Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

با این راهنمای خرید کنسول بازی وارد محیط بازی شوید!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı انواع کنسول و لوازم جانبی
Konu Başlığı با این راهنمای خرید کنسول بازی وارد محیط بازی شوید!
نویسنده موضوع saharrahin
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan saharrahin

saharrahin

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 17, 2020
ارسالی‌ها
7
پسندها
9
امتیازها
3

اعتبار :

از آرزوهای هر پسری و در برخی موارد دختران، داشتن یک کنسول بازی حرفه‌ای است تا بتوانند وارد دنیای بازی‌ها شده و از اوقات فراغت خود لذت ببرند. کنسول‌های بازی موجود در بازار دارای امکانات، قابلیت‌ها، کیفیت‌ و وضوح تصویر متفاوتی هستند و هر فردی می‌تواند با توجه به شرایط، سلیقه و بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند. اما ما برای انتخاب یک کنسول بازی باید با فاکتورها و معیارهای مهمی آشنا باشیم تا بتوانیم بهترین دستگاه را خریداری کنیم. به همین دلیل نیز ما در این مقاله به راهنمای خرید کنسول بازی می‌پردازیم تا در زمان انتخاب به شما کمک کند.



معرفی انواع دستگاه کنسول بازیکنسول‌های بازی یکی از پرفروش‌ترین ابزار بازی برای افراد در سنین مختلف از کودکی گرفته تا بزرگسالی است. مدتی است که کنسول‌هایی با امکانات و قابلیت‌های بالا برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی و تولید می‌شود. از جمله محبوب‌ترین کنسول‌های بازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایکس باکس: این کنسول بازی در دو مدل One و S طراحی و عرضه شده است. هر دو مدل نیز کیفیت نمایش ۴K را دارند و در نتیجه می‌توانید از تصاویر زنده، با جزئیات بالا و با کیفیت این کنسول لذت ببرید. این کنسول در مقایسه با PS4 قیمت مناسب‌تری دارد. جالب است بدانید که ایکس باکس توان گرافیکی بالایی داشته و در نتیجه طراحان بازی امکان اجرای جلوه‌های ویژه بیشتری را دارند. ایکس باکس علاوه بر دسترسی به بیش از ۱۰۰ بازی متنوع، می‌تواند به صورت آنلاین به یوتیوب، سایت‌های پخش موسیقی و سایت‌های پخش فیلم مانند نت فلیکس نیز متصل شود.

نینتندو سوئیچ (NINTENDO SWITCH): این کنسول بازی بین بسیاری از گیمرها تحت نام کنسول میکرو شناخته می‌شود. کنسول بازی سوئیچ اولین بار در سال ۲۰۱۶ طراحی و تولید شد. این کنسول تا قبل از ورود انقلابی PS4، محبوب‌ترین دستگاه در بین افراد مختلف بود. یکی از مزایای این کنسول افزایش حافظه حتی تا ۱ ترا بایت است. تنها مشکلی که این میان برخی گیمرها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تعداد محدود بازی‌های این کنسول برای کسانی است که دسترسی به مراکز و فروشگاه‌های بزرگ بازی را ندارند.

پلی استیشن PS4 Pro: کنسول بازی PS4 یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های بازی است. این کنسول برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت سونی ساخته و روانه بازار ژاپن شد. در طی این سال‌ها کنسول بازی PS4 تغییرات زیادی کرده و حالا به یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های بازی بین افراد تبدیل شده است.

این کنسول دارای ۴ عدد بلندگوی کوچک است و در نتیجه اگر دور از تلویزیون هم بنشینید باز هم می‌توانید صدای بازی را با کیفیت بالا گوش دهید. جالب است بدانید که این کنسول دارای حسگرهای حرکتی بر روی دسته است و هر لرزش دست شما را وارد محیط بازی می‌کند.
این کنسول در دو نوع PS4 Pro و PS4 Slim طراحی و عرضه می‌شود که برای انتخاب هر کدام از آن‌ها باید تفاوت‌های آن را بدانید. پلی استیشن‌های PS4 Pro برای تلویزیون‌هایی طراحی شده که از پخش تصاویر با کیفیت ۴K پشتیبانی می‌کنند و در نتیجه کیفیت بسیار بالایی دارد. بنابراین اگر کیفیت نمایش تلویزیون شما پایین باشد، تصاویر کنسول بازی PS4 Pro آنچنان تفاوتی با کنسول بازی PS4 نخواهد داشت. کنسول بازی PS4 Slim نیز نسخه‌ای بهبود یافته از PS4 است اما کیفیت نمایش آن تفاوت چندانی ندارد.

