Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

همسایگان کشور آلمان + معرفی کلی فرهنگ و رسوم آلمان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آلمان
Konu Başlığı همسایگان کشور آلمان + معرفی کلی فرهنگ و رسوم آلمان
نویسنده موضوع saharrahin
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan saharrahin

saharrahin

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 17, 2020
ارسالی‌ها
7
پسندها
9
امتیازها
3

اعتبار :

کشور آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان، کشوری است واقع در قاره اروپا. آلمان با جمعیت غالب بر ۸۲ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور اروپا می باشد. فاصله ایران تا آلمان، از شهر تهران تا شهر برلین برابر با ۳۵۲۳٫۶ کیلومتر و طول پرواز از تهران تا برلین حدود چهار ساعت و نیم است. زبان رسمی این کشور آلمانی و پایتخت آن برلین میباشد همچنین نوع حکومت در آلمان جمهوری فدرال است.
همسایگان آلمان:
این کشور از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش(مهاجرت به اتریش) و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند مرز دارد.

نظام سیاسی آلمان به صورت جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای ۱۶ ایالت می باشد. عملکرد این ایالت ‌ها در برخی مسائل به صورت مستقل است.

پایتخت آلمان :
پایتخت کشور آلمان شهر برلین، بزرگ‌ترین شهر از لحاظ جمعیت و مساحت در این کشور است و در تمام اتحادیه اروپا مقام دوم را دارد. برلین جزء شهرهای ایالتی نیز محسوب می شود، یعنی یکی از ایالت‌های شانزده‌گانه آلمان است.

موقعیت جغرافیایی :
آلمان در مرکز قاره اروپا قرار دارد. آلمان به آب ‌های آزاد از طریق دریای شمال و دریای بالتیک دسترسی دارد. طولانی‌ترین رودهای آلمان راین، الب و دانوب هستند. آب ‌و هوای آلمان، معتدل قاره‌ای است و بادهای آلمان غالبا از سمت غرب می‌وزند.

زبان رسمی آلمان :
زبان آلمانی زبان رسمی مردم کشور آلمان است. حدود ۹۵٪ مردم این کشور به این زبان گویش می‌کنند. دو گویش اصلی این زبان، آلمانی معیار (آلمانی بالا) و آلمانی پایین است. زبان تلویزیون‌ های رسمی و همچنین زبانی که به مهاجرین آموزش داده می‌شود، زبان آلمانی بالا می باشد. بیشتر مردمی که با گویش آلمانی بالا صحبت می کنند در جنوب آلمان و مردمی که با گویش آلمانی پایین صحبت می کنند در شمال آلمان زندگی می‌کنند.

اقتصاد آلمان :
آلمان با نیروی کار مجرب در بازار اقتصادی و اجتماعی خود، سرمایه عظیم، سطح پایین فساد اجتماعی و اقتصادی و همچنین سطح بالای نوآوری، در جهان اقتصاد و صنعت یکه تازی می کند. آلمان بزرگ‌ ترین اقتصاد ملی اروپا است و هم چنین جزء چهار تولیدکننده بزرگ در سال ۲۰۱۶ در دنیا شناخته شده است.

کشور آلمان در اتحادیه اروپا تعیین کننده قانون می باشد و جالب است بدانید آلمان مدافع سیاسی و اقتصادی کل اتحادیه اروپا می باشد. آلمان از اول ژانویه سال ۲۰۰۲ یورو را به عنوان واحد پول مشترک در تمام اروپا انتخاب نمود. از بین ۵۰۰ شرکت بزرگ دنیا (از لحاظ سرمایه) ۳۷ شرکت در آلمان هستند. ده شرکت برتر به ترتیب دایملر، فولکس واگن، آلیانتس (سودده‌ ترین)، زیمنس، دویچه بانک، ا.آن، دویچه پست، دویچه تلکوم، مترو و BASF هستند. از برندهای معروف آلمان می‌توان به BMW، مرسدس بنز، آدیداس، پورشه، نیوآ و فولکس واگن اشاره کرد.



مهاجرت :
بالاترین میزان حضور اتباع خارجی در ایالت‌های هسن، هامبورگ، برلین و بادن-وورتمبرگ است. در ایالت ‌های جدید، اتباع خارجی کمتر از ۲ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. حدود ۱۹٪ جمعیت آلمان را مهاجرین تشکیل می دهند. بالاترین میزان مهاجران را هامبورگ به خود اختصاص داده ‌است. جمعیت مهاجران این ایالت به نسبت کل جمعیت حدود ۳۰٪ است. جامعه مهاجر آلمان را ۸٫۲ ٪ قزاق‌ها، ۱۳٫۱٪ لهستانی‌ها، ۱۷٫۹٪ ترک تباران، ۸٫۷ ٪ روس‌ها و ۵٫۳٪ ایتالیایی ها تشکیل می دهند. آشنایی با راه های مهاجرت به آلمان:

آداب و رسوم و فرهنگ آلمان
ارزش‌ های مردم آلمان :

آلمانی ‌ها برای ساختار، حریم و دقت ، ارزش بسیاری قائل هستند. مدیریت زمان در این کشور بسیار اهمیت دارد. فرهنگ تنها به معنی تعامل یا ظواهر مردم یک کشور نیست. طرز تفکر و دستاوردهای هنری و خلاقانه نیز از اولویت های مردم آلمان به شمار می رود. آلمان با موسیقی کلاسیک خود، دنیا را متحول کرد و آهنگ‌سازان بزرگ آلمانی مانند باخ، موتزارت، بتهوون، برامس، واگنر و ماهلر تا به امروز شهره جهان می باشند.


شهرهای مهم و بزرگ آلمان :
برلین:

برلین پایتخت و بزرگترین شهر آلمان و همچنین پر جمعیت ترین شهر در آلمان و ششمین منطقه پر جمعیت شهری در اتحادیه اروپا است. این کلانشهر مقصد توریستی مجبوب مهاجران است , صنایع قابل توجه نیز شامل فناوری اطلاعات , دارو سازی , مهندسی پزشکی , بیوتکنولوژی , ساخت و ساز الکترونیکی است.

هامبورگ:

دومین شهر بزرگ آلمان و همچنین هشتمین در اتحادیه اروپا هست.مردم این شهر علاقه زیادی به ورزش و به خصوص فوتبال دارند مهمترین و پر طرفدارترین باشگاه فوتبال این منطقه باشگاه هامبورگ است که به افتخارات متعددی نیز دست یافته است.

مونیخ:

درباره مونیخ میتوان گفت که این شهر مرکز ایالت باواریا، وسیعترین ایالت فدرال درجنوب آلمان واقع شده است. میزان رطوبت این شهر نسبتا بالاست.

فرانکفورت :

فرانکفورت قرارگاه بانک مرکزی اروپا و مهمترین شهر اقتصادی قاره اروپا است و به دلیل دارا بودن نمایشگاه در جهان شهرت پیدا کرده است.

منبع: کشور آلمان برای زندگی【دانستنی های آلمان، جمعیت، مساحت، درآمد+شرایط مهاجرت】 | صبا پلن
 
بالا پایین