Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درمان زخم مقعدی، در اثر یبوست، رابطه جنسی و…. در خانه

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پزشکی و سلامت
Konu Başlığı درمان زخم مقعدی، در اثر یبوست، رابطه جنسی و…. در خانه
نویسنده موضوع laleeeee
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan laleeeee

laleeeee

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 20, 2020
ارسالی‌ها
28
پسندها
1
امتیازها
3
وب سایت
darmantehran.com

اعتبار :

زخم مقعد، ترک یا پارگی عمیقی است که می تواند روی پوست یا غشاء مخاطی آن ایجاد شود. این ترک ممکن است داخل مقعد (در راست روده) و یا بر روی پوشش بیرونی باشد. این شرایط می تواند در هر سنی ایجاد شود و در افرادی که مرتباً دچار یبوست میشوند، شایع تر است.

علائم
در اغلب موارد این زخم ها خوش خیم بوده و تهدید جدی برای حیات محسوب نمی شوند، با این حال نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد. در صورت مشاهده هر نوع علائمی، بدون اتلاف وقت با پزشک مشورت کنید.

خون در مدفوع
خونریزی از مقعد (خون معمولاً قرمز روشن است.)
درد مقعد ( به خصوص هنگام اجابت مزاج)
دفع مدفوع با تاخیر
مخاط در مدفوع
احساس نیاز مداوم به دفع
زخم مقعدی نشانه چیست؟
این زخم می تواند در اثر بیماری های جسمی و یا حتی فشار روانی شدید ایجاد شود. علت زخم شدن مقعد عبارتند از :

شقاق
شقاق یا فیشر شایع ترین علت برای زخم شدن مقعد است. این بیماری باعث به وجود آمدن یک ترک یا زخم عمیق در مقعد می گردد.

از علائم بیماری شقاق می توانیم به درد شدید، خونریزی، خارش و سوزش مقعد و …. اشاره کنیم. این بیماری باید هرچه سریع تر درمان شود، زیرا که عمق زخم به تدریج افزایش می یابد. بهترین راه درمان فیشر، لیزر درمانی است.
علت ورم مقعد
ورم دهانه، کنارهای مقعد و … علت های زیادی می تواند داشته باشد. خوشبختانه این اختلال معمولاً ناشی از بیماریهای خوش خیم مقعد، مثل بواسیر، شقاق است. مهمترین بیماری هایی که می توانند باعث ورم مقعد شوند، عبارت اند از :

بواسیر یا هموروئید خارجی
بواسیر شایع ترین نوع بیماری مقعدی است که حداقل 1 نفر از هر 3 نفر آن را در طول زندگی تجربه می کنند. وقتی به مقعد فشار وارد می شود ( در اثر زایمان، بارداری، یبوست و ….)، سیاهرگ های داخل مقعد و یا خارج از آن متورم یا گشاد می شوند، و به صورت یک توده یا زائده گوشتی داخل مقعد و یا در لبه های آن قابل لمس است.

ورم بواسیر با علائم زیر همراه است:

درد
خونریزی
خارش و سوزش
ترشحات
لمس زائده های گوشتی و ورم مقعد
برای درمان بواسیر باید زائده ایجاد شده حذف شود. در حال حاضر بهترین راه درمان هموروئید لیزر است. که به صورت سرپایی و بدون ایجاد درد یا خونریزی انجام میشود.

بواسیر( هموروئید)
بواسیر یا هموروئید شایع ترین نوع بیماریهای مقعدی یا نشیمنگاهی است. وقتی به رگ های مقعد (داخل یا خارج از آن) فشار بسیار زیادی وارد شود، دیواره این رگ ها به تدریج متورم شده و گشاد میشوند.

در نوع خارجی هموروئید رگ های متورم شده بر روی دریچه مقعدی شبیه به یک زخم قابل مشاهده و لمس هستند.

برای از بین بردن هموروئید باید زائده یا شکاف مقعد ایجاد شده با استفاده از لیزر حذف شود. لیزر روشی سرپایی است که در کمتر از نیم ساعت بیماری شما را بدون درد یا خونریزی برطرف می کند.



فیستول
بیماری فیستول یک مسیر شبیه به تونل است که دو عضو از بدن را به هم متصل می کند. آبسه به تجمع عفونت در زیر پوست اطراف مقعد گفته میشود. وقتی آبسه درمان نشود، عفونت به تدریج از داخل روده تا روی پوست گسترش یافته و مسیری را ایجاد میکند، که فیستول شناخته میشود.

برای از بین بردن فیستول مسیر ایجاد شده را با استفاده لیزر و بدون اینکه بیمار دردی داشته باشد، می سوزانند. لیزر در کمتر از نیم ساعت بیماری شما را رفع می نماید.



یبوست
یبوست به اختلال در عمل دفع مدفوع گفته میشود. این شرایط موجب میشود، تا عمل دفع به سختی انجام شود. وارد شدن فشار به مقعد در اثر یبوست مزمن میتواند باعث ایجاد زخم بر روی پوست اطراف مقعد گردد.

رابطه جنسی مقعدی
رابطه مقعدی، نوعی رابطه جنسی است که از مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه استفاده میشود. واردن شدن آلت یا هر شیء به مقعد می تواند دیواره های آن را تحت فشار قرار داده و باعث ایجاد بریدگی گردد.

بیماری التهابی روده (کرون، کولیت و …)
بیماریهای التهابی روده یکی از مهمترین علت های ایجاد زخم در مقعد هستند. این بیماری ها موجب عفونی شدن بخشی از روده میشوند. التهاب شدید در رکتوم ( بخش انتهایی روده که راست روده نیز نامیده می شود.) باعث ایجاد زخم در مقعد می گردد.

پرولاپس یا افتادگی رکتوم
پرولاپس یا بیرون زدگی روده از مقعد یکی از اختلالات کمتر شایع است، اما می تواند از علت های زخم شدن مقعد باشد. برای بررسی بیشتر باید با پزشک مشورت کنید.
درمان زخم مقعد در اثر رابطه جنسی، یبوست و ....
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین