Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اثر نمک بر سندروم دوران پریود

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بایگانی
Konu Başlığı اثر نمک بر سندروم دوران پریود
نویسنده موضوع Google
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Google

Google

کاربر انجمـن :)
تاریخ ثبت‌نام
Oct 30, 2013
ارسالی‌ها
237
پسندها
48
امتیازها
18
محل سکونت
؟
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
؟
دل نوشته
؟
بهترین اخلاقم
؟
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

اثر نمک بر سندروم دوران پریود


نمک برای حفظ توازن مناسب آب و PH خون، ضروری عنصر برای عملکرد معده، اعصاب و عضلات نیز لازم است. کمبود پیش می آید، اغلب مردم در بدن خود به اندازه کافی اگر چه بیش از حدن سایم دارند. بالان انسان تقریبا ۱۰۰ گرم سدیم دارد که این مقدار در تمامی مارو که سلول ها در آن شناورند (نظیر مایعات بین بافت ها و مایعاتی که در بدن جریان دارند) محلول است .

نقش سدیم در بدن کاملا اساسی است. زیرا تقسیم آب در بدن را کنترل و آب را در خارج از سلول ها با حفظ فشار اسمزی مایع بیرون سلولی، تنظیم می کند و در تأمین تعادل اسیدی، بازی نیز فعال است.

در طی ۴۰ سال گذشته دانشمندان پیوسته نمک را مثل الكل و تنباکو برای بدن سمی معرفی کرده اند. مردم همیشه فکر می کنند که نمک فشار خون را بالا می برد و این عقیده همچنان در پزشکی پا بر جا می باشد.

علت آن این است که رژیم غذایی اکثر مردم دنیا حاوی نمک بد یا تصفیه شده (Refined) است که واجد مقدار زیاد سدیم و مقدار جزئی پتاسیم است مصرف زیاد این نمکها در مواد غذایی تعادل سدیم، پتاسیم را بر هم می زند. عدم تعادل این دو ماده در بدن تولید انرژی سلولی را دچار اختلال می کند، علاوه براین به مسائلی چون ازدیاد فشار خون، تشنگی مفرط، خستگی، بی اشتهایی، اختلال حافظه و عدم

تعادل سایر املاح منجر می شود.

بر خلاف این نظریه که بدن ما بدون نمک و یا با مقدار کم آن می تواند عمل کند،



57

و بدون نمک در واقع هضم غذا غیر ممکن است و عمل قلب، آدرنال، کلیه، و سیستم لنفاوی مختل می گردد. رژیم غذایی بدون نمک موجب

راتاسیون (کم آبی)، دژنراسیون سلولی، پیری و مشکلات تنفسی خواهد شد. لذا بدن انسان به نمک خوب یا ارگانیک و تصفیه نشده نیز نیازمند است.

.ک تصفیه شده یا نمک بد اساسا ترکیبی از سدیم، کلر با آلومینوسیلیکات سديم و قدری ماده سفید کننده (Bleach) می باشد، گاه نیز قدری د غیر آلی به آن اضافه می شود که اغلب موجب چاقی و اختلالات جنسی است». حال با این افزودنی ها ملاحظه می کنید که مصرف زیاد این نمک بد چقدر برای سلامتی مضر می باشد و به همین دلیل است که مصرف نمک را منع می کنند.

لذا در صورت عدم دسترسی به نمک دریا و نوع خوب، سعی کنید استفاده از انواع نمک موجود را محدود سازید.


سدیم به صورت نمک طعام (کلرور سدیم) به شکل مستقیم از طریق مصرف نمک با افزودن به غذا و به طور غیر مستقیم از طریق نان، پنیر، چیپس، پفک، چوب شور، کره و… وارد بدن می شود. دفع سدیم از بدن به طور عمده از راه ادرار و عرق می باشد.

امروزه عوارض آفتابزدگی را نیز به طور گسترده نتیجه تلف شدن نمک از راه تعریق می دانند. عوارض فقدان نمک عبارتند از: سستی، خستگی و گرفتگی عضلات. بدون وجود نمک در بدن، هر قدر بیشتر آب نوشیده شود، حال شخص بدتر می شود. کسانی که در گرمای بالا کار می کنند، همچنین ورزشکاران، کوهنوردان و تنیس بازان ضمن آب، حتما باید مقداری هم نمک بخورند.

د مورد دیگر نیز وجود دارد که باید مقدار سدیم بدن را بالا نگه داشته شود،

وق کلیوی سالم، هورمونی ترشح می کنند به نام «الدسترون) Aldest که در صورت نیاز به سدیم آن را در بدن نگه می دارد. حالت وجود استرس و اضطراب، تولید (آلدسترون) افزایش می یابد و در





58

جا بجای رو

نتیجه مقدار زیادی سدیم در بدن حفظ می شود تا فشار خون را که موردن

حالت فشار است، بالا ببرد. این افزایش موقتی فشار خون به نوبه خود را می شود که مواد مغذی با فشار بیشتری به بافت ها برسد و نیاز بافت ها به ان بیش تر که بر اثر استرس ایجاد گردیده است تأمین شود.

