Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

شی گرایی چیست

اطلاعات موضوع

Kategori Adı برنامه نویسی
Konu Başlığı شی گرایی چیست
نویسنده موضوع meysam9698
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan meysam9698

meysam9698

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 19, 2021
ارسالی‌ها
5
پسندها
0
امتیازها
1

اعتبار :

در صورتی که به تازگی وارد دنیای برنامه نویسی شده باشید و یا نگاهی کوچک به زبان های برنامه نویسی انداخته باشید ، احتمالا با عبارت (( برنامه نویسی شی گرا )) یا OOP برخورد کرده اید.

تعریف یک سری ویژگی یا رفتار و نسبت دادن اون ویژگی و رفتار ها به چیز های مختلف.​

t یا شی، یکی از اجزای برنامه نویسی شی گرا میباشد. زبان های برنامه نویسی جاوا و کاتلین هر دو از شی گرایی پشتیبانی میکنند. شی گرایی به زبان ساده یعنی در هنگام برنامه نویسی، یک مدل تعریف میکنیم که شامل خصوصیات مشخصی است، آنگاه میتوانیم از روی این مدل، هر تعداد شی جداگانه که خواستیم، بسازیم. این شی ها خاصیت یکسان دارند اما با یکدیگر فرق میکنند. اگر هنوز هم متوجه نشده اید، با یک مثال موضوع روشن تر میشود.

جامعه انسان ها را در نظر بگیرید. هر کدام از ما یک انسان هستیم. یعنی مدل ما یکی است. همه از روی مدل انسان ساخته شده ایم. دارای دست، پا، چشم، گوش و مواردی مثل بقیه هستیم. یعنی کاملا فرق یک انسان و چیزی که غیر انسان است، واضح میباشد. اما با این حال انسان ها با یکدیگر فرق میکنند. هرکدام قیافه ی خاص، رفتار خاص، اخلاق خاص و در یک کلام ویژگی های خاص خود را دارند.

هرکدام از انسان ها یک شی هستند. در برنامه نویسی اندروید هم دقیقا به همین شکل عمل میشود. در ابتدا ما یک مدل میسازیم (که به این مدل در زبان برنامه نویسی، کلاس گفته میشود). این مدل (کلاس) ویژگی های کلی را مشخص میکند. سپس میتوانیم از روی این مدل، شی های متعدد بسازیم. اشیایی که از روی آنها ساخته میشوند دارای ویژگی های کلی همان کلاس هستند. ادامه در
نیم نگاهی به شی گرایی در زبان برنامه نویسی پایتون - هایپر کیوسک
 
بالا پایین