Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مسئله مهم تخلیه کیسه مقعدی سگ ها

  • نویسنده موضوع Emma
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı حیوانات خانگی
Konu Başlığı مسئله مهم تخلیه کیسه مقعدی سگ ها
نویسنده موضوع Emma
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Emma

Emma

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Apr 24, 2021
ارسالی‌ها
25
پسندها
52
امتیازها
13
سن
23
محل سکونت
Ramsar
بهترین اخلاقم
فمنیست و عدالت گرا
سیم کارت
برند گوشی
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

غدد مقعد سگ (یا کیسه مقعد) در هر دو طرف قسمت پایینی مقعد قرار دارد. مایع موجود در کیسه بوی قوی دارد که مختص سگ شماست. بنابراین سگ ها از این بو برای علامت گذاری قلمرو خود و دادن اطلاعات شخصی زیادی به سگ های دیگر بهره میبرند. بیشتر سگها هیچ وقت مشکلی با این کیسه های کوچک اما قدرتمند پیدا نمی کنند و هرگز به تخلیه غدد مقعد آنها احتیاج نخواهد بود. اما اگر سگ شما لگن خود را روی زمین می کشد یا اطراف مقعدش بویی شبیه بوی ماهی می دهد ، ممکن است کیسه مقعدی سگ مشکل داشته باشد.
1619421276629.png


آیا همه سگها به تخلیه کیسه مقعدی خود نیاز دارند؟

جواب این سوال منفی است. بیشتر سگها نیازی به تخلیه شدن کیسه های مقعد خود به صورت دستی ندارند. برای بیشتر سگ ها کیسه های مقعد به طور عادی کار می کنند. هر بار که سگ به توالت می رود مقدار کمی از مایعات غده مقعد تخلیه می شود. اما گاهی اوقات غدد مقعد به طور طبیعی خالی نمی شود و یا به اندازه کافی خالی نمی شود. این می تواند منجر به پر شدن و مشکلات کیسه مقعد شود.

چرا غدد مقعد همیشه به تنهایی تخلیه نمی شوند؟

پر شدن کیسه مقعد میتواند به رژیم سگ بستگی داشته باشد. اگر اندازه مدفوع سگ بزرگ باشد معمولاً میتواند باعث آزاد شدن ترشحات موجود در غدد مقعد شود. یک مدفوع کوچک یا نرم ممکن است کیسه های مقعد را فعال نکند و در صورت ادامه این کیسه ها همچنان پر باقی بماند. گاهی اوقات ممکن است سرخوشی سگ پس از دفع مانع از این شود که شما متوجه درد در سگ خود شوید.

علائم سگ هایی که دچار مشکلات غدد مقعد هستند

• لگن خود را روی زمین میکشند.
• سعی میکنند مقعد خود را بخارانند، لیس بزنید و یا گاز بگیرند ( یا حتی مناطق دیگر بدن مانند پاهایشان را )
• قسمت پشت و مقعد آن ها بویی شبیه بوی ماهی میدهد.
• افسرده به نظر می رسند.
• نسبت به دم خود حساس هستند و نباید دم آنها را بلند کنید.

نشانه های عمده در مورد مشکلات غده مقعد، کشیدن لگن روی زمین و استشمام بوی ماهی مشمئز کننده است. یک تصور غلط رایج وجود دارد که یک سگ هنگام داشتن کرم ، لگن خود را روی زمین میکشد. در واقع، این به احتمال زیاد به دلیل پر بودن کیسه های مقعدی است. سگ شما با این حرکت سعی در انتشار مایعات داخل کیسه و رفع درد خود دارد. بوی ماهی به شدت از غده های مقعدی پر شده به مشام میرسد و مایعات در حال نشت است. ممکن است این بو روی مبلمان خانه شما به مشام برسد. ممکن است غدد مقعد سگ شما به تنهایی و خود به خود خالی شود. اگر این اتفاق گاهی رخ دهد ، آنگاه کاملاً طبیعی است و هیچ دلیلی برای نگرانی ندارد. در صورت شایع شدن مشکل ،سگ شما حتما به کمک نیاز دارد.

چه کسی میتواند کیسه مقعدی سگ را تخلیه کند؟

همیشه ابتدا از مشاوره یک دامپزشک استفاده کنید تا بررسی کنید که مشکل سگ شما کیسه های مقعدی است و حیوان دچار عفونت نیست. اگر اولین بار است که با این مشکل مواجه میشوید و تجربه تخلیه کیسه مقعدی را ندارید ، دامپزشک می تواند به شما کمک کند. این عمل یک پروسه ۵ دقیقه ای نسبتاً ساده است. از طرف دیگر ، می توانید کیسه های مقعد سگ خود را با کمی صبر و دانش خود خالی کنید. اما برای اولین بار بهتر است به دامپزشک خود مراجعه کنید تا بتوانند ابتدا سگ شما را معاینه و بررسی کند. پس از رد عفونت یا سایر بیماری در حیوان ، دامپزشک شما معمولاً موافقت خواهد کرد که در آینده می توانید کیسه های مقعدی سگ خود را در خانه تخلیه کنید. یک دامپزشک خوب خوشحال خواهد شد که شما را در مورد چگونگی انجام این کار راهنمایی کند.

محل قرار گیری غده های مقعدی سگ کجاست؟

کیسه های مقعدی در بخش پایینی – جانبی اطراف مقعد، ما بین عضلات اسفنگتر مقعدی و در موقعیت ساعت ۴ و ۸ قرار دارند. مجرای هر کیسه درست در بخش داخلی مقعد قرار گرفته است.

چند بار باید غدد مقعد سگم را تخلیه کنم؟

بعضی اوقات غدد فقط یکبار در طول عمر سگ نیاز به تخلیه دارند و دیگر مشکلی ندارند. با این حال، برخی از سگ ها با کیسه های مقعد خود به طور طبیعی هیچگاه دچار مشکل نخواهند شد. اگر چند هفته بعد از تخلیه غدد برخی از علائم ذکر شده، مانند بوی ماهی را حس کنید احتمالاً غدد دوباره پر شده اند. اگر سگ شما مشکلش مداوم است، بهتر است یک زمان بندی خاصی را تنظیم کنید. تا غدد مقعد سگ خود را مرتباً بررسی کنید و هر وقت احساس کردید که کیسه ها پر شده اند آنها را خالی کنید. هر چند وقت یک بار باید این بررسی صورت بگیرد و از سگی به سگ دیگر متفاوت است. اما برنامه ریزی برای یادآوری بررسی کیسه مقعد به صورت یکبار در ماه یک نقطه شروع خوب است.
لطفا فقط در صورت لزوم غدد مقعد سگ خود را خالی کنید. تخلیه غده مقعد کاری نیست که بطور معمول انجام شود فقط به این دلیل که شما این کار را به خوبی یاد گرفته اید و از پس آن برمیایید. به عنوان مثال انجام تخلیه کیسه مقعدی مانند تمیز کردن گوش و گرفتن ناخن سگ نیست. بگذارید بدن سگ شما این کار را در صورت امکان و به طور طبیعی انجام دهد.

برداشتن غدد مقعد سگ

این عمل ممکن است در شرایط خاصی انجام شود اما به دلیل عوارض آن به عنوان یک راه حل کلی توصیه نمی شود. بی اختیاری مدفوع یک اثر جانبی شناخته شده پس از عمل جراحی برداشتن غده مقعد است. قبل از جراحی مطمئن باشید که گزینه دیگری برای درمان وجود ندارد.

راه حل های دیگر

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، مدفوع سگ خود را از نظر اندازه و استحکام بررسی کنید و اگر مدفوع خیلی کوچک یا نرم باشد ، رژیم غذایی آن ها را به رژیم غذایی مبتنی بر غلات تنظیم کنید. برای سفت کردن مدفوع سگ می توانید به رژیم غذایی آن ها سبوس اضافه کنید. در صورت اضافه وزن وزن سگ خود را کاهش دهید. این راه حل ها به منظور کمک به تخلیه شدن طبیعی غدد مقعد است.
 
  • Rose
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین