Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ویژگیهای وکیل خانواده

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مشاوره های زناشویی
Konu Başlığı ویژگیهای وکیل خانواده
نویسنده موضوع healthlife.goli
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan healthlife.goli

healthlife.goli

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 23, 2021
ارسالی‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
1

اعتبار :

ویژگی‌های وکیل خانواده​

ابتدا باید گفت که در انواع دعواهای حقوقی نمی‌توان از هر وکیلی با هر تخصصی استفاده کرد، به عبارت دیگر هر گروه از وکلا بنا بر تجربه و تخصصی که دارند، برای گروهی از دعاوی بهتر عمل می‌کنند و معمولا پس از مدتی به همان نام معروف می‌شوند، مثلا: وکیل کیفری، وکیل خانواده و غیره.

در مورد دعاوی خانواده نیز همین نکته صادق است یعنی اگر دعوای حقوقی خانوادگی در پیش دارید، باید وکیلی مناسب با همین منظور را استخدام کنید تا پرونده‌ی شما به نتیجه‌ی دلخواه رسیده و بتوانید حق خود را بگیرید. به همین منظور در ادامه ویژگی‌های یک وکیل خانواده را برای شما بیان می‌کنیم:

معتمد بودن و حُسن سابقه:​

می‌‌دانید که وکیل خانواده همیشه با مسائل خصوصی افراد، خصوصا موکلان (کسانی که دعوای خود را به وکیل می‌سپارند) خود سر و کار خواهند داشت، به همین دلیل وکیل خانواده باید فردی با انصاف و اخلاق، قابل اعتماد و دارای وجدان کاری باشد که این مسئله معمولا با بررسی کردن سابقه‌ی کاری وکلا، مشخص خواهد شد.

داشتن تخصص و تجربه:​

یکی دیگر از ویژگی‌های وکیل خانواده که مهم‌ترین آنها هم هست، دانش حقوقی و تجربه‌ی کافی است. دانش وکیل در مورد حقوق خانواده به دو بخش تقسیم می‌شود: دانش نظری و دانش عملی؛ دانش نظری شامل تسلط و اشراف کامل او به مواد قانون مدنی و ضوابط قانونی مربوط به امور خانواده است.

دانش عملی هم همان تجربه‌ای است که یک وکیل خانواده‌ی خوب باید در زمینه‌ی طرح دعاوی خانواده، اعتراض به رأی دادگاه، پیگیری پرونده و… داشته باشد و به عبارت دیگر آنقدر در دادگاه خانواده رفت و آمد داشته و پرونده‌های گوناگون را تجربه کرده باشد تا بتواند به راحتی از پس هر نوع پرونده‌ای در این زمینه بربیاید.

با این توضیح مشخص است که وجود هر کدام از این دانش‌ها، یعنی تخصص نظری و دانش عملی، برای یک وکیل خانواده کافی نیست و وجود هر دوی آنها لازم است تا شما بتوانید با خیال راحت پرونده‌ی خود را به او بسپارید یا بتوانید در انجام امور دعوی از او مشورت بگیرید.

عادل و منصف بودن در عمل:​

از نظر اخلاق و عرف یکی از ویژگی‌های وکیل خانواده باید داشتن انصاف و عدالت باشد، یعنی از آنجا که منظور ما دعاوی خانوادگی است و حفظ بنیان خانواده برای بقای جامعه‌ای سالم اهمیت زیادی دارد، در درجه‌ی اول باید تلاش کند تا صلح را بین طرفین دعوی برقرار کند و تنها هدفش پیروزی در پرونده نباشد.

البته در این رابطه ذکر این نکته لازم است که گاهی اوقات پیش می‌آید که حق یکی از طرفین در حال ضایع شدن است و طرف مقابل هم قصدی برای پرداخت حقوق او ندارد و یا اصلا قصد آزار او را دارد، در چنین شرایطی وکیل خانواده باید تمام تلاش خود را با تکیه بر تجربه و تخصص خود انجام دهد تا بتواند حق موکّل خود را بگیرد.

داشتن موفقیت در پرونده‌های قبلی:​

برای اینکه بتوانید یک وکیل خانواده‌ی خوب برای خود پیدا کنید، یکی از راه‌های آن بررسی پرونده‌های قبلی او است که این مسئله با پرس و جو از موکّلان قبلی او مشخص خواهد شد؛ البته می‌دانید که معمولا وکلای موفق در هر زمینه به داشتن تخصص در همان مورد معروف می‌شوند و اکثر اوقات تشخیص چنین وکلایی آسان است.

بنابراین یکی از ویژگی‌های وکیل خانواده‌ی مناسب، بالا بودن میزان موفقیت او در پرونده‌های مربوط به خانواده است و این مسئله هم معمولا با حُسن شهرت او همراه خواهد بود. البته می‌توانید از خود او هم بخواهید تا به هر روشی که ممکن است از پرونده‌های قبل خود برای شما مثال بیاورد تا شناخت شما کامل شود. این پرونده ها می توانند در هر زمینه ای باشند از جمله مهریه، حضانت و راهنمایی در خصوص قوانین و مراحل طلاق توافقی.
 
بالا پایین