Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نقد فيلم فيوري

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نقد و بررسی
Konu Başlığı نقد فيلم فيوري
نویسنده موضوع keyvan5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan keyvan5280

keyvan5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 27, 2021
ارسالی‌ها
59
پسندها
16
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
وب سایت
technology.b88.ir
تخصص
نرم افزار
دل نوشته
هی روزگار
بهترین اخلاقم
صبورم
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

فيلم فيوري

فيلم سينمايي خشم با اينكه در ظاهر فيلمي اكشن و جنگي است، اما در واقع با هدف پرداختن به جنگ و آسيب‌هاي آن ساخته شده‌است. ديويد آير، كارگردان و نويسنده فيلم، آن را براي توصيف فضاي بي رحم جنگ جهاني و نكوهش آن درست كرده است. آير به خوبي در اين فيلم ديدگاه‌هاي ضد جنگ خود را بيان كرده‌است. اين موضوع را مي‌توان از نماهاي سرشار از رنگ خاكستري فيلم و ويراني‌هاي فراواني كه در طول فيلم به نمايش در مي‌آيند، متوجه شد. در كنار ويراني‌ها و آسيب‌هاي ظاهري جنگ، كارگردان به خوبي آسيب‌هاي روحي جنگ بر روي آدم‌ها را نيز نمايش مي‌دهد. جايي كه از يك سو برخي شخصيت‌هاي فيلم مثل دان مجبور هستند براي بقا در جنگ رو به خشونت مطلق بياورند و در طرف مقابل فردي مثل سرباز نورمن اليسون ناچار است تا بر ترس خود از كشتن غلبه كرده و عذابي روحي را تحمل كند.


شايد بهترين سكانس فيلم فيوري صحنه‌اي باشد كه دان و نورمن وارد خانه‌اي مي‌شوند كه دو زن در آنجا پنهان شده‌اند. در اين لحظه بيننده كاملا در حالت تعليق قرار مي‌گيرد و نمي‌داند كه آيا رفتار خشونت‌آميز دان باعث بروز واقعه‌اي ناراحت كننده مي‌شود يا اتفاق ديگري مي‌افتد. اما نويسنده در اين سكانس جنبه ديگري از شخصيت دان را به بيننده نشان مي‌دهد و در نتيجه اين سكانس بدون كوچكترين گلوله يا آزاري به اتمام مي‌رسد. به نظر مي‌رسد از اينجاي داستان نويسنده قصد دارد تا شخصيت دان را به يك ابرقهرمان تبديل كند. هدفي كه در نهايت با فداكاري دان و يارانش در سكانس پاياني فيلم به سرانجام مي‌رسد. هرچند برخي از منتقدين همين قهرمان سازي كليشه‌اي و پايان داستاني ضعيف را يكي از نكات منفي فيلم خشم مي‌دانند.


فيلمبرداري بسيار خوب، طراحي عالي لباس و ساخت بي‌نظير صحنه‌هاي جنگي و اكشن ويژگي‌هاي جذاب فيلم فيوري محسوب مي‌شوند. در كنار اين موارد نمي‌توان از بازي بي‌نقص و عالي برد پيت در نقش سروان دان نيز گذشت. هر چند او به خاطر اين نقش آفريني براي جايزه اسكار نامزد نشد، اما نقش را بسيار عالي و باورپذير ايفا كرد. بازي متفاوت شيا لبوف و همچنين حضور لوگان لرمن در نقشي در تضاد با كاركتر برد پيت به زيبايي‌هاي فيلم افزوده است.
منبع : آوامووی
 
بالا پایین