Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چرا بواسیر در زنان شایع تر است؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تغذیه و سلامت
Konu Başlığı چرا بواسیر در زنان شایع تر است؟
نویسنده موضوع bijanabedian
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan bijanabedian

bijanabedian

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 15, 2020
ارسالی‌ها
5
پسندها
2
امتیازها
3
محل سکونت
تهران
وب سایت
darmanlaser.com

اعتبار :

چرا بواسیر در زنان شایع تر است؟


بر اساس آمار تعداد مبتلایان به بیماری بواسیر در زنان بیشتر از مردان است. هموروئید که تقریبا نیمی از مردم دنیا به آن دچار می‌شوند به دلیل ایجاد تورم و آسیب دیدگی رگ های ناحیه مقعد بوجود می آید و علائم آزاردهنده ای ایجاد می‌کند.

عوامل بواسیر در زنان​

بروز بیماری بواسیر در زنان دلایل گوناگونی دارد که مهم ترین آنها را در زیر بررسی می‌کنیم:
بارداری و زایمان: یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد این عارضه در زنان بارداری و زایمان است. زنان در دوران بارداری افزایش وزن پیدا می کنند و کم تحرک می شوند. علاوه بر کم تحرکی افزایش فشار وارده به کانال مقعد هم باعث یبوست می شود که همین زمینه ایجاد بواسیر در زنان را فراهم می کند.
رابطه جنسی مقعدی: برقراری رابطه جنسی مقعدی برای بدن زنان بسیار مضر است و علاوه بر ایجاد آسیب در عروق کانال مقعد، ممکن است باعث بروز بیماری هایی مثل بی اختیاری مدفوع هم بشود.
ایجاد تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی زنان در دوره های مختلف مثل بارداری، قاعدگی و یائسگی بر عملکرد سایر اعضای بدن تاثیرگذار است. گاهی این تغییرات سیستم گوارشی را تغییر می دهد و باعث ایجاد یبوست می شود که خود یکی از عوامل اصلی هموروئید است.
نشستن طولانی: کم تحرکی یکی از دلایل مشترک ایجاد بیماری بواسیر در زنان و مردان است.
کهولت سن: وقتی سن افزایش می یابد، عضلات ناحیه لگن دچار ضعف می شوند که در نهایت منجر به بروز هموروئید می شود. این عارضه هم در زنان بیشتر مشاهده می‌شود.
دلایل دیگر هموروئید مثل چاقی، یبوست و اسهال طولانی مدت، سبک زندگی غلط و مصرف کم غذاهای فیبر دار هم در ایجاد این عارضه در زنان و مردان تاثیر گذارند و باید به آنها توجه کنید.

نشانه های بواسیر در زنان​

علائم و نشانه های بواسیر در زنان با مردان تفاوتی ندارد و با توجه به نوع و گرید هموروئید، هر فردی بخشی یا تمام علائم این عارضه را تجربه می‌کند. می توانید با مشاهده عکس بواسیر با شکل ظاهری این عارضه آشنا شوید تا راحت تر بتوانید بیماری تان را تشخیص دهید.
خطر بروز عوارض درمان نکردن بواسیر در زنان و مردان وجود دارد و اگر به موقع برای درمان این عارضه اقدام نشود، پیشرفت کرده و زمینه را برای ابتلا به بیماریهای دیگر هم فراهم می‌کند.
همچنین زنان می توانند با افزایش آگاهی خود درباره این بیماری، با تغییر سبک زندگی و رعایت یکسری موارد، احتمال ابتلای خود به هموروئید را کاهش دهند.

کلینیک مهنا - مرکز درمان بیماری های نشیمنگاه با لیزر
 
بالا پایین