Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای و چگونگی انجام آن

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پزشکی و سلامت
Konu Başlığı درمان شقاق با کپسول ویتامین ای و چگونگی انجام آن
نویسنده موضوع laleeeee
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan laleeeee

laleeeee

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 20, 2020
ارسالی‌ها
28
پسندها
1
امتیازها
3
وب سایت
darmantehran.com

اعتبار :

شقاق (فیشر) نوعی از بیماری های نشیمنگاهی یا مقعدی است. شقاق یک پارگی یا زخم عمیق در مقعد است که حاصل وارد شدن فشار بسیار زیاد به این عضله است. این بیماری دو نوع حاد و مزمن دارد. در نوع حاد عمق زخم کمتر است ولی در نوع مزمن عمق زخم به عضله اسفنکتر مقعدی می رسد.

زخم فیشر به شدت دردناک است. زیرا پایانه های عصبی زیادی در مقعد وجود دارد. همچنین خطر عفونت و التهاب و به دنبال آن خارش و سوزش در این موضع بسیار زیاد است. اگر این عارضه به سرعت تشخیص داده شده و درمان شود، امکان بهبودی آن با درمان های خانگی افزایش می یابد. با این حال بهترین روش قطعی برای درمان بیماری همان لیزر شقاق است.

یکی از روشهای پرطرف دار و البته موثر برای بهبود این علائم، درمان شقاق با کپسول ویتامین ای است. که در ادامه به بررسی بیشتر در مورد تاثیرات آن می پردازیم:

ویتامین ای چیست؟​

ویتامین ای یا آلفا توکوفرول نوعی آنتی اکسیدان و محلول در چربی است. این ویتامین را می توان به طور طبیعی در انواع برگ های سبز، آجیل و دانه ها، غذاهای دریایی و میوه ها یافت. این ویتامین خواص شگفت انگیزی داشته و مهمترین تاثیر آن بر مو و پوست است. همچنین با مصرف این ویتامین با کمک به افزایش گردش خون از بیماری های قلبی جلوگیری کرده و به ترمیم سریع زخم ها کمک میشود.

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای یا E​


استعمال ویتامین ای یکی از روشهای درمان خانگی است. استفاده از این ویتامین می توان به ترمیم سریعتر زخم کمک کند. همچنین در کاهش درد بیمار نیز موثر خواهد بود. چگونگی انجام این درمان را در ادامه شرح می دهیم.

برای استفاده از این ویتامین در درمان این عارضه می توانید از کپسول و یا پماد های آن استفاده نمایید. اگر از کپسول استفاده می کنید. لازم است قبل از مصرف آن را تکان دهید تا محتویات کپسول به خوبی مخلوط شوند. سپس قسمتی از آن را به کمک گرفتن از وسیله ای تیز سوراخ کنید تا روغن موجود در آن خارج شود.

قبل از استعمال موضع مورد نظر را ضدعفونی کرده و خشک نمایید. سپس روغن ویتامین E را می توانید مستقیماً بر روی موضع شقاق استعمال نمایید. برای جذب بهتر توصیه میشود. روغن را بر روی زخم مالش دهید. برای جلوگیری از کثیف شدن لباس ها با این روغن، می توانید از گازهای استریل استفاده نمایید.

این درمان را می توانید حداقل یک مرتبه در روز تکرار کنید. بهترین زمان استعمال روغن شب ها قبل از خواب است. برای نتیجه گیری می بایست این درمان در طی چند هفته تداوم داشته باشد تا به مرور زخم ترمیم شود.

تاثیرات درمان شقاق با ویتامین ای​

تاثیرات درمان شقاق با ویتامین ای در همه افراد یکسان نیست. اگر شقاق در مراحل اولیه خود باشد، مصرف این ویتامین تا حد زیادی به بهبود کمک می کند. اما وقتی شقاق وارد فاز مزمن شده، یعنی بیشتر از 8 هفته از شروع علائم گذشته، زخم به این راحتی ها ترمیم نمیشود.

استفاده از روش های سنتی مثل مصرف ویتامین ای در درمان شقاق مزمن تاثیر چندانی نخواهد داشت. زیرا در این حالت فشار بسیار زیادی در عضله ایجاد شده که از ترمیم زخم جلوگیری می کند. برای این درمان می بایست از روشهای جراحی استفاده نمود. اما از آنجایی که جراحی شقاق در طی این سال ها عوارض جدی از جمله بی اختیاری را برای بیماران به همراه داشته، پزشکان به ندرت انجام آن را توصیه می کنند.

در حال حاضر بهترین روش نوین و سریع برای درمان این بیماری استفاده از لیزر است. لیزر سریع و سرپایی، بدون ایجاد عوارض و یا حتی درد و خونریزی شقاق را درمان می کند.
منبع : مرکز درمان تهران
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین