Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آموزش دریافت کد پستی

  • نویسنده موضوع Emma
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خانه
Konu Başlığı آموزش دریافت کد پستی
نویسنده موضوع Emma
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Emma

Emma

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Apr 24, 2021
ارسالی‌ها
25
پسندها
52
امتیازها
13
سن
23
محل سکونت
Ramsar
بهترین اخلاقم
فمنیست و عدالت گرا
سیم کارت
برند گوشی
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که قصد خرید آنلاین، گرفتن کد بورسی، ثبت‌نام اینترنتی در یک آزمون و مواردی مانند این را داشتید که متوجه شدید برای تمام این کارها نیاز به ثبت‌نام در سایت یا اپلیکیشن مورد نظر، تکمیل اطلاعات و وارد کردن کد پستی محل سکونت‌تان را دارید.

عملیات ثبت‌نام در این نوع سایت‌ها بدون کد پستی تکمیل نمی‌شود و یکی از اطلاعات ضروریست که حتماً باید پر شود. ضمن اینکه واردکردن یک کد پستی اشتباه در کادر مربوطه هم قابل قبول نیست و ثبت‌نام شما نیمه کاره می‌ماند. خب در چنین شرایطی چطور می‌توانیم در کمترین زمان ممکن کد پستی محل سکونتمان را پیدا کنیم؟ در این مقاله به این سوال شما پاسخ می‌دهیم و چند روش را معرفی می‌کنیم.

کد پستی چیست؟

قبل از اینکه روش‌های ریافت کد پستی را بررسی کنیم، بهتر است کمی در مورد ساختارش صحبت کنیم. کد پستی در اصل شماره‌ای 10 رقمیست که برای مشخص‌ کردن آدرس دقیق ساختمان و ملک استفاده می‌شود.

5 رقم ابتدایی این کد برای مشخص‌کردن محدودۀ جغرافیایی و 5 رقم دوم برای مشخص‌کردن ردیف ساختمان و محل دقیق آن است. کد پستی تا قبل از سال 1376، پنج رقمی بود ولی بعدها تصمیم گرفته شد که کد 10 رقمی منحصر‌به‌فردی برای کلیه ساختمان‌ها تعریف شود.

حالا شاید برای خیلی‌ها این سوال پیش بیاید که با وجود ثبت آدرس در سایت‌های مختلف چه نیازی به کد پستی است؟

حجم بالای مرسولات در نقاط مختلف کشور، تشابه اسمی در نام خیابان‌ها و کوچه‌ها، احتمال ثبت اشتباه آدرس و موارد مشابه، وجود کد پستی را تقریباً ضروری کرده است. بعضی از مردم برای اینکه دنبال کد پستی نگردند و کارشان سریع‌تر راه بیفتد، اقدام به ثبت کد پستی جعلی می‌کنند که شاید حتی خودشان هم ندانند این کد مربوط به چه شهر و منطقه‌ای است! انجام چنین کاری یا توسط سایت تشخیص داده می‌شود یا ممکن است بعدها برایتان مشکل‌ساز شود، مثلاً مرسوله شما به آدرس دیگری ارسال شود. بنابراین حتماً در زمان ثبت‌نام در یک سایت یا ارسال مرسوله، کد پستی دقیق مکان مورد نظرتان را وارد کنید.

روش‌های دریافت کد پستی

بعضی از ما کد پستی محل سکونت‌مان را می‌دانیم و آن را حفظ کردیم! اما گاهی اوقات مثل وقتی که به‌تازگی محل سکونتمان را عوض کردیم، برای پیدا‌کردن کد پستی دچار مشکل می‌شویم. در ادامه تمام روش‌های دریافت کد پستی را به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم.

پیدا کردن کد پستی با سایت

راحت‌ترین و سریع‌ترین راه دوم دریافت کد پستی استفاده از سایت است. شما می‌توانید با مراجعه به سامانه شرکت ملی پست ایران و درج اطلاعاتی مانند نام استان و شهر به سه گزینۀ مختلف جهت جستجوی کد پستی دسترسی داشته باشید.

در این سه گزینه با واردکردن نام معبر آخر، پلاک، نام کسب‌و‌کار یا نام ساختمان، آدرس دقیق به شما نمایش داده می‌شود تا با تایید آدرس، کد پستی کلیۀ طبقات و واحدهای ساختمان را مشاهده کنید.
1625276431104.png


ممکن است چندین خیابان یا ساختمان هم‌نام در یک شهر وجود داشته باشد که در این صورت آدرس تمام آن‌ها نمایش داده می‌شود. شما باید بعد از بررسی آدرس‌های نمایش داده شده، آدرس مورد نظرتان را انتخاب کنید تا کد پستی واحدهای ساختمان روی صفحه ظاهر شود. همچنین اگر در یک سازمان یا شرکت کار می‌کنید، می‌توانید با واردکردن نام سازمان، آدرس دقیق را مشاهده کرده و با انتخاب آن، کد پستی را پیدا کنید.

1625276461120.png


دریافت کد پستی از طریق شماره تلفن

استعلام کد پستی از طریق شمارۀ تلفن ثابت یکی از خدمات جالب سازمان پست کشور بود که دیگر فعال نیست. در این روش باید به وب‌سایت رسمی پست کشور مراجعه می‌کردید و با واردکردن شمارۀ تلفن ثابت منزل، کد پستی را می‌گرفتید.

متاسفانه در حال حاضر امکان استفاده از این روش سریع و راحت وجود ندارد، اما به گفتۀ مسئولان شرکت پست در آینده نزدیک مجدداً امکان گرفتن کد پستی با شمارۀ تلفن ثابت برقرار می‌شود.

کد پستی با پیامک

آخرین روش پیدا کردن کد، پیامک است. برای دریافت کد پستی از طریق پیامک کافیست تا شماره تلفن ثابت محل را به شماره 7087 ارسال کنید. این امکان از طریق قرارداد شرکت ملی پست ایران با یک شرکت خصوصی فراهم شده و هزینه آن 200 تومان است، یعنی این پیامک ارزش افزوده دارد و اگر نمی‌خواهید برای آن هزینه کنید، باید سراغ روش‌های رایگان بروید.

کد پستی را خیلی راحت بگیرید!

در این مطلب 4 روش مرسوم برای دریافت کد پستی را آموزش دادیم. البته روش‌های دیگری هم مثل کد پستی درج شده روی کارت‌های ملی قدیمی، هنوز وجود دارد که روش قابل اطمینانی نیست و با تغییر محل سکونت امکان استفاده از این روش وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه در کارت ملی هوشمند دیگر چیزی تحت عنوان کد پستی را نمی‌بینید.

با استفاده از روش‌های گفته شده، می‌توانید خیلی راحت کد پستی محل زندگی خود را پیدا و استفاده کنید. اگر شما هم روش دیگری را می‌دانید در قسمت دیدگاه‌ها برای ما و کاربران ملی پیامک بنویسید.
 
  • heart
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین