Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سوپ مقوی و بی ضرر برای بیماران کرونایی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش آشپزی و شیرینی پزی
Konu Başlığı سوپ مقوی و بی ضرر برای بیماران کرونایی
نویسنده موضوع matbakh
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan matbakh

matbakh

سرآشپز
کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 4, 2021
ارسالی‌ها
3
پسندها
0
امتیازها
1
محل سکونت
تهران
وب سایت
matbakhshop.com
تخصص
آشپزی

اعتبار :

سطح ایمنی بدن در مقابله با بیماری کرونا خیلی مهمه و این مساله اول از همه به وضعیت تغذیه ما بستگی داره. سوپ های رستورانی معمولاً خیلی خوشمزه هستن اما مشکلی که دارن، اینه که پر از خامه و شیرخشک هستن که منبع مهمی از چربی به حساب میان و همانطور که میدونیم، چربی و شکر زیاد، سطح ایمنی بدن رو میارن پایین. تو تهیه سوپ مخصوص بیمار به چند نکته مهم باید توجه کنیم که عبارتند از:
  • از مواد غذایی تازه و سالم برای تهیه سوپ بیمار استفاده کنید.
  • برای تهیه سوپ بیمار از چربی و نمک کمتری استفاده کنید.
  • از دیگر ویژگی‌های سوپ مخصوص بیمار استفاده از سبزیجات تازه است. حتما از سبزیجات فراوان برای تهیه سوپ استفاده کنید. (مطبخ شاپ)
با توجه به این نکات میخوام یه سوپ عالی برای بیماران کرونایی که توی اون، فقط از ادویه های مفید استفاده شده و 2 روزه به جنگ ویروس ها میره رو یاد بدم. بشینید و نگاه کنید:
مواد لازم:
1- یک عدد شلغم متوسط رنده شده (اگه تو فصل شلغم نیست به جای میتونید از ترب سفید استفاده کنید)
2- یک عدد پیاز نسبتاً بزرگ رنده شده
3- 10-20 گرم زنجبیل (بسته به اینکه چقدر با مزه تند مشکل ندارید)
4- پای مرغ یک بسته (حتماً پای مرغ که ژلاتین تولید کنه و باعث قوام سوپ بشه)
5- قارچ 200 گرم
6- کلم بروکلی 100 گرم
7- یک عدد هویج بزرگ رنده شده
8- جو پوست کنده پرک نشده 5 قاشق غذاخوری
9- شیر یک لیوان
10- روغن زیتون و نمک و فلفل و رزماری و زردچوبه و اینا
11- سیر له شده دو حبه
12- لیموی تازه یک عدد

طرز تهیه​

خب! اول بریم سراغ پای مرغا. پای مرغا رو با سیرها و یه قاشق پودر رز ماری یا 1 شاخه کوچیک رزماری پودر نشده میریزیم تو زودپز میذاریم قشنگ بپزه.
اگه با بافت پیاز رنده شده توی سوپ مشکل دارید میتونید پیاز رو به صورت رنده نشده چند تیکه کنید و بذارید با پای مرغا بپزه که بعدا بتونید جداشون کنید. بعدش، میریم سراغ قارچ هایی که خوب شستیم و خورد کردیم، میریزیمش تو قابلمه و نصف قاشق کمتر روش روغن زیتون میریزیم و چند قطره آبلیمو روش میچکونیم و یه کم زردچوبه میریزیم و تند تند هم میزنیم تا قارچ آب بندازه و نیازی به روغن زیاد نداشته باشه، تا داریم هم میزنیم، هویجا رو هم اضافه میکنیم و هم میزنیم تا رنگ نارنجی هویج در بیاد و سوپمون جذاب بشه.

اون پیاز ها رو اگه نریختیم تو آب پای مرغ، رنده شده شو میریزیم رو قارچ و یه هم میزنیم تا پیاز یه کم سبک تر بشه. بعد ساقه های بروکلیارو رنده میکنیم میریزیم، خود گلاشو نگه میداریم واسه آخر کار. زنجبیل رو رنده میکنیم میریزیم. پای مرغمون که پخته شده آبشو قشنگ صاف میکنیم و یه لیتر از آبشو روی این مواد میریزیم و شلغم رو که رنده کردیم میریزیم و جو پوست کنده رو هم اضافه میکنیم و میذاریم سوپمون خوب قوام بیاد.

دیگه نمک فلفل رو خودتون هرچقدر دوست دارید بزنید اما توجه کنید خیلی شور و خیلی تند نشه چون خود شلغم و زنجبیل یه تندی ملایمی دارن دیگه مریضو به کشتن ندید. دیگه نیم ساعت آخرش که موادتون قشنگ دست به دست هم دادن شیر رو اضافه کنید و بذارید یه جوش بزنه، یه 10 دقیقه قبل از خاموش کردن گاز گل کلم بروکلیارو اضافه کنید که رنگ و بافتش حفظ بشه.
یه دستمال هم بذارید کنار کاسه سوپ مریضتون چوب با این حجم از زنبیل و شلغم قشنگ عرقشون در میاد.
ایشالا که زودتر خوب بشن
 
بالا پایین