Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

علت درد پاشنه پا هنگام بلند شدن از خواب

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ارتوپد و فیزیوتراپی
Konu Başlığı علت درد پاشنه پا هنگام بلند شدن از خواب
نویسنده موضوع hamyar
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan hamyar

hamyar

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 24, 2021
ارسالی‌ها
15
پسندها
1
امتیازها
1

اعتبار :

درد پاشنه پا هنگام بلند شدن از خواب و صبح ممکن است به دلیل بیماری فاشئیت کف پا (التهاب فاشیای کف پا) یا التهاب تاندون آشیل باشد. همچنین ممکن است به دلیل آسیب دیدگی هایی مانند شکستگی باشد. درد پاشنه پا گاهی با درمان های خانگی مانند کمپرس یخ و استراحت قابل درمان است.
التهاب فاشیای کف پا یکی از مهم ترین علل درد پاشنه است که سالانه بیش از ۲ میلیون نفر به آن مبتلا می شوند. این وضعیت در پاشنه پای شما ناشی از التهاب و تورم فاشیای کف پا، بافت سفتی که از پاشنه پا تا انگشتان پا ادامه دارد و به حفظ قوس طولی کف پا کمک می کند، می باشد. این التهاب و تورم می تواند منجر به احساس درد شدید در پا، به سمت پاشنه یا احساس حساسیت به لمس در سطح زیرین پا، به ویژه در قسمت برجستگی کف پا شود.
فاشیای کف پا یک نوار بافتی ضخیم است که بخشی از قوس کف پا را تشکیل می دهد. استفاده بیش از حد مزمن یا کشش مکرر بر روی فاشیای کف پا باعث ایجاد درد درمحل اتصال آن به استخوان پاشنه می شود.

درد پاشنه پا در صبح و هنگام بلند شدن از خواب​

درد پاشنه پا هنگام بلند شدن از خواب معمولاً با چند قدم اول صبح یا بعد از مدت طولانی نشستن و در انتهای روز ناشی از حالت ایستادن طولانی اتفاق می افتد. درد صبحگاهی ناشی از کشش ناگهانی ناحیه کف پا است که پس از کوتاه شدن در طول شب اتفاق می افتد.
دردهای تیز و دردناک در قسمت زیر پا در اوایل صبح نشانه التهاب است. عموما فاشئیت کف پا، ناشی از کشش مداوم بیش از حد فاشیای (نیام) کف پا می باشد. دویدن طولانی یا کارهای مستلزم نشستن یا ایستادن طولانی مدت می توانند فرد را مستعد این وضعیت سازند.

درد کف پا هنگام صبح​

این مورد به عنوان درد کف پا شناخته می شود که یکی از شایع ترین علل درد در پاشنه پا موقع بیدار شدن از خواب می باشد. بیشتر افراد مبتلا به التهاب فاشیای کف پا هنگامی که اولین قدم های خود را بعد از بلند شدن از رختخواب یا نشستن طولانی مدت برمی دارند، درد کف پا را احساس می کنند.کلا مشخصه ی دردهای التهابی این هست که شروع حرکت برای فرد دردناک است و به مرور زمان و حرکت بیشتر درد کم می شود (پدیده ی گرم شدن یا warm up).
ممکن است بعد از چند قدم سفتی و درد کمتری داشته باشید، اما با گذشت روز ممکن است درد بیشتری در پاهایتان ایجاد شود. هنگام بالا آمدن از پله ها یا پس از ایستادن طولانی مدت نیز ممکن است آسیب زیادی به کف پا برسد.
درد-پاشنه-پا-1024x683.jpeg

درمان خانگی درد کف پا​

درمان خانگی درد پاشنه پا هنگام بلند شدن از خواب روش هایی مانند ورزش های کششی برای کشش عضله ساق و فاشیای کف پا، ماساژ درمانی، کاهش وزن و همچنین جلوگیری از راه رفتن با پای برهنه است. مسکن ها مانند ایبوپروفن و ناپروکسن نیز می توانند درد و التهاب را تسکین دهند.
گذاشتن کمپرس سرد بر روی پاشنه پا و همچنین استراحت و بالا بردن پا بسیار مهم است.
موثرترین درمان برای فاشئیت کف پا شامل کشش عضله ساق وتاندون آشیل، کشش فاشیای کف پا و استفاده از کفی طبی و بستن آتل یا بریس در شب است. درد پاشنه پا معمولاً بدون جراحی درمان می شود.

اگر درد پاشنه پا درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟​

عدم درمان درد کف پا ممکن است منجر به درد مزمن پاشنه شود که انجام فعالیت های منظم را دشوار می کند. بسیار مهم است که روش طبیعی راه رفتن را تغییر ندهید و سعی کنید از درد جلوگیری کنید، زیرا بی حرکتی ممکن است باعث مشکلات پا، زانو، مفصل ران یا کمر شود.

آیا پیاده روی برای درمان درد پاشنه پا مفید است؟​

با مقادیر کم پیاده روی، در واقع به بهبود درد پاشنه پا کمک می کنید. پیاده روی کشش های لازم برای افزایش انعطاف پذیری و کاهش درد را فراهم می کند.

ادامه مطلب و سایت منبع: https://dr-rezanaderi.com
 
بالا پایین