Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تئاتر کانادایی براساس رمان ایرانی «شطرنج با ماشین قیامت»

  • نویسنده موضوع eLOy
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات تئاتر
Konu Başlığı تئاتر کانادایی براساس رمان ایرانی «شطرنج با ماشین قیامت»
نویسنده موضوع eLOy
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan eLOy

eLOy

مدیر کل انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 21, 2013
ارسالی‌ها
8,741
پسندها
14,844
امتیازها
113
سن
41
محل سکونت
TeHrAn
وب سایت
www.biya2forum.ir
تخصص
نقاشی و خوشنویسی
ماه تولد

اعتبار :




شاهین صیادی کارگردان ایرانی الاصل مقیم کانادا همراه با بازیگران کانادایی تئاتر «شطرنج با ماشین قیامت» بر اساس رمان معروف حبیب احمدزاده در ایام جشنواره تئاتر فجر مهمان ایرانیها خواهند بود.




به گزارش خبرگزاری فارس، شاهین صیادی کارگردان ایرانی الاصل مقیم کانادا همراه با بازیگران کانادایی تئاتر «شطرنج با ماشین قیامت» بر اساس رمان معروف حبیب احمدزاده در ایام جشنواره تئاتر فجر مهمان ایرانیها خواهند بود.
شاهین صیادی کارگردان تئاتر «شطرنج با ماشین قیامت» فرزند شهید علی صیادی است. این شهید از پیشکسوتان تئاتر آبادان بوده و در اوایل جنگ به شهادت رسیدهاست. حالا فرزند او قصد دارد با اجرای این تئاتر صدای مردم آبادان را به گوش جهانیان برساند.
به همین منظور شاهین صیادی به همراه گروهش این تئاتر را ابتدا در شهرهای آبادان، تهران و سپس هالیفاکس کانادا برای عموم به نمایش خواهد گذاشت.
این کارگردان ایرانی در اولین روز هفته دفاع مقدس انگیزه خود را از روی صحنه بردن یک متن جنگی ایرانی برای مخاطبان کانادایی نوشت:
«33 سال پیش، یه روز اول مدرسه، صدام به شهر ما، آبادان، حمله کرد و خیلی ها رو کشت. یکیشونم بابای من.یک تهاجم بی مفهوم. خب من بزرگ بودم، ولی خیلی ها بچه ها شون رو از دست دادن، مادراشون، همسراشون... حالا ما میخواهیم بعد از این همه سال، یه داستان ضد اون تهاجم و درباره اون روزها رو توی آبادان به نمایش بزاریم.»
«شطرنج با ماشین قیامت» رمانی نوشته «حبیب احمدزاده» است که تا کنون به چاپ بیستم رسیده است. این کتاب همچنین به زبان انگلیسی ترجمه شده و توسط انتشارات مزدا در ایالات متحده منتشر شده است.
تعدادی از عکسهای این تئاتر در ذیل می آید؛
 
  • Love
واکنش‌ها[ی پسندها]: Man$ouR
بالا پایین