Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

روش های عمل جراحی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پزشکی و سلامت
Konu Başlığı روش های عمل جراحی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال
نویسنده موضوع bijanabedian
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan bijanabedian

bijanabedian

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 15, 2020
ارسالی‌ها
5
پسندها
2
امتیازها
3
محل سکونت
تهران
وب سایت
darmanlaser.com

اعتبار :


روش های عمل جراحی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

مشاهده منبع مقاله بیماری کیست مویی که با نام سینوس پیلونیدال نیز شناخته می شود. از انواع بیماری های ناحیه مقعدی است. سینوس پیلونیدال به شکل ناحیه ای متورم و ملتهب و یا همانند یک جوش بر روی پوست پایین کمر در نواحی مابین دو کفل ظاهر می شود. این کیست حاوی مو در اثر برگشت مو به داخل پوست ایجاد می شود. این بیماری ممکن است با آبسه های مکرر مقعدی همراه شود.
بیماری سینوس پیلونیدال علائم آزار دهنده ای داشته و باید سریعا مورد درمان قرار گیرد، زیرا که احتمال بروز عوارض مختلف نیز وجود دارد. از آنجایی که این بیماری با استفاده از روش‌های خانگی قابل درمان نیست، تنها روش های تهاجمی برای درمان کیست مویی توصیه می شود. یکی از روشهای موثر درمان این بیماری، جراحی است که در ادامه به تشریح بیشتر آن می پردازیم :
عمل جراحی کیست مویی
عمل کیست مویی شامل استفاده از تیغ جراحی برای از بین بردن ناحیه عفونی است. در این روش که طی بیهوشی و یا بیحسی موضعی انجام می شود. کیست به طور کامل تخلیه می شود.
احتمال درمان قطعی با استفاده از جراحی بالا است زیرا نواحی آلوده به طور کامل حذف می شوند. احتمال عفونت و عود مجدد بیماری وجود نخواهد داشت. این جراحی به دو روش زیر انجام می شود:
جراحی باز کیست مویی
در این روش جراحی و عمل کیست مویی، کیست و قسمتی از اطراف آن به طور کامل تخلیه میشود. پس از تخلیه کیست بخیه زده نمی شود و باز رها می شود. این حفره باز رها شده و از داخل شروع به ترمیم می نماید. اندازه این حفره بسته به کیست متفاوت است و می تواند حتی اندازه یک پرتقال باشد. پس از عمل تا حدود یک هفته ترشحاتی از آن ناحیه خارج می شود. و این امر نیاز به تعویض روزانه پانسمان دارد.
در این عمل نواحی آلوده به طور کامل حذف می شود، در نتیجه شانسی برای عفونت وجود ندارد، اما چون زخم باز است احتمال عفونی شدن آن بالا است و مراقبتهای بیشتری را می طلبد.
جراحی بسته کیست مویی
در جراحی کیست مویی به روش بسته محل ایجاد کیست همانند یک بیضی برش داده شده و تخلیه می شود. احتمال عود و عفونت با این روش بسیار بیشتر است. اما می توان به جهت کاهش شانس عفونت در حین جراحی، قبل از انجام جراحی از آنتی بیوتیک استفاده نمود.
جراحی پلاستیک
روش دیگر عمل کیست مویی ، جراحی پلاستیک است. این روش جراحی تنها در مورد کیست های پیچیده و پیشرفته کاربرد دارد. در این روش پس از تخلیه کیست، با کمک جراحی پلاستیک و روشهای ترمیمی با تزریق فلپ ناحیه جراحی شده به طور کامل بسته می شود. معمولاً با این جراحی بیمار مدت زمان بیشتری را در بیمارستان بستری می شود ولی احتمال عود مجدد این روش کمتر از سایرین است.
ممکن است برخی پزشکان در مواردی اورژانسی و حاد برای درمان سینوس پیلونیدال اقدام به تخلیه آن کرده به این ترتیب محل کیست یا آبسه را از وسط برش دهند. در این روش این احتمال وجود دارد که ناحیه عفونی به طور کامل تخلیه نشود و بیماری مجدداً عود نماید. پس انجام آن توصیه نمی شود.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین