Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

عمل جراحی فیستول به چند روش انجام می‌شود؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پزشکی و سلامت
Konu Başlığı عمل جراحی فیستول به چند روش انجام می‌شود؟
نویسنده موضوع medicaldarman
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan medicaldarman

medicaldarman

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 14, 2020
ارسالی‌ها
11
پسندها
3
امتیازها
3
محل سکونت
تهران ،میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان
وب سایت
clinicdarman.com

اعتبار :

عمل جراحی فیستول به چند روش انجام می‌شود؟

فیستول نوعی از بیماری هایی است که نواحی اطراف مقعد را درگیر می‌کند. این بیماری به معنی ایجاد مجرایی غیر طبیعی میان دو بافت از بدن است که موجب اتصال بین آنها می‌شود. در واقع این بیماری بخشی از بافت روده را به پوست اطراف مقعد متصل می‌نماید.
این بیماری دردناک و آزاردهنده است و اغلب با عفونت، ترشح و خونریزی ظهور می‌کند، زیرا مجرای فیستول عفونت‌های روده را به سطح پوست منتقل می‌کند. روش‌های کم تهاجمی و خانگی پاسخگوی درمان قطعی این عارضه نبوده و تنها در رفع و بهبود علائم آن تاثیرگذار است.
روش های تهاجمی شامل جراحی و درمان فیستول با لیزر است که می‌توانند با رفع عفونت و ترمیم مجرای به درمان این بیماری کمک نماید. در ادامه به بررسی روش های عمل فیستول می‌پردازیم :
فلپ آدوانسمنت
در این روش با کمک گرفتن از بافت های بدن مانند قسمتی از روده، فیستول را ترمیم می‌کنند. این روش اغلب برای بیماری‌های پیچیده تر و یا افراد در معرض خطر بی‌اختیاری مقعدی کاربرد دارد. میزان موفقیت عمل فیستول با روش فلپ 50% گزارش شده است اما شرایطی مانند ابتلا به کرون، استعمال سیگار و… می‌تواند احتمال عود مجدد بیماری را افزایش دهد.
جراحی فیستول مقعدی با روش استن
استن روشی از جراحی است که در طی آن مجرای ایجاد شده حاصل از این بیماری را با کمک نخ بخیه و یا لوله تخلیه برای شش الی 12 هفته پر می‌کنند تا از این طریق عفونت تخلیه شده و به بهبود بیماری کمک نماید. در گذشته برای استفاده از تکنیک استن از دم اسب و یا کتان کمک می‌گرفتند.
استن اغلب برای نوع پیچیده بیماری که قسمتی از عضله اسفنکتر را درگیر نموده، کاربرد دارد. زیرا که فیستول های پیچیده و پیشرفته امکان بروز عوارضی مانند بی اختیاری گاز روده را به دنبال دارد، که با انجام عمل جراحی به روش تکنیک استن قابل پیشگیری است.
فیستولوتومی
فیستولوتومی روش پرکاربرد عمل فیستول است که در اغلب موارد از آن استفاده می‌شود. در این روش جراحی برش باز در تمام طول فیستول زده می‌شود تا بیماری از داخل به بیرون شروع به ترمیم نماید. از آنجایی که در این روش پوست و عضله‌ی تونل به طور کامل باز شده است، 1 الی 2 ماه زمان برای ترمیم نیاز است. این زخم پس از مدتی تبدیل به یک شیار شده و بیماری درمان می شود.
پلاگین بیولوژیکی
پلاگین بیولوژیکی بافت انسانی است که معمولاً از روده گرفته می شود. .پلاگین مخروطی شکل است که و به سوراخ داخلی فیستول بخیه می‌شود، تا بافت جدید در اطراف آن رشد نماید. میزان موفقیت این عمل فیستول 80% گزارش شده است. انجام این جراحی نیاز به 24 ساعت بستری در بیمارستان دارد. از عوارض پلاگین می‌توانیم به تشکیل آبسه، درد و جابه جایی فیستول اشاره نمود. مشاهده مطلب کامل
 
بالا پایین