Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راهنمای خرید تبلت، پاییز 2014

  • نویسنده موضوع Pejman
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مشاوره خرید گوشی
Konu Başlığı راهنمای خرید تبلت، پاییز 2014
نویسنده موضوع Pejman
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Pejman

Pejman

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Oct 16, 2013
ارسالی‌ها
146
پسندها
81
امتیازها
0
محل سکونت
تهـــــــــــــــرآن بزرگـــــــــــــــــــــ...
تخصص
موبایل ، کامپیوتر
دل نوشته
دوستم بدار , شاید که فردایی نباشد
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

نارنجی: پاییز فصل تغییر در بازارهای الکترونیک است. و سازندگان تبلت هم نمی خواهند در کسب لذت از این تغییر عقب بمانند. لذا تمامی بازیگران بزرگ هچون اپل، آمازون، مایکروسافت و... خط تولیدشان را با محصولات تازه ای به روز کرده اند. و در بسیاری موارد این آپدیتها شامل بهبودهای چشمگیر و بزرگی هم بوده است.

برای مثال آیپد مینی سرانجام صاحب نمایشگر رتینا شده است. سرفیس پرو ۲ عمر باتری به اندازه یک روز کامل پیدا کرده. و قیمت ها هم به سرعت پایین می آیند. چه کسی فکرش را می کرد روزی بتواند یک تبلت چهار هسته ای ویندوز 8 ایسوس را تنها با ۳۴۹ دلار بخرد؟

لذا به نظر می رسد اکنون بهترین زمان برای تصمیم گیری در خصوص خرید چنین ابزاری است. اگر شما هم به دنبال چنین تصمیم یا اطلاعاتی هستید، در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید.

تبلت های ۱۰ اینچی

آیپد ایر اپل



اپل بازی را در وضعیتی امن و مطمئن با طراحی آیپد ۲۰۱۲ پیش گرفت. اما به طور واضح تمام آنچه را که داشت، در مدل ۲۰۱۳ کنار گذاشته است. آیپد ایر یکی از سبک ترین تبلت های بزرگ جثه بازار است که تنها ۴۵۳.۶ گرم (یک پوند) وزن دارد. و البته یکی از سریع ترین ها است: پردازنده دو هسته ای A7 آن به خوبی از پس چهار هسته ای های بازار بر می آید. به علاوه، این محصول با مجموعه کاملی از اپلیکیشن های کاربردی و خلاقانه عرضه می شود.

به عنوان یک نقطه ضعف البته ممکن است پورت اختصاصی لایتنینگ آن و عدم هماهنگی با دیگر پورت های موجود بازار، کمی آزار دهنده باشد. البته آیپد جدید هنوز برای گیمرها و هر کسی که به دنبال یک ابزار سریع و بزرگ، اما فاقد جثه ای عظیم و غول آسا است، گزینه ای ایده آل محسوب می شود.

نتیجه: یک تبلت بزرگ که کارایی یا قابلیت حمل را فدا نکرده است.

مشخصات: پردازنده دو هسته ای A7، رم یک گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ تا ۱۲۸ گیگابایتی، دوربین جلو ۱.۲ و عقب ۵ مگاپیکسلی، نمایشگر رتینا ۹.۷ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل.

قیمت: از ۴۹۹ دلار - هنوز وارد بازارهای جهانی نشده است .

نکسوس ۱۰ گوگل



اگر چه نکسوس ۱۰ دیگر مانند گذشته بهترین نمایشگر را حتی در میان تبلت های سامسونگی هم ندارد. اما هنوز از نظر نسبت قیمت به قابلیت ها، به شکل قابل توجهی می توان آن را بهتر از اغلب تبلت های اندرویدی ۱۰ اینچ (حتی گلکسی نوت ۱۰.۱ نسخه ۲۰۱۴) دانست.

این تبلت هنوز مانند یک سال گذشته، ارزان قیمت محسوب می شود و اندروید خالص نصب شده روی آن از بسیاری رابط کاربری های اختصاصی بعدی روان تر و کاراتر است. از نظر نرم افزاری هم هنوز یکی از معدود تبلتهایی است که اندروید ۴.۳ را بر روی خود دارد و به نظر می رسد که پس از این هم آپدیت های بعدی را دریافت خواهد کرد.

