Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خرید طلای بالای 15 میلیون تومان ، فقط با کارت ملی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار اقتصادی
Konu Başlığı خرید طلای بالای 15 میلیون تومان ، فقط با کارت ملی
نویسنده موضوع سایه های بیداری
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan سایه های بیداری

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳


خرید طلای بالای ۱۵ میلیون تومان فقط با کارت ملی
خرید طلای بالای ۱۵ میلیون تومان فقط با کارت ملی

تسنیم نوشت: رئیس اتحادیه طلا و جواهر از الزامی شدن ارائه کارت ملی زمان خرید طلا و سکه از واحدهای طلافروشی خبر داد و گفت: این بخشنامه در راستای مبارزه با پولشویی از یک سال و نیم قبل ابلاغ شده است.

ابراهیم محمدولی اظهار داشت: از یک سال و نیم قبل بخشنامه‌ای را به واحدهای طلا فروشی ابلاغ کرده بودیم که طبق آن این واحدها برای فروش طلای بالای 15 میلیون تومان باید کارت ملی خریدار سکه و طلا را اخذ کرده و شماره ملی آن‌ها در فاکتور درج کنند.

وی افزود: ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه به منظور جلوگیری از پولشویی بوده و این تصمیم نیز در راستای بخشنامه‌های ابلاغی اتاق بازرگانی به اتحادیه ها اتخاذ شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تأکید براینکه باید هویت خریدار طلا و سکه برای واحدهای طلا فروشی مشخص شود، درباره اینکه آیا این بخشنامه به منظور اخذ مالیات از خریداران طلا و سکه ابلاغ شده است گفت: تصمیم درباره دریافت مالیات با سازمان مالیاتی است و در این خصوص بخشنامه ای به ما ابلاغ نشده است، این موضوع فقط به منظور مبارزه با پولشویی است.
 

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

  • میرزا ! مشتلق !
قلمدان را از روی میز برداشتم و به طرفش گرفتم

  • چیکارش کنم ؟
مگه مشتلق نخواستی ؟ خب اینم مشتلق .

  • ما را گرفتی میرزا ؟ اینکه اموال تحریریه هستش .
بلند شدم شلوارم را در آوردم و دادم دستش

  • این چه کاریه میرزا ؟
آقای خبر چین ! حتما یه خبری آوردی که مشتلق می خواهی . خبر اگر مربوط به تحریریه است ، قلمدان مال شما . اما اگر خبر خصوصی و مربوط به خود من است ، شلوار نوش کونت .

  • نه میرزا ! خبر مربوط به تحریریه است . اصلا مشتلق هم نمی خواهم . بیا بگیر شلوارت را بپوش که الان یکی از در میاد تو و آبرو ریزی میشه .
نه بابا ! پس آبروی این دم و دستگاه طویل نشریه و تحریریه ، توی خشتک من نهفته بوده و من از آن بی خبر . حالا بگو خبرت چیه ؟

  • آها ! اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد که از این پس خریدهای بالای 15 میلیون تومان ، فقط با ارائۀ کارت ملی مقدور و ممکن خواهد بود
خب برای چی ؟ به اونها چه مربوط که مردم چقدر طلا و سکه میخرند ؟ اونا اتحادیه طلا فروشان هستند یا اتحادیۀ مردم ؟ حتما فردا اتحادیۀ شورت فروشان هم ادعا میکند که از این پس هر فرد ایرانی فقط می تواند سالانه یک شورت بخرد و اون هم حتما باید به رنگ بنفش باشد . نه ؟ و احتمالاً اتحادیه های دیگری مانند کرست فروشان ، ساپورت فروشان ، ارزن فروشان ، کفتر فروشان و سایرین نیز ، اطلاعیه های مشابهی در همین راستا ابلاغ می فرمایند که یه وقت خدایی ناکرده در بازار اطلاع رسانی مغبون و مغموم واقع نشوند . نه ؟

  • نه میرزا . گویا شما متوجه اصل موضوع نشدید . همانطوری که میدانید مردم به خاطر کرونا همه چیز را با آب و صابون می شویند . مثلاً در همین شش هفت ماه اخیر ، میلیونها فقره اسکناس به دلیل شستشوی مکرر توسط مردم ، از بین رفته است . که این موضوع ، هم باعث ضرر و زیان مردم شده و هم موجب خسران دولت فخیمه . آخه همین کار منجر شده ، دولت هی زرت و زرت اسکناس چاپ کنه که هزینۀ سرسام آوری را مطالبه میکنه . لذا مسئولین متفکر و آینده نگر ، با این تصمیم ، همزمان دو نشان را هدف گرفته اند : اول اینکه مردم پول خود را به طلا و سکه تبدیل کنند که در اثر شستشو نه تنها از بین نمی رود ، بلکه براق تر هم می شود . دوم اینکه چون مردم همیشه در صحنه ، از بس که همیشه در صحنه هستند ، ممکن بود یهویی به طلافروشان هجوم بیارند برای خرید سکه و طلا . و خدایی ناکرده آشوب و بلوایی بشه . برای همین سقف مشخصی را تعیین کردند که نظم بازار سکه و طلا به هم نخورد و از آن طرف هم هی پول شویی انجام نگیرد . تو رو خدا می بینی میرزا که مسئولین چقدر به فکر مردم هستند ؟
آره ارواح عمه ات . بده من اون شلوار را . فکر کنم باید با همین یه شلوار تا آخر عمر سر کنم . از کجا معلوم همین الان اون بیرون اطلاعیه شلوار فروشان هم صادر نشده ؟
 
بالا پایین