Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı جراحی پلاستیک و ترمیمی زیبایی
Konu Başlığı کاشت مو مردان
نویسنده موضوع nik@67
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan دکتر نقیب افشار

nik@67

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 31, 2021
ارسالی‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
1

اعتبار :

بر اساس گزارشات انستیتوی ملی بهداشت و مراقبت انگلیس، الگوی طاسی مردانه حدود یک سوم مردان سفید پوست زیر 30 سال را درگیر می کند و به حدود 80 درصد مردان بالای 70 سال می رسد. مردان با چنان حجم نگران کننده ای موهای خود را از دست می دهند که آمارهای اخیر منتشر شده توسط انجمن بین المللی جراحی ترمیم مو نشان می دهد که کاشت مو آقایان 60 درصد نسبت به سال 2014 افزایش یافته است. بیشتر دلایل ریزش مو در مردان را می توان یکی از دلایل زیر دانست:

• الگوی طاسی مردانه (آلوپسی آندروژنتیک)

• زخم ناشی از حوادث، جراحی و سوختگی های شیمیایی و حرارتی

• ریزش مو در اثر کشیدن مو، مانند بافتن

• وراثت (سابقه خانوادگی ریزش مو)

• شرایط پزشکی و داروها

• تغییر در هورمون ها

اگرچه دانستن علت ریزش مو به خودی خود آن را برطرف نمی کند، اما شناخت دلیل و نوع ریزش موی مردان اولین قدم در تعیین برنامه درمانی ایده آل شماست.


الگوی طاسی مردانه (آلوپسی آندروژنتیک)
همانطور که از نام آن پیداست، الگوی طاسی مردانه معمولا یک الگوی قابل پیش بینی را نشان می دهد بطوریکه ریزش مو از خط موی بالای شقیقه شروع می شود و به تدریج عقب می رود. طاسی با الگوی مردانه شایع ترین علت ریزش مو در مردان است که بیش از 95٪ از کل موارد ریزش مو را تشکیل می دهد. طاسی الگوی مردانه باعث می شود که فولیکول های مو به مرور زمان به تدریج کوچک شوند تا زمانی که دوباره رشد نکنند، بدون توجه می تواند تا جایی پیشرفت کند که فقط موهای کنار و پشت سر باقی بماند؛ با درمان به موقع می توان از این نتیجه جلوگیری کرد.


ریزش موی مردانه هنگامی ایجاد می شود که هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT)، به فولیکول های موی سر حمله کند. موهای تولید شده توسط فولیکول های آسیب دیده به تدریج قطر کمتری دارند، طول آنها کوتاهتر و رنگ آنها روشن تر می شود، تا اینکه در نهایت کاملاً کوچک می شوند و تولید مو متوقف می شود. معمولاً فولیکول های پشت و کناره های سر یک مرد به طور خاص کدگذاری می شود تا از تاثیر DHT بر ریزش مو جلوگیری کند اما با افزایش سن و شرایط ژنتیکی ممکن است مردان دچار این نوع ریزش شوند. اگر در مراحل اولیه ریزش مو باشید می توانید در ابتدا گزینه هایی مانند داروها، محلول های موضعی یا لیزر درمانی را در نظر بگیرید، اما اگر ریزش مو پیشرفته شده باشد یا با سایر روشهای درمانی نتایجی مشاهده نکردید، بهترین گزینه برای شما کاشت مو است.

کاشت مو آقایان


کاشت مو چیست؟
کاشت مو یک روش جراحی شامل انتقال مو از ناحیه ای است که تحت تأثیر ریزش مو قرار نگرفته (که به عنوان ناحیه اهدا کننده شناخته می شود) به ناحیه ای که موها در آن نازک یا کم پشت شده یا کاملاً طاس است. هر فولیکول موی استخراج شده از ناحیه اهدا کننده با احتیاط به پوست سر در ناحیه گیرنده پیوند داده می شود تا مطابق با الگوی رشد مو قبلی باشد. قسمت هایی مانند پشت سر و بالای گوش ها معمولا از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاومند، اما اگر کاملا مویی روی سرتان باقی نمانده درصورت امکان از موهای بدن استفاده می شود. برای انجام کاشت مو آقایان نیازی به مراجعه به بیمارستان نیست، این روش به صورت سرپایی و توسط بی حسی موضعی در پوست سر انجام می شود.


بسته به نوع و وسعت ناحیه دچار ریزش ممکن است به چند جلسه کاشت نیاز داشته باشید، به طور معمول در هر جلسه بین 1000 و حداکثر تا 4000 فولیکول مو پیوند می شوند، که چندین ساعت طول می کشد.


کاندیدای مناسب کاشت مو آقایان
کاشت مو برای همه مردان مناسب نیست و موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از انجام آن انجام دهید، اگر ریزش موی شما گسترده باشد و موهای اهدا کننده بسیار کمی داشته باشید، جراح نمی تواند نتایج مورد نظر شما را ارائه دهد. افرادی که به دلیل شرایطی مانند آلوپسی یا مصرف برخی از داروها، موهای خود را از دست داده اند نیز کاندید مناسبی برای این روش نیستند. در مقابل کسانی که موهای ضخیم، موج دار یا پوست سر شل دارند، به احتمال زیاد نتایج مثبتی را مشاهده می کنند. همچنین در زمان بررسی صلاحیت کاشت مو باید سن خود را در نظر بگیرید؛ هرچه سنتان پایین تر باشد، به دلیل ادامه یافتن روند ریزش مو، احتمال اینکه به چندین جراحی پیوند مو نیاز داشته باشید بیشتر است.


نتایج کاشت موی مردان
از آنجا که کاشت مو در کمتر از یک روز به اتمام می رسد، حداقل زمان خرابی را شامل می شود و بسیاری از بیماران طی یک تا دو روز به فعالیت طبیعی خود برمی گردند. بیشترین تلاش برای انجام کاشت مو در آقایان شامل کار برای طراحی یک خط مو با ظاهر طبیعی متناسب با فرم صورت، ویژگی ها و سن متقاضیان با استفاده از بافت و زاویه صحیح و قرارگیری مو است. با توجه به اینکه باید انتظارات واقع بینانه ای از کاشت مو داشته باشید، نتیجه نهایی به مهارت و تجربه پزشک، تجهیزات مورد استفاده و مراقبت های بعدی شما بستگی دارد. بسته به میزان و شدت ریزش مو در مردان، ممکن است پزشک استفاده از درمان های دیگری بعد از کاشت مو مانند درمان با لیزر سطح پایین، محلول موضعی روگاین (ماینوکسیدیل)، فیناستراید و PRP را برای کمک به تقویت و رشد موهای پیوندی توصیه کند. اگرچه این روش های درمانی لازم نیستند اما از نازک شدن موهای غیر پیوندی و ادامه ریزش جلوگیری می کنند.


برای اینکه کاشت مو بیشترین موفقیت را داشته باشد، باید تمام مراحل مراقبت های پس از توصیه پزشک را دنبال کنید. این شامل استفاده از پانسمان بر روی فولیکول های پیوندی، اجتناب از شستشو برای چند روز و خوابیدن به حالت نیمه قائم برای حداقل سه شب خواهد بود. زمان مشاهده نتایج کاشت مو می تواند بسیار متفاوت باشد، حدوداً از ماه چهارم رشد موهای پیوندی شروع می شود و بیشتر افراد 9 تا 12 ماه پس از پیوند نتیجه نهایی را خواهند دید.


آیا پیوند مو در مردان دائمی و طبیعی است؟
روش های مختلف کاشت مو به طور گسترده ای موثرترین گزینه برای بازیابی مو در نظر گرفته می شوند زیرا نتایج آن دائمی هستند. همانطور که گفته شد موهای پیوندی در برابر هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT) مقاوم هستند و حتی اگر موهای غیر پیوندی اطراف آنها به کوچک شدن و ریزش ادامه دهند، رشد آنها ادامه خواهد یافت و در نتیجه دائمی محسوب می شوند. نگرانی رایج دیگر در بین مردانی که پیوند مو را انتخاب می کنند این است که آیا نتایج آن طبیعی به نظر می رسد یا خیر؟ خوشبختانه تکنیک های جدید کاشت مو بسیار پیشرفت کرده اند به شکلی که علاوه بر نتایج کاملا طبیعی، نتایجی غیرقابل تشخیص به وجود می آورد.
 

دکتر نقیب افشار

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 12, 2021
ارسالی‌ها
52
پسندها
4
امتیازها
8
وب سایت
mehrzadclinic.com
تخصص
دکترای حرفه ای

اعتبار :

عمل کاشت مو در مردان می‌تواند با توجه به اهداف مختلفی انجام شود زیرا برخی از مردان تنها با مشکل کم پشت بودن مو مواجه هستند و یا برخی به صورت کامل طاس می‌باشند. پیوند مو در تمامی این موارد می‌تواند مشکل افراد را برطرف نماید کافی است تا با یک پزشک متخصص صحبت کنید تا به راحتی شما را در مورد عمل پیوند مو مردان راهنمایی کند و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. کاملا واضح و مبرهن است که کاشت طبیعی مو برای جلوگیری از ادامه روند ریزش مو و زیبایی سر و چهره استفاده خواهد شد که در واقع پوشش دهنده عیب‌ها و نقص‌هایی است که به واسطه ریزش مو به وجود آمده است. ریزش مو نیز دلایل بسیار متعددی دارد و در نتیجه اگر ریزش مو با توجه به هر دلیلی رخ دهد پیوند مو می‌تواند یک راه حل مناسب برای رفع مشکلات باشد.
در مقاله زیر اطلاعات کافی در خصوص انواع مدل های کاشت مو برای مردان نوشته ام

انواع مدل: کاشت مو مردان

 
بالا پایین