اگر چه این روزها زمزمه های زیادی مبنی بر به روز رسانی کلی نکسوس ۱۰ از سوی گوگل شنیده می شود، اما هنوز هم خرید یکی از این تبلتها کاملا به صرفه است.

نتیجه: نکسوس ۱۰ اکنون دیگر یک محصول پیشرو نیست، اما هنوز به نسبت پولی که می دهید، آش خیلی بیشتری می خورید.

مشخصات: پردازنده دو هسته ای ۱.۷ گیگاهرتزی اگزینوس ۵، رم دو گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی، دوربین جلو ۱.۹ و عقب ۵ مگاپیکسلی، نمایشگر ۱۰ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل.

قیمت: مدل ۱۶ گیگابایتی ۱،۴۶۵،۰۰۰ تومان

تبلت اکسپریا زد سونی



Xperia Tablet Z یکی از محصولاتی است که به نسبت کارکرد و قابلیتها، قیمت نسبتا بالایی دارد. این محصول از یک پردازنده قدیمی اسنپ دراگون s4 پرو بهره می برد و رزولوشن نمایشگرش از بسیاری تبلتهای ارزان قیمت فعلی پایین تر است. اما همچنان یکی از جذاب ترین طراحی های بازار تبلت را در اختیار خود دارد.

آنچه که بسیاری از رقبا ندارند، بدنه بسیار نازک، ضد آب بودن، فرستنده مادون قرمز و از همه مهمتر طراحی چشم نواز و ساده سونی است که به آن زیبایی خاصی بخشیده است. اگر می خواهید تبلت و ریموت تلویزیون تان را در یک ابزار ادغام کنید، در استخر هم کامپیوتری به همراه داشته باشید، یا اینکه یک دستیار آشپزخانه خوب در اختیار بگیرید، این تبلت یکی از بهترین انتخاب های تان است.

مشخصات: پردازنده چهار هسته ای اسنپ دراگون اس ۴ پرو ۱.۵ گیگاهرتزی، رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی، دوربین جلو ۲.۲ و عقب ۸.۱ مگاپیکسلی، نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل.

قیمت: مدل ۱۶ گیگابایتی ۱،۹۲۰،۰۰۰ تومان


تبلت ها ۷ و ۸ اینچی

نکسوس ۷ گوگل ۲۰۱۳



از نظر تکنولوژی محض، هیچ یک از تبلت های کوچک بازار حتی به نزدیکی نکسوس ۷ جدید نمی رسند. این تبلت رزولوشنی همانند تبلت های ۱۰ اینچی، یکی از سریع ترین پردازنده های موجود در این رده و امکانات تجملاتی چون شارژ بیسیم را به همراه دارد. و از آن مهمتر، یکی از محصولات استاندارد حاوی اندروید خالص است.

تا به اینجا، نکسوس ۷ تنها عضو خانواده تبلت های ریزجثه است که از اندروید ۴.۳ بهره می برد و البته قرار است به سرعت آپدیت بعدی (کیت کت ۴.۴) را هم دریافت کند. اگر چه کمی گرانتر از مدل سال قبل عرضه شده، اما منفعت بیشتری را هم برای کاربر به ارمغان می آورد.

نتیجه: یک سودمندی استثنایی در قبال هزینه، و یکی از بهترین تبلت های اندرویدی بازار.

مشخصات: پردازنده اسنپ دراگون اس ۴ پرو ۱.۵ گیگاهرتزی چهار هسته ای، رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی، دوربین جلو ۱.۲ و عقب ۵ مگاپیکسلی، نمایشگر ۷ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل.

قیمت: مدل وای فای ۱۶ گیگابایتی ۹۹۹،۰۰۰ تومان

آیپد مینی رتینا اپل



اگرچه نسخه اول آیپد مینی در کارایی از برخی رقبا عقب مانده بود، اما به نظر می رسد آیپد مینی با نمایشگر رتینا قصد دارد از همه عبور کند و فاصله ای فراوان میان خود و برخی از آنها ایجاد نماید. این تبلت اکنون بالاترین رزولوشن را در میان تمامی تبلتهای ۸ اینچی و کوچکتر از آن خود کرده است. و پردازنده A7 آن هم می تواند در کارایی از پس بسیاری رقبای بزرگتر از خودش هم بر بیاید.

و مهمتر از همه اینکه در میان مدلهای این تبلت، گزینه ۱۲۸ گیگابایتی را هم می توانید بیابید که برای تبلتها و به خصوص در چنین اندازه ای، امری غیر معمول و نادر محسوب می گردد. تنها نکته این است که باید خودتان را برای یک پرداخت هزینه خوب هم آماده کنید. مینی جدید یکی از گرانترین تبلتها در کلاس ۷ و ۸ اینچی بازار است. و البته این قیمت بالا با هیچ چیز اضافه ای همچون کیبورد، داک یا قلم دیجیتال همراه نشده است.

نتیجه: یکی از گرانترین تبلت های ریز جثه، اما به طور بالقوه یکی از بهترینها.

مشخصات: پردازنده دو هسته ای A7، رم یک گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ تا ۱۲۸ گیگابایتی، دوربین جلو ۱.۲ و عقب ۵ مگاپیکسلی، نمایشگر ۷.۹ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل.

قیمت: از ۳۹۹ دلار - هنوز وارد بازارهای جهانی نشده است .

کیندل فایر اچ دی ایکس ۷ اینچی آمازون



اگر به دنبال تبلتی هستید که بهترین نسبت کارایی به قیمت را داشته باشد، بدون شک نمی توانید از نسخه ۷ اینچی کیندل فایر اچ دی ایکس چشم پوشی کنید. با پرداخت ۲۲۹ دلار، شما یک تبلت کوچک خواهید داشت که کارایی شاید برتر از نکسوس ۷ خواهد داشت و از برخی جهات حتی رقبای بزرگترش را هم پشت سر می گذارد. قابلیت هایی چون پشتیبانی لایو Mayday و پخش چند رسانه ای در پنچره کوچک دوم هم جذابیت خودشان را دارند.

تنها مشکل این تبلت که در همه محصولات کیندل فایر قابل مشاهده است، تاکید و وابستگی بیش از حد به اکوسیستم محتوای آمازون است. اگر شما معمولا به این سرویس ها دسترسی ندارید یا از سرویس های جایگزینی همچون گوگل پلی استفاده می کنید، بهتر است به دنبال تبلتی باشید که نسخه ای معمولی از اندروید را بر روی خود دارد.

نتیجه: اینجا یک سود خالص در قبال هزینه انتظارتان را می کشد. اگر مشکلی با دسترسی به سرویسهای محتوا و چند رسانه ای آمازون ندارید، این بهترین تبلتی است که می توانید بخرید.

مشخصات: پردازنده چهار هسته ای ۲.۲ گیگاهرتزی اسنپ دراگون ۸۰۰، رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ تا ۶۴ گیگابایتی، دوربین جلو اچ دی، نمایشگر ۷ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل.

قیمت: ۲۲۹ دلار - هنوز وارد بازار ایران نشده است .


تبلت های ویندوزی

مایکروسافت دوست دارد اینگونه وانمود کند که تبلت های ویندوزی گونه ای از کامپیوترهای مجهز به ویندوز کامل هستند که تنها از فقدان یک صفحه کلید فیزیکی متصل رنج می برند. اگرچه این بخشی از یک شیوه بازاریابی است، اما نمی توان کتمان کرد که آنها معمولا به شدت با دیگر اعضای خانواده تبلت ها فرق می کنند.

نمایشگرهای بزرگتر، پردازنده های هم سطح لپ تاپ، و پایه های نگه دارنده ای که روز به روز عادی تر می شوند. برخی از آنها می توانند تنها کامپیوتر قابل حمل همراه شما باشند و البته قیمتی هم دارند که به طور همزمان جای تبلت و لپ تاپ را پر کند. لذا بد نیست که تبلت های ویندوزی را در دسته ای جدا برای خودشان قرار دهیم و آنها را با دیگر نمونه های بازار به طور مستقیم مقایسه نکنیم.

سرفیس پرو ۲ مایکروسافت



اگر به دنبال یک تبلت ویندوزی واقعی باشید، هیچ گزینه ای بهتر از یک Surface Pro 2 نخواهد بود. این مدل جدید بسیاری از شکایتهای کاربران از نسخه قبلی را حل کرده است: عمر باتری طولانی تر شده. گزینه های حافظه داخلی بیشتری در اختیار مشتری قرار گرفته و پایه نگهدارنده بهبود فراوانی یافته است تا استفاده از سرفیس را راحت تر کند. همچنین داک نگهدارنده و پاور کاور جدید مایکروسافت گزینه های وسوسه کننده تازه ای هستند که به آن اضافه شده اند.

در واقع این تنها تبلت موجود در این لیست است که از پس کارهای سنگینی همچون ویرایش ویدیوهای 6K یا پروژه های سنگین فتوشاپ بر می آید. شاید بتوان آن را یکی از بهترین جایگزین های کامپیوتر و لپ تاپ دانست. البته سرفیس ۲ قادر به اجرای اپلیکیشن های عادی ویندوزی نیست.

نتیجه: یک تبلت ویندوز 8.1 واقعی. و یکی از قدرتمندترین تبلت های بازار

مشخصات: پردازنده دو هسته ای ۱.۶ گیگاهرتزی اینتل Core i5، رم ۴ یا ۸ گیگابایتی، حافظه داخلی ۶۴ تا ۵۱۲ گیگابایتی، دوربین جلو 720p، نمایشگر ۱۰.۶ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل.

قیمت: از ۸۹۹ دلار - هنوز وارد بازار ایران نشده است .

ترنسفورمر بوک T100 ایسوس



بدون شک این تبلت از نظر نسبت هزینه به کارایی یکی از برترین تبلت های ویندوزی بازار است. تنها با ۳۴۹ دلار شما یک تبلت چهار هسته ای در اختیار دارید که می تواند اپلیکیشن های ویندوزی دسکتاپ را هم اجرا کند و عمر باتری آن به کمک داک کیبورد، به ۱۱ ساعت می رسد.

اگر چه تی ۱۰۰ کارایی یا فضای ذخیره سازی مورد نیاز برخی برنامه های سنگین را ندارد، اما می تواند برای کسانی که به دنبال یک تبلت جایگزین لپ تاپ های رده پایین هستند، گزینه ای کاملا مناسب باشد.

نتیجه: یکی از ارزانترین تبلت های ویندوزی که نسبت کارایی به هزینه بسیار خوبی دارد.

مشخصات: پردازنده اتم چهار هسته ای ۱.۸۶ گیگاهرتزی، رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی، دوربین جلو ۱.۲ مگاپیکسلی، نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل.

قیمت: از ۳۴۹ دلار - هنوز وارد بازار ایران نشده است.

تینک پد تبلت ۲ لنوو



ThinkPad Tablet 2 لنوو در مقایسه با مدلهای مجهز به پردازنده Bay Trail جدید واقعا کند است و البته چندان ارزان قیمت هم نیست. ولی به هر صورت این تبلت عمر باتری قابل توجهی را در اختیارتان می گذارد، طراحی واقعا قابل حمل، و انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد.

به قلم دیجیتال، ارتباط داده 4G، داک کیبورد بلوتوث یا داک پایه کامل نیاز دارید؟ همه آنها برای این تبلت قابل تهیه و استفاده هستند. تا زمانی که به کارایی چندان بالایی نیاز ندارید، پیشنهادات لنوو شما را راضی خواهند کرد.

نتیجه: اگر چه ضخامتش کمی زیاد است، اما ThinkPad Tablet 2 یکی از بهترین طراحی ها را میان تبلت های ویندوزی بازار دارد.

