Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

رقص ایروبیک، مزایا و معایب آن

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات
Konu Başlığı رقص ایروبیک، مزایا و معایب آن
نویسنده موضوع hamyar
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan hamyar

hamyar

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 24, 2021
ارسالی‌ها
15
پسندها
1
امتیازها
1

اعتبار :

«رقص ایروبیک» به هر گونه فعالیت بدنی ای گفته می شود که با نفس کشیدن سخت تر و بالا رفتن رفتن ضربان قلب شما، باعث تعریق بیشتر بدنتان می شود. ورزش ایروبیک فواید زیادی دارد، از فواید پرشمار این رقص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✳️ رقص ایروبیک قلب و ریه شما را تقویت می کند.

✳️ با انجام تمرین های رقص ایروبیک، سیستم قلبی _ عروقی شما عادت می کند تا اکسیژن را سریع تر و بهتر به سراسر بدنتان برساند.

✳️ ورزش ایروبیک همه ی عضلات شما را درگیر می کند و باعث تقویت آنها می شود.

✳️ ورزش ایروبیک خسته کننده نیست، به صورت ریتمیک است، و شما می توانید روزانه، حداقل 10 دقیقه آن را انجام دهید.

رقص ایروبیک​

در حین رقص ایروبیک، عضلات پاها، باسن و بازوهای شما به طور مداوم در حال حرکت هستند. بنابراین، ضربان قلب و تنفس شما افزایش یافته، و بدن شما از چندین جهت سود می برد. از جمله کالری می سوزانید، خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهید و همچنین، روحیه و آمادگی بدنی خود را تقویت می کنید. طبق توصیه ی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تمرین های ورزشایروبیک با شدت متوسط، به مدت 150 دقیقه در هفته، می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد.
ورزش ایروبیک، به صورت حرکت هایی تکراری با حالت رقص است که با موزیک هماهنگ می شود. بر اساس گفته ی آکادمی پزشکی _ ورزشی آمریکا، یک برنامه ی رقص ایروبیک معمولی شامل 5 تا 10 دقیقه گرم کردن و حرکات کششی (شروع رقص)، 20 تا 30 دقیقه حرکات رقص سریع و بالا رفتن ضربان قلب (اوج رقص) و حدود 5 تا 10 دقیقه سرد کردن با حرکات کششی (پایان رقص) می شود.

1605248818AEROBICS.jpg

مزایای ورزش ایروبیک​

1- افزایش استقامت و آمادگی بدنی شما با ورزش ایروبیک​

رقص ایروبیک، یک سبک رقص با حرکات سریع است. همین موضوع باعث می شود که شما در حین انجام این رقص، بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی احساس خستگی کنید. اما به تدریج، قدرت بدنی و استقامت شما افزایش پیدا می کند. با گذشت زمان، مدت زمانی که احساس خستگی کنید، طولانی تر خواهد شد. بنابراین، بدن شما سرشار از انرژی شده و به همین دلیل، تمام فرایند های بیولوژیکی بدن تقویت می شود.

2- رقص ایروبیک باعث کاهش وزن می شود​

اگر شما می خواهید وزن کم کنید و می خواهید یک فعالیت سرگرم کننده و جالب به برنامه ی کاهش وزن خود اضافه کنید، ورزش ایروبیک می تواند یک گزینه ی عالی باشد. در این رقص، کل بدن به حرکت درمی آید و شما می توانید خیلی سریع، چربی و کالری زیادی بسوزانید.

3- ورزش ایروبیک و افزایش قدرت تنفس شما​

در حین ورزش ایروبیک، ریه های شما باید بیشتر از حد معمول کار کنند. رقص ایروبیک، رقصی با سرعت و ریتم بالا است. بنابراین، بدن شما برای اجرای این رقص به اکسیژن بیشتری نیاز دارد. برای اینکه نیاز بدن به این اکسیژن تأمین شود، ریه های شما باید بیشتر کار کنند. همین امر باعث افزایش ظرفیت ریه های شما و تقویت آنها می شود. همچنین، دیافراگم شما قوی تر خواهد شد.

معایب رقص ایروبیک​

1. دردهای عضلانی​

اگر تازه کار هستید و به تازگی رقص ایروبیک را شروع کرده اید، پس سعی کنید در جلسات ابتدایی زیاده روی نکنید. ایروبیک دقیق و منظم می تواند منجر به درد عضلات قفسه سینه، شانه ها و ساق پا شود.

2. درهای مفصلی​

اگر شما مشکلات مربوط به استخوان دارید (مثل آرتروز، پوکی استخوان، تراکم کم استخوان و …)، بهتر است قبل از شروع رقص هوازی، در مورد این تصمیم خود با پزشک مشورت کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع: espinclub.ir
 
  • Love
واکنش‌ها[ی پسندها]: نبات
بالا پایین