد به گونه ای که پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ که در مرز ۹۰۰ میلیون تومان معامله می شده است امروز یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان قیمت دارد و در بین خودروهای وارداتی مزدا ۳ نیو که در اواخر شهریور ماه در مرز ۱ میلیارد تومان قرار داشت امروز به قیمت ۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است.

این افزایش قیمت ها فقط به خودروهای مونتاژ و خارجی محدود نمی شود بلکه قیمت پژو پارس ساده نیز طی چند روز اخیر به ۲۳۸ میلیون تومان رسیده است و در حال حاضر خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز به ترتیب ۲۲۸ و ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارند که نسبت به دو روز گذشته پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نزدیک به ۲۶ میلیون تومان گران شده است و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز نزدیک به ۴۲ میلیون تومان گران شده است.

نمایشگاه داران بر این باورند که قیمت ها در این بازار طی روزهای آینده روند صعودی را ادامه خواهد داد و مهمترین دلیل رشد فیمت خودرو افزایش نرخ دلار در بازار بوده است.
 
بالا پایین