Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تمدید تزریق چربی چه زمانی است

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پزشکی و سلامت
Konu Başlığı تمدید تزریق چربی چه زمانی است
نویسنده موضوع دکتر نقیب افشار
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan دکتر نقیب افشار

دکتر نقیب افشار

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 12, 2021
ارسالی‌ها
52
پسندها
4
امتیازها
8
وب سایت
mehrzadclinic.com
تخصص
دکترای حرفه ای

اعتبار :

هر چند تمدید تزریق چربی به میزان پایداری سلول های چربی برداشت شده از ناحیه ی اهداکننده بستگی دارد؛ اما در حالت کلی 65% از میزان چربی تزریق شده حدود 3 الی 6 ماه بعد از عمل جذب بدن می شوند و فقط 35% آن تا سال ها بعد باقی می ماند که در این صورت تزریق باید مجددا اعمال شود.

میزان ماندگاری چربی در عمل زیبایی تزریق چربی به عواملی نیز بستگی دارد. به عنوان مثال هر چه میزان تحرک و تعریق در ناحیه عمل کمتر باشد، ماندگاری چربی بیشتر خواهد بود. باید توجه داشت در صورت کاهش وزن بیمار بعد از تزریق چربی، چربی های تزریق شده نیز آب می شود و هیچ استثنایی برای چربی های تزریق شده در این مورد وجود ندارد. توصیه می شود فردی که عمل زیبایی انتقال چربی انجام می دهد، با قرار دادن چربی های سالم در رژیم غذایی خود از تحلیل رفتن بافت های چربی جلوگیری کند. علاوه بر موارد ذکر شده، فاصله مناسب جلسات تزریق چربی به مواردی مثل تکنیک برداشت چربی از ناحیه ی اهداکننده و تزریق آن بستگی دارد. همچنین میزان چربی تزریق شده نیز در فاصله ی بین جلسات موثر خواهد بود.

ناحیه ای که چربی اعمال شده، در این چند ماه فاصله بین دو جلسه تزریق چربی باید آماده ی تزریق باشد. با جدی گرفتن مراقبت های گفته شده و برخی نکات جزئی در رژیم غذایی به منظور جلوگیری از تورم مانند عدم زیاده روی در مصرف نمک، بدن کاملا برای تزریق مجدد آماده خواهد بود و جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

در کل عمل تزریق چربی عمل جدی و پر خطری محسوب نمی شود و بعد از مدت کوتاهی هیچ اثری از عوارض جزئی اعمال چربی هم باقی نخواهد ماند؛ پس اصلا جای نگرانی برای اعمال مجدد آن وجود ندارد.

بهترین زمان برای انجام جلسه دوم تزریق چربی​

برای تجدید اعمال چربی بر ناحیه ای که قبلا تزریق چربی صورت گرفته، بهترین زمان 3 ماه بعد از اولین تزریق است. البته لازم به ذکر است برخی پزشکان برای طولانی کردن زمان نیاز به جلسه ی دوم، مقدار چربی بیشتری به ناحیه تزریق می کنند که مقداری از آن بعد از مدتی جذب می شود و مقدار مطلوبی باقی می ماند. مورد گفته شده با تأیید پزشک و تا حدودی نیز به ترجیح فرد بستگی دارد.
 
بالا پایین