هر گاه رژیم غذایی آن قدر نامناسب باشد که غده های فوق کلیوی ضعیف گردند، دیگر به مقدار کافی «آلدسترون» تولید نمی شود و در نتیجه سدیم در بدن نمی ماند و فشار خون بالا نمی رود و بلکه از حد عادی هم پائین تر می آید. لذا دیگر مواد غذایی نمی تواند با فشار و به طور سریع و مؤثر وارد بافت ها گردد و نتیجه آن خستگی، ضعف مداوم و شدید خواهد بود.

با این همه بسیار اتفاق می افتد که مقدار خوراک سدیم زیادتر از اندازه است مانند کودکان و نوجوانان و دختران که اضافه بر غذای روزانه از مقدار زیادی مواد غذایی پر نمک مانند چیپس، پفک، چوب شور، بیسکویتهای دارای نمک فراوان و …) و این نه تنها به خاطر مصرف بسیار سدیم کلرید یعنی نمک در غذاها است بلکه بر اثر جوش شیرین نان یا پودر خمیر مایه» یا نیترات های سدیم که برای حفظ غذاها به کار می رود و یا بر اثر مصرف سدیومی است که به بیش از ۳۰۰ نوع غذای آماده افزوده می شود، پدید می آید.

به طور کلی، مقدار سدیم در غذاهایی که منشاء حیوانی دارند بیشتر از غذاهایی است که منشاء گیاهی دارند. زیتون سبز و دانه غلات، سدیم زیاد دارند، و سیب، گریپ فروت و آناناس مقدار خیلی کمی سدیم دارند.

مصرف بیش از حد سدیم باعث ورم، افزایش فشار خون، کمبود پتاسیم و بیماری کلیه و کبد


می گردد.



59

نكته:

باید مصرف سدیم خود را با حدف یا کاهش نمک طعام محدود د می توان از بیماریهای آدم (ورم به علت تجمع بیش از حد آب، مانند

ومهای قبل از قاعدگی اواخر بارداری (سه ماهه آخر آن) و چاقی

در بعضی موارد بر عکس باید مصرف سدیم خود را با حدف بای ساخت که در این مورد می توان از بیماری های آدم (ورم به ملا۔ شرایط نارسایی قلب، سندروم های قبل از قاعدگی اواخر بارداری ای مفرط نام برد.

نمک یا کلرور سدیم میزان مایعات بدن زن را حفظ می نماید. با این حال ممکن و عدم تعادل هورمونی (استروژن اضافی یا عدم تعادل در سیستم آلدسترون) نیک بدن را بالا ببرد. در اینجاست که نمک اضافی موجب ذخیره آب در بدن می شود.

در نتیجه بافت های بدن که شامل پرده های مغز می شود، متورم می گردد. و پردۀ آن تا حد جمجمه زن منبسط می گردد. و اگر مغز در محدوده جمجمه واقع نشده باشد تورم بیش تر می شود، فشار آب در داخل سر، انتهای اعصاب مغز را تحریک می کند، در نتیجه زن دچار سردرد، سرگیجه، اضطراب، عصبانیت و سردرگمی می شود. علاوه بر آن ممکن است به وزنش اضافه شود، و نفخ داشته باشد. در صورت کاسته شدن میزان مصرف نمک، نشانه ها از بین برود.

اگر خانم ها، مبتلا به نشانه هایی می باشند که به آن اشاره کردید، یا از سندروم پیش از عادت ماهانه رنج می برند و میل شدیدی به خوردن و مصرف نمک دارند، و برای آنکه بتوانند از ذخیره آب در بدن خود جلوگیری نمایند. باید میزان مصرف نمک را کنترل نمایند.

از خوردن غذاهای نمک دار مانند گوشت های نمک سود، بیسکویت عصرانه سور، ترشی، کلم شور و مخلوط ادویه و نمک مانند سیر شور خودداری شود خانم ها اگر می خواهند ادویه به غذاهای خود اضافه کنند می توانند از پودرها و فلفل

میزان نمکشان اندک است، یا مواد جانشین نمک که در فروشگاه ها یافت می شود،

اده نمایند البته بهترین روش این است که هیچ نمکی در آشپزی به کار نرود کادانی هم سر میز غذا نباشد.

60

حذف نمک از غذاها به تنهایی کمک مؤثری به مبتلایان به سندروم پیش از عادت ماهانه بوده است، زیرا از میزان عدم، تحریک پذیری پیش از عادت ماهانه و سردردها می کاهد. بنابراین آنچه به ویژه دارای اهمیت است، این است که یک رژیم غذایی بی نمک یا کم نمک را دو هفته پیش از عادت ماهانه که نشانه های سندروم معمولا تشدید می شود، به کار بست.

نكته:

مصرف روزانه انسان در حدود ۱۵ – ۱۰ گرم نمک است. در مناطق حاره که دفع عرق زیاد است ممکن است تا ۴۵ گرم نمک در روز، مورد نیاز بدن باشد.

نوشته اثر نمک بر سندروم دوران پریود اولین بار در سایت تفریحی و سرگرمی جیران. پدیدار شد.
 
بالا پایین