مشخصات: پردازنده اتم دو هسته ای ۱.۸ گیگاهرتزی، رم دو گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی، دوربین جلو ۲ و عقب ۸ مگاپیکسلی، نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل.

قیمت: مدل ۶۴ گیگابایتی ۲،۸۹۰،۰۰۰ تومان


تبلتهای ارزان قیمت

میمو پد اچ دی ۷ ایسوس



مطمئنا نسبت کارایی به قیمت بسیار خوبی را در این تبلت خواهید یافت. MeMO Pad HD 7 ایسوس از نظر کارایی و قدرت، تهدید چندان جدی برای نکسوس ۷ تولیدی این شرکت محسوب نمی شود. اما با قیمتی ۸۰ دلار ارزان تر، بسیاری از مشخصات اصلی را حفظ کرده است: نمایشگر IPS LCD با دقت رنگ بالا، دو دوربین و پردازنده چهار هسته ای.

علاوه بر این میمو پد ایسوس صاحب اسلات کارت حافطه میکرو اس دی هم شده است تا شما بتوانید میزان حافظه ذخیره سازی را افزایش دهید. چیزی که فقدان آن در نکسوس ۷ به خوبی دیده می شود. البته نباید از خاطر برد که این نسخه های شخصی سازی شده اندروید با مشکل بزرگی با نام آپدیت روبرو هستند و معمولا به سختی نسخه های جدید سیستم عامل را دریافت می کنند.

مشخصات: پردازنده چهار هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی بر پایه ARM Cortex-A7، رم ۱ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی، دوربین جلو ۱.۲ و دوربین عقب ۵ مگاپیکسلی، نمایشگر ۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل.

قیمت: ۵۹۹،۰۰۰ تومان

نکسوس ۷ گوگل ۲۰۱۳ مدل ۱۶ گیگابایتی



شاید گوگل با عرضه نسخه جدید نکسوس ۷ از سبد کالای تبلت های زیر ۲۰۰ دلار خارج شده باشد، اما نسخه ۱۶ گیگابایتی آن هنوز یکی از بهترین گزینه ها در میان تبلت های ارزان قیمت است. اگر چه سرعت آن به پای کیندل فایر اچ دی ایکس نمی رسد، اما بسیار انعطاف پذیرتر از آن است و مهمتر اینکه وابسته به اکوسیستم آمازون نیست.

نتیجه: نکسوس ۷ رده پایین، از رقبایش در این گروه گرانتر است، اما شما نسبت به پول تان امکانات بسیار بیشتری را به دست خواهید آورد.

مشخصات: پردازنده ۴ هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی اسنپ دراگون اس ۴ پرو، رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی، دوربین جلو ۱.۲ و عقب ۵ مگاپیکسلی، نمایشگر ۷ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل.

قیمت: ۹۹۹،۰۰۰ تومان

کیندل فایر اچ دی ۲۰۱۳ آمازون



کیندل فایر اچ دی سال گذشته یکی از تبلتهای محبوب بازار بود. پس دور از انتظار نیست که نسخه ۲۰۱۳ آن هم جای خود را در گروه ارزان قیمت ها حفظ کند. به جز تغییرات بیرونی، شما تقریبا هیچ چیز جدیدی درون آن نخواهید یافت.

به هر حال با قیمت ۱۳۹ دلاری، این تبلت یک انتخاب عالی است. شما یک تبلت خواهید داشت که کارکرد مناسبی دارد، نمایشگر خوبی روی آن است و عمر باتری قابل قبولی را به ارمغان می آورد. تنها توجه داشته باشید که این تبلت هیچ دوربینی ندارد، لذا خبری از عکسبرداری و چت تصویری نیست.

نتیجه: کیندل فایر اچ دی یک نفس تازه در خانواده تبلتهای ارزان قیمت است.

مشخصات: پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی، رم ۱ گیگابایتی، حافظه داخلی ۸ یا ۱۶ گیگابایتی، نمایشگر ۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل.

قیمت: از ۱۳۹ دلار - هنوز وارد بازار ایران نشده است .



 
بالا پایین