Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مراقبت از بدن

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نکات آرایشی بهداشتی
Konu Başlığı مراقبت از بدن
نویسنده موضوع saharrahin
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan saharrahin

saharrahin

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 17, 2020
ارسالی‌ها
7
پسندها
9
امتیازها
3

اعتبار :

راهنمای خرید شامپو بدن، دوران اوج صابون به پایان رسیده
زمانی بود که ما آنچنان حق انتخابی برای استفاده از محصولات مراقبت از بدن نداشتیم و برای شستشوی بدن خود تنها می‌توانستیم از صابون استفاده کنیم. اما این صابون‌ها باعث خشکی شدید، قرمزی و گاهی تحریک و التهاب پوست ما می‌شدند. در نتیجه ترجیح دادیم از محصولی استفاده کنیم که حاوی مواد نرم‌ کننده باشد تا طراوت و شادابی را به پوست ما هدیه دهد. این مقاله به طور کامل به راهنمای خرید شامپو بدن اختصاص داده شده است، بنابراین برای انتخاب یکی دیگر از محصولات زیبایی و سلامت خود با ما همراه باشید.



چرا باید از شامپوی بدن استفاده کنیم؟
شوینده‌های بدن مختلفی در بازار وجود دارد که یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها صابون است. صابون‌ها قلیایی هستند و این امر باعث خشک شدن پوست فرد می‌شود. حالا فرض کنید که پوستتان خشک است، با استفاده از این صابون‌ها پوست شما خشک‌تر شده و به صورت جدی آسیب می‌بیند. بنابراین بهترین کار استفاده از شوینده‌های غیرصابونی یا دارای نرم کننده است.
یکی از بهترین شوینده‌های غیرصابونی، شامپوی بدن است که با داشتن pH پایین‌تر از صابون و نزدیک به pH بدن و همینطور به دلیل وجود ترکیبات خاص، باعث لطافت و نرمی پوست می‌شود. کسانی که دارای پوستی خشک هستند بهتر است از شامپوی بدن یا از محصولات مراقبت از بدن حاوی نرم‌ کننده و مرطوب کننده، استفاده کنند.
از دیگر شوینده‌های غیرصابونی می‌توان به ژل حمام اشاره کرد. این محصول عطر و قدرت شستشوی بیشتری نسبت به شامپوی بدن داشته و به همین دلیل بهتر است افراد با پوست معمولی و چرب از آن استفاده کنند. چون قدرت بالای این محصول ممکن است باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست و در نهایت خشکی و آسیب بیشتر به پوست‌های خشک شود. بطور کلی توصیه می‌کنیم که اگر پوست خشکی دارید، تنها از محصولاتی استفاده کنید که حاوی ترکیبات نرم کننده و آب رسان هستند.

مزایای استفاده از شامپو بدن در مقایسه با صابون

هر کدام از محصولات زیبایی و سلامت مزایایی دارند که افراد را ترغیب به جایگزینی آن‌ها با تولیدات قدیمی می‌کند. از جمله مزایای شامپو بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قدرت پاک‌کنندگی شامپو بدن بیشتر از صابون است.
  2. بهداشت فردی رعایت می‌شود، چرا که دیگر از یک صابون مشترک استفاده نخواهید کرد.
  3. برخلاف صابون، شامپو بدن باعث خشکی پوست فرد نمی‌شود.
  4. استفاده از شامپو بدن راحتتر از صابون است.
  5. شامپو بدن باعث بروز قرمزی، تحریک یا حساسیت پوست نخواهد شد.
راهنمای خرید شامپو بدن
در حال حاضر آنقدر تعداد برندها و مدل‌های محصولات مراقبت از بدن مانند شامپوی بدن زیاد شده که انتخاب برای هر شخصی دشوار خواهد بود. اما همه محصولات مناسب نوع پوست شما نیستند و برخی از ترکیبات آن‌ها حتی می‌تواند برای شما مضر هم باشد. بنابراین با استفاده از این راهنمای خرید شامپو بدن، بهترین محصول را انتخاب کنید.

  • pH شامپو بدن
همانطور که قبلاً اشاره کردیم pH قلیایی صابون باعث خشکی پوست می‌شود و به همین دلیل هم بسیاری از افراد به استفاده از شامپو بدن روی آوردند. در زمان خرید شامپو بدن دقت کنید که pH قلیایی نداشته باشد.

  • فاقد الکل
الکل باعث خشکی پوست و بروز مشکلاتی چون پوسته پوسته شدن، قرمزی، خارش و تحریک پوست خواهد شد. بهتر است محصولی را انتخاب کنید که فاقد الکل باشد.

  • حاوی مرطوب کننده
به منظور حفظ حالت جامد صابون، نمی‌توان در ترکیبات آن از گلیسیرین استفاده کرد. اما امکان استفاده از گلیسیرین و دیگر مواد مرطوب کننده پوست در شامپوی بدن وجود دارد. بنابراین همواره به دنبال شامپوی بدنی باشید که دارای یکی از ترکیبات مرطوب کننده زیر است.

  1. روغن آرگان
  2. گلیسیرین
  3. روغن جوجوبا
  4. وازلین
  5. روغن زیتون
  6. شی باتر
  7. آلوئه ورا
  8. روغن بادام
  9. روغن سویا
  10. روغن نارگیل
  • خاصیت آبرسانی به پوست
محصولات مراقبت از بدن مانند شامپو بدن که حاوی یکی از ترکیبات زیر باشند، خاصیت آبرسانی به پوست را داشته و مانع دهیدراته شدن آن ‌خواهند شد.

  1. روغن نارگیل
  2. شی باتر
  3. عسل
  4. کره نارگیل
  5. روغن آرگان
  • خاصیت آنتی باکتریال
محصولات زیبایی و سلامت که حاوی ترکیبات آنتی باکتریال هستند، در واقع با از بین بردن آلودگی‌ها و میکروب‌ها باعث سلامت پوست و مراقبت از بدن شما خواهند شد. در حال حاضر شامپوهای آنتی باکتریال زیادی وجود دارند که می‌توانند هرگونه میکروب، آلودگی و چربی اضافی پوست را از بین برده و در عین حال مانع از عرق و بوی بد بدن شوند. همانطور که می‌دانید ایجاد بوی بد در بدن، به دلیل تجمع میکروب‌ها است که استفاده از یک شامپوی بدن مناسب و آنتی باکتریال مانع تجمع باکتری‌ها خواهید شد. این نوع شامپوها می‌توانند از پوست شما که مهمترین عضو در بدن است به خوبی در مقابل عوامل بیماری‌زا و عفونت محافظت کنند.

  • فاقد مواد شیمیایی
مواد شیمیایی باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری خواهند شد. برخی از محصولات زیبایی و سلامت غیر استاندارد حاوی ترکیباتی هستند که بسیار خطرناک بوده و به سرعت جذب پوست شما خواهند شد. بنابراین همواره سعی کنید از محصولات مراقبت از بدن شناخته شده و دارای مجوز بهداشت استفاده کنید.

  • بدون عطر
تمامی محصولات زیبایی و سلامت مانند محصولات مراقبت از پوست که دارای عطر شدیدی هستند، در اصل باعث خشکی و تحریک پوست خواهند شد.

  • فاقد سولفات سدیم
سولفات‌هایی مانند سدیم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات و کوکامیدو پروپیل بتائین همگی باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست و در نتیجه خشکی آن خواهند شد. بنابراین در زمان خرید دقت کنید که نام این ترکیبات بر روی بسته‌بندی به عنوان مواد تشکیل‌دهنده درج نشده باشد.

  • ایجاد کف کمتر
کف زیاد باعث از بین رفتن چربی طبیعی بدن و در نتیجه خشکی پوست خواهد شد. بنابراین ترجیحاً شامپوی بدنی را خریداری کنید که کف کمتری تولید می‌کند.

  • لایه بردار
برخی از شامپوهای بدن موجود در بازار دارای لایه بردار هستند. بنابراین اگر می‌خواهید پوست‌های مرده بدن خود را از بین ببرید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما فراموش نکنید که هرگز برای شستشوی صورت خود از این شامپوها استفاده نکنید. لازم به ذکر است که استفاده از مواد و ترکیبات لایه بردار به صورت مداوم می‌تواند به پوست آسیب وارد کند، بنابراین ترجیحاً از این شامپوها برای مدت کوتاهی استفاده کنید.
شوینده‌های بدن که حاوی ترکیبات لایه بردار طبیعی مانند نمک، دانه‌های گیاه جوجوبا، بلغور جوی دوسر و عصاره چای سبز هستند، آسیب کمتری در مقایسه با مواد شیمیایی ایجاد می‌کنند. فراموش نکنید که پوست شما هر چند وقت یکبار نیاز به لایه‌برداری دارد تا شاداب و سلامت باشد. همانطور که می‌دانید لایه‌بردارها با از بین بردن سلول‌های مرده، کمک می‌کنند پوست بهتر تنفس کند که همین امر باعث جوانسازی پوست شما خواهد شد.

  • حجم و بسته بندی شامپو بدن
شامپوهای بدن موجود در بازار معمولاً در بسته‌بندی تیوپی، فشاری یا پمپی عرضه می‌شوند. انتخاب نوع بسته‌بندی یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای است. حجم شامپو بدن اما از تنوع بالایی برخوردار است. می‌توانید شامپوی مورد نظرتان را در حجم ۱۰۰ میلی‌لیتر تا ۷۵۰ میلی‌لیتر تهیه کنید. پیشنهاد ما این است که حجم بالاتر را خریداری کنید چون از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است.

  • شرکت تولید کننده
تقریباً اکثر شرکت‌های تولید کننده محصولات زیبایی و سلامت اقدام به تولید شامپوی بدن کرده‌اند. بنابراین دست شما در انتخاب برند بسیار باز است.

  • قیمت شامپو بدن
با توجه به وجود برندهای داخلی و خارجی باید انتظار دامنه وسیعی از قیمت برای شامپو بدن را در بازار داشته باشید. عوامل مختلفی روی قیمت یک محصول تأثیرگذار هستند که در مورد شامپوی بدن می‌تواند وجود ترکیباتی چون ویتامین‌ها، روغن‌های طبیعی، انواع عصاره‌ها، مواد آنتی‌ باکتریال، نرم کننده، آبرسان و … باشد. البته برند سازنده را فراموش نکنیم که به تنهایی باعث افزایش قیمت یک محصول خواهد شد. با در نظر گرفتن تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، قیمت شامپو بدن می‌تواند از ۱۵ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر باشد.
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین