Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

همه چیز در مورد کاراته

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ورزش‌های رزمی
Konu Başlığı همه چیز در مورد کاراته
نویسنده موضوع hamyar
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan hamyar

hamyar

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 24, 2021
ارسالی‌ها
15
پسندها
1
امتیازها
1

اعتبار :

کاراته یکی از محبوب ترین ورزش‌های رزمی جهان محسوب می‌شود. ورزش‌های رزمی به ایجاد هماهنگی میان اعضای بدن و ایجاد تمرکز ذهنی می‌پردازند. در این متن می‌خواهیم به کاراته، سبک‌های اصلی این ورزش، قواعد و مزایای تمرینات آن بپردازیم.

کاراته چیست؟​

کاراته به صورت ورزش دفاع بدون اسلحه از خود تعریف می‌شود. این ورزش شامل روش‌های دفاعی و تهاجمی پویایی است که از تمامی اعضای بدن برای برتری فرد در مواجهه با افراد متخاصم استفاده می‌کنند.
2-min.jpg

کاراته به عنوان دفاع شخصی​

کاراته یکی از دینامیک ترین شکل‌های ورزش‌های رزمی محسوب می‌شود. یک کاراته کا (karateka) آموزش دیده می‌تواند میان ذهن و بدن خود توازن برقرار کند، در نتیجه فرد می‌تواند به میل خود نیروی فیزیکی قابل توجهی را در موقعیت‌های مورد نیاز استفاده کند.
بنابراین، قدرت بدنی زیاد، یک کاراته کای قدرتمند ایجاد نمی‌کند، بلکه توانایی فرد در هماهنگ سازی جسم و بدن، وی را به یک کاراته کار قدرتمند تبدیل می‌کند. یکی از نکات مثبت کاراته این است که به کوچک ترین افراد نیز قدرت مبارزه با هر فرد متخاصمی را می‌دهد.

فواید ورزش کاراته​

در زندگی روزمره و در اغلب موارد ما ارزش تمرین برای سلامت ذهنی و جسمی خود را فراموش می‌کنیم. تمرینات کاراته به هماهنگی اجزای بدن کمک می‌کنند، پاسخ‌های بدن را سریع تر و استقامت فرد را بیشتر می‌کنند.
تمرینات حرفه ای کاراته، موجب ایجاد آرامش در فرد می‌شوند، فرآیند فکری شفاف تری برای وی ایجاد می‌کنند، بینش عمیق تری به توانایی‌های ذهنی فرد ایجاد می‌کنند و اعتماد به نفس وی را افزایش می‌دهند. در این مورد، کاراته پایان مسیر نیست، این ورزش ابزاری برای رفع دغدغه‌های ذهنی فراهم می‌کند. کاراته فعالیتی است که افزایش سن مانعی برای آن ایجاد نمی‌کند. در عوض افزایش سن مهارت فرد در ایجاد هماهنگی بیشتر میان ذهن و بدن را افزایش می‌دهد.

کاراته بانوان​

کاراته به منظور دفاع شخصی دربرابر متجاوزی که از شما بزرگتر، قویتر و یا مسلح است، طراحی شده است. گرچه، کاراته به طور ویژه برای خانم ها طراحی نشده است، اما یک هنر رزمی ست که تا حد زیادی وابسته به مهارت فردی برای غلبه بر نیروی خصمانه می باشد. اکثر مردان به توانایی فیزیکی خود برای غلبه بر قربانیان خود تکیه می کنند، اما یک ضربه ی خوب در زمان مناسب هر کسی را می تواند متوقف کند.
کاراته با آموزش دقت و زمان بندی مناسب ضربه مناسب را فرود می آورد تا فرد مهاجم به شما را متوقف کند. عضلات یک زن از عضلات یک مرد کوتاهتر هستند، بنابراین سریعتر منقبض و منبسط می شوند. این مسئله به این معناست که یک زن از مزیت سرعت طبیعی برخوردار است.

یادگیری کاراته برای دفاع شخصی بانوان​

در حالیکه تمرینات دفاع شخصی ممکن است مهارت های اساسی برای دفاع شخصی را آموزش دهند، تمامی مطالعات منحصراً نشان می دهند که در موقعیت های دفاع شخصی، فرد به ندرت قادر به دستیابی به ضمیر خودآگاه می باشد و در عوض به غریزه خود تکیه می کند. این همان جایی است که کاراته در دفاع شخصی ارزش پیدا می کند.
تکنیک های تمرین شده در کاراته پیچیده نیستند و نیاز به قدرت فیزیکی ندارند. تکنیک های آموزشی ساده و مؤثر هستند و تا جایی که غریزی شوند، هر هفته تمرین می شوند. زمانی که فرد به این توانایی غریزی دست پیدا کند، تکنیک های بیشتری به برنامه ی تمرینی فرد اضافه می شوند. از آنجا که پاها قویتر از دستها هستند و قابلیت دسترسی بیشتری دارند، ضربات مختلفی که به جلو، پهلو و عقب وارد می شوند، به ورزشکاران آموزش داده می شود.
برخی از خانمها انگشتان ظریف یا ناخنهای بلندی دارند، بنابراین مشت زدن برای آنها ایده آل نیست. بنابراین به هنرجوها آموزش داده می شود که از کف دست، پشت دست و آرنج خود به عنوان سلاح استفاده کنند. کاراته ای که آموزش داده می شود، غیر تماسی است، بنابراین هنرجوها، در حالیکه تکنیک های خطرناکی را آموزش می بینند، اما در واقع با این حرکات نمی توانند به خود آسیبی برسانند.

ادامه مطلب در سایت منبع: espinclub.ir
 
بالا پایین