راهنمای خرید کنسول بازی

کیفیت کنسول بازی برای همه کسانی که عاشق بازی‌ هستند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از زمان‌های گذشته تاکنون کنسول بازی با امکانات و قابلیت‌های متفاوتی طراحی و تولید شده است که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. گیمرهای حرفه‌ای آنقدر بازی کرده‌اند که از زیر و بم و قابلیت‌های تمام کنسول‌های بازی اطلاع دارند، اما اگر شما به دنبال خرید یک دستگاه جدید هستید یا می‌خواهید کنسول قدیمی خود را ارتقا دهید، باید با مهمترین معیارها و فاکتورها در انتخاب بهترین دستگاه آشنا شوید. اطلاعاتی که در ادامه در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌تواند به عنوان یک راهنمای خرید کنسول بازی مورد استفاده قرار بگیرد.

  • کنسول بازی برای چه کسی خریداری می‌شود؟
کنسول بازی معمولاً برای افراد با سنین مختلف طراحی می‌شود، بنابراین از کودکان گرفته تا افراد بزرگسال و حتی گیمرهای حرفه‌ای نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. پس بهتر است با مشورت فروشنده یا یک فرد حرفه‌ای، کنسولی را انتخاب کنید که مطابق نیازهای شما باشد. به عنوان مثال کنسول بازی سوئیچ برای کودکان و بزرگسالان و PS4 Pro برای گیمرهای حرفه‌ای مناسب هستند.

  • کیفیت نمایش آن چقدر است؟
کیفیت نمایش بازی‌ برای گیمرهای حرفه‌ای خیلی مهم است و در نتیجه بر روی کیفیت بازی این افراد تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل نیز تمام کسانی که بازی می‌کنند به دنبال کنسولی هستند که کیفیت نمایش بالایی داشته باشد. از جمله کنسول‌های بازی با کیفیت نمایش بالا می‌توان به ایکس باکس ۱ اشاره کرد. کنسول بازی PS4 Pro نیز کیفیت بالایی در حدود ۴K دارد که یکی از بهترین رزولوشن‌ها و وضوح نمایش‌ است. کیفیت نمایش کنسول‌های بازی سوئیچ اما پایین‌تر از PS4 Pro و ایکس باکس بوده و به همین دلیل نیز قیمت پایین‌تری دارد.

  • قابلیت استفاده از بازی‌های قدیمی را دارد؟
یکی از مزایای برخی کنسول‌های بازی پشتیبانی از بازی‌های قدیمی است. بسیاری از افراد یک سری بازی قدیمی دارند که مایل هستند با کنسول جدیدی که می‌خرند نیز آن‌ها را بازی کنند اما همه کنسول‌های بازی چنین قابلیتی نداشته و در نتیجه بازی‌های قدیمی مورد علاقه شما به فراموشی سپرده می‌شوند. اگر دوست دارید کماکان از بازی‌های قدیمی خود لذت ببرید، کنسولی را انتخاب کنید که از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. فراموش نکنید که کنسول‌ بازی جدید به مفهوم خرید بازی‌های جدید است و هزینه‌ای اضافه برای شما به همراه خواهد داشت. پس برای کاهش هزینه‌ها هم که شده کنسولی خریداری کنید که باز هم بتوانید از بازی‌های قدیمی خود استفاده کنید.
لازم به ذکر است که پلی استیشن ۴ دارای چنین قابلیتی نیست و با خرید این کنسول باید بازی جدید نیز خریداری کنید. اما در مورد کنسول بازی ایکس باکس، شما می‌توانید نسخه‌های قدیمی‌تر بازی‌ها را نیز استفاده کنید. کنسول بازی سوئیچ نیز مانند پلی استیشن ۴ از بازی‌های قدیمی پشتیبانی نمی‌کند.

  • قابلیت استفاده برای بازی‌های آنلاین را دارد؟
همه کنسول‌های بازی موجود در بازار ممکن است قابلیت استفاده برای بازی‌های آنلاین را نداشته باشند. به این ترتیب که دستگاه‌های بازی می‌توانند از سی‌دی بازی، بازی‌های دانلود شده یا بازی‌های آنلاین پشتیبانی کنند. اگر بازی آنلاین برای شما جذاب است در زمان خرید این موضوع را در نظر داشته باشید. اگر مایل به استفاده از بازی‌های آنلاین هستید باید هزینه‌ اشتراک ماهانه یا سالانه پرداخت کنید که با توجه به تنوع و تعداد بازی می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین اگر این نوع بازی‌ها برای شما جذاب هستند در زمان خرید کنسول بازی به این موضوع دقت کنید. یکی از بهترین دستگاه‌ها برای بازی آنلاین، کنسول ایکس باکس و پلی استیشن هستند.

  • کنسول بازی مورد نظر شما چه امکانات جانبی دارد؟
امکانات جانبی یک کنسول بازی جزو مواردی است که بر روی کیفیت بازی و البته قیمت کنسول تأثیرگذار است. از جمله امکانات جانبی یک کنسول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ارتقای حافظه
  • امکان ساخت گروه‌های مکالمه و چت چند نفره در زمان بازی
  • امکان بازی چند نفره و گروهی
  • امکان ساخت شخصیت‌های مختلف بر اساس سلیقه فرد در حین بازی
  • کنسول بازی مورد نظر شما دارای قابلیت واقعیت مجازی است؟
همه کنسول‌های بازی دارای واقعیت مجازی نیستند، بنابراین اگر بازی پُر هیجان را دوست دارید و می‌خواهید از قرار گرفتن در فضای بازی لذت ببرید، بهترین انتخاب برای شما کنسولی است که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند. در بین تمام کنسول‌های بازی موجود در بازار، کنسول بازی PS4 Pro می‌تواند این حد از هیجان واقعیت مجازی را برای شما به ارمغان آورد. البته شما می‌توانید با خرید هدست و دوربین مجازی و نصب آن نیز همین فضا را برای کنسول بازی PS4 خود فراهم کنید. در این شرایط باید هزینه جداگانه‌ای علاوه بر کنسول، برای خرید دوربین و هدست نیز پرداخت کنید. اگر از لحاظ بودجه محدودیتی ندارید به راحتی می‌توانید فضایی فوق‌العاده برای زمان بازی خود فراهم کنید.

  • قیمت کنسول بازی چقدر است؟
قیمت کنسول بازی تابعی از نوع، کیفیت، مدل، امکانات، قابلیت استفاده برای بازی‌های قدیمی، قابلیت استفاده برای بازی‌های آنلاین، امکانات جانبی، کیفیت نمایش و بسیاری موارد دیگر است. بنابراین یک کنسول بازی معمولی بسیار ارزان‌تر از یک کنسول بازی حرفه‌ای است. بنابراین شما می‌توانید با بودجه‌ای حدود ۳ میلیون تومان یک کنسول بازی خریداری کنید اما قیمت کنسول‌های PS4 بسیار بیشتر از انواع دیگر است.

معرفی بهترین کنسول‌های بازی



سرگرمی بسیاری از افراد در اوقات فراغت، روزهای جمعه و حتی بعد از کار، به دست گرفتن کنسول بازی و در نتیجه غرق شدن در این فضا است. همه گیمرهای حرفه‌ای به دنبال جدیدترین مدل کنسول بازی موجود در بازار هستند. این کنسول‌ها قیمت بالایی دارند اما کیفیت نمایش، وضوح تصویر، امکانات جانبی، استفاده از بازی‌های آنلاین و امکان ارتقای حافظه، همه را وسوسه می‌کند تا یکی از آن‌ها را در خانه خود داشته باشند. ما در این مقاله به راهنمای خرید کنسول بازی پرداخیتم و از معیارها و فاکتورهایی گفتیم که برای خرید این دستگاه به شما کمک خواهند کرد. شما بین کسنول بازی ایکس باکس، سوئیچ و PS4 Pro کدامیک را انتخاب می‌کنید؟
 
بالا پایین