Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بهترین روش شکافتن گلدوزی

  • نویسنده موضوع yekta
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش هنر
Konu Başlığı بهترین روش شکافتن گلدوزی
نویسنده موضوع yekta
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan yekta

yekta

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Aug 12, 2020
ارسالی‌ها
4
پسندها
5
امتیازها
3

اعتبار :

ابزارهای مورد نیاز:

اولین وسیله ای که به آن نیاز دارید “بشکاف” است. این ابزار در درجه اول به منظور پاره کردن دوخت گلدوزی مورد استفاده قرار می گیرد. دسته بشکاف معمولا از جنس پلاستیک بوده و دارای یک چنگک فلزی برای پاره کردن دوخت است.
سر فلزی تیز بشکاف به راحتی در زیر نخ های دوخته شده قرار می گیرد و آنها را به روشی تمیز پاره می کند. داشتن این ابزار برای شکافتن گلدوزی ضروری است، بنابراین تهیه آن ضروری است.
ابزار مورد نیاز بعدی، یک موچین است که عموما در هر خانه پیدا می شود. این ابزار برای کشیدن و جدا کردن موارد خیلی کوچک مانند مو و نخ بسیار مناسب است. این ابزار از آن جهت مهم است که جدا کردن نخ های شکافته شده با انگشتان دست کار دشواری خواهد بود.
اگر گلدوزی انجام شده خیلی ظریف و کوچک است؛ داشتن یک ذره بین هم می تواند کمک کننده باشد. به خاطر داشته باشید که قرار است کار بسیار ظریفی انجام دهید. پس ضروری است که بدانید دقیقا کدام قسمت را باید جدا کنید. در غیر این صورت در پارچه و یا لباستان پارگی ایجاد خواهید کرد.
آخرین ابزاری که به شما معرفی می کنیم یک قلمو یا برس است تا نخ های مزاحم را با استفاده از آن از جلوی دست کنار بزنید. چرا که محیط کاری شلوغ شما را گیج خواهد کرد. اگر به این ابزار دسترسی ندارید؛ می توانید به جای آن از یک نوار چسب نیز استفاده کنید.
در این مرحله دوخت گلدوزی دستی و ماشینی را از یک تیشرت می شکافیم.


شکافتن دوخت گلدوزی از روی تیشرت:
اگر قصد دارید گلدوزی را از روی تیشرت بشکافید این مراحل را دنبال نمایید. شکافتن گلدوزی کار دشواری نیست. تنها لازم است دقت بالایی داشته و در استفاده از بشکاف محتاط عمل کنید.


شکافتن گلدوزی دستی:

اولین قدم برای شکافتن گلدوزی، برگرداندن پیراهن به داخل است تا به راحتی بتوانید گلدوزی را ببینید. بعد از برگرداندن پیراهن، آن را طوری در دست خود بگیرید تا قسمتی که می خواهید دوخت آن را بشکافید در کف دستتان قرا بگیرد. این کار باعث می شود تا تسط بیشتری در روند شکافتن داشته باشید. هرچه بهتر بتوانید کار خود را ببینید، نتیجه کار شما بهتر خواهد بود.
در مرحله بعد، نوبت استفاده از بشکاف است. سر تیز آن را به آرامی در زیر بخشی از دوخت گلدوزی قرار دهید. این دوخت ها معمولا بسیار کوچک هستند؛ پس سعی کنید آن ها را در فواصل کم بشکافید. در این مرحله بشکاف را به آرامی به جلو فشار دهید. سعی کنید در این مرحله دقت کنید تا پیراهن یا پارچه را پاره نکنید.
پس از هر بار شکافتن حتما نخ ها را جدا کنید تا مانع دیدتان نشود. اگر نمیتوانید به خوبی دوخت ها را تشخیص دهید؛ از ذره بین استفاده کنید. پس از شکافتن کل دوخت، برس را بر روی آن بکشید تا نخ هایی که به لباس گیر کرده اند هم جدا شوند.

شکافتن گلدوزی ماشینی:
بر خلاف شکافتن گلدوزی دستی، شکافتن گلدوزی ماشینی کار نسبتا پیچیده ای است. اما نگران نباشید. مراحل تا حدودی به شکافتن نوع دستی شباهت دارد؛ اما نکاتی نیز وجود دارد.
دوخت ها در گلدوزی ماشینی بسیار کوچک تر و ظریف تر هستند. به این صورت که با هر بار قرار دادن بشکاف در زیر دوخت، ٣٠ الی ٤٠ دوخت درگیر خواهند شد. علاوه بر این بین دوخت و پارچه، تثبیت کننده نیز وجود دارند. تحت هیچ شرایطی تثبیت کننده را پاره نکنید. هدف ترمیم دوخت است. با پاره کردن تثبیت کننده به کلی گلدوزی و لباس را تخریب خواهید کرد.
پس از این مراحل، لباس خود را برگردانید و با موچین شروع به جدا کردن نخ های پاره شده کنید. اگر در هنگام جدا کردن نخ ها، مقاومتی احسای کردید، دست نگه دارید و از به درستی پاره شدن دوخت اطمینان حاصل کنید.

نکات:
این که آیا ابزارهای نام برده شده واقعا کارآمد هستند یا خیر را با یک مثال توضیح می دهیم. تصور کنید قرار بود شکافتن گلدوزی را به جای بشکاف با استفاده از قیچی انجام دهید. قطعا انجام این کار با قیچی کار بسیار مشکلی و پر ریسکی خواهد بود.
همیشه به خاطر داشته باشید که عمل شکافتن را از پشت لباس انجام ندهید نه از روی آن. زیرا در این حالت دسترسی راحتی به دوخت ها داشته و امکان قرارگیری بشکاف در زیر دوخت ها راحت تر است.

در نتیجه، این تکنیک ها با همه تفاوت هایشان، به هم بی شباهت نیستند. ابزارهایی که شما به آن ها نیاز دارید می توانید یک بشکاف، ذره بین، موچین ، نوار چسب و یا یک برس باشد. اما شاید مهمترین ابزار برای همه صبر و تمایل به یادگیری است. هرچه کار شما سخت تر باشد، پروژه شما بهتر خواهد شد!

خرید دستگاه گلدوزی
 
بالا پایین