Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خلاصه داستان فیلم Forrest Gump

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دانلود فیلم
Konu Başlığı خلاصه داستان فیلم Forrest Gump
نویسنده موضوع keyvan5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan keyvan5280

keyvan5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 27, 2021
ارسالی‌ها
58
پسندها
15
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
وب سایت
technology.b88.ir
تخصص
نرم افزار
دل نوشته
هی روزگار
بهترین اخلاقم
صبورم
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

فیلم فارست گامپ داستان مرد ساده دلی به نام فارست گامپ است که در حالیکه در ایستگاه اتوبوسی به انتظار نشسته، داستان زندگی‌اش را از زمانی که کودکی با محدودیت‌های فراوان بود، رابطه‌ نزدیکش با مادرش، آشنایی با عشق بزرگ زندگی‌اش جنی، تا زمان جوانی و میانسالی که به موفقیت‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف دست می‌یابد در فیلم فارست گامپ روایت می‌کند و در این میان، بخشی از تاریخ معاصر آمریکا از جمله جنگ ویتنام، تحولات فرهنگی و دوران هیپی‌ها و همچنین ترور شخصیت‌های مطرح آمریکایی به شکل جذابی دوره می‌شود.

در فیلم فارست گامپ زمانی که فارست می‌خواهد برای جماعت حاضر، درباره‌ جنگ ویتنام سخنرانی کند، سیم میکروفون قطع شده و ما صدای وی را نمی‌شنویم. خود تام هنکس بعدها فاش می‌کند که در این سخنرانی واقعا چه گفته است: خیلی از این‌هایی که به ویتنام میان وقتی پیش مامان‌هاشون بر می‌گردند دیگه پایی ندارند. تازه خیلی از آنها هیچ وقت نمی‌توانند به خونه برگردند. این وضع خیلی بد است. این تمام چیزی بود که باید دربارش صحبت می‌کردم.

شخصی که بر طبق انتظارات ما، باید به دنبال جایگاه حقیقی‌اش در زندگی و گرفتن طلب‌هایش از دنیا و رسیدن به چیزی بزرگ باشد و با تلاش در این راه موفق شود اما برخلاف تمامی این کلیشه‌های خسته‌کننده، فقط و فقط شرایطش را می‌سنجد و توانایی‌هایش را می‌شناسد و شروع به دویدن می‌کند و فیلم فارست گامپ، دقیقا در رابطه با این است که این دویدن‌های دیوانه‌وار که در نگاه اول بی‌معنی به نظر می‌رسند، چگونه بشریت را به بلندترین افق‌های موفقیت و انسانیت می‌رساند؛ راه حل ساده اما ارزشمندی که انسان‌های امروز به شدت آن را برای خویش دست‌نیافتنی کرده‌اند.

به نقطه آغاز فیلم فارست گامپ برویم، آن‌جایی که فارست گامپ در کودکی سوار اتوبوس مدرسه می‌شود و در انتظار یافتن جایی برای نشستن، نخستین اتفاق ساده‌ زندگانی‌اش رخ می‌دهد. همین نقطه که جنی در این سن کم برخلاف دیگران، به فارست جایی برای نشستن می‌دهد، او نه تنها از کنار این اتفاق به عنوان رخدادی ساده نمی‌گذرد، بلکه به آن فرصت جریان یافتن در تمام لحظات زندگانی‌اش را می‌دهد. یعنی پس از این روز، با او همراه می‌شود. با او شوخی می‌کند. به دردهایش اهمیت می‌دهد و به معنی واقعی کلمه هر کاری که لازم است برای او می‌کند.

این عشق عجیب، محدود به این نقاط از زندگی هم نیست. بلکه وقتی هر دوی آن‌ها بزرگ می‌شوند و طبیعتا دنیای‌شان هم متفاوت، باز هم فارست جنی را دوست دارد و حتی یکبار هم به جنی با نگاه مابقی پسرهای جوان جامعه نگاه نمی‌کند. بله، خیلی‌ها در دنیا می‌گویند او چیزی از دنیا و این مسائل نمی‌داند که چنین رفتاری می‌کند و اصلا به سبب کند ذهن بودنش است که چنین احساساتی را درک نمی‌کند. اما راستش را بخواهید در فیلم Forrest Gump، رفتار فارست از تمامی انسان‌های پیرامونش انسانی‌تر است. این، دقیقا همان نقطه‌ای است که فارست به جای نوشتن کتابی در رابطه با وضعیت بد زنان در جامعه، با ذهن کندش رشته‌ تفکرات غلط جنی (با هنرنمایی رابین رایت) را که نماینده‌ای از دخترهای جوان آمریکا است، قطع می‌کند و با این کار، آرام‌ آرام یک زن را به یک نقطه‌ ارزشمندتر در جامعه می‌رساند.
دانلود فیلم فارست گامپ
 
بالا پایین