Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درمان شقاق مقعدی با لیزر و راه درمان قطعی زخم فیشر

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پزشکی تخصصی
Konu Başlığı درمان شقاق مقعدی با لیزر و راه درمان قطعی زخم فیشر
نویسنده موضوع laleeeee
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan laleeeee

laleeeee

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 20, 2020
ارسالی‌ها
28
پسندها
1
امتیازها
3
وب سایت
darmantehran.com

اعتبار :

اگر به دنبال راهی برای درمان شقاق مقعدی هستید، همراه ما باشید. شقاق (فیشر) یک زخم یا بریدگی عمیق و دردناک در مقعد است. این زخم در دیواره خارجی کانال مقعد ایجاد میشود. در اکثر موارد با کمی دقت می توان این زخم را مشاهده کرد. درد، خونریزی، خارش، سوزش و مشاهده زخم طولی و التهاب اطراف مقعد مهمترین علائم بیماری به شمار می روند.

علت این بیماری وارد شدن فشار به عضله مقعدی در اثر عوامل مختلفی از جمله یبوست و اسهال مداوم و مزمن، زایمان، بارداری و رابطه جنسی مقعدی است. پیدا کردن علت بیماری می تواند به شما در درمان کمک کند. در ادامه به بررسی بیشتر بیماری شقاق و درمان آن می پردازیم:

راههای درمان شقاق مزمن و حاد چیست؟
زخم شقاق بسته به وسعت بیماری و مدت زمانی که از شروع علائم گذشته به دو نوع حاد و مزمن تقسیم میشود. در ابتدای شروع علائم، بیماری از نوع حاد و زخم آن باریک تر است. این نوع فیشر معمولاً با مراقبت های خانگی و رفع یبوست و یا مصرف پماد بهبود می یابد.

اگر بیماری بیشتر از 3 هفته طول بکشد، وارد فاز مزمن میشود. در این حالت عمق زخم بیشتر شده است و به راحتی نوع حاد ترمیم نمیشود. برای درمان فیشر مزمن که با سایر روشها بهبود نیافته، می بایست بیمار تحت جراحی قرار گیرد.

مسلماً جراحی روشی خوشایند بیماران نیست. زیرا همه می دانند که عمل جراحی بدون درد و خونریزی انجام نمیشود. همچنین بستری در بیمارستان و عوارض بعدی آن مثل عفونت موجب شده بیماران از این روش گریزان باشند. اما پزشکان نیز جراحی شقاق را توصیه نمی کنند. زیرا این ترک در موضعی حساس واقع شده و با کوچکترین اشتباه امکان آسیب دیدن عضله و در نتیجه آن بی اختیاری مدفوع و گاز روده وجود دارد.

بنابراین برای درمان شقاق چه کنیم؟ خوشبختانه ورود تکنولوژی لیزر به حوزه درمان بیماریها موجب شده، تمام مشکلات مربوط به جراحی برطرف شود.

درمان شقاق با لیزر
درمان شقاق با لیزر
در درمان شقاق با لیزر از قدرت اشعه لیزر برای برش دادن و یا قطع کردن قسمتی از عضله استفاده می شود. عمل شقاق با لیزر روشی ایمن است که بدون ایجاد سوختگی، درد یا خونریزی بیماری را درمان میکند. لیزر با انسداد رگ ها مانع از خونریزی میشود.

در ضمن دقت بالای لیزر از آسیب دیدن عضله اسفنکتر و نیز بی اختیاری جلوگیری می کند.

البته مهارت پزشک نیز در این جریان تاثیرگذار است. اگر پزشکی که برای شما این درمان را انجام میدهد به اندازه کافی ماهر و با تجربه باشد، بیمار به طور قطع و بدون هیچ عارضه ای درمان میشود. در واقع احتمال اینکه بیماری شما پس از مدتی مجدداً عود کند، با این روش بسیار کمتر از سایر روشها خواهد بود. به بیانی دیگر می توان گفت درمان قطعی شقاق مقعدی استفاده از لیزر است.

مزایای عمل جراحی شقاق با لیزر
این درمان نیازی به بستری در بیمارستان ندارد و سرپایی است.
لیزر سریع و در کمتر از یک ساعت انجام میشود.
درد و خونریزی ندارد.
امکان عود بیمار بسیار کمتر از سایر روشها است.
ترمیم زخم سریع تر انجام میشود.
نیازی به دریافت داروی بیهوشی ندارد.
خطر آسیب رسیدن به بافت های اطراف وجود ندارد.
هزینه مناسب تری در مقایسه با جراحی دارد.
عوارض خطرناکی مثل بی اختیاری ایجاد نمی کند.
بدون نیاز به پانسمان
هزینه
هزینه درمان شقاق یا فیشر با لیزر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. زیرا نه تنها هزینه کمتری در مقایسه با جراحی پرداخت می کنید. بلکه این درمان قطعی است و با یکبار پرداخت هزینه برای همیشه از شر این بیماری خلاص خواهید شد.

هزینه این درمان بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین میشود. به طور مثال نوع فیشر، میزان گستردگی آن، شهری که در آن درمان انجام میشود، دستمزد جراح و …. همگی در تعیین هزینه ها تاثیرگذار هستند. پس امکان اینکه دقیقا بگوییم هزینه درمان شما چقدر میشود، وجود ندارد.

برای تعیین هزینه و معاینه می توانید از طریق شماره تماس های اعلام شده و یا شبکه های اجتماعی با کلینیک ما در ارتباط باشید.
بخشی از مطلب درمان شقاق با لیزر در مرکز درمان تهران
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین