Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

انواع بیماری های پا و علتشان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ارتوپد و فیزیوتراپی
Konu Başlığı انواع بیماری های پا و علتشان
نویسنده موضوع hamyar
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan hamyar

hamyar

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 24, 2021
ارسالی‌ها
15
پسندها
1
امتیازها
1

اعتبار :

پاها، به دلیل انجام فعالیت هایی همچون پیاده روی، دویدن، پریدن و بالا رفتن در معرض ابتلا به مشکلات متنوعی قرار دارند. هر پا از 26 قطعه استخوانی تشکیل شده و به همین دلیل یکی از پیچده ترین نواحی بدن به شمار می رود. هر فرد به طور میانگین در طول زندگی خود تقریبا 250 هزار کیلومتر راه می رود. این مقدار معادل 6 بار راه رفتن به دور کره زمین است. به گفته دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپد ، کفش های نامناسب، ابتلا به دیابت و افزایش سن از جمله عوامل مهم مرتبط با مشکلات پا هستند.
بیماریهای پا بیشتر در اثر پوشیدن کفشهای نا مناسب ایجاد می شوند. متاسفانه در طراحی های کفش به مد روز سلیقه های شخصی و زیبایی های ظاهری بیشتر اهمیت داده می شود.

ac-image-RH1626265214mX.jpeg

بیماری پای ورزشکاران

بیماری پای ورزشکاران، یک عفونت قارچی پوست است که معمولا در بین انگشتان پا یافت می شود. این عفونت می تواند انتشار یافته و مقادیر قابل توجهی از درد، خارش و ناراحتی را به وجود آورد.

عوامل ایجاد کننده بیماری پای ورزشکار

بیشتر موارد آلودگی به قارچ پای ورزشکاران در باشگاه های ورزشی، استخر ها و حمام های عمومی رخ می دهند که افراد با پای برهنه راه می روند. قارچ به مکان های گرم و مرطوب علاقه مند است. پوشیدن کفش های گرم و مرطوب می تواند سبب رشد و انتشار قارچ شود. این بیماری به شدت واگیر دار بوده و می تواند به پوست نواحی دیگر از جمله دست ها، کشاله ران و سر نیز انتقال یابد.

انحراف شست پا

بانیون یا انحراف شست پا، یک ناهنجاری است که سبب بروز یک برآمدگی بر روی مفصل شست پا می شود. این بیماری می تواند شست پا را اندکی به سمت داخل متمایل کند. پزشکان انحراف شست پا را با نام هالوکس والگوس می شناسند. زنان بیشتر به دلیل استفاده از کفش هایی دارای پنجه تنگ به انحراف شست پا دچار می شوند.

عوامل ایجاد کننده انحراف شست پا

پوشیدن کفش های تنگ یا باریک می تواند سبب بروز انحراف شست پا شود. این کفش ها بر مفصل متاتارسوفالنجیال فشار وارد می کنند. مفصل یاد شده، محل تلاقی استخوان پا و استخوان شست است. داشتن سابقه خانوادگی نیز یک عامل خطر برای این مشکل به شمار می رود. علاوه بر این موارد، برخی بیماری ها همچون آرتریت روماتوئید یا فلج اطفال نیز احتمال ابتلا به انحراف شست پا را افزایش می دهند.

فرو رفتگی ناخن پا در گوشت

فرو رفتگی ناخن پا هنگامی بروز می دهد که ناخن شروع به رشد در بافت انگشت می کند. این پدیده می تواند با درد و ناراحتی زیادی همراه باشد.

عوامل ایجاد کننده فرو رفتگی ناخن پا

پوشیدن کفش های دارای اندازه نامناسب معمولا سبب فرو رفتگی ناخن در انگشت پا می شود. کفش های دارای پنجه تنگ، فشاری اضافی را بر انگشتان پا اعمال می کنند. دیگر عوامل فرو رفتگی ناخن ها شامل کوتاه کردن نادرست یا بیش از حد و آسیب های ناشی از فعالیت می شوند. داشتن سابقه خانوادگی ابتلا به فرو رفتگی ناخن ها نیز خطر ابتلای فرد را افزایش می دهد.

التهاب نیام کف پا

التهاب نیام کف پا، رایج ترین علت درد پاشنه است. این مشکل هنگامی بروز می دهد که نیام کف پا ملتهب می شود. نیام کف پا وظیفه حمایت از قوس پا را بر عهده دارد.

عوامل ایجاد کننده التهاب نیام کف

التهاب نیام کف پا یک بیماری التهابی است که معمولا علت مشخصی ندارد. پزشکان، عنوان ((التهاب ایدیوپاتیک نیام کف پا)) را به این بیماری نسبت داده اند. عوامل خطر این مشکل شامل چاقی، قوس شدید کف پا، کوتاهی عضلات ساق و شرکت در ورزش هایی می شوند که فشاری پی در پی را بر پاشنه پا اعمال می کنند.

ادامه مطلب و سایت منبع: /https://saednews.com
 
بالا پایین