Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بررسی ویژگی و قیمت سه شاسی‌بلند محبوب

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خودورهای خارجی
Konu Başlığı بررسی ویژگی و قیمت سه شاسی‌بلند محبوب
نویسنده موضوع zizigoloo
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zizigoloo

zizigoloo

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 15, 2020
ارسالی‌ها
4
پسندها
4
امتیازها
3

اعتبار :

میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر یک کراس‌اوور خانوادگی محبوب در میان خریداران ایرانی است. تیپ ۵ این خودروی یک شاسی‌بلند ۷ نفره است که مدل ۲۰۱۸ آن با قیمت ۱.۸۵۰ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. توجه کنید که این قیمت مربوط به رنگ سفید اوتلندر است و در صورتی که قصد خرید رنگ مشکی آن را داشته باشید باید ۶۴ میلیون اضافه‌تر بپردازید. دیگر رنگ‌های موجود از این دو رنگ ارزان‌تر هستند. پس اگر پول کمتری دارید بهتر است به سراغ رنگ‌های دیگر بروید.


اختلاف قیمت رنگ‌های مختلف اوتلندر کمتر از ۱۰۰ میلیون است. بنابراین اگر حدود ۳۰۰ میلیون کم دارید می‌توانید به سراغ یک مدل پایین‌تر یعنی مدل ۲۰۱۷ بروید که ۱.۵۷۰ میلیارد قیمت خورده است. این اختلاف قیمت ۳۰۰ میلیونی درباره دیگر مدل‌های اوتلندر نیز صدق می‌کند.

رنو کولیوس

رنو کولیوس یک شاسی‌بلند فرانسوی است که از پلتفرم مشابه نیسان ایکس تریل استفاده می‌کند. این خودروی اروپایی به دلیل داشتن مزیت‌هایی چون ایمنی عالی، سواری نرم، کابین بزرگ و راحت، ظاهر زیبا و کیفیت ساخت مناسب خریداران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند. قیمت روز بازار خودرو برای آخرین مدل کولیوس یعنی مدل ۲۰۱۸ برابر ۱.۹۰۰ میلیون است. این قیمت برای رنگ مشکی آن ۶۵ میلیون بیشتر است. هرچند که کولیوس ازنظر امکانات و ویژگی‌ها چیزی از رقبای خود نظیر راوفور کم ندارد اما به دلیل خدمات پس از فروش نامناسب و قطعات کمیاب در بازار دست‌دوم کمی عقب‌تر از رقیبان است.


در مقایسه با اوتلندر برای خرید کولیوس باید مبلغ بیشتری بپردازید. برای خرید کولیوس مدل ۲۰۱۷ باید حدود ۱.۷۰۰ میلیارد آماده کنید و مدل ۲۰۱۵ آن نیز نیاز به ۱.۰۴۰ میلیارد تومان دارد. اگر به دنبال خودرویی زیر ۱ میلیارد هستید می‌توانید مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۲ کولیوس را خریداری کنید.

رنو داستر




در میان خودروهای شاسی‌بلندی که در این مطلب بررسی کردیم رنو داستر دارای کمترین قیمت است. شما می‌توانید مدل ۲۰۱۷ این خودرو که بالاترین مدل موجود در بازار است با ۷۲۰ میلیون تومان بخرید. البته این قیمت مربوط به مدل PE دو دیفرانسیل است. شما می‌توانید رنو داستر را در تیپ SE تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل نیز خریداری کنید. تیپ SE دو دیفرانسیل نسبت به دو تیپ دیگر گران‌تر بوده و با ۷۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود. بدیهی است که نسخه تک دیفرانسیل این خودرو در میان سه تیپ مختلف آن ارزان‌ترین است و حدود ۴۰ میلیون کمتر از تیپ PE خریدوفروش می‌شود.

رنو داستر خودرویی است که در مقایسه با رقیبان خود کم‌هزینه‌تر است و در حال حاضر قطعات یدکی در دسترس‌تری دارد. اما متاسفانه به دلیل امکانات کم در بازار دست‌دوم طرفداران چندانی ندارد و فروشندگان باید مدت بیشتری برای فروش آن انتظار بکشند. شاید یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این خودرو قیمت پایین‌تر آن نسبت به دیگر شاسی‌بلندهای محبوب در بازار ایران باشد. شما می‌توانید مدل‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ این خودرو را به ترتیب با مبلغ ۶۲۰، ۵۸۰ و ۵۵۰ میلیون تهیه کنید. این مبلغ برابر قیمت بسیاری از خودروهای شاسی‌بلند چینی بوده و حتی از آن‌ها کمتر است. درحالی‌که کیفیت ساخت و ایمنی این شاسی‌بلند فرانسوی بسیار بیشتر از رقیبان مدل‌بالاتر هم‌قیمت است.

منبع مقاله
 
بالا پایین