Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کلاه برداری اینترنتی به سبک نیجریه ای

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار اجتماعی
Konu Başlığı کلاه برداری اینترنتی به سبک نیجریه ای
نویسنده موضوع سایه های بیداری
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan سایه های بیداری

سایه های بیداری

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2019
ارسالی‌ها
2,025
پسندها
2,875
امتیازها
3

اعتبار :

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰



کلاهبرداری به سبک نیجریه‌ای، روش جدید کلاهبرداران اینترنتی
کلاهبرداری به سبک نیجریه‌ای، روش جدید کلاهبرداران اینترنتی

فارس نوشت: پلیس فتا هشدار داد: کلاهبرداران فضای سایبری با شگردهای مختلفی از جمله اینکه ایرانی ساکن خارج از کشور بوده و قصد اهدای ثروت خود به یک نفر ایرانی را دارند اعتماد فرد را جلب کرده و بعد از دریافت وجه با ترفند هزینه انتقال ارثیه از افراد کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به شگرد دیگری از کلاهبرداری سایبری اشاره و اظهار داشت: یکی از روش‌های رایج کلاهبرداری در فضای سایبری موسوم به کلاهبرداری نیجریه‌ای است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: در این روش کلاهبرداران با ارسال ایمیل یا پیام به فرد مورد نظر و جعل عناوینی همچون تاجر ورشکسته، شاهزاده مخلوع، وکیل خانواده‌ای که بزرگ آن خانواده فوت کرده یا حتی به عنوان برنده شدن در یک لاتاری یا قرعه‌کشی و بخت‌آزمایی سعی در فریب کاربران و اخاذی از آنها می‌کنند.

وی گفت:در همه روش‌ها کلاهبرداران پس از جلب اعتماد کاربران می‌گویند جهت دریافت جایزه یا سهم بردن از ارث باید مبالغی را تحت عنوان هزینه مالیاتی و بانکی و ... پرداخت کنند؛ حتی در جهت متقاعد کردن افراد مدارک مختلفی مثل چک در وجه آنها صادر می‌کنند که البته آنها جعلی است.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: سودجویان با استفاده از روش های مختلف مهندسی اجتماعی تا حد ممکن از قربانی اخاذی کرده و پس از اینکه کاربر متوجه کلاهبرداری می‌شود ارتباط خود را قطع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید از اعتماد بیجا خودداری کرده و از واریز وجه و در اختیار گذاشتن اطلاعات بانکی خود برای افراد غیر بپرهیزند.
 
بالا پایین