Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مدت زمان استراحت بعد از عمل جراحی دیسک کمر‬‎

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مغز و اعصاب
Konu Başlığı مدت زمان استراحت بعد از عمل جراحی دیسک کمر‬‎
نویسنده موضوع hamyar
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan hamyar

hamyar

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 24, 2021
ارسالی‌ها
15
پسندها
1
امتیازها
1

اعتبار :

اگر به تازگی تحت عمل جراحی دیسک کمر قرار گرفته و یا به زودی قرار خواهید گرفت، ممکن است با خود بگویید چه مدت بعد از عمل دیسک کمر می توانید به سر کار خود برگردید؟ چه مدت پس از جراحی دیسک کمر میتوانید رانندگی و یا حتی ورزش کنید؟ ارتباط جنسی به روز اول باز میگردد؟ به این سوالات در این مقاله پاسخ داده شده است.

جراحی دیسک کمر​

سوالات بیان شده در بالا بسیار در بیماران شایع است؛ زیرا عمل جراحی دیسک کمر حتی میکرودیسکتومی نیازمند مدتی دور ماندن از انجام کار و داشتن استراحت کافی می باشد. مدت دوران بهبودی که پس از جراحی خواهید داشت به نوع جراحی که بر روی شما انجام شده و سختی شغلی ،وزن و خصوصیات فیزیکی بدن شما بستگی دارد.
عمل جراحی میکرودیسکتومی دیسک کمر روشی کم تهاجمی بوده و نیازمند برش و باز شدن مختصر عضلات احاطه کنده آن ناحیه جهت دسترسی به ستون فقرات می باشد. این کار به مدت زمانی نسبتا کمی جهت بهبودی نیاز دارد تا عضلات التیام یافته و بازسازی شوند.

دیسک-کمر.jpg


علاوه بر این، بیمارانی که تحت عمل جراحی باز کمر قرار می گیرند، پس از جراحی نیازمند 2 تا 1 روز بستری شدن در بیمارستان ویک دو هفته مراقبت در منزل بعد از عمل می باشند که این خود به معنی یک هفته دور ماندن از رفتن به محل کار است.
میانگین کلی مدت بهبودی بیمارانی که تحت جراحی دیسک کمر قرار گرفته اند، بین 3 تا 6 ماه است و در این فواصل درد گزگز و مور مور نبایستی شما را نگران کند، با وجودیکه احتمال عود به میزان ده درصد وجود دارد ولی این موضوع را با استفاده از استخر و ورزشهای مناسب میتوانید کاهش دهید. در برخی بیماران بازگشت بر سر کار و فعالیت های روزانه تا یکسال هم به طول می انجامد.

درد بعد از جراحی​

بلافاصله بعد از جراحی، شما در همان ناحیه که عمل انجام شده است و اطراف آن مقداری درد خواهید داشت. برای اطمینان از راحتی شما و کمک به حرکتتان به شما مسکن داده خواهد شد. درد اصلی پای شما که قبل از عمل داشته اید معمولا بلافاصله بعد از عمل برطرف میشود، اما اگر این اتفاق رخ نداد باید با پرستار یا پزشکتان صحبت کنید.
تعدادی خیلی کمی از افراد بعد از عمل مشکل تخلیه ادرار خواهند داشت. این مشکل معمولا موقت است، اما در موارد عوارض نادر، مانند آسیب عصبی، ممکن است باعث شود عملکرد مناسب پا یا مثانه با مشکل مواجه شود. مهم است که اگر شما مشکلی داشتید بلافاصله با پزشک یا پرستارتان صحبت کنید.

توانبخشی بعد از جراحی نخاع کمری​

گروه درمانی شما تمایل دارند که شما هر چه سریع تر بلند شوید و حرکت کنید، معمولا از همان روز بعد از عمل. این به دلیل آن است که عدم تحرک میتواند خطر ایجاد لخته خون (DVT) در شما را افزایش دهد، و حرکت میتواند فرآیند بهبود را سریع تر کند.
بعد از عمل شما، یک فیزیوتراپ به شما کمک خواهد کرد که به صورت ایمن قدرت و حرکتتان را دوباره بدست آورید. او به شما چند ورزش ساده را خواهد آموخت که بتوانید آن ها را در خانه برای کمک به بهبودیتان انجام دهید.

برگشت به خانه​

شما معمولا 1 تا 4 روز بعد از عمل میتوانید به خانه بازگردید. این که شما چه مدت در بیمارستان خواهید ماند بستگی به نوع خاصی از جراحی که انجام داده اید و وضعیت سلامت عمومی شما خواهد داشت. وقتی شما به خانه رفتید، مهم است که ابتدا همه چیز را آسان بگیرید، به تدریج هر روز مقدار فعالیتتان را افزایش دهید. معمولا حداقل در طی هفته نخست بعد از عمل در خانه به مقداری کمک نیاز خواهید داشت.
فعال بودن سرعت بهبودی شما را سریع تر خواهد کرد. حتما ورزش هایی که فیزیوتراپ شما توصیه کرده است را انجام دهید، و سعی کنید برای مدت بیش از 15-20 دقیقه در یک وضعیت ننشینید و نایستید، زیرا این کار ممکن است باعث شود احساس سفتی و سوزش کنید.
راه رفتن راه خوبی برای فعال ماندن است، اما باید از بلند کردن اجسام سنگین، چرخش تند و خم شدن در هنگام انجام کارهایتان و تا زمانی که احساس بهبودی نکرده اید، خودداری کنید. ممکن است از شما خواسته شود برای پیگیری بعد از عمل یک یا دفعات بیشتری در هفته به بیمارستان مراجعه کنید تا وضعیتتان بررسی شود.

مطالعه ادامه مطلب در سایت منبع: drabdolhoseinpour.com
 
بالا پایین