Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

شایع‌ترین ایرادات خودرو چیست؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مباحث عمومی خودرو
Konu Başlığı شایع‌ترین ایرادات خودرو چیست؟
نویسنده موضوع zizigoloo
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zizigoloo

zizigoloo

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 15, 2020
ارسالی‌ها
4
پسندها
4
امتیازها
3

اعتبار :

1- روشن شدن چراغ چک

اولین چیزی که باعث می‌شود احساس کنید خودرو دچار مشکل شده ‌است، روشن‌شدن چراغ چک است. وقتی ECU خودرو (واحد کنترل موتور) کد خطایی را که توسط یک سنسور ایجاد شده ‌است، تشخیص می‌دهد، چراغ چک خودرو روشن می‌شود. از آن‌جایی که بیش از 200 کد هشدار احتمالی وجود دارد، مراجعه به تعمیرکار مجرب و بررسی دلیل روشن‌شدن چراغ هشداردهنده، بهترین روش برای تعیین منبع مشکل و انجام تعمیرات مرتبط است.



2- صاف‌شدن لاستیک‌ها (ازبین‌رفتن عاج لاستیک)

صاف‌شدن لاستیک‌ها یکی از شایع ترین ایرادات خودروها است. ازبین‌رفتن عاج لاستیک می‌تواند مسائل مربوط به ایمنی را در پی داشته باشد. به عنوان مثال، لاستیک‌هایی که بیش از حد فرسوده شده‌اند، باعث می‌شوند تا خودرو به سختی متوقف شود و در زمان بارندگی خطر بیشتری برای پدیده هیدروپلنینگ ایجاد کنند.


برای اطمینان از ساییدگی یکنواخت، بهتر است هر 5 هزار کیلومتر برای جابه‌جایی لاستیک‌های خودرو اقدام کنید؛ به این معنا که جای دو چرخ عقب یا جلو با یکدیگر عوض شود. هنگامی که جای لاستیک‌ها عوض ‌شود، مکانیک‌ها قادر خواهند بود مسائل دیگری را که سرعت ازبین‌رفتن عاج لاستیک را تسریع می‌کنند، کشف کنند.

3- خرابی دینام

دینام قطعه‌ای در وسیله نقلیه است که پس از روشن‌شدن خودرو، تمام سیستم‌های الکتریکی را روشن نگه می‌دارد. هم‌چنین وظیفه تامین شارژ باتری را نیز بر عهده دارد. وقتی دینام خراب می‌شود، در نهایت باعث ازبین‌رفتن زودرس باتری و سایر مشکلات جانبی می‌شود.


بدون دینام، خودرو تمام انرژی خود را از باتری می‌گیرد و ممکن است باعث تخلیه زودهنگام باتری و ازکارافتادن خودرو شود؛ بنابراین مهم است که دینام را قبل از خراب‌شدن تعویض کرد. انجام به‌موقع سرویس‌های دوره‌ای، می‌تواند از ایجاد این مشکل جلوگیری کند.

4- جوش‌آوردن خودرو

یکی دیگر از شایع ترین ایرادات خودروها، جوش‌آوردن خودرو است. جوش‌آوردن زمانی رخ می‌دهد که موتور به‌درستی خنک نشود. دلایل زیادی مانند نشتی در سیستم خنک‌کننده، نشتی در رادیاتور، پارگی و سوراخ‌شدن شیلنگ‌ها، خرابی ترموستات، ازکارافتادن فن رادیاتور، شکستگی پمپ آب و موارد دیگر می‌توانند عامل جوش‌آوردن خودرو باشند.


در بیشتر اتومبیل‌های مدرن، سیستم خنک‌کننده بسیار پیچیده است و از چندین سنسور تشکیل می‌شود که دمای خنک‌کننده و سایر اجزا را کنترل می‌کنند. در هر صورت، اگر موتور اتومبیل بیش از حد گرم می‌شود و آمپر دما به طور غیرعادی بالا می‌رود، ضروری است خودرو را سریعاً به تعمیرگاه ببرید تا از ایجاد مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری کنید.
 
بالا پایین