Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درمان زخم مقعدی، در اثر یبوست، رابطه جنسی و…. در خانه

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پزشکی و سلامت
Konu Başlığı درمان زخم مقعدی، در اثر یبوست، رابطه جنسی و…. در خانه
نویسنده موضوع laleeeee
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan laleeeee

laleeeee

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 20, 2020
ارسالی‌ها
28
پسندها
1
امتیازها
3
وب سایت
darmantehran.com

اعتبار :

زخم مقعد چیست؟​

زخم مقعد، ترک یا پارگی عمیقی است که می تواند روی پوست یا غشاء مخاطی آن ایجاد شود. این ترک ممکن است داخل مقعد (در راست روده) و یا بر روی پوشش بیرونی باشد. این شرایط می تواند در هر سنی ایجاد شود و در افرادی که مرتباً دچار یبوست میشوند، شایع تر است.
زخم مقعدی نشانه چیست؟
  • شقاق
  • بواسیر( هموروئید)
  • فیستول
  • یبوست
  • رابطه جنسی مقعدی
  • بیماری التهابی روده (کرون، کولیت و …)
  • پرولاپس یا افتادگی رکتوم
  • استرس شدید
  • بیماری های مقاربتی (تبخال تناسلی، سیفلیس و …)
درمان زخم مقعد
درمان این مشکل بستگی به عامل زمینه ای که باعث ایجاد آن شده است، دارد. پس قبل از هر اقدامی با پزشک در این مورد مشورت نمایید.

بیماری های بواسیر، شقاق و فیستول با استفاده از لیزر درمان می شوند. بیرون زدگی روده با انجام جراحی و بیماریهای التهابی روده و یبوست یا مصرف دارو و تغییر در رژیم غذایی قابل رفع و درمان هستند.

برای درمان زخم مقعد به چه پزشکی مراجعه کنیم؟
بیماران مبتلا به زخم داخل مقعدی معمولاً به دلیل خجالت یا ترس، مراجعه به پزشک برای درمان را به تاخیر می اندازند که این امر منجر به درد بیشتر و تشدید وضعیت می شود. ما در کلینیک نوین محیطی خصوصی، آرام و استریلیزه را برای بیماران فراهم کرده ایم.

برای بررسی، پزشک از معاینه فیزیکی استفاده می کند. اما برای تشخیص علت ایجاد این وضعیت، ممکن است انجام آزمایشات زیر را توصیه نماید.

آنوسکوپی : آنوسکوپ ابزاری شبیه به یک لوله کوتاه است که پزشک از آن به منظور بررسی مقعد استفاده می کند. تا ضایعات داخل مقعد را به راحتی مشاهده کند.
سیگموئیدوسکوپی : پزشکان در حین انجام سیگموئیدوسکوپی یک وسیله انعطاف پذیر شبیه به یک لوله بلند را به مقعد وارد می کنند. در انتهای این دستگاه یک دوربین قرار دارد تا از این طریق داخل رکتوم و قسمت تحتانی روده بزرگ قابل مشاهده باشد.
سونوگرافی رکتال : در طی این آزمایش، پزشک یک وسیله کوچک به نام پروب را در راست روده قرار می دهد. پروب از امواج صوتی برای نشان دادن تصاویر داخل رکتوم استفاده می کند تا پزشک شما زخم های داخل مقعد را مشاهده نماید.
بیوپسی : ممکن است پزشک از بافت اطراف نمونه برداری (نمونه) کند و آن را به آزمایشگاه بفرستد